U focu di Kovid-19 cuntinueghja à sparghje in u nostru paese è in u mondu

l'epidemie di covid cuntinueghja à sparghje in u nostru paese è in u mondu
l'epidemie di covid cuntinueghja à sparghje in u nostru paese è in u mondu

L'epidemie di Covid-19 cuntinueghja à sparghje in u nostru paese è in u mondu. Mentre u numeru di morti per via di u novu tipu di coronavirus aumenta ogni ghjornu in u nostru paese, cum'è in u mondu, novi misure sò pigliate ogni ghjornu per prevene l'epidemie.

A cumunità più impurtante in a lotta contru a pandemia di Covid-19 in Turchia hè u Cunsigliu Scientificu Coronavirus di u Ministeru di a Salute. U cunsigliu di cunsigliu, presiedutu da u Ministru di a Salute Fahrettin Koca, hè custituitu da scientisti medichi chì sò esperti in i so campi. Unu di i nomi impurtanti in questu cumitatu hè u Prof. Specialista di Malattie di Pettu da l'Università Tecnica di Karadeniz. Dr. Tevfik Özlü. Mentre Özlü cuntinueghja a so lotta contru coronavirus cum'è duttore è scientist, prova ancu di informà u publicu quant'è pussibule. In questu cuntestu, Radio Traffic hà rispostu à e nostre dumande nantu à l'epidemie di Covid-19 in a so trasmissione cumuna oghje.

"U nostru scopu hè di prevene l'evenimentu da u cuntrollu cum'è in Europa cù e misure pigliate".

Membru di u Cunsigliu Scientificu Coronavirus Prof. Dr. Tevfik Özlü dici chì l'epidemie hè sempre mette una tensione seria à i paesi. Özlü hà dettu: "A Cina pare avè spentu un pocu stu focu. In più di questu, u focu cuntinueghja in Germania, ma i danni sò assai menu è facenu stu prucessu in una manera più cuntrullata. "In paesi cum'è Corea di u Sudu è Singapore, stu prucessu hè statu ancu superatu cù pocu danni". Spiega chì u prucessu hè assai più dannusu in Europa è in i Stati Uniti:

"Quandu guardemu l'Europa in generale, pudemu dì chì u prucessu hè statu assai dannatu è trasfurmatu in una scena di focu in paesi cum'è l'Italia, Spagna, Francia, Inghilterra è ancu i Stati Uniti".

U prufessore hà dettu chì u prucessu epidemicu in Turchia pare esse relativamente più cuntrullatu cumparatu cù i paesi circundanti. Dr. Özlü cuntinueghja cusì:

"Attualmente, Turchia pare relativamente più calma è più cuntrullata cumparatu cù questi paesi circundanti. Di sicuru, ancu s'ellu hè tardu, seguitemu l'incidentu da daretu. U nostru scopu avà hè di impedisce chì a situazione ùn sia fora di cuntrollu, cum'è in Europa, cù queste misure. Perchè da avà, pudemu gestisce i nostri pazienti, nimu di i nostri pazienti sò esposti, ma di sicuru, se u numeru di pazienti aumenta troppu, u prucessu pò esce da u cuntrollu, cusì speremu chì sti restrizioni anu un impattu pusitivu. nantu à u prucessu. "Sperendu, ùn ci sarà micca un aumentu di u numeru di casi o pazienti chì perdemu in i ghjorni à vene, è tutti evolveremu à ghjorni più sani inseme".

"COLTE VOLTE I DANNI PERMANENTI POTREBBE OCCURRI IN QUELLI QUI RICUPERE."

Prof. Dr. Tevfik Özlü dice chì quelli chì sò ghjovani è ùn anu micca una malatia crònica ponu superà a malatia più ligeramente. Tuttavia, indica ancu chì u dannu permanente pò stà in quelli chì guariscenu:

"Avà, sicuru, a maiò parte di e persone chì cuntranu stu virus, soprattuttu s'ellu sò ghjovani è ùn anu micca una malatia crònica, ponu sopravvive ligeramente è ùn soffrenu micca dannu. Circa u 15% di i pazienti hospitalizzati si recuperanu cù trattamentu è tornanu in casa sani senza danni. Ma avemu 5% - 6% di i malati critichi, sfurtunatamenti a situazione ùn avanza micca cusì bè per elli. I morti sò soprattuttu in questu gruppu di 5%, è sfurtunatamenti, qualchì volta danni permanenti ponu accade in quelli chì si ricuperanu. Ma u prublema più impurtante in a lotta contru stu virus ùn hè micca infettatu cù stu virus, per ùn catturà micca... Questu hè u più sicuru. "U più impurtante per fucalizza hè ciò chì deve esse fattu per evità di participà à questu prublema".

