A Solidarità Haydarpaşa hè stata in azzione davanti à a stazione per 422 settimane

A so sulidarità cù Haydarpasa hè stata in azzione in a stazione per settimane.
A so sulidarità cù Haydarpasa hè stata in azzione in a stazione per settimane.

A Stazione Ferroviaria di Haydarpaşa, a custruzzione chì hà iniziatu in u 1906, hà servitu per 19 anni dopu a so messa in serviziu u 1908 d'Agostu 105. Chjusu dapoi u 18 di ghjugnu 2013. Tuttavia, Haydarpaşa Solidarity hà pruvatu à fà sente a so voce in Turchia riunendu davanti à a Stazione Ferroviaria Haydarpaşa ogni dumenica da u 5 di ferraghju 2012, per ch'ella continuà a so esistenza cum'è stazione.

I scavi archeologichi sò realizati intornu à a Stazione Ferroviaria di Haydarpaşa

Sta dumenica, eranu di novu davanti à a stazione cù i so megafoni è i bandieri per e 422 prutestazioni, gridendu à i battelli City Lines chì passavanu davanti à a stazione, "Stu trenu venerà quì, a stazione Haydarpaşa ferma una stazione, u portu di Haydarpaşa. resterà un portu".

Tuttavia, in più di i soliti banners chì dicenu "Haydarpaşa hè una stazione, a stazione ferma", un cartellu chì dice "Nè un hotel nè un museu hè una stazione Haydarpaşa, a stazione ferma" hà ancu attiratu l'attenzione. U mutivu di sta valuta straniera era a pruposta di trasfurmà a stazione in un museu dopu chì e ruine di l'epica tardu romana, bizantina è ottomana sò state scuperte durante i scavi archeologichi chì cuminciaru intornu à a stazione circa dui anni fà.

Tugay Kartal: '' Realizeremu l'ambizioni di quelli chì volenu apre a Stazione Ferroviaria di Haydarpaşa per cummerciu in Haydarpaşa ''

Tugay Kartal, chì hè graduatu da a Liceu Professionale Ferroviaria in u 1977 è hè un membru di sulidarità, spiega perchè s'opponenu à u museu è insistenu nantu à a stazione cusì:

'' Prima anu utilizatu u focu u 28 di nuvembre di u 2010 cum'è scusa per saccheghjanu a Stazione Ferroviaria di Haydarpaşa, è dopu anu utilizatu l'Olimpiadi da esse tenuti in Istanbul cum'è scusa. Avà usanu scavi archeologichi cum'è una scusa. Se sapemu chì sò veramente cusì sensibili à a cultura, forse diceremu "Lasciate a Stazione Ferroviaria Haydarpaşa un museu archeologicu". Ma ùn truvamu micca sinceru chì quelli chì anu inundatu Hasankeyf è siccatu parechji ruscelli in u nostru paese dicenu "Funderemu Haydarpaşa in un museu archeologicu". Dopu questu, volenu trasfurmà a Stazione Ferroviaria Haydarpaşa in un hotel, ci sò ambizioni per apre stu locu per u cummerciu. Realizzeremu queste ambizioni in Haydarpaşa. Inoltre, sicuru, ùn simu contru à scavi archeologichi. Ma poi ponu custruisce u museu in un altru locu, vulemu piglià u trenu da Haydarpaşa da quì ".

Ayşen Dönmez: "A terra di Haydarpaşa fa l'acquolina in bocca à tutti, ma hè un must per Haydarpaşa per stà a stazione"

Ayşen Dönmez, chì si ritirò dopu avè travagliatu in a Stazione di Haydarpaşa per 36 anni, hè ancu di l'opinione chì a mossa di trasfurmà a stazione in un museu ùn hè nunda più cà un ingannu.

Rispondendu à e dumande di VOA Turkish, Dönmez hà dettu: "Haydarpaşa hè statu chjusu à i treni suburbani u 2013 di ghjugnu 19. Dopu quì, Haydarpaşa hè stata lasciata completamente inattiva. Perchè u terrenu di 1 milione di metri quadrati daretu à Haydarpaşa è u so circondu face l'acqua in bocca à tutti. U putere puliticu guarda u portu di Haydarpaşa è vede a terra; Fighja daretu à a stazione è a vede cum'è terra. Ellu vede un locu induve a pianificazione è a custruzzione deve esse fatta. Nisuna cosa. In ogni cità in Europa, stazioni sò in u centru di a cità. Haydarpaşa hè ancu situatu in u centru di a cità. Se ùn ci hè micca stazioni cintrali, ùn pudete micca operà un trenu. Hè cusì divertente, hè cum'è un ghjoculu. Avete solu trè o cinque treni. Questu significa chì ùn ci hè micca trasportu ferroviariu per una cità metropolitana cum'è Istanbul. Per questu mutivu, a permanenza di a stazione di Haydarpaşa ùn hè micca una necessità ma un must ", disse.

