Cosa hè u Coronavirus? Chì sò i sintomi di Covid-19? Cumu possu esse prutettu?

chì hè coronavirus quali sò i sintomi di covid cumu possu esse prutettu da covid
chì hè coronavirus quali sò i sintomi di covid cumu possu esse prutettu da covid

A Municipalità Metropolitana di Istanbul (IMM) hà publicatu un grande schedariu d'infurmazioni nantu à u coronavirus in u so situ web. http://www.ibb.istanbul I visitori puderanu uttene infurmazioni detallate nantu à a malatia grazia à u pop-up chì si apre.

A Municipalità Metropolitana d'Istanbul hà publicatu un vastu schedariu d'infurmazioni nantu à u so situ web nantu à u coronavirus, chì hè diventatu un prublema cumuni circundante u mondu sanu. Partendu oghje http://www.ibb.istanbul I visitori puderanu ottene infurmazione cumpleta nantu à a malatia clicchendu nantu à a finestra chì si apre. U testu informativu da u situ hè cusì:

NEW CORONAVIRUS 2019 - MALADIA nCoV

COSA È CORONAVIRUS?

I Coronavirus (CoV) sò una grande famiglia di virus chì causanu malatie chì varianu da u friddu simplice à e malatie più gravi cum'è u Sindrome Respiratoriu Mediu Oriente (MERS-CoV) è u Sindrome Respiratoriu Acutu Severu (SARS-CoV).

COSA hè COVID-19?

COVID-19 hè a malatia infettiva causata da l'ultimu coronavirus scupertu. Stu novu virus è epidemia era scunnisciutu prima di a so emergenza in Wuhan (Cina) in dicembre 2019.

A so storia

  • U 31 dicembre 2019, l'Uffiziu di Paese di l'OMS in Cina hà signalatu casi di pneumonia d'etiologia scunnisciuta in a cità di Wuhan, a pruvincia di Hubei, in Cina.
  • U 7 di ghjennaghju di u 2020, l'agente hè statu identificatu cum'è un novu coronavirus (2019-nCoV) chì ùn era micca statu prima rilevatu in l'omu.
  • Hè statu capitu chì si pò truvà in l'omu, i pipi, i porchi, i misgi, i cani, i roditori è l'acelli (animali domestici è salvatichi).

QUALI SONU I SINTOMI DI COVID-19?

I sintomi più cumuni di COVID-19 sò febbre, malessere è tosse secca. Certi pazienti anu ancu u dulore, a congestion nasale, u nasu runny, u mal di gola o diarrea. Questi sintomi sò generalmente lievi è si sviluppanu gradualmente. Alcune persone, ancu s'ellu sò infettate, ùn anu micca sintomi è si sentenu bè. A maiò parte di i pazienti (circa 80%) si ricuperanu senza bisognu di trattamentu speciale. Circa una in sei persone cù a malatia anu sintomi più severi, cumpresa a dispnea.

L'anziani è quelli chì anu altri prublemi di salute (ipertensione, prublemi di cori o diabete) sò più probabili di avè sintomi severi. Circa u 2% di i malati sò morti.

sintomi cumuni di infezzjoni; i sintomi respiratorii sò febbre, tosse è dispnea. In i casi più severi, a pneumonia, l'infezzione respiratoria aguda severa, l'insufficienza renale, è ancu a morte pò sviluppà.

Questa presentazione richiede JavaScript.

COME SI DISPONDE COVID-19?

Hè trasmessa da e persone cù u virus COVID-19. A malatia pò esse trasmessa da persona à persona per via di gocciole respiratorie (particelle) espulse da u nasu o a bocca quandu una persona tosse o starnute. Queste gocce ponu esse truvate nantu à oggetti o superfici intornu à a persona in quistione. Se tuccate l'ochji, u nasu o a bocca dopu avè toccu questi oggetti o superfici, pudete esse infettatu da COVID-19. U COVID-19 pò ancu esse trasmessu da a respirazione in gocce da una persona malata chì hà tosse o starnutu. Hè per quessa hè impurtante di stà à un metru di distanza da una persona malata.