SUGGERIMENTI PER QUELLI QUI DEVANE ESCI

Parechji misure sò state pigliate per cumbatte l'epidemie di Covid-19 in Turchia. Mentre i curfews sò stati imposti à certi gruppi di età, certi punti sò stati chjusi à l'entrata è l'uscita o in quarantena. Hè cunnisciutu chì l'isolamentu suciale hè u tema più criticu in a lotta contru l'epidemie. In ogni casu, in u nostru paese, parechji citadini anu sempre da esce, soprattuttu per u travagliu. Prof. Dr. Tevfik Özlü dà i seguenti suggerimenti à quelli chì anu da esce:

"Prima di tuttu, duveranu lascià a casa solu per situazioni obligatorie è ùn lascià micca a casa, salvu chì ùn sia ubligatoriu. Di sicuru, anu da esce per u travagliu, per u duvere, per i bisogni, ma fora di questu, ùn deve micca divertitu. Questu hè u primu. Ultimi; Duranti stu tempu, anu da pruvà micca di avvicinassi à l'altri populi è pruvate à mantene una distanza di 1 - 2 metri. Allora sta distanza di 1 - 2 metri ùn hè micca 100%, ma hè una distanza sicura chì hè abbastanza per prevene l'infezzione in larga misura. È sicuru, s'ellu ci vole à stabilisce una relazione cù altre persone chì ùn ponu micca mantene sta distanza 1 - 2 metri, chì pò accade per ragioni di cummerciale. Allora, anu da esse attenti à assicurà chì elli è l'altra persona portanu una maschera, è avvistenu ancu l'altra persona. S'ellu ùn porta micca una maschera; 'Per piacè copre a bocca, copre u nasu !', ùn ci hè micca una mascara in quellu mumentu, ma li duveranu dumandà à copre a bocca è u nasu cù una sciarpa o sciarpa o un pezzu di tela o tissutu. Anu ancu aduprà una maschera. Perchè questu pò esse trasmessu ancu durante a cunversazione, hè un virus chì pò esse trasmessu assai facilmente, ponu piglià a malatia immediatamenti senza ancu esse realizatu. In più di questu, hè assai impurtante chì pruvate micca di tuccà superfici chì l'altri ponu tuccà. Deveru pruvà micca di tuccà i lochi chì tutti ponu toccu in qualchì modu.S'ellu si facenu - ponu avè a toccu, s'ellu volenu o micca - allora si deve lavà e mani subitu cù acqua è sapone, è ùn pruvate micca. mette e so mani à a bocca, u nasu è a faccia. I superfici paplik è i zoni paplik ùn sò micca assai sicuri. I risturanti induve tutti si sentenu, stazioni di benzina, toilette publiche, hotel induve si trovanu altre persone, ecc., sò spazii chì anu da esse assai attenti in questu rispettu. Quandu toccanu superfici ligati à questi, cum'è lavandini, rubinetti, maniglie di porte, buttuni di ascensori, etc., e so mani ponu esse sporche è infettate. Anu deve lavà e mani cù acqua è sapone, è evite di toccu l'ochji, a bocca è u nasu senza lavà. Quandu tornanu in casa, anu da andà subitu à u bagnu è pigliate una duscia, caccià a so robba, s'ellu sò lavati, anu da lavà, se no, anu da appiccà à u balcone è aria. Anu da cuntattà e so famiglie è i membri di a famiglia da avà, è ùn toccanu à nimu prima.

Se ci sò parenti anziani, malati o persone cù un sistema immune debule in casa, anu da pruvà à separà e so case cun elli, se pussibule. Perchè ponu catturà u virus da l'esternu, ùn ponu micca esse malati o sani, ma ci hè u risicu di infettà e persone in casa, cusì duveranu prutege i so parenti ".

SEmu SIGURU IN CASA ?

A regula più impurtante per evità u virus hè a distanza suciale è stà in casa, salvu micca necessariu. Allora, pudemu pensà chì simu cumpletamente sicuri in casa ? Prof. Dr. A risposta di Tevfik Özlü à sta quistione hè a siguenti:

"Se site in casa, site sicuru, ma sè apre a porta ùn site micca sicuru. Allora, quandu qualchissia pichja à a vostra porta... Ùn parlu micca di i vostri membri di a famiglia, di i membri di a famiglia, puderia esse u vostru parente, amicu, vicinu o qualcunu chì amate da a vostra famiglia allargata... Sì apre a porta à elli, ùn site micca sicuru. Perchè stu virus ùn vi entra micca per i finestri o camini. Qualchissia altru vi purterà questu. A persona chì u porta serà u vostru favuritu, amicu più vicinu è parente. Qualchissia da luntanu ùn vi purterà micca questu.

Tuttavia, u curieru o a persona chì porta u gasu in buttiglia pò ancu purtà. Dunque, ùn apre micca a vostra porta, o s'ellu avete da apre, porta una maschera. Assicuratevi chì l'altra persona hè ancu mascherata è mantene una distanza di 1 - 2 metri. Ùn pigliate nimu in casa vostra arbitrariamente, ùn hè più u tempu. bè; "Questu ùn hè micca u tempu di pusà, esse cù l'amichi, o fà visite in casa".

À CHE ETAPA DUVIAMU APPLICATE À UNA ORGANIZZAZIONE SANITARI ?

A rata di diffusione di u novu tipu di coronavirus hè allarmante. Avè tanti casi è pazienti à una volta mette una tensione à i sistemi di salute. Hè cunnisciutu chì e misure pigliate sò pigliate per prevene a diffusione, è ancu per a cura di tutti i pazienti senza paralizà u sistema di salute.

In una tale tappa, cumu duverebbe agisce qualchissia chì pensa chì hà sintomi di Covid-19? Chì è quantu duvemu aspittà per dumandà à una istituzione di salute? Queste dumande occupanu un postu impurtante in a mente di parechji citadini oghje. Prof. Dr. Tevfik Özlü risponde à queste dumande cusì è spiega ciò chì deve fà:

"Ora, tutti pudemu avè prublemi minori è lagnanze di tantu in tantu. Questi ùn significanu micca immediatamente chì simu malati di Covid. È in questu periodu, hè ancu risicatu per andà in ospedali è istituzioni sanitarie per ogni tipu di lagnanza. Perchè ancu s'ellu ùn avete micca Covid à quellu mumentu, ci hè una pussibilità chì l'avete da catturà da l'uspidale induve andate. Allora avete ragione, chì ùn duvemu micca attentu ? Prima di tuttu, più o menu tutti i pazienti Covid anu febbre. Ancu s'ellu ùn si trova à u principiu, a frebba si sviluppa in 1 o 2 ghjorni. A frebba ùn hè micca solu cù a frebba, a tosse hè assai cumuni. Avè una tosse, una tosse secca, una tosse fastidiosa... È di sicuru, s'ellu ùn avete micca una malatia preesistente chì provoca sta tosse, vale à dì s'ellu hè appena principiatu, è se a frebba è a tosse apparsu in l'ultimi ghjorni 1-2, soprattuttu s'ellu ci hè ancu una lagnanza, cum'è l'angoscia respiratoria è l'impossibilità di respira, è duvete definitivamente andà in una istituzione di salute. Ma tutti i trè ùn anu micca esse inseme. Avè frebba è tosse hè abbastanza per applicà. Ebbè, pò esse senza frebba è tosse ? Puderia esse. A volte pò principià cù una tosse. Ma se a vostra cundizione generale hè bona, ùn avete micca una frebba alta, ùn hè micca una tezza persistente assai disturbante, ùn avete micca prublemi respiratorii, site ghjovanu, ùn avete micca una malatia crònica sottostante; A menu chì ùn avete una malatia cum'è a diabetes, l'ipertensione o l'insufficienza cardiaca, hè sempre sicuru di stà in casa. Dunque, hè sicuru d'aspittà un pocu prima di applicà à l'uspidale, vale à dì per guardà sè stessu per a frebba. Perchè in questu gruppu, in generale ùn hè micca severu è pò esse superatu nantu à una basa ambulatoria, è ùn hè micca bisognu di trattamentu. Ma cum'è l'aghju dettu, a frebba è a tosse, in particulare a distress respiratoria, ponu esse o micca u terzu sintumu, se questu hè u casu, o sì anziani o avete una malatia crònica, allora hè più sicuru d'applicà senza aspittà.

QUANTA REALTÀ CHE L'EPIDEMIA FEDERÀ O RALENTARÀ IN I MESI D'ESTATE ?

Una di e rivendicazioni impurtanti nantu à u novu tipu di coronavirus hè chì u virus perderà u so effettu in i mesi d'estate. Certi dirigenti in u mondu anu ancu dichjaratu chì u virus sparissi in l'estiu quandu l'epidemie hà cuminciatu à sparghje in tutta l'Europa. Allora, hè questu una pussibilità o una dichjarazione cumpletamente fabbricata? Prof. Dr. Özlü dice chì sta pussibilità hè trà dui estremi:

"Ùn hè micca scientificu, ma ùn hè ancu banale. Ci hè una speranza quì, lasciami dì chì. Hè un locu trà dui estremi. Perchè sapemu chì l'infezioni da coronavirus precedentemente ricorrenti si verificanu generalmente in e persone durante i mesi d'invernu è finiscinu in l'estiu. Sempre succede cusì, si ripete ogni annu. Ma questi ùn sò micca u novu Covid, sicuru, sò altri Coronavirus. In novu, SARS era una malatia assai simile à questu coronavirus. Hè ancu finitu cù l'arrivu di l'estiu. Dunque, ci hè una tale aspettativa, una tale speranza per stu coronavirus. Di sicuru, questu ùn hè micca solu ligatu à a temperatura di l'aria, ma quandu hè calda, ci hè in generale u sole in l'aria, u sole riduce ancu a viabilità è a contagiosità di stu virus cù a so luce ultravioleta è a distrugge in pocu tempu. In novu, l'umidità hè impurtante; u virus hè inattivatu più veloce in ambienti secchi. Per quessa, cù l'estate chì vene è u clima hè più caldu, una tale aspettativa ùn hè micca realista. Ma sapete, questu ùn hè micca una supposizione scientifica o un mudellu matematicu, ma solu una speranza, una tale aspettativa esiste in quasi tutti, in tuttu u mondu ".

"Pudemu affruntà fogueti è minacce simili"

L'umanità hà affruntatu parechje pandemie finu à avà. Ancu s'è perdite dolorose sò state soffrenu, sò stati tutti superati. A pandemia di Covid-19 serà un avvenimentu chì lasciamu daretu in un futuru chì ùn pudemu ancu cunnosce. Allora, u mondu serà sempre cum'è a cunniscimu dopu ? Puderemu cuntinuà cù i stessi abitudini è i stessi mudelli di cumpurtamentu dopu à stu traumu ? Prof. Dr. I punti di vista di Tevfik Özlü nantu à questu sughjettu sò i seguenti:

"In verità, pensu chì stu virus hè una scuperta, una alarma chì mostra chì e cose ùn vanu micca bè in u mondu in u quale campemu è in u mondu chì avemu imaginatu, è chì tuttu ùn hè micca assai bonu. Di sicuru, questu ùn pò micca esse limitatu à a nova malatia coronavirus. Da avà, pudemu affruntà di novu epidemie è minacce simili. Pensu chì sta sperienza chì avemu hè impurtante in quantu à dimustrà induve sò i prublemi in a vita chì vivemu attualmente in u mondu, induve simu in un puntu debule, è ciò chì hè sbagliatu. Perchè da avà, pensu chì a vita ùn serà micca faciule cum'è prima. Ci saranu assai cambiamenti in a nostra vita da avà. Tutti, volenu o micca, tutti i paesi, tutti i populi, tutti i pirsuni anu vistu chì una tale minaccia biologica puderia purtà à cunsequenze assai gravi per elli è cambià a so vita sana. Hè per quessa chì pensu chì sta sperienza serà permanente da avà. Perchè a ghjente pò scurdà e so sperienze, ma ùn si scurdanu di i so sentimenti. U panicu, l'ansietà, l'ansietà, a paura chì succede avà... Hè impussibile di scurdà di queste. Pensu chì questi portanu à un cambiamentu permanente. L'igiene serà interrugata, a folla serà interrugata. Da avà, seremu più attenti o riluttanti quandu andemu à partite, manifestazioni, cuncerti, cinema indoor, palestre, o e nostre abitudini in quantu à sti tematiche è queste urganisazioni cambieranu. Pensu chì u trasportu publicu, tali grandi metropoli, e cità induve campanu da 15 à 20 milioni di persone, è una vita affollata induve ùn si pò micca mantene a distanza suciale stretta seranu interrugati da avà. L'agricultura hè sempre stata impurtante, ma diventerà ancu più impurtante. U settore di l'offerta è a logistica guadagnanu impurtanza. Pensu chì u mondu digitale hè diventatu più impurtante per e persone. A ghjente hà da cumincià à diventà più individualista, più in casa, forse più egoista. I paesi investiranu più in u settore farmaceuticu, u settore di a salute medica è l'agricultura per esse autosufficienti. Allora, sicuru, pensu chì parechje cose, assai percepzioni cambianu. Ma questi sò di sicuru supposizioni ".

"Nimu hè sicuru"

Membru di u Cunsigliu Scientificu Coronavirus Prof. Dr. Tevfik Özlü dà ancu i seguenti avvisi è suggerimenti à i citadini:

"U più impurtante hè chì passemu per un periodu assai criticu in Turchia avà. Queste prossime duie settimane sò assai impurtanti è tutti avemu bisognu di piglià a situazione è e precauzioni seriu. Per piacè, nimu ùn dice "Ùn mi succede nunda!" Ùn dì micca. Perchè parechji di i mo culleghi, amichi è impiegati sò attualmente in lotta per a so vita in unità di terapia intensiva nantu à i respiratori artificiali. Solu 3 ghjorni fà stavanu cum'è mè. Eranu cum'è tè. Allora questu ùn hè micca scherzu, si sparghje assai facilmente è qualchì volta hè assai severu. Hè per quessa chì ognunu hà una grande rispunsabilità avà. Cumu l'aghju dettu, a to porta sona è l'apri, è appena l'apre, qualchissia vi pò dà stu virus cum'è un rigalu. S'ellu ùn hè micca accadutu à voi, pò accade à u vostru maritu, s'ellu ùn hè micca à u vostru maritu, pò accade à u to babbu, a to mamma, u to figliolu. Aghju vistu i video in Italia. Aghju vistu chì i zitelli trà l'età di 8 è 10 ùn pudianu respira è si suffocavanu, questu m'hà disturbatu è m'hà fattu assai tristi. Nimu hè veramente sicuru. Hè per quessa chì vogliu dì questu à tutti induve si sente a mo voce : « Per piacè stà in casa, per piacè stà in casa ! Ùn esce micca, ùn ti piace micca cusì. Ùn lasciate micca à nimu in a vostra casa ancu. Ancu s'ellu hè u vostru parente, amicu o vicinu, ùn cumprà micca. Ùn apre a porta s'ellu ùn hè micca necessariu. Ancu s'è avete apertu, mantene una distanza di 1 - 2 metri. Quessi sò assai impurtanti. Pudete esse prutettu solu cù questi. Sè state in casa, site sicuru, nunda ùn succederà. Hè per quessa "State in casa Türkiye!" Dicu, è di sicuru, mi piacerebbe indirizzà l'amministratori, i guvernatori, i guvernatori di distrettu, i sindaci è e forze di l'infurzatori di a lege in tutte e nostre pruvince: per piacè, lasciate inspeccionà queste misure restrittive è avvisate quelli chì ùn anu micca rispettu. "Lasciateli implementà e sanzioni è spergu chì passeremu stu prucessu cum'è una nazione cù u minimu dannu".

L'agenza di stampa Hibya

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*