U Trenu biancu cuntene i ricordi di Atatürk

U Trenu biancu cuntene i ricordi di Atatürk
U Trenu biancu cuntene i ricordi di Atatürk

U vagone, chì hè l'unicu esempiu originale di u Trenu Biancu utilizatu da Atatürk durante i so tour di paese (1935-1938), hè stata esposta da u 1964, accantu à a "Casa Atatürk in a Guerra di l'Indipendenza è u Museu di Ferroviari" in Ankara Garda. . Hè statu arregistratu da u Ministeru di a Cultura, a Direzzione Generale di i Monumenti è i Musei in 1991 cum'è "Proprietà culturale di Atatürk per esse prutetta".

Specifiche tecniche di White Wagon

  • Pesu: 46.3 tunnillati
  • Lunghezza: 14.8 m.
  • Produttore: LHV Linke Hofmann-Werke, Breslau, 1935

Stu vagone, chì Atatürk hà utilizatu in tutti i so tour di paese trà 1935-1938, era ancu "casa" in u so ultimu viaghju.

U sabbatu 19 di nuvembre di u 1938, u corpu di Atatürk hè statu pigliatu da u Palazzu Dolmabahçe è postu nantu à a corazzata Yavuz in Sarayburnu. Hè statu cerimoniu postu nantu à a tavula media in questu vagone di u "Trenu biancu" chì aspetta in Izmit. Era 20.23:20.32. Intornu à u cadavere sò stati accesi sei torche, è sei uffiziali stavanu guardia cù e so spade in un mumentu di silenziu. Quandu a banda di divisione hà iniziatu l'innu di dolu, à XNUMX, hà cuminciatu à marchjà versu Ankara, à mezu à e lacrime di quelli riuniti in a stazione di treni.

U trenu ghjunse in Ankara à 20:1938 dumenica 10.04 nuvembre 10.26. İnönü, deputati, suldati, pulizza, ufficiali, studienti è u publicu stavanu aspittendu à a stazione. U cofanu di Ata hè statu pigliatu da a finestra di u vagone à XNUMX è pusatu in u carru di fucili chì aspetta davanti à u famosu "Steering Wheel Building" induve ellu hà direttu a Guerra di l'Indipendenza, è hà dettu addiu à a nazione chì avia fundatu è hà fattu u so. ultimu viaghju cù u "Trenu biancu".

Carru di u Trenu biancu

  • cucina
  • Guardia / toilette suite
  • Compartimentu di Guardia / Suite
  • scompartimentu di a donna
  • bagnu
  • A stanza di Ataturk
  • Salone
  • U restu hè custituitu di parti.

Nisuna publicazione dettagliata hè stata fatta nantu à a natura di a cumpusizioni di u Trenu Biancu, chì hè statu custruitu in Germania in u 1935 per u nostru grande capu Atatürk per aduprà in i so viaghji domestici. Avemu cunsideratu cum'è un duvere di prisentà i nostri ricordi di quelli belli ghjorni à l'infurmazioni di i nostri stimati amici di Ferrovia in quantu à l'aspettu tecnicu di stu trenu è a so implementazione.

U Trenu Biancu era custituitu di 9 vagoni. Quessi sò l'Atatürk's Dining and Sleeping Halls, una sala per u Sigretariatu Generale di a Presidenza è l'Uffiziu di l'Adjutant Chief, un carru à dui letti per i dignitarii di u guvernu invitati, un Restaurant, è dui II. Hè custituitu di una pusizioni è un carru, è tutti avianu 4 assi.

A durata di i primi cinque di sti saloni era 21 metri, mentre chì l'altri eranu 19.6 metri. I saloni di i vagoni eranu naturalmente equipati cù e facilità più muderne è tecniche secondu e cundizioni di u tempu. Ogni vagone era muntatu nantu à i bogies pesanti di u sistema Görlitz, dotati di paraurti di tipu Urdinger, freni à manu è aria.

