A Corte Costituzionale rifiuta l'applicazione di CHP Canal Istanbul

canale Istanbul
canale Istanbul

A Corte Custituziunale (AYM), chì hà discututu l'applicazione Canal Istanbul di i vicepresidenti di u gruppu di u Partitu Populare Republicanu (CHP), Ergin Altay, Özgür Özel è Engin Özkoç è diputati 139, anu rifiutatu unanimu a dumanda di sughjornu di l'esecuzione.

In 2018, CHP hà dumandatu à a Corte Costituzionale è hà dumandatu l'annullamentu di a frasa "... Canal Istanbul è prughjetti navigabili simili ..." aghjuntu à a "Legge nantu à a Prestazione di Certi Investimenti è Servizii in u Quadru di Custruzzione- Operate-Transfer Model" (mudellu di custruzzione-operate-state). vulia.

Discutendu a dumanda di CHP, a Corte Custituziunale hà dichjaratu chì a via d'acqua hè stata creata artificialmente da a decisione di u pianu di zoning, chì hè una azzione regulatoria di l'amministrazione, hà enfatizatu chì hè in realtà una parte di u pianu di zoning, è hà dichjaratu chì una demanda pò esse presentata cù l'autorità ghjudiziarie amministrative cù a dumanda per l'annullamentu di u pianu di zoning.

Dichjarà chì "Determinà u metudu di implementazione di Canal Istanbul è prughjetti simili di via navigabile hè in u putere discrezionale di u legislatore", a Corte Custituzionale annullava chì l'articulu di a lege dumandata ùn perseguiva micca un scopu altru ch'è l'interessu publicu è hà decisu chì questu articulu hà fattu. ùn hà micca un aspettu inconstituziunale.

"À a discrezione di u legislatore"

E seguenti dichjarazioni sò state incluse in a sezione di valutazione di a decisione: "In l'articulu 47 di a Custituzione, hè dichjaratu chì quale di l'investimenti è servizii ponu esse fatti o trasferiti à persone reali o giuridiche per via di cuntratti di dirittu privatu serà determinatu da a lege. , è hè determinatu da quale prucedura o metudu è cù quale tipu di cuntratti di dirittu privatu seranu furniti sti investimenti è servizii ". Nisuna restrizioni sò state imposte à questu.

"A regula in quistione stipula chì u Canal Istanbul è i prughjetti di via navigabile simili seranu realizati da a nomina di cumpagnie di capitale o di cumpagnie straniere in u quadru di u mudellu di custruzzione-operazione-trasferimentu. Hè chjaru chì l'autorità per determinà u metudu da quale i prughjetti seranu realizati è e prucedure è i principii di u cuntrattu pertinenti hè à a discrezione di u legislatore, sempre chì e garanzie custituziunali sò osservate.

"Ùn ci hè nunda contru à l'interessu publicu"

"A regula ùn regula micca una zona induve l'usu di risorse di u settore privatu è di capitale hè custituziunale limitatu. In questu cuntestu, cunsiderendu chì u Canal Istanbul è i prughjetti simili di via navigabile necessitanu un grande finanziamentu è una tecnulugia avanzata, u legislatore esige chì sti prughjetti sianu realizati rapidamente, in modu efficace è efficiente in cunfurmità cù a tecnulugia avanzata è i bisogni è e cundizioni di l'oghje, prufittà di l'esperienza è di u capitale. di u settore privatu in i prughjetti, è di riduzzione di i costi di u prugettu, era capitu chì u scopu era di riduce u Stu scopu ùn hè micca contru à l'interessu publicu.

"Ancu s'ellu hè statu dichjaratu in a petizione chì u Canal Istanbul era inconstituziunale per via di i so effetti negativi nantu à l'ambiente, solu u metudu per a realizazione di u prugettu hè statu determinatu in a regula. Regula; Ùn cuntene nisuna spressione o cuntenutu chì impediscenu di revelà l'impatti ambientali di u prugettu, di fà i studii necessarii in questa direzzione, è di piglià misure obligatorii, efficaci è funziunali per prutege l'ambiente è prevene a contaminazione ambientale. Ùn ci hè micca un aspettu di a regula chì elimina l'obligazione di agisce in cunfurmità cù i principii custituziunali è e regule per a prutezzione di l'ambiente in quantu à a realizazione di u prugettu.

"Inoltre, ùn ci hè nisun ostaculu à presentà una causa in ghjuridizione amministrativa contru à u pianu di zoning in quale hè stata creata a via d'acqua.

"In questu rispettu, hè statu valutatu chì a determinazione di u metudu di implementazione di u Canal Istanbul è di prughjetti simili di via navigabile hè in u putere discrezionale di u legislatore, è ùn hè statu determinatu chì a regula persegue un scopu altru ch'è l'interessu publicu.

A Corte Suprema hà rifiutatu à l'unanimità e dumande di annullamentu di a dichjarazione è a sospensione di l'esecuzione per i motivi spiegati.

L'articulu di lege chì CHP vulia esse annullatu era u seguitu:

« Scopu

Articulu 2- (Modificatu primu paràgrafu: 24/11/1994 - 4047/1 art.) Sta Legge s'applica à i ponti, tunnelli, dighe, irrigazione, acqua potabile è potabile, stazioni di depurazione, fognatura, cumunicazioni, centri di cungressu, cultura è turismu. Investimenti. , Edifici è strutture cummirciali, impianti sportivi, dormitori, parchi tematichi, rifugi di pesca, silos è impianti di almacenamentu, impianti geotermali è di calore residuale è sistemi di riscaldamentu (frase addizionale: 20/12/1999 - 4493/1 art.) elettricità pruduzzione, trasmissione, distribuzione è cummerciu, mine è imprese, fabbriche è strutture simili, investimenti per prevene l'inquinamentu ambientale, autostrade, autostrade à grande trafficu, ferrovie è sistemi ferroviari, complexi è stazioni di stazioni, funivie è impianti di seggiovia, centri logistici, sotterranei è parcheghji di superficia è usu civile. zone maritime è aeroportuali è porti, portu è cumplessi di carichi è / o di passeggeri è di yacht, Canal Istanbul è prughjetti di vie navigabili simili, porte di cunfini è strutture doganali, parchi naziunali (eccettu quelli cù leggi speciali) , parchi naturali, zoni di conservazione di a natura è a fauna salvatica Copre e prucedure è i principii in quantu à l'appuntamentu di cumpagnie di capitale o imprese straniere in u quadru di u mudellu di custruzzione-operazione-trasferimentu, in a custruzzione, u funziunamentu è u trasferimentu di strutture è strutture, mercati grossista. è investimenti simili è servizii previsti in i piani in i campi di cunservazione è sviluppu.

"A realizazione di l'investimenti è i servizii previsti in u primu paràgrafu da e cumpagnie di capitale o di e cumpagnie straniere in cunfurmità cù sta Legge custituisce una eccezzioni à e lege in quantu à a prestazione di questi investimenti è servizii da u publicu è urganisazione pertinenti (cumprese l'imprese ecunomiche pubbliche) ."

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*