Harun Gökay: ''Dopu chì u ponte hè custruitu, Haydarpaşa pò esse cunnessu à Söğütlüçeşme''

Hè pussibule aduprà Haydarpaşa cum'è stazione dopu chì Marmaray diventa operativa? Sicondu Harun Gökay, chì attualmente travaglia cum'è machinist in Marmaray, hè definitivamente pussibule.

Gökay hà dettu: "Attualmente, u ponte chì unisce Söğütlüçeşme à Haydarpaşa hè in costruzione. Pò esse assai pussibule dopu chì u ponte hè custruitu. Inoltre, un bisognu impurtante serà scontru micca solu per i treni suburbani, ma ancu per i treni interurbani. Lasciami attirà l'attenzione à un puntu più.

Ancu s'è Marmaray hè stata aperta, a maiò parte di a ghjente preferisce sempre u battellu. Perchè ci hè una tale scelta. A chiusura di Haydarpaşa hè ridicula. Dopu tuttu, questu hè ciò chì volenu Istanbulites. "Haydarpaşa, l'unicu locu in u latu anatolianu induve i treni, i battelli è i cullettivi sò dispunibuli, deve esse sicuramente apertu", dice.

Tugay Kartal: "Marmaray ùn opera micca à piena capacità, ùn pò micca esse fattu senza stazioni Haydarpaşa è Sirkeci".

I membri di Haydarpaşa Solidarity sottolineanu ancu chì, se a stazione hè aperta, e linee suburbane chì partenu da Bostancı o Pendik è ghjunghjenu à Söğütlüçeşme allevianu ancu u trafficu urbanu.

Tugay Kartal hà dettu: "Ùn hè micca pussibule senza stazioni Haydarpaşa è Sirkeci. I treni passanu per u tubu, ma u prughjettu di Marmaray ùn hè micca attualmente operatu à piena capacità. Se i treni suburbani di u prughjettu di Marmaray passanu à intervalli di cinque minuti, ùn hè micca pussibule di passà u trenu quì. Comu sapete, anu fattu u prughjettu di Marmaray cù trè linii nantu à a superficia. Dui linee per Marmaray, una linea per i treni di linea principale. U tubu hà duie linee. Avete digià ghjuntu quì è avete bluccatu cum'è un collu di buttiglia. Inoltre, Taşımacılık AŞ vole aumentà u numeru di treni, ma questu ùn succede micca perchè ùn ci hè un omu per turnà i treni. HalkalıÙn ci hè una zona di stazione abbastanza grande per i treni in. E stazioni sò e porte di e cità. Ma ancu s'è l'amemu assai, ùn luttemu micca perchè avemu un amore platonicu per a stazione Haydarpaşa. Sapemu chì dopu à tanti investimenti in prughjetti ferroviari, ùn hè micca pussibule di cuntinuà stu serviziu senza stazione. Per quessa, ùn si pò fà senza stazioni Haydarpaşa è Sirkeci ", dice.

Mustafa Duygun: ''Haydarpaşa hè a memoria di tutti noi, un museu vivente''

Ancu s'è Tugay Kartal hà dettu: "Ùn ci battemu micca sta lotta perchè avemu un amore platonicu", Mustafa Duygun, chì hà travagliatu cum'è machinist per 1977 anni dopu avè graduatu da a Liceu Professionale Ferroviaria in u 26, si ricorda di i ghjorni chì hè ghjuntu à Haydarpaşa. Stazione Ferroviaria cun grande brama oghje.

'' Sò statu in questa stazione parechje volte. Ci hè a polvara di pedi da tutti i nostri ghjente chì venenu da Anatolia nantu à e petre di marmura in questa stazione. Dopu chì quelli treni sò vioti, sentimu a so tristezza. A ghjente hà ricordi, è ancu i paesi. Haydarpaşa hè a nostra memoria. Hè digià un museu vivu. Grazie à sta stazione, i treni chì venenu da l'Anatolia è i treni chì partenu da quì si scontranu è si rompevanu cù l'amatori. A stazione di trenu Haydarpaşa deve esse aperta.'' - voce d'America

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*