À una estremità di a stanza di Atatürk era una anticamera in forma di balcone. I finestri di a sala di furmazione sò stati mantinuti assai largu per una vista còmoda è panoramica di l'intornu. Ancu s'ellu ci era una porta per u passaghju à l'altri carri in fronte, stu passaghju ùn era micca articulatu cum'è l'altri. I scalini di u vagone eranu plegabili.

I mura di l'internu di a sala eranu cuparti di noce caucasian, è i tetti eranu cuparti di legnu d'ebonu chjaru. Inoltre, a sala cuntene una tavola impiallacciata d'ebano, una grande poltrona coperta di epengle, è altre poltrone più chjuche. I cortini di a finestra sò stati fatti di tafetta cruciata gialla è rossa (Akilla). In u salottu c'era una radiu, duie prese elettriche, trè sensi di sonu, è un telefunu.

In a seccione di a stanza adiacente, un grande lettu era cupertu di rosi rosa moire nantu à i mura, è i tetti eranu cuparti di ebano. In novu, ci era una toletta è poltrone chì puderia esse usatu cum'è scrivania quandu era chjusu, è avianu un specchiu quandu era apertu. Tutte e parti metalliche eranu nichelate.

A ventilazione di u vagone (Wendler) hà travagliatu cù u dispusitivu di ingressu d'aria. Ancu se u vagone era cunnessu à u sistema di divani di u trenu, era ancu equipatu per esse riscaldatu cù una caldaia d'acqua calda. L'equipaggiu elettricu hè furnitu cù dui accumulatori è dynamos, è ci era persiane di lignu cù cuperte di gas speciale davanti à i finestri per impediscenu l'ingressu di mosche è insetti simili.

A sala di pranzu era longu 8 metri. Ci era ancu una stanza di vestitori, dui compartimenti metà è pienu, è toilette. U muru era fattu di palisandru, u tettu era fattu di ebonu, u muru di l'armariu era fattu di quercia, u muru di u compartment di quattru persone era fattu di caoba, i mura in u picculu compartmentu eranu fatti di drape-caoba, l'entrata era dipinta di biancu latte.

Apertu cumplettamente, c’era una grande tavola da pranzu di 5 metri di lunghezza, duie grandi poltrone, circundate da 16 poltrone chjuche cuperte di pelle turchina, c’era ancu un parlante per a radiu. In un angulu di u salottu, ci era un buffet adattatu per u mobili, l'equipaggiu era u listessu cum'è quellu di a stanza.

Ci era 4 divani, comodini è cumpartimenti di u persunale ausiliari simili, toilette è spazii di lavaggio, è ancu una cucina è una cantina in u carru di l'assistente principale è u secretariu per esse usatu invece di i letti. Ci era ancu un frigorifero in a cantina, separata da i scaffali. U carru cuntene compartimenti cù lavatini, uffizii, è ancu un picculu salone.

Unu di l'altri vagoni avia un picculu saloon, è l'altri avianu compartimenti di dorme. A sala di pranzu era in dui parti. Accantu à a cucina, c’eranu quattru tavule per trè è quattru parsoni, una fila per duie in a grande sala di pranzu è tavule per 24 parsoni per quattru ognuna. I prossimi dui vagoni avianu 8 compartimenti cuperti di pelle. Dui divani in ogni compartmentu formavanu quattru cuccette quandu i so spalle sò stati eliminati di notte. Issi vagoni, chì avianu ancu toilette, sò stati cale cù divani cum'è in i mobili. Tutti i vagoni sò stati dipinti in blu marinu scuru longu à a fila inferiore di i finestri esterni è bianchi finu à u tettu esterno. Certi vagoni avianu fili d'antenna radio nantu à i so tetti.

U persunale di Ankara nantu à u Trenu Biancu chì partenu da Ankara, è u persunale di Haydarpaşa à a partenza da Haydarpaşa, seranu purtati in ogni locu induve andavanu in u paese, u stessu persunale vulterà, solu e macchine cambiassi per stock di carbone è mantenimentu in i centri di magazzini. Questi treni seranu definitamente prufittuali, qualchì volta ci saria un trenu speziale mandatu da u fronte cum'è pilotu. Tuttu u persunale di u trenu sò selezziunati da e persone esperte, attente chì i so successi sò stati pruvati, i vestiti sò puliti è ironed, mi ricordu assai bè chì i Machinists in i so locomotive travagliavanu cù guanti bianchi quandu entranu in i Stations.

Sti locomotive di carbone eranu assai pulite, bè mantinutu, cù pezzi metallici gialli spumanti, anu utilizatu soprattuttu Traction Inspectors in i so rigioni, è l'elementi di cuntrollu ùn anu micca sbulicatu da a marchesa. In i carrughji di sti treni, V, I è II Inspectors, Telegraph and Telephone Surveillance cù tutti i so materiali eranu prisenti, è e squadre di riparazione ùn anu micca pigliatu i so sacchetti da a so spalle. L'Ordine Generale n ° 501 hè stata appiicata in a navigazione di u trenu, a cera sigillata di i buste cù u timbru sicretu di quellu mese ammucciatu in i cassegni di e Stazioni è Stazioni sò stati sguassati è aperti, a password hè stata amparata, quelli chì sapianu a password. Eranu avvicinati à u trenu, i capi di filiale portavanu bracciali rossi nantu à i so braccia manca.

In novu, sti treni eranu accumpagnati da i Capi di Sezione Stradale è di Branch, Ufficiale di Inspeczione di Treni, Medici di Sezione, Inspectori Capi di servizii attivi, è cabine telegrafiche è telefonii mobili sò stati pronti in i so furgoni. E stazioni sò state pulite cù una cura speciale uni pochi di ghjorni in anticipu, a ghjente di i paesi circundanti, cù i so lampade di lussu in manu, si sò riuniti à i piattaforme di a stazione cù a speranza è l'eccitazione di vede Atatürk. sò stati cuntrullati da i Gendarmi lucali è a pulizza in e cità.

I guvernatori, i guvernatori di u distrittu, i dirigenti è i cumandanti di u distrittu, i sindaci, è i gestori di stabilimenti simili in ogni pruvincia, distrittu è sub-distrettu induve u trenu si ferma per quellu ghjornu salutanu u trenu cù giacche, redingots o vestiti novi fatti di neru. tela affumicata, pantaloni di gomma, edifici di stazione cù bandiere, è lanterne marina di notte.Se Atatürk andava à sbarcà in quella cità, parechji archi di vittoria ornamentati sò stati fatti nantu à e strade principali è incruciate, a nutizia di a venuta di Atatürk pruvucarà un felice è gioia entusiasta in tutti.

Una caratteristica di quellu periodu hè; Hè stata a scuperta di a Medaglia di l'Indipendenza cù una cinta rossa nantu à u pettu di parechji, da u guvernatore à u cumandante, à u più modestu paisanu, chì eranu fieri di avè participatu à a Guerra di l'Indipendenza sottu u cumandamentu di ATATÜRK. Oghje, appariscenu raramente in cerimonie in i ghjorni naziunali, postu chì questi numeri anu diminuitu cù u tempu.

Atatürk hà fattu i so ultimi viaghji in u nostru paese, direttamente à e Pruvince Orientali, prima cù u Trenu Biancu, chì partì da Ankara u 12.11.1937 à 17:50, à Kayseri - Sivas - Diyarbakır - Elazığ - Malatya - Adana è Mersin, è da quì à Konya, sò andati in Afyon dopu à mezzanotte, sò stati quì per una ora, è sò tornati à Ankara via Eskişehir u 21.11.1937 à 23:30...

A. Lütfi Balamir, (ispettore TCDD in pensione)

Questa presentazione richiede JavaScript.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*