U trasportu publicu chì hà patitu un colpu per via di l'epidemie in Bursa ùn serà micca u listessu chè prima

U trasportu di massa, chì hè stata affettata da l'epidemie in Bursa, ùn serà micca u listessu chè prima.
U trasportu di massa, chì hè stata affettata da l'epidemie in Bursa, ùn serà micca u listessu chè prima.

U direttore generale di Burulaş, Kürşat Çapar, chì hà sparte i dati sconvolgenti nantu à u trasportu publicu chì hè statu colpitu da l'epidemie, hà dettu chì u numeru di passageri hè diminuitu di 85 per centu. Dichjarà chì a regula di 50 per centu di capacità di passageru ùn hè micca sustenibile, Çapar hà fattu una chjama à i citadini: "Per pudè uperà cù 50 per centu di capacità di passageri, avemu bisognu di cumprà 800 veiculi più. Questu significa un investimentu di 500 milioni di lire. Aspittemu chì i citadini sò sensibili nantu à a scelta di l'orologio è u vagone. U periodu quandu tutti cumincianu à travaglià à 9 di a matina è finiscinu u so travagliu à 5 di a sera deve esse finitu.

Dichjarà chì u Cunsigliu Metropolitanu hè previstu di cunvince per l'offerta di a Linea Tram T2, chì a custruzzione hè stata fermata, Çapar hà ancu spartutu infurmazioni impurtanti nantu à a congestione di u trafficu è e misure di salvezza: "Avemu ottenutu 15 per centu di fluidità in u trafficu cù picculi tocchi. Vendendu l'aviò, avemu sbarazzatu di una perdita annuale di 11 milioni di lire è furnite 7 milioni in cash. Avemu trasfurmatu sta risorsa in servizii chì e persone di Bursa anu bisognu più intensamente è chì toccanu a maiò parte di i citadini ".

U direttore generale di Burulaş, Kürşat Çapar, era l'ospite di Monday Talks sta settimana.

  • Cumu u persunale di Burulaş passa per u prucessu epidemicu?
  • Cumu u trasportu publicu hè statu affettatu da l'epidemie?
  • U trafficu di Bursa?
  • Cumu hè a situazione finanziaria?
  • In quale stadiu hè u travagliu di signalazione?
  • Quandu cresce a capacità di passageru?
  • Quandu a linea T2 principia?
  • I minibus seranu cunvertiti in autobus ?
  • Ci hè una crescita à l'orizzonte?

Mustafa Özdal da u ghjurnale Olay dumandò, rispose Capar.

"INIZIAMU U PROCESSU CUN APPROVAZIONE CORTA DI LAVORO"

► Cumu sò i ghjorni di l'epidemie ? Andate à travaglià ogni ghjornu ?

L'epidemie hè davanti à noi cum'è un prublema seriu. In questu prucessu, andemu fora di a rutina. U trasportu publicu hè una di e zone di risicu più impurtanti. U risicu di i prufessiunali di a salute hè ben cunnisciutu, ma i cummercianti è l'impiegati chì travaglianu in u trasportu publicu custituiscenu ancu u gruppu di risicu più impurtante. Hè per quessa chì avemu implementatu misure di quarantena è protettive. Oltre à questi, cum'è Burulaş, avemu cambiatu à l'indennità di travagliu di cortu tempu, per impedisce u persunale di entre in a folla è per furnisce un risparmiu finanziariu. Un terzu di u persunale era in licenza in periodi di 10 ghjorni. Questu ci hà permessu di avè una squadra di riserva à a nostra dispusizione. Eiu, invece, vengu à travaglià ogni ghjornu perchè dirigu l'orchestra.

"U NUMERO DI PASSAGGERI CALCIATE MA NON AMU RIDUTI I VOLI"

► Cumu era u trasportu publicu di Bursa affettatu da l'epidemie? Pudete dà infurmazione nantu à i tassi di occupazione ?

Ci sò riduzioni di passageri chì superanu u 85 per centu. Allora avemu avutu una seria perdita. Semu in u focu di a misura di prutezzione di a distanza suciale. Dunque, ùn ci era micca quistione di riduce i nostri voli da 85%.

► A più caduta di passageri hè accaduta in autobus o Bursaray?

Ùn ci hè micca grande differenzi. Hè diminuitu da 280 mila à 50 mila in Bursaray. Ci hè un pocu più riduzzione in l'autobus.