L'Organizazione Mondiale di a Salute esamina a ricerca in corso nantu à a diffusione di COVID-19 è continuerà à rapportà risultati aghjurnati.

U VIRUS RESPONSABILE DI COVID-19 pò esse trasmessu per via aerea ?

I studii finu à a data suggerenu chì u virus rispunsevuli di COVID-19 pò esse trasmessu per u cuntattu cù gocce respiratorii piuttostu chè per l'aria.

POTETE OTTENERE COVID-19 DA UNA PERSONA SENZA SINTOMI?

A malatia si sparghje principarmenti da e gocce respiratorie espulse da a tosse. U risicu di esse infettatu cù COVID-19 da una persona senza sintomi hè assai bassu. Tuttavia, assai persone anu solu sintomi ligeri. Questu hè soprattuttu veru in i primi stadi di a malatia. Dunque, hè pussibule infettà cù COVID-19, per esempiu, entrandu in cuntattu cù una persona chì hà solu una tosse ligera ma ùn si senti micca malatu. L'OMS rivede a ricerca in corso in l'isulazione puntuale di quelli chì scontranu Covid-19 è cuntinueghja à rapportà risultati aghjurnati.

U COVID-19 SI SPAGA PER I PEDI?

U risicu di cuntrazione di COVID-19 in u feci di una persona infettata pare esse bassu. A ricerca iniziale mostra chì u virus pò esse presente in feces in certi casi, ma l'epidemie ùn hè micca sparghje principalmente per questa strada. L'OMS esamina a ricerca in corso nantu à a diffusione di COVID-19 è continuerà à cumunicà novi risultati. In ogni casu, perchè u risicu hè presente, hè una precauzione supplementaria per lavà e mani regularmente dopu avè usatu u toilette è prima di manghjà.

COME PUTEU PROTEGIMI È PREVIENE A SPREAD DI A MALATTIA ?

Misure di prutezzione per tutti: Mantene cun l'ultime informazioni nantu à u focu di COVID-19 dispunibule da u situ web di l'OMS è l'annunzii di u Ministeru di a Salute. COVID-19 affetta sempre parechje persone in Cina, è i focu si sparghjenu ancu in altri paesi. A maiò parte di e persone infettate anu sintomi ligeri è ricuperanu, ma altri pò avè una forma più severa di a malatia. A cura di a vostra salute è prutegge l'altri seguendu questi cunsiglii:

  • Lavate e mani spessu cù una suluzione idroalcoolica o sapone è acqua. Perchè; Lavà e mani cù una soluzione idroalcolica o acqua è sapone ucciderà u virus se l'avete nantu à e vostre mani.
  • Mantene una distanza di almenu un metru da l'altri persone chì tossu o starnunu. Perchè; Quandu una persona tosse o starnute, emette picculi gocce chì ponu cuntene u virus. Sè vo site troppu vicinu, pudete inalà queste gocce è dunque u virus rispunsevuli di COVID-19 se a persona chì tosse hè un traspurtadore.
  • Evite di toccu l'ochji, u nasu è a bocca. Perchè; E mani venenu in cuntattu cù parechje superfici chì ponu esse contaminate da u virus. Se tuccate l'ochji, u nasu o a bocca, u virus pò entre in u vostru corpu è pudete malatu.
  • Se ùn site micca bè, stà in casa. Cunsultate un duttore in casu di frebba, tosse è mancanza di respira. Segui i struzzioni di u Ministeru di a Salute. Perchè; U Ministeru di a Salute hà l'ultime informazioni nantu à a situazione in u mondu è in a vostra regione. U vostru Medicu di Famiglia vi pò guidà rapidamente à l'istituzione di salute più adatta. Inoltre, vi prutege è impedisce a diffusione di virus è altri agenti infittivi.
  • Segui i cunsiglii di u vostru duttore, autorità naziunali è lucali o altri nantu à cumu prutegge sè stessu è l'altri da COVID-19. Perchè; L'ultime informazioni nantu à a diffusione di COVID-19 in a vostra zona sò dispunibuli da l'autorità naziunali è lucali. I cunsiglii più validi nantu à a prutezzione pò ancu esse espressi da elli. Segui l'ultimi sviluppi riguardanti COVID-19.
  • In casu di tosse o starnutu, copre a bocca è u nasu cù l'internu di u coddu o un tissutu è scacciate u tissutu immediatamente dopu. Perchè; Gocce respiratorie sparghje virus. Seguindu e regule di igiene respiratoria, prutegge e persone intornu à voi da virus cum'è u friddu, a gripe o u COVID-19. Assicuratevi di seguità e regule di igiene respiratoria è chì e persone intornu à voi facenu u listessu.

Misure di prutezzione per e persone chì anu visitatu e zone induve COVID-19 si sparghje (in l'ultimi 14 ghjorni):

  • Segui i cunsiglii presentati sopra. (Misure di prutezzione per tutti)
  • Sè avete principiatu à sentu malatu, ancu s'ellu avete sintomi ligeri, cum'è un mal di testa è u nasu chì curre, ùn lasciate micca a casa finu à chì avete recuperatu. Perchè; Evitendu u cuntattu cù l'altri persone è ùn andà in strutture sanitarie, salvu micca necessariu, farà chì queste strutture funzionanu più efficacemente è prutegge voi è altre persone da COVID-19 è altre malatie virali.
  • Circate l'assistenza medica immediata in casu di febbre, tosse è mancanza di respirazione, perchè pò esse una infezzjoni respiratoria o altre cundizione seria. Chjamate u vostru duttore è fate sapè s'ellu avete viaghjatu o cuntattatu i viaghjatori recentemente. Perchè; Sè vo chjamate, u vostru duttore pò diri rapidamente à a facilità di salute più adatta. Vi prutegerà ancu è impedisce a diffusione di COVID-19 è altre malatie virali.

QUÈ A POSSIBILITÀ DI OTTENERE COVID-19?

U risicu dipende da induve vive o avete viaghjatu recentemente. Hè più altu in e zone induve più di una persona hè stata diagnosticata cù COVID-19. Attualmente, u 19% di i casi COVID-95 si verificanu in Cina, cù a maiuranza in a pruvincia di Hubei. In a maiò parte di l'altri parti di u mondu, u risicu di cuntrattà COVID-19 hè attualmente bassu, ma duvete sicuramente seguità a situazione è i sforzi di preparazione in a vostra zona.

L'OMS travaglia cù l'autorità sanitarie in Cina è in u mondu per monitorà è risponde à i focu di COVID-19.

A COVID-19 mi deve preoccupari?

A menu chì ùn site in una zona induve COVID-19 si sparghje, ùn avete micca vultatu da una di queste zone, o avete statu in cuntattu strettu cù qualchissia chì hè malatu, u risicu di cuntrazione di a malatia hè attualmente bassu. Tuttavia, si capisce chì pudete esse stressatu o preoccupatu di sta situazione. Per quessa, duvete s'appoghjanu nantu à l'infurmazioni è e dati aghjurnati per determinà esattamente i risichi chì avete affruntà per piglià precauzioni ragiunate. U vostru Medicu di Famiglia è i funzionari di u Ministeru di a Salute ponu dà infurmazioni precise nantu à COVID-19 è a so presenza in a vostra zona.

Sè vo site in una zona cun un focu di COVID-19, duvete piglià seriamente u risicu di infezzione. Segui i cunsiglii di l'autorità sanitarie naziunali è lucali. Mentre COVID-19 provoca solu sintomi ligeri in a maiò parte di e persone, alcune persone ponu esse severamente affettate. Più raramente, a malatia pò esse fatale. L'anziani è quelli chì anu digià altri prublemi di salute (cum'è pressione alta, prublemi di cori o diabete) parenu esse più propensi à a malatia. (Vede e misure protettive se avete visitatu (in l'ultimi 19 ghjorni) o state cun persone chì anu visitatu e zone induve COVID-14 s'hè spargugliatu.)

CHI HA RISCHIO DI SVILUPPARE UNA FORMA SERIA DI A MALATTIA ?

