U Coronavirus si sparghje à u mondu da Bat Wings?

U coronavirus si hè spargugliatu in u mondu da l'ali di batte?
U coronavirus si hè spargugliatu in u mondu da l'ali di batte?

Hè trà l'affirmazioni chì u coronavirus vene da i pipistrelli. U professore di l'Istitutu di Scienze Ambientali di l'Università Boğaziçi, u Prof. hà studiatu sti criaturi, l'unicu gruppu di mammiferi volanti, per parechji anni. Dr. Raşit Bilgin dice chì questa hè una forte pussibilità, ma deve esse investigata in dettaglio. Sicondu u scientist, a ricerca mostra chì u coronavirus hè statu più prubabilmente trasmessu à l'omu micca da un pipistrello, ma da un pangolin vendutu in i mercati in Wuhan, Cina, per cuntattu cù ellu in natura.

Istitutu di Scienze Ambientali di l'Università Boğaziçi Membru di a Facultà Prof. Dr. In un prugramma di ricerca chì implica circadori di 18 paesi, Raşit Bilgin hà dimustratu chì i pipistrelli à ali longu si sparghjenu da l'Anatolia à l'Europa, u Caucasu è l'Africa di u Nordu.

U prufessore hà cuntinuatu a so ricerca estensiva nantu à i pipistrelli per parechji anni. Dr. Bilgin dice chì u coronavirus pò esse urigginatu in pipistrelli, cum'è in parechje epidemie cum'è SARS è MERS. Dichjarà chì i pipistrelli sò menu affettati da i virus cù i so sistemi immune speciali, ma sò boni trasportatori, u circadoru hà dettu: "I pipistrelli sò l'unicu gruppu di mammiferi in u mondu chì ponu vola, cù 1250 spezie. Questu facenu più faciule per elli à interagisce cù altre spezie in natura. "A causa di l'abitati naturali sempre più ristretti, simu più vicinu chè mai à parechje spezie chì cuntenenu sti tipi di virus", dice. Prof. Dr. Raşit Bilgin spiega a relazione trà i pipistrelli è i virus cum'è seguente:

"U 75 PERCENTU DI L'ULTIMI FOGLI SONT D'ORIGINE ANIMALE"

"U 75 per centu di l'epidemie basate in virus chì sò emerse in l'ultimi anni sò di origine animale. A diversità di virus hè più altu in i pipi chì in altri mammiferi. L'omu distrughjenu l'abitati di e spezie salvatichi in parechji lochi. In u risultatu, i spazii viventi di e cose viventi sò riduzzione. Questu aumenta l'interazzione di e spezie salvatichi cù l'omu. Per quessa, avemu vistu un aumentu di e malatie zoonotiche causate da virus trasmessi da l'animali à l'omu in l'ultimi decennii. "Se quelli criaturi eranu stati in i so abitati naturali è e so interazzione cù l'omu sò stati limitati, un tali aumentu di e malatie zoonotiche ùn saria micca accadutu".

"Hè raramente trasmessu da BAT"

"A trasmissione diretta di virus da i pipistrelli à l'omu hè assai rara. Hè di solitu trasmessu à noi attraversu "spezie intermedie", o "ospiti replicatori", chì entranu in cuntattu cù l'omu. U focu di SARS in u 2003 hà iniziatu in un mercatu di fauna salvatica in Cina. A spezia d'ospiti replicativa quì era u gattu civet. Si pensa chì u locu induve l'ultimu focu di coronavirus hà iniziatu era probabilmente un mercatu di animali in Wuhan, Cina. Molti animali salvatichi chì interagiscenu cù i pipi in i so abitati naturali è induve i virus ponu esse trasmessi da i pipi sò venduti in questi mercati. Dopu, quandu questi animali salvatichi, fora di i pipistrelli, sò catturati per u cunsumu di l'alimentu è purtati à i mercati per esse venduti, a via di a trasmissione à l'omu hè struitu. Ci sò parechji esempi di epidemie chì implicanu tali spezie intermedie chì entranu in cuntattu cù i pipistrelli. Mentre l'ospite amplificatore per u virus Nipah, chì emerge in l'Asia orientale in l'anni 1990, era un porcu, sta spezia era un cammellu per MERS, chì emerge in l'Arabia Saudita in u 2008. In l'ultimu focu di coronavirus, ci hè evidenza chì sta spezia hè pangolin. Ma in fine, questu hè u tipu di persona chì attiva stu prucessu tutale. Distrughjemu l'abitati naturali, stabiliscemu mercati d'animali è cummerciu illegale animali salvatichi. "In questu modu, sfurtunatamenti, aumentemu a probabilità di tali epidemie.

"I BATTI ùn si ammalanu, ma ponu purtari virus"

'' I pipistrelli sò l'unicu gruppu di mammiferi chì vola. Volà hè una attività chì esige assai energia. Per questa causa, i so mitocondri, l'organu rispunsevuli di a produzzione d'energia in i so celluli, sò assai attivi. Quandu ci hè troppu pruduzzione di energia quì, emergenu "molecule reattive di l'ossigenu". Questi ponu ghjunghje à dimensioni chì ponu dannà a cellula è l'ADN. In ogni casu, i bats anu un mecanismu chì mantene stu dannu di DNA sottu cuntrollu. Normalmente, in i mammiferi, e cellule cercanu di riparà u dannu di l'ADN è di cumbatte i virus per mezu di e cellule immune è di i vini sanguini, chì causanu inflammazioni - vale à dì, reazzioni cum'è febbre, vaghjime è gonfiore in u nostru corpu. Quandu pensemu à l'omu, in parechje infizzioni virali, sta risposta di inflammazioni, inseme cù u dannu direttu causatu da i virus à u nostru DNA - in certi casi invece di danni à l'ADN - causa a malatia.

Per esempiu, una parte significativa di e droghe aduprate in u trattamentu di COVID-19 sò "antiinflamatorii", vale à dì, droghe chì supprimenu l'infiammazione causata da u virus. I pipistrelli, invece, ponu attivà qualchi proteini speciali è enzimi in u so propiu corpu per suppressione a inflamazioni. Inoltre, l'interferonu, chì si trova in i casi d'infezzione virali in altri mammiferi, hè sempre pruduciutu in i battelli per cumbatte i virus. U fattu chì i pipistrelli anu un sistema immune diversu cumparatu cù noi è altri mammiferi li rende resistenti à i virus. "In fattu, studii nantu à i pipistrelli, in particulare nantu à i so sistemi immune, ponu apre novi orizzonti in quantu à prutezzione di l'omu da i virus in modu simili".

L'agenza di stampa Hibya

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*