► Dopu chì l'epidemie hè finita, hè previstu chì i nostri vechji abitudini cambianu. Per esempiu, staremu luntanu da l'ambienti affollati per un tempu. In altri palori, ci hè una opinione chì a ghjente ùn preferisce micca u trasportu publicu per un tempu. d'accordu ? 

Avemu sperimentatu questu oghje. Semu in una vita ecunomica è suciale cumplettamente senza restrizioni è vedemu chì e persone utilizanu i so veiculi privati ​​​​paragunatu à u passatu. Questu cuntinueghja, ma cum'è a vita diventa normale, u numeru di passageri aumenterà ligeramente. Quandu ghjunghjemu à i vechji numeri, ùn ci hè nè abbastanza veiculi nè abbastanza persunale. Ùn vulemu ancu ghjunghje à i vechji numeri di passageri. Perchè avemu difficultà à furnisce un serviziu sicuru.

"Avemu rilassatu u trafficu 15 per centu"

► Avete qualchì datu significativu quandu paragunemu a congestione di u trafficu di Bursa cù l'anni precedenti?

Mi misurà nantu à u mo propiu sistema. A durata di una linea di autobus hè ancu un indicatore di a congestione di u trafficu. Ci hè stata una accelerazione in i tempi di tour durante u periodu epidemicu. Questu mostra chì u trafficu hè più veloce. Comparatu à 3 anni fà, avemu ottinutu aumenti significativi in ​​i tempi di tour. Avemu vistu chì i nostri viaghji, chì anu pigliatu 1 ora è 10 minuti quandu avemu ghjuntu prima, anu diminuitu à 50 minuti. Picculi tocchi, a rimozione di l'isule rotanti, l'allargamentu di e corsi in Acemler hà risultatu in una diminuzione di i tempi di tour durante l'ora di punta. Ci era 10,15 per centu di fluidità in u trafficu.

"VENDIAmu AERONI, SALVATI E SERVITI"

► Chì ghjè a situazione finanziaria in Bursaray è autobus? Vi ferite in u trasportu publicu ?

U trasportu publicu ùn hè micca un spaziu induve i soldi sò fatti. In l'affari di l'autobus, u viaghju per chilometru hè 1,2. Va bè, u numeru di passageri hè altu in l'ora di a matina, ma ci sò ancu i tempi chì i passageri sò assai pochi. Avemu una carica finanziaria seria durante l'ore quandu i passageri sò bassi. Avemu equilibratu una parte di questa carica cù i rivenuti di Bursaray è altre attività, è avemu veramente una cumpagnia chì hà risoltu u bilanciu di pagamentu. I viaghji gratuiti sò ancu subvenzionati da a municipalità. In altri palori, ci hè un Burulus chì hè arrustatu in u so propiu grassu, ma face investimenti assai impurtanti. 150 milioni di lira signalizazione è porilizazione sò ancu fatti cù e risorse di Burulaş. Avemu spesu e risorse chì avemu ottenutu da i piani chì avemu vindutu in Bursa. Ci hè chì avemu fattu a decisione bona. Operandu più veiculi, mantenemu a distanza suciale è prutegemu i citadini da i risichi. Avemu ancu cambiatu tutti l'elevatori di Bursaray. Avemu compru più di 50 veiculi novi cù a nostra equità, è 20 veiculi ghjunghjeranu in ghjugnu. Cumpremu 70 veiculi cù a nostra equità. Per quessa, Burulaş hà una struttura chì pò ingrandà a so flotta, aumentà a so capacità, gestisce u so travagliu di mudernizazione è stabilisce l'equilibriu di ingressu-spesa. Ma u prucessu di Covid-19 hà creatu un handicap seriu.

► Avete mintuatu a vendita di l'aviò chì appartene à Burulaş. Quantu hà risparmiatu queste vendite?

A vendita di l'aviò avia dui benefici. Per caccià i danni annuali è ottene risorse. Vendendu l'aviò, avemu sbarazzatu di una perdita annuale di 2 milioni di lire è furnite 11 milioni in cash. Avemu trasfurmatu sta risorsa in servizii chì e persone di Bursa anu bisognu più intensamente è chì toccanu a maiò parte di i citadini.

"A SEGNALIZZAZIONE POTE FALLA"

► In quale tappa sò i travaglii di segnalazione in Bursaray? Quandu aumenterà a capacità di i passageri?

L'operazioni di taglio di cable sò state finite. L'equipaggiu hè stallatu. U fattu chì a cumpagnia di u cuntrattu hè di origine tedesca hà causatu una disrupzione perchè eramu in u prucessu epidemicu. Ma infine, avemu fattu a prova di accettazione di fabbrica. In novu, avemu fattu l'offerta per i centri di trasformatori 2. I nostri piani eranu di realizà u primu aumentu di capacità in settembre è di gestisce più veiculi in u primu ghjornu di scole. Ma ci pò esse un pocu di sagging.

"SE U PARLAMENTU hè APERTU, U PROCESSU T2 ACCELERÀ"

► U sindaco metropolitanu Alinur Aktaş hà dettu in a so ultima dichjarazione annantu à a Linea Tram T2 chì anu risoltu u prublema finanziariu. Chì ghjè l'ultima situazione nantu à a Linea T2, chì ùn hè micca stata cumpletata dapoi anni? 

Stu prublema hè ancu in u campu di u Dipartimentu di i Trasporti. Cù l'iniziativi di u Signore presidente, un certu puntu hè statu ghjuntu in l'accordu di prestitu. Ma per via di l'epidemie, e riunioni di u Cunsigliu Metropolitanu ùn ponu esse continuate. Ci sò stati ritardi sia quì è à e imprese di creditu. Dopu chì l'accordu di prestitu hè fattu, l'offerta pò esse iniziata immediatamente. Semu pronti.

► U presidente Aktaş hà dumandatu à i cummercianti di minibus per rinvià i so veiculi à l'autobus, ma i minibus ùn anu micca amatu. Stu prublema hè andatu fora di l'agenda ?

Questa chjama ùn hè micca una chjamata per finisce. Ci si parla di tantu in tantu. I cummercianti ùn anu micca piacevule à i privilegii chì sò garantiti da a lege. Ma u tempu cambia e regule di u ghjocu. Dunque, questu ùn hè micca un travagliu chì avemu da rinunzià. Continueremu i nostri sforzi per un trasportu più còmode, più mudernu.

SUGGERIMENTI À I PASSAGERI

► Hè statu pruibitu di purtà passageri in piedi in l'ultimi anni. Oghje, però, avemu a tistimunianza chì l'autobus sò pieni, à pocu tempu di passageri in piedi, à qualchì ora. Perchè questu hè permessu?

Avà questu hè un prublema ecunomica prima di tuttu. Hè sempre pruibitu à i minibus di trasportà passageri in piedi. Ùn ci hè micca cumprumissu in questu. Ma l'autobus publichi privati ​​​​è l'altri autobus anu una capacità di passageru permanente. In u scopu di e misure Covid-19, pudete aduprà 50 per centu di capacità cù a circular di u Ministeru di l'Interior. I citadini capiscenu questu, a mità di u numeru di sedi. Ma pudete purtà a mità di a capacità di passageru, micca a mità di i posti. Per esempiu, a capacità di passageru di un veiculu di 12 metri cum'è scritta nantu à a licenza hè 98. In altre parolle, stu veiculu pò purtà 49 passageri. Purtate a mità di passageri quant'è u numeru di sedi ùn hè micca sustinibili. Ci hè 3 percepzioni di cunfortu nantu à u trasportu publicu. Unu, puntu. Allora a vittura parte ogni pocu minuti. Dui prezzi. Tutti i trè sò congestioni. Di sicuru, u paràmetru di prezzu forza u paràmetru di congestion. Se tenete u prezzu troppu bassu, aumenterete a congestione dopu un pocu tempu. Avà circhemu di purtà tutti i 3 paràmetri à u puntu ottimali. U nostru scopu hè di fà u sistema ferroviariu a spina principale è furnisce un trasportu più còmode. Avemu aumentatu a freccia di e spidizioni. A ghjente aspetta 12, 13 minuti invece di una meza ora. Tuttavia, i difficultà tecnichi ponu accade da u tempu à u tempu. Aspittemu chì u passageru mostra un pocu più riflessu. Se u veìculu chì si avvicina porta un risicu per a salute, lasciate aspittà per l'altru veiculu. In Bursaray, un trenu ghjunghje ogni 4 minuti à a sera, ma ci hè una folla in unu di i vagoni, l'altri sò vioti. