Quale hè Engin Arık?

Quale hè Engin Arik?
Quale hè Engin Arik?

Engin Arık (14 ottobre 1948 - 30 nuvembre 2007) hè statu un fisicu di particelle turcu è un anticu prufissore di Fisica à l'Università Boğaziçi. Hè divintatu cunnisciutu per i so punti di vista chì a minera di thorium puderia esse una suluzione pulita è ecunomica à u prublema di l'energia.

Hè natu u 14 ottobre 1948 in Istanbul. Hè graduata da Atatürk Girls' High School in 1965. Dopu avè ricevutu un diploma di matematica è fisica da l'Università di Istanbul in u 1969, Arık hà iniziatu à travaglià cum'è assistente studiente in u Dipartimentu di Fisica Teorica di a stessa università.

Engin Arık hà ricevutu u so maestru (MSc) in u 1971 è u dutturatu (PhD) in u 1976 in u campu di a fisica sperimentale di l'alta energia da l'Università di Pittsburgh. U tema principalu di u so travagliu di dutturatu era e risonanze osservate mandendu fasci di iperoni nantu à elementi diffirenti. Cum'è un ricercatore postdoctorale in u 1976-1979, hà participatu à esperimenti chì esaminendu formazioni esotiche di delta cù un fasciu di pioni mandatu nantu à un mira di l'idrogenu in l'Università di Londra è i Laboratori di Rutherford.

Riturnendu in Turchia in 1979, intrì in l'Università Boğaziçi, Dipartimentu di Fisica. Hè divintatu un prufissore assuciatu in u 1981 per u so travagliu in u campu di a fisica sperimentale di l'alta energia. Abbandunò l'università in 1983 per travaglià per a Control Data Corporation per dui anni, è dopu turnò à l'Università Boğaziçi per diventà un prufessore in 1988.

Trà u 1997 è u 2000, Arık hà travagliatu cum'è ufficiale di radionuclidi in l'Organizazione di u Trattatu di Prohibizione di Testa Integrata, una agenza di e Nazioni Unite, in Vienna.

Dopu à u 1990, hà participatu à studii à u CERN. Hà guidatu i scientisti turchi chì participanu à l'esperimenti ATLAS è CAST. Arık hà publicatu più di centu articuli in u campu di a fisica sperimentale di l'alta energia è hà ricevutu centinaie di citazioni. Arık, chì hè ancu u direttore di u Prughjettu Acceleratore Naziunale Turcu, hè mortu u 30 di nuvembre 2007 in un crash d'aviò in Isparta. Hè statu intarratu in u Cimiteru di i Martiri di Edirnekapı.

Arık era maritatu cù Metin Arık, un prufissore in u stessu dipartimentu in l'Università Boğaziçi, è avianu dui figlioli.

Sicondu u ranking h-index in u rapportu Webometrics publicatu in 2014, hè sempre u primu postu trà i scientisti in Turchia.

Studi di toriu

Ùn limitatu à i so studii in a fisica sperimentale d'alta energia, Arık divintò cunnisciutu per i so punti di vista è studii chì a minera di thorium, chì hà riserve assai impurtanti in Turchia, pò è deve esse una suluzione pulita è ecunomica à u prublema di l'energia. In cunfurmità cù questu, hà dichjaratu chì quandu a Turchia hà l'uppurtunità di pruduce l'electricità cù u toriu, avarà una fonte d'energia equivalente à trilioni di barili d'oliu. On a affirmé qu'il avait été assassiné à cause de son projet d'accélérateur et des efforts de Turquie pour devenir membre du CERN, et que son avion aurait pu être abattu par le MOSSAD ou un autre service de renseignement.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*