12 Mentre avemu sempre bisognu di approfondisce a nostra cunniscenza di cume COVID-19 affetta l'individui, finu à avà, l'anziani è e persone chì già soffrenu di altre malatie (cum'è pressione alta, diabete o malatie di u cori) parenu esse affettati più frequentemente cà. altri.

L'ANTIBIOTICI SONU EFFICACE IN PREVENZIONE O TRATTAMENTO DI COVID-19?

No, l'antibiotici sò efficaci solu contr'à infizzioni bacteriale, micca virus. Perchè COVID-19 hè causatu da un virus, l'antibiotici sò inefficaci. L'antibiotici ùn deve esse usatu per prevene o trattà COVID-19.

C'È UNA VACCINA, DROGA O TRATTAMENTO EFFICACE PER COVID-19?

Ancu micca. A data, ùn ci hè micca vaccina o medicazione antivirale specifica per prevene o trattà COVID-19. Tuttavia, e persone affettate anu da piglià cura di allevà i sintomi. E persone chì sò seriamente malati duveranu esse ospitali. A maiò parte di i pazienti si ricuperanu cù cura di supportu. I vaccini pussibuli è certi trattamenti specifichi sò stati investigati è pruvati in prucessi clinichi. L'OMS coordina i sforzi per sviluppà vaccini è droghe per prevene è trattà COVID-19.

U COVID-19 hè a listessa malatia di u SARS?

Innò, u virus rispunsevuli di COVID-19 è u virus chì provoca u sindromu respiratoriu agutu severu (SARS) sò geneticamente ligati ma diffirenti. SARS hè più mortale cà COVID-19 ma assai menu contagiosu. Ùn ci hè statu nisun casu di SARS in u mondu sanu da u 2003.

HAI BISOGNU DI PORTA UNA MASCHERA PER PROTEGIMI ?

E persone chì ùn anu micca sintomi respiratorii cum'è a tosse ùn anu micca bisognu di portà una maschera medica. L'OMS ricumanda di portà una maschera per quelli chì anu sintomi COVID-19 è quelli chì curanu i pazienti cù sintomi (tosse è febbre). A purtà di una maschera hè necessaria per i travagliadori sanitari è e persone chì curanu u paziente (in casa o in una struttura di cura).

L'OMS ricumanda l'usu raziunale di e maschere mediche per evità u gastru di risorse preziose è u risicu di l'abusu di e maschere. A maschera hè cunsigliata solu s'ellu avete sintomi respiratorii cum'è tosse o starnuti, se si sospettanu sintomi lievi di COVID-19, o s'è avete cura di qualcunu cun suspettatu COVID-19. COVID-19 deve esse cunsideratu in e persone chì anu viaghjatu o viaghjatu in una zona induve i casi sò stati signalati è anu avutu un cuntattu strettu cù qualchissia chì hè diventatu malatu.

U megliu modu per prutegge sè stessu è l'altri da u COVID-19 hè di lavà e mani spessu, copre a bocca cù u coddu o un tissutu quandu tosse o starnute, è stà à almenu 1 metru di distanza da qualcunu chì tosse o starnute.

COME PORTA, USARE, RIMUOVERE E DISPOSE A MASCHERA ?

1. Ricurdativi, solu i travagliadori sanitari, i caregivers è e persone cù sintomi respiratorii (febbre è tosse) duveranu portà maschere.
2. Prima di mette una mascara, lavate e mani cù una suluzione idroalcoolica o acqua è sapone.
3. Verificate chì a maschera ùn hè micca strappata o perforata.
4. Orientate a mascara in a direzzione curretta (striscia di metallu in sopra).
5. Verificate chì u latu culuratu di a maschera hè posizionatu fora.
6. Pone a mascara nantu à a vostra faccia. Pinch the metal strip or hard border of the mask to fit a forma di u nasu.
7. Tire u fondu di a mascara per copre a bocca è u mento.
8. Eliminate a mascara dopu à l'usu, sguassate e bande di gomma da daretu à l'arechje mentre alluntanendu a mascara da a faccia è a robba per evità di toccu ogni parte di a mascara chì pò esse contaminata.
9. Dispose di a mascara in una basura chjusa immediatamente dopu l'usu.
10. Dopu avè toccu o scaccià a mascara, lavate e mani cù una suluzione idroalcoolica o, se visibilmente brutta, cù acqua è sapone.

QUANTU VA TEMPU DI INCUBAZIONE DI COVID-19?

U periodu di incubazione hè u tempu trà l'infezzione è l'iniziu di i sintomi di a malatia. Attualmente hè stimatu chì u periodu d'incubazione COVID-19 dura trà 1 è 14 ghjorni, più spessu circa cinque ghjorni. Queste stimi seranu aghjurnati quandu novi dati diventanu dispunibili.

A ghjente pò uttene COVID-19 DA UNA SOURCE ANIMALE?

I coronavirus sò una grande famiglia di virus chì si trovanu cumunimenti in i pipistrelli è altri animali. In casi rari, sti virus infettate l'omu, chì ponu sparghje l'infezzione. Dunque, SARS-CoV hè assuciatu cù civilisazioni, mentri MERS-CoV hè trasmessu da i dromedari. E pussibuli fonti animali di COVID-19 ùn sò ancu state cunfirmate.
Per pruteggiri sè stessu, per esempiu quandu andate à i mercati d'allevamentu, duvete evità u cuntattu direttu cù l'animali è e superfici di cuntattu cù l'animali è seguità sempre e linee di sicurezza alimentaria. A carne cruda, i latticini è i carni di l'organu deve esse trattatu cun cura per evità di contaminazione di l'alimenti micca destinati à a cucina, è u cunsumu di prudutti animali crudi o pocu cotti deve esse evitata.

U mo animali domesticu pò trasmette COVID-19 à mè?

Innò, ùn ci hè micca evidenza chì l'animali o altri animali, cum'è i cani o i misgi, ponu esse infettati o sparghje u virus rispunsevuli di COVID-19.

QUANTU TEMPU U VIRUS PUDE SURVIVE IN SUPERFICIE ?

Ùn hè chjaru quantu tempu u virus rispunsevuli di COVID-19 sopravvive nantu à e superfici, ma si cumporta cum'è altri coronavirus. Studi (è infurmazioni preliminari nantu à COVID-19) mostranu chì i coronavirus ponu sopravvive nantu à e superfici da parechje ore à parechji ghjorni. Questu pò dipende di diversi parametri (per esempiu, tipu di superficia, temperatura o umidità ambientale).

Se suspettate chì una superficia pò esse infettata, pulite cù un disinfettante regulare per tumbà u virus è prutegge sè stessu è l'altri. Lavate e mani cù una suluzione idroalcoolica o sapone è acqua. Evite di toccu i vostri ochji, bocca o nasu.

Hè SEGURU RICEVE PACCHETTI DA UNA ZONA RAPPORTATA DI COVID-19?

Innò. Ci hè una pussibilità, ancu s'ellu hè bassu, di una persona infettata chì contamine e merchenzie è u risicu chì u virus rispunsevuli di COVID-19 entra in cuntattu cù un pacchettu chì hè statu trasportatu, viaghjatu è espostu à diverse cundizioni è temperature.

Ci hè COSA chì ùn devi micca fà ?

I seguenti precauzioni ùn sò micca necessarii, sò inefficaci contr'à COVID-19, è ponu ancu esse periculosi:

  • fumu
  • medicine tradiziunali di erbe
  • purtendu parechje maschere à u stessu tempu
  • Utilizà antibiotici per l'automedicazione

In ogni casu, per limità u risicu di aggravà l'infezzione in casu di frebba, tosse è mancanza di respirazione, cunsultate un duttore senza ritardu è dite s'ellu avete viaghjatu pocu pocu.

MISURE DI PROTEZIONE ESSENZIALE CONTRA U NOVU CORONAVIRUS

LAVATE E MANI FREQUENTEMENTE

Pulite e mani regularmente strofinandole cù un disinfettante per e mani à base d'alcohol o lavate cù acqua è sapone. Perchè; Lavà e mani cù acqua è sapone o strofinate cù un disinfettante basatu in alcolu uccide ogni virus chì pò esse nantu à e vostre mani.

MANTENU A DISTANZA SOCIALE

Mantene almenu 1 metru di distanza trà voi è tutti quelli chì tosse o starnute. Perchè; Quandu qualchissia tosse o starnute, spruzza minuscule gocce di liquidu da u nasu o a bocca chì ponu cuntene u virus. Sè site troppu vicinu, pudete inalà gocce, cumpresu u virus COVID 19, se a persona chì tosse hè ancu malata.

EVITÀ TUCCU L'OCCHI, NASU È BOCCA

Perchè; E mani toccanu parechje superfici è ponu esse infettate da u virus. Dopu, e vostre mani ponu trasfiriri u virus à i vostri ochji, u nasu o a bocca. Da quì, u virus pò sparghje in u vostru corpu è fatevi malatu.

PRACTICA L'IGIENE RESPIRATORIA

Assicuratevi chì voi è e persone intornu à voi praticate una bona igiene respiratoria. Questu significa chì copre a bocca è u nasu cù u coddu o tissutu curvatu quandu tossi o starnuti. Allora sguassate immediatamente u tissutu utilizatu. Perchè; Gocce sparghje u virus. Praticà una bona igiene respiratoria, pruteggete quelli chì vi circundanu da i virus cum'è u friddu, a gripe è u COVID-19.

S'Avete FEBBRE, TOSSE E DIFFICULTÀ RESPIRATORIA, CERCHETE AIUTA MEDICA PRIMA.

Se ùn vi sentite micca bè, stà in casa. Sì avete a frebba, tosse è difficultà à respira, cercate cunsiglii medichi è chjamate u vostru duttore prima di andà. Segui i struzzioni di u Ministeru di a Salute. Perchè; L'autorità naziunali è lucali anu da avè l'infurmazioni più attuali nantu à a situazione in a vostra zona. Chjamate in anticipu permetterà à u vostru fornitore di assistenza sanitaria per guidà rapidamente à u stabilimentu di salute ghjustu. Questu vi prutege ancu è aiutà à prevene a diffusione di virus è altre infizzioni.

ESSERE INFORMATI E SEGUITE I CONSIGLI DATI DA U VOSTRE PROFESSIONAL DI SALUTE

Mantene à ghjornu cù l'ultimi sviluppi nantu à COVID-19. Segui i cunsiglii dati da u vostru prufessore di salute o l'autorità di salute publica naziunale è lucale nantu à cumu prutegge sè stessu è l'altri da COVID-19. Perchè; L'autorità naziunali è lucali anu da avè l'infurmazione più aghjurnata nantu à se u COVID-19 si sparghje in a vostra zona. Sò megliu postu per cunsiglià ciò chì a ghjente in a vostra zona deve fà per pruteggiri.

MISURE DI PROTEZIONE PER E PERSONE CHE HAN VISITATU ZONI IN QUESTI U COVID-19 SI SPAGA IN L'ULTIMI 14 GIORNI O PIÙ RECENTI

Segui e linee guida delineate sopra. (Misure preventive per tutti) Se cuminciate à migliurà, stà in casa finu à chì site cumplettamente ricuperatu, ancu cù sintomi lievi, cum'è mal di testa è nasu ligeru. Perchè evità u cuntattu cù l'altri è micca visità e strutture mediche farà chì queste strutture funzionanu in modu più efficace è vi aiuterà à prutege voi è altri da pussibuli COVID-19 è altri virus.

Sì avete a frebba, a tosse è a difficultà à respira, cercate l'assistenza medica immediatamente, perchè questu pò esse causatu da una infizzione respiratoria inferiore o altre cundizione seria. Chjamate u vostru agente di viaghju è dite à cuntattà i passageri. Chjamate prima di andà à u vostru duttore, chjamà in anticipu vi dirigerà rapidamente à u fornitore di salute ghjustu. Questu aiuterà ancu à prevene a pussibule diffusione di COVID-19 è altri virus.

Cliccate quì per scaricà pdf Clicca.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*