Quale hè Necip Fazıl Kısakürek?

Necip Fazil Kisakurek
Necip Fazil Kisakurek

Ahmet Necip Fazıl Kısakürek hè un pueta, rumanzu, dramaturgu è ideologu islamista turcu. Necip Fazıl hè cunnisciutu per u so secondu libru di puesia, Sidewalks, chì hà publicatu à l'età di 24 anni. Era cunnisciutu solu cum'è pueta finu à u 1934 è era trà i nomi principali di Bâb-ı Âli, chì era u centru di a stampa turca à quellu tempu. Dopu avè avutu un grande cambiamentu dopu à l'incontru di Abdülhakîm Arvasi in u 1934, Kısakürek hè un pueta chì hà annunziatu i so vede islamiste à u publicu attraversu a rivista Büyük Doğu, chì hè stata publicata 1943 numeri trà 1978-512, è hà guidatu u Great East Movement. A rivista hà ghjucatu un rolu principali in a diffusione di l'antisemitismu in Turchia.

Anni di famiglia è zitiddina

Hè natu in Istanbul in u 1904 cum'è u figliolu di una famiglia di Maraş. U so babbu era un studiente di dirittu à quellu tempu, è in l'anni successivi hà travagliatu cum'è membru di a magistratura in Bursa, à l'uffiziu di u procuratore di Gebze è Kadıköy Abdulbaki Fazıl Bey, un avucatu chì hà servitu cum'è ghjudice; A so mamma hè Mediha Hanım, chì hè a figliola di una famiglia Creta Ansar. Era u solu figliolu in a famiglia. A so famiglia l'hà chjamatu "Ahmet Necip". Necip hà ricevutu u so nome da u missiavu di u babbu, Necip Efendi.

Passò a so zitiddina in a casa di u so missiavu Mehmet Hilmi Bey, unu di i famosi ghjudici di u tempu, in Çemberlitaş. Hà avutu malatie maiò finu à l'età di 15 anni. Hà amparatu à leghje da u so missiavu quandu avia 4-5 anni è diventa un lettore appassiunatu cù l'influenza di a so nanna, Zafer Hanım.

Hà ricevutu a so educazione primaria in parechje scole diverse. Hà studiatu à a Scola Francese Frerler in Gedikpaşa per un pocu tempu. Hè statu iscrittu in u College Americanu in u 1912, ma hè statu espulsu per misbehavior; Cuntinuò a so educazione prima à l'Emin Efendi Neighborhood School in Büyükdere è dopu à u "Guide-i İttihat Mektebi", un internatu direttu da Raif Ogan. Incuntrau à Peyami Safa, chì diventerà u so amicu vicinu in l'anni dopu, in questa scola. Ùn hè micca statu in u Direttore di İtihat Mektebi per un bellu pezzu, è hè statu iscrittu in a Scola Büyük Reşit Pasha Numune è più tardi in a prima scola in u Village Aydınlı di Gebze, chì si n'andò per via di a mubilizazione. Dopu à a morte di a so surella Sema à l'età di cinque anni, a so mamma hà pigliatu a tuberculosi, è a so famiglia si trasfirìu à Heybeliada, è cusì Necip Fazıl hà finitu a so educazione primaria in a Scola Heybeliada Numune.

Scola Navale

Necip da a Marina hè intrutu in a Scola di Fünûn-ı Bahriye-i Şahane (ughjettu Naval War College) in 1919.1916 cù un esame. In questa scola, induve hà studiatu per cinque anni, travagliavanu nomi famosi cum'è Yahya Kemal Beyatlı, Ahmet Hamdi Akseki è Hamdullah Suphi Tanrıöver. Nâzım Hikmet Ran, chì serà à u polu oppostu di a puesia turca è di a vita pensata secondu Necip Fazıl, era un studiente in a listessa scola dui gradi sopra.

Necip Fazıl s'interessa à a puesia mentre era un studiente in a Scola Navale, hà iniziatu a so prima attività di publicazione publicendu una rivista settimanale chjamata "Nihal", chì era scritta a manu cù una sola copia. Apprendu bè l'inglese à a scola, hà avutu l'uppurtunità di leghje l'opere di l'autori occidentali cum'è Lord Byron, Oscar Wilde è Shakespeare in a so lingua originale. Hè in questa scola chì u so nome, Ahmet Necip, divintò "Necip Fazıl".

Dopu avè finitu i so trè anni di educazione in a Scola Navale, ùn hà micca finitu u quartu gradu è abbandunò a scola. Necip Fazıl, chì si n'andò à u so ziu in Erzurum cù a so mamma durante l'occupazione di Istanbul, perde u so babbu, chì era ancu assai ghjovanu, intantu.

Anni di Darülfünun

Cuminciò a so educazione superiore à a Facultà di Giurisprudenza di Istanbul Darülfünûnu è dopu intrì in u Dipartimentu di Filosofia di a Madrasah Letteratura. In questa scola, hà scontru famosi scrittori di u periodu cum'è Ahmet Haşim, Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Faruk Nafiz, Ahmet Kutsi. I so primi puemi sò publicati in u ghjurnale Yeni Mecmua, publicatu da Yakup Kadri è i so amichi.

In u risultatu di u so successu in l'esame apertu da u Ministeru di l'Educazione in u 1924 per determinà u primu gruppu per esse mandatu à i paesi europei trà i studienti di u liceu è Darülfünun per cuntinuà a so educazione, hè statu cunsideratu chì hà finitu ufficialmente a so educazione. à l'università è fù mandatu in Parigi.

anni di Parigi

Entra in u Dipartimentu di Filusufìa di l'Università di a Sorbona (1924). Hè in questa scola ch'ellu hà scontru u filòsufu intuitivu è misticu Henri Bergson. Hà purtatu una vita bohemia in Parigi, s'interessa à u ghjocu. À a fine di un annu, a so borsa di studiu hè stata tagliata è hà da vultà in u paese.

vita finu à u 1934

Cuntinuò a so vita bohemia in Parigi per un tempu in Istanbul. In u 1925, pubblicò u so primu libru di puesia, "Spider Web". In quelli anni, hà travagliatu in u campu di a banca, chì hè una nova professione. Cuminciò a so carriera bancaria in "Bahr-i Sefit Bank", una banca olandese, è cuntinuò à u Bancu Ottumanu. Hà travagliatu in i rami di Ceyhan, Istanbul è Giresun in pocu tempu. In u 1928 hè publicatu u so secondu libru di puesia, "Sidewalks". U libru hà suscitatu un grande interessu è admirazione.

In Ankara, induve si n'andò versu a fine di l'estate di u 1929, si unì à Türkiye İş Bankası cum'è "Capu Generale di Contabilità". Hà travagliatu in questa istituzione per 9 anni è hà risuscitatu à u postu di ispettore. Duranti a so vita in Ankara, hà stabilitu relazioni strette cù l'elite pulitica è l'intellettuali; Era sempre inseme cù Falih Rıfkı è Yakup Kadri.

Hà servitu in l'armata trà 1931-1933. 6 mesi di a so vita militare, serve cum'è suldatu in u 5u Regimentu di Taşkışla; Hà travagliatu cum'è studiente in a Scola di Warrant Officer in Harbiye per 6 mesi è cum'è ufficiale in u stessu locu per 6 mesi.

Dopu avè finitu u so serviziu militare, turnò à Ankara. Hà righjuntu u piccu di a so fama dopu a publicazione di u so terzu libru di puesia, "Ben ve Ötesi", hà cullatu i storii in i riviste in un libru chjamatu "Un pocu di storie, un pocu di analisi".

A so vita trà 1934-1943

A data di u 1934 hè un puntu di svolta in a biografia di Necip Fazıl. Ddu annu, hà scontru Abdülhakîm Arvasi, un sheikh Nakshi. Abdulhakim Arvasi è Kasgari Murtaza Efendi Mosque, situata nantu à a strada da a Moschea Eyüpsultan à e strutture Pierre Loti. sohbetHà sperimentatu una seria trasfurmazioni di idee è mentalità. Dopu à sta riunione, tracce di u pensamentu misticu cuminciaru à esse vistu in i puemi di Necip Fazıl, chì hà cunsideratu cum'è a riunione di Abdulhakim Arvasi una tappa per ellu stessu.

Dopu à scuntrà Arvâsî, hà scrittu u teatru "Tohum", chì era u so primu travagliu impurtante in u novu periodu di a so vita, dopu à a crisa intellettuale prufonda ch'ellu hà campatu (1935). U travagliu, chì mette in risaltu l'islamismu è a turcità, hè stata messa in scena da Muhsin Ertuğrul da i Teatri di a cità di Istanbul. U ghjocu ùn hà micca attiratu l'attenzione di u publicu, ancu s'ellu hà ricivutu una grande attenzione da i circles di l'arti.

In u 1936, hà cuminciatu à publicà "Ağaç Magazine", una rivista di cultura è arte. U primu numeru di a rivista hè stata publicata in Ankara u 14 di marzu di u 1936, è dopu à i primi sei numeri, hà cuminciatu à esse publicatu in Istanbul. A rivista avia caratteristiche spiritualisti è hè stata furnita da figure letterarie impurtanti cum'è Ahmet Hamdi Tanpınar è Cahit Sıtkı Tarancı. A vita di publicazione di a rivista, chì hè stata finanziata in gran parte da Türkiye İş Bankası, durò 16 numeri.

A so dramma "Creating a Man", chì hà finitu in u 1937, hè stata messa in scena per a prima volta in a stagione di teatru 1937-38 in Istanbul City Theatres da Muhsin Ertuğrul è hà criatu un grande interessu. U travagliu palesa a debulezza di l'omu è di a mente è rifiuta u positivismu è u raziunalismu seccu.

À l'iniziu di u 1938, accetta a pruposta fatta à u cuncorsu apertu da u giurnale « Ulus » per scrive un innu naziunale novu, ma ellu mette a cundizione chì a cumpetizione sia abbandunata. Sta cundizione hè stata accettata subitu, è cusì hà scrittu u puema "U Great Eastern Anthem". U nomu "Big East" chì hà datu à u puema divintò u nome di a rivista ch'ellu pubblicà dopu.

Necip Fazıl, chì abbandunò a banca in u vaghjimu di u 1938, intrì in u ghjurnale "Haber" è principia u ghjurnalismu. Abandunò a so carriera d'insignante à u Cunsirvatori Superiore Statale d'Ankara, induve hè statu numinatu da u Vice Ministru di l'Educazione Hasan Âli Yücel, è hà dumandatu un compitu in Istanbul. Necip Fazıl, chì hè statu numinatu à u Dipartimentu di l'Architettura à l'Accademia di Belle Arti, hà insignatu a literatura à u Robert College.

In u 1934, hà publicatu u so puema "Çile", chì parla di u periodu di depressione in u quale hà campatu in u 1939. In u 1940, hà scrittu un travagliu chjamatu "Namik Kemal" per l'Istituzione di a Lingua Turca. In u libru publicatu à l'occasione di u 100 anniversariu di Namık Kemal, hà sbattutu Namık Kemal in i campi di a so puesia, rumanzu, dramaturgu è intellettuale.

Si maritò cù Fatma Neslihan Balaban in u 1941. Avianu cinque figlioli, Mehmet (1943), Ömer (1944), Ayşe (1948), Osman (1950) è Zeynep (1954).

In l'inguernu di u 1942, hè statu mandatu in Erzurum per 45 ghjorni per fà di novu u so serviziu militare. Hè statu cundannatu è cundannatu à prigiò per a prima volta per avè scrittu un articulu puliticu mentre era in l'armata ; Hè statu incarceratu in a prigiò di Sultanahmet.

A so vita da 1943-1949

Necip Fazıl Kısakürek hà iniziatu a so attività da u 1943, palesendu a so attitudine pulitica è a critica di a mudernizazione turca. U strumentu chì sprime a cunniscenza di l'uppusizione hè a rivista "Big East", chì hà publicatu u so primu numeru u 17 settembre 1943. Büyük Doğu era l'unica rivista islamista publicata in quellu tempu. In u principiu, l'articuli scritti da Necip Fazıl sottu diversi pseudonimi sò diventati dominanti in a rivista, chì includenu ancu l'articuli di i nomi famosi di u periodu. Alcuni di i soprannomi di Necip Fazıl sò: BAB, Istanbul Child, BÜYÜK DOĞU, Fa, Criticism, NFK, ?, Ne-Mu, Ahmet Abdülbaki, Abdinin's Slave, HA.A.KA, Adıdeğmez, Banker, Be-De, Prof. S. Ü., Dilci, da Istanbul, Informatore, Detective X Bir...

Mentre a rivista hè stata chjusa per uni pochi di mesi in dicembre di u 1943 per motivi di "fà publicazioni religiose è ùn piace micca u regime", Necip Fazıl hè statu licenziatu da u so travagliu in u Dipartimentu di l'Architettura di l'Accademia di Belle Arti. A rivista hè stata ripubblicata in ferraghju, ma hè stata chjusa da una decisione di u Cabinet in maghju di u 1944, accusatu di "incitazione à a disubbidienza à u regime". A ghjustificazione era chì u hadith "Quellu chì ùn ubbidisce micca à Allah ùn ubbidirà micca" hè stata criduta per indicà a regula di un partitu. Necip Fazıl hè statu mandatu à u sicondu serviziu militare per a seconda volta è esiliatu à Eğirdir.

U 2 di nuvembre di u 1945, hà cuminciatu à rializà u Big East. A rivista avà presentava più articuli religiosi è a maiò parte di l'articuli sò stati scritti da ellu, chì hà utilizatu u nome di penna "Adıdeğmez". Necip Fazıl, chì s'hè radicalizatu dopu chì a so rivista hè stata chjusa una dopu l'altra, hà vistu l'avvenimenti da a finestra di l'edificiu chjamatu Vakit Yurdu durante l'incursione di Tan in u 4 di dicembre di u 1945 è applaude à i ghjovani chì passanu da l'edificiu, dimustrà u so affettu.

Büyük Doğu hè stata chjusa di novu per via di u so articulu di u 13 dicembre 1946. Necip Fazıl hè statu purtatu davanti à u tribunale per l'accusazione di "incitazione di a nazione à una rivoluzione sanguinosa" per via di a so dramma "Sır", chì hà cuminciatu à esse serializatu in a rivista.

In a primavera di u 1947 hà cuminciatu à riedificà u Big East. Necip Fazıl hè statu arrestatu mentre a rivista hè stata chjusa di novu per decisione di a corte u 6 di ghjugnu per via di a publicazione di un puema di Rıza Tevfik intitulatu "Istikdat da a spiritualità di Abdulhamid". U pueta, chì era in prucessu per "Fà Propaganda di u Sultanatu - Insulting Turkishness è a Nazione Turca" inseme cù a so moglia Neslihan Hanım, chì pare esse u pruprietariu di a rivista, hè statu assoltu dopu esse arrestatu per 1 mese è 3 ghjorni. . Dopu à sta data, ùn ci sò micca solu articuli chì elogianu l'islamismu in a rivista; Hà publicatu articuli chì eranu ostili à u Ghjudaismu, a Francmassoneria è u cumunismu.

Ancu s'è u ghjocu "Patience Stone" hè statu cunsideratu degne di u "CHP Art Award" in u 1947, a decisione di a ghjuria hè stata annullata da u Cunsigliu Amministrativu Generale di u Partitu. Necip Fazıl, chì hà publicatu trè numeri di a rivista di l'umore "Borazan" in u stessu annu, quandu u Great East ùn era micca fora, hà avutu à vende tutte e cose in a so casa per guadagnà a vita quandu a so assoluzione hè stata annullata da a Corte. d'appellu in u 1948.

Grande Società Orientale

L'artista hà fundatu a Great Eastern Society u 28 di ghjugnu di u 1949. Cevat Rıfat Atilhan era u vicepresidentu di l'associu è u secretariu generale era Abdurrahim Rahmi Zapsu. In u 1950, a prima filiale di l'associu hè stata aperta in Kayseri. Necip Fazıl hè statu arrestatu per un articulu dopu chì hà vultatu in Istanbul da l'apertura in Kayseri; Hè statu imprigiunatu cù a so moglia Neslihan Hanım quandu a decisione di assoluzione in u "casu insultante di a Turchia" hè stata annullata da a corte d'appellu in aprile. Hè statu liberatu u 1950 di lugliu cum'è a prima persona à esse liberata da a prigiò cù a Legge di Amnistia promulgata da u Partitu Democràticu, chì emerge vittoriosa dopu à l'elezzioni generale di u 15. U 18 d'aostu di u 1950, hà cuminciatu à riedificà u Big East. Necip Fazıl hà publicatu lettere aperte à Adnan Menderes in a rivista è hà suggeritu chì ellu sviluppà u partitu nantu à l'assi di l'Islam. Ddu annu, hà apertu i rami Tavsanli, Kütahya, Afyon, Soma, Malatya è Diyarbakir di a Great Eastern Society.

U 22 di marzu di u 1951 hè accadutu l'avvenimentu chjamatu "Casino Raid". Necip Fazıl, chì hè statu pigliatu in un raid in un casinò in Beyoğlu, hè statu tenutu in a stazione di polizia per 18 ore per via di questu incidente. In i so dichjarazioni à quellu tempu, hà dichjaratu ch'ellu era in u casinò per esse entrevista; Sicondu Necip Fazıl, chì spiegò chì era quì per ingaghjarà un omu per prutege u Great East in l'anni dopu, questu avvenimentu era una cuspirazione di u Partitu Democraticu.

Hà publicatu u 30esimu numeru di a so rivista u 1951 di marzu di u 54. In ogni casu, prima chì a rivista hè stata distribuita à i venditori, hè statu decisu di cunfiscà. Necip Fazıl, chì hè statu arrestatu per un articulu micca firmatu in questa questione, hè statu imprigiunatu per 19 ghjorni. Postponò a so cundanna per quattru mesi quandu era cunnannatu à 9 mesi è 12 ghjorni; Dopu hà ricevutu un rapportu di posponimentu di 3 mesi da l'uspidale.

U 26 di maghju di u 1951, u 15 di maghju di u 1951, Necip Fazıl hà dissolutu bruscamente l'Associazione Great East, di quale era presidente. Hè dichjaratu ch'ellu hà chjusu a sucità in cambiu di i soldi chì hà ricevutu da l'indennità oculta. Hà publicatu u regulamentu principale di u Great East Party, chì hà pensatu à stabilisce, u 1951 di ghjugnu 16, in a rivista Büyük Doğu. In l'ordine ch'ellu hà imaginatu, ci era i Nove Umdes di u Grande Oriente in cambiu di i Sei Frecce di u CHP, è u Supremu Supremu, u supremu islamicu, in cambiu di u Capu Naziunale. Sicondu u prugramma, un paese seria creatu in quale l'interessu, u ballu, a scultura, l'adulteriu, a prostituzione, i ghjoculi, l'alcolu, è ogni tipu di sustanzi ricreativi sò stati pruibiti è i criminali seranu puniti da u metudu di ripresa. Necip Fazıl hà pigliatu una pausa da a rivista in u ghjugnu di u 1951. In l'ultimu numeru, hà datu a nutizia chì "u ghjurnale di i Turchi Musulmani serà publicatu". U ghjurnale Büyük Doğu hà iniziatu a publicazione u XNUMX di nuvembre di u XNUMX.

L'"Incident Malatya" hè accadutu u 1951 di maghju di u 22, quandu u rapportu di posponimentu chì hà ricevutu da l'uspidale in quantu à a cundanna di Necip Fazıl in u 1952 hè scadutu. Ddu ghjornu, Ahmet Emin Yalman, pruprietariu è editore in capu di u ghjurnale Vatan, hè statu feritu in un tentativu d'assassiniu in Malatya. Necip Fazıl hè statu accusatu di incitazione à Hüseyin Üzmez. U pueta hè statu arrestatu è trasfirutu à Malatya per l'accusazione di "incitamentu vuluntariu è incitatu à l'assassiniu, è cummette l'attu di tentativu d'assassiniu". Mentre purtendu una pena di prigiò di 1951 mesi è 9 ghjorni per via di a so cundanna di u 12, hà publicatu una brochure intitulata "I'm Tearing Your Mask" è hà fattu un racontu cumpletu di ciò chì li era accadutu dapoi u 1943 è l'Incident Malatya (11). dicembre 1952). Siccomu u casu di l'incidentu di Malatya hè sempre in corso, hè statu arrestatu per un pezzu dopu chì a so cundanna di u 1951 hè stata. Hè statu liberatu u 16 di dicembre di u 1953 quandu hè statu trovu micca culpèvule in u Casu Malatya.

In u 1957, hè statu incarceratu per 8 mesi è 4 ghjorni per via di e sentenze ritardate per via di diversi prucessi.

In u 1958, hà scrittu un pezzu chjamatu "At'a Symphony", commissionatu da u Jockey Club di Turchia.

Necip Fazıl, chì hè statu pigliatu da a so casa u 1960 di ghjugnu dopu à u colpu di u 6, hè statu tenutu in a guarnigione Balmumcu per 4,5 mesi. Ancu s'ellu hè statu liberatu per via di l'Amnistia di Stampa, hè statu arrestatu di novu u ghjornu di a so liberazione è trasferitu à a Prigione di Toptaşı, postu chì a so cundanna per un articulu presuntamente chì cuntene u crimine di insultà Atatürk hè diventata definitiva mentre era in Balmumcu. Hè statu liberatu u 1 di dicembre di u 65, dopu avè servitu una pena di 18 annu è 1961 ghjorni.

vita dopu à 1960

A tomba di Necip Fazıl Kısakürek
Dopu a so liberazione, hà cuminciatu à scrive per Yeni İstiklal è dopu i ghjurnali Son Posta. Hà datu cunferenze in diverse parti di Turchia in 1963-1964.

Hà fundatu u "bd Idea Club" in u 1965. Cuntinuò a so seria di cunferenze è ghjurnali ; Hà serializatu alcune di e so opere in i ghjurnali.

Andò in Hajj in u 1973. Ddu annu, u so figliolu Mehmet hà stabilitu a "Casa Editrice Büyük Doğu". Hà iniziatu a publicazione regulare di e so opere, chì prima eranu publicate da diverse case d'edizioni, à partesi da a so opera puetica chjamata "Esselâm". U 23 di nuvembre di u 1975, un "Jubileu" hè statu urganizatu da l'Unione Naziunale di Studenti Turchi à l'occasione di u 40 anniversariu di a lotta. In u 1976, hà publicatu i "Rapporti" in forma di un libru di rivista, chì durà 1980 numeri finu à u 13, è a rivista SON DEVRE Büyük Doğu in u 1978.

Hè statu sceltu "l'Omu di l'Idea è l'Arte di l'Annu" da a Fundazione di Literatura Turca u 26 di maghju di u 1980, à l'occasione di u so "Sultan di i pueti" è di a so opera "Contemplazione occidentale è sufismu islamicu" publicata in u 1982.

Hè chjosu in a so stanza in a so casa in Erenköy in u 1981 per scrive u so travagliu intitulatu "L'Atlas di Fede è Islam". Spessu accettò à Turgut Özal, chì era vicinu à fundà un novu partitu, in a so stanza è dà cunsiglii.

L'8 di lugliu di u 1981, hè statu cundannatu per insultà a personalità murale di Atatürk per u so attu illegale in quantu à i crimini cumpresi contru Atatürk. A decisione hè stata cunfirmata da a 9a Camera Criminale di a Corte Suprema. Ancu l'espertu di u tribunale hà dettu chì u libru intitulatu "Micca un traditore, ma un grande amicu patriotticu Sultan Vahidüddin", chì hè u sughjettu di u casu, ùn custituiscenu alcun crimine, Necip Fazıl hè statu cundannatu per "inclinazione à insultà Atatürk". .

Hè mortu in a so casa u 25 di maghju di u 1983. U so corpu hè statu intarratu in u cimiteru di Eyüp Sultan.

Studies

U primu libru di puesia di Necip Fazıl, chì hà principiatu a puesia à l'età di 12 anni, hè statu publicatu à 17 anni è i so puesii sò letti in i libri di testu di u Ministeru di l'Educazione Naziunale di a Republica di Turchia. L'opere di teatru ch'ellu hà scrittu à a ghjovana età sò state messe in scena in i teatri di u periodu durante mesi.

I so libri di puesia intitulati Spider Web and Sidewalks , ch'ellu pubblicò à u so ritornu in Parigi, l'hà fattu famosu à una età assai ghjovana. Cuntinuò à esse apprezzatu cù u so novu libru di puesia, Ben ve Ötesi (1932), chì hà publicatu prima ch'ellu avia trent'anni. U pueta, chì era ancu amatu da parechji, cuminciò à esse cunnisciutu com'è "Maestru Necip Fazıl Kısakürek".

Dopu à scuntrà u sceccu Nakshi Abdulhakim Arvasi in u 1934, Necip Fazıl hà cuminciatu à vene in prima linea cù a so identità islamica. Duranti stu pirìudu, hà scrittu unu dopu l'altru opere teatrali in quale una filusufia murale superiore hè stata difenda. I so drammi cum'è Seed, Money, Creating a Man, alias Fingerless Salih, anu attiratu una grande attenzione. In a so opera Cinnet Mustatili, ci sò ricordi di prigiò.

Hà publicatu i so scherzi di ogni ghjornu è articuli in i ghjurnali Yeni İstanbul, Son Posta, Babıalide Sabah, Today, Milli Gazete, Her Gün è Tercüman, mentre chì u Büyük Doğu, chì era spessu chjusu o cunfiscatu, ùn era micca publicatu.

Volontà di Necip Fazıl Kısakürek

Ùn vecu micca a necessità di una vuluntà in idee è sentimenti. In questu sensu, tutte e mo opere, ogni parolla, frase, versu è a mo spressione tutale sò testamentu. S'ellu ci vole à riunisce stu publicu tutale in un unicu è chjuccu cercolu, a parolla da dì hè "Da Allah è u so Messenger; tuttu u restu hè nunda è falsu ". hè di dì.

Inoltre, cum'è l'aghju dimustratu in a mo vuluntà speciale, intarratemi in cunfurmità cù i migliori metudi islamici! Quì devu tuccà un puntu chì deve ancu esse fattu in a vulintà publica.

Si sà ch’è no simu luntanu da l’autorità è da e persone chì mandaranu fiori è musica di banda à u mo funerale, è chì nimu ùn s’affacciarà cusì... Ma s’ellu ci hè una burla, quelli chì mi amanu sanu ciò chì facenu. .. Fiori à u fangu è a banda fin ward.

idee pulitiche

Dopu avè unitu à a setta Naqshbandi in u 1934, hà cuminciatu à fà valutazioni nantu à l'evoluzione pulitica in u paese.[28] Hà sustinutu l'incidentu Tan in 1943 è l'assassiniu di Ahmet Emin Yalman in 1945[1952] cù i so articuli in a rivista Büyük Doğu publicata dopu à 28; Criticava l'Eventi di Protesta di a Sesta Flotta.[29] Duranti stu pirìudu, i so idee sò stati abbracciati da a ghjuventù di l'Unione Naziunale di Studenti Turchi.[30]

Era unu di i pionieri di u muvimentu anticomunista in Turchia durante u periodu di a Guerra Fridda. Inoltre, hà interpretatu a storia recente in u quadru di a so visione di u mondu, è in questa direzzione, hà pruvatu à scrive a storiografia cum'è una alternativa à a storia ufficiale.

Critiche

U mudellu di pensamentu di Necip Fazıl s'hè sviluppatu annantu à l'assi di a religione, a mistica è a mistica, è hà cuntinuatu a so lotta intellettuale in questu quadru. In più di i numerosi strumenti literarii chì hà utilizatu per sparghje e so idee è e credenze, hà ancu intrutu in a vita di a radiodiffusione è hà pruvatu à creà i so propri media è vulia aduprà l'opportunità di u guvernu di u Partitu Democràticu per questu. A lettera d'assistenza [33] chì hà scrittu à Adnan Menderes, u diputatu di u guvernu di u Partitu Democràticu, è u sustegnu di l'appropriazione dissimulata di 147.000 XNUMX lire chì hà ricevutu da u Partitu Democraticu eranu ancu u sughjettu di i prucessi di Yassıada. U storicu Ayşe Hür, chì indica a so dipendenza per tutta a vita, associa a dumanda di soldi di Necip Fazıl da l'indennità nascosta cù a "dipendenza da u ghjocu".

Necip Fazıl Kısakürek Funziona

  • Spider Web (1925)
  • Marciapiedi (1928)
  • Me and Beyond (1932)
  • Un pò di storie Un pocu di analisi (1933)
  • Semente (1935)
  • Aspettatu (1937)
  • Fà un omu (1938)
  • Impronta (1938)
  • Pietra di pacienza (1940)
  • Namik Kemal (1940)
  • cornice (1940)
  • Soldi (1942)
  • Poeta Patria Namık Kemal (1944)
  • Difesa (1946)
  • Glitters from the Ring (Da l'armata di i Guardiani) (1948)
  • Nome (1949)
  • Nur Descending to the Desert (edizione non autorizzata) (1950)
  • 101 Hadiths (Supplementu da u Great East in 1951) (1951)
  • I Tear Your Mask (1953)
  • A caravana di l'eternità (1955)
  • Cinnet Mustatili (1955)
  • Selezioni da Lettere (1956)
  • At'a Symphony (1958)
  • Versu u Grande Oriente (Ideolocya Braid) (1959)
  • Anellu d'oru (Serie) (1960)
  • Hè per quessa chì simu (Light Descending to the Desert) (1961)
  • L'épreuve (1962)
  • Cumunismu nantu à tutti i fronti (1962)
  • Cumunismu è Istituti di Village in Turchia (1962)
  • Wooden Mansion (supplément Big East 1964) (1964)
  • Reis Bey (1964)
  • L'omu in u mantellu neru (Big East supplement 1964) (1964)
  • Hazrat (1964)
  • Fede è Azzione (1964)
  • Storie da e ferite dolenti (1965)
  • La grande porta (lui et moi) (1965)
  • Gran Khan II. Abdulhamid Han (1965)
  • Un scintillante mille luci (1965)
  • I grandi oppressi in tutta a storia I (1966)
  • I grandi oppressi in tutta a storia II (1966)
  • Addition to the Great Gate (Da Chieftain Parents) (1966)
  • Dui Indirizzi: Hagia Sophia / Mehmetçik (1966)
  • El Mevahibü'l Ledüniyye (1967)
  • Vahiduddin (1968)
  • Ideolocya Weave (1968)
  • U paisaghju di Turchia (1968)
  • Ciò chì aghju intesu da u servitore di Diu I (1968)
  • Ciò chì aghju intesu da u Servu di Diu II (1968)
  • L'anneau du prophète (1968)
  • 1001 Frame 1 (1968)
  • 1001 Frame 2 (1968)
  • 1001 Frame 3 (1968)
  • 1001 Frame 4 (1968)
  • 1001 Frame 5 (1968)
  • My Plays (Ulu Hakan/Yunus Emre/SP Man) (1969)
  • Le mie difese (1969)
  • L'oppressione religiosa di l'ultima era (1969)
  • Socialismu Cumunismu è umanità (1969)
  • Le mie poesie (1969)
  • Meandru in i mo ochji (1970)
  • I giannizzeri (1970)
  • Turbante sanguinante (1970)
  • I mo storie (1970)
  • Nur Blend (1970)
  • Reshahat (1971)
  • Sceneggiatura romanzi (1972)
  • Moscovia (1973)
  • Hazrat (1973)
  • Essalam (1973)
  • Pèlerinage (1973)
  • A passione (ordine finale) (1974)
  • Cunnessione (1974)
  • 33 di Başbuğ Veliden (Altun Silsile) (1974)
  • Lui et moi (1974)
  • Sublime Porte (1975)
  • Indirizzi (1975)
  • Sacred Relic (1976)
  • Rivuluzione (1976)
  • Falsi eroi (1976)
  • Da l'Armata di i Guardiani 333 (Glitters from the Ring) (1976)
  • Rapportu 1 (1976)
  • Rapportu 2 (1976)
  • U nostru modu, u nostru modu, u nostru rimediu (1977)
  • Rapportu 3 (1977)
  • Ibrahim Ethem (1978)
  • Armi pervertite di u veru caminu (1978)
  • Rapportu 4 (1979)
  • Rapportu 5 (1979)
  • Rapportu 6 (1979)
  • A bugia in u specchiu (1980)
  • Rapportu 7 (1980)
  • Rapportu 8 (1980)
  • Rapportu 9 (1980)
  • Rapportu 10 (1980)
  • Rapportu 11 (1980)
  • Rapportu 12 (1980)
  • Rapportu 13 (1980)
  • Atlas di Fede è Islam (1981)
  • Contemplation occidentale et soufisme islamique (1982)
  • Giardini Sufi (1983)
  • Testa di carta (1984)
  • Conti (1985)
  • U mondu aspetta una rivoluzione (1985)
  • Believer (1986)
  • Rabbia è satira (1988)
  • Frame 2 (1990)
  • Discorsi (1990)
  • I mo editoriali 1 (1990)
  • Frame 3 (1991)
  • L'offense è a polemica (1992)
  • I mo editoriali 2 (1995)
  • I mo editoriali 3 (1995)
  • Frame 4 (1996)
  • Corti letterari (1997)
  • Frame 5 (1998)
  • Accounting of Events 1 (1999)
  • U truccu (2000)
  • aspittendu
  • vacanze

NECIP FAZIL KISAKÜREK POEMI

U TEMPU DI PARTI

Ascoltate i soni chì portanu a sera

Ascolta u mo fogghiu è lasciate andà

Pigliate i mo capelli cù i vostri ochji braci

Lasciate i mo vechji ochji

Scendi in paese cù u sole, lasciami andà

Fate più chjucu, fate più chjucu, perde in a distanza

Fighjate in daretu mentre girate quella strada

Lasciate stà in u cantonu per un mumentu

A mo speranza hè cascata in u flussu di l'anni

cadutu nantu à a più tremula di i vostri capelli

cascò in manu cum'è una foglia secca

Lasciate andà à u ventu si vulete

ASPETTU

Nè paziente aspetta a matina,

Chì sepultura morta fresca.

Nè u diavulu, un peccatu,

Cume t'aspettu.

Hè troppu tardi, ùn vogliu micca chì venite

T'aghju trovu in a to assenza ;

Lascia a to ombra in a mo illusione,

Ùn venite micca, chì serve avà ?

À MAMMA

Mamma, m'è venuta in mente.

Lasciami esse u to cunsolatore;

Ùn esse friddu à a to tomba.

Ùn capiscu micca, ùn possu micca spiegà.

I caduti sò caduti dopu à mè,

Avà i termini sò cumpleti...

I MI CAPELLI

Lasciate i vostri capelli scorri da e vostre spalle

Cum'è l'acqua chì corre nantu à u marmu

Averete una sensazione schiacciante dentro

Cum'è u sonnu di ghjornu di l'estiu

Coperture di capelli è di filu sempre cascanu tulle tulle.

Una rosula casca induve u to ochju tocca

In fine, un core cade ancu nantu à tè.

Cum'è a sensazione attuale di u mo core

I vostri capelli cascanu nantu à e lingue

I vostri capelli si sbiadisce cù respiri caldi

I vostri capelli sò un incensu chì si sparghje à u core

Cum'è a nebbia di i vostri ochji scuri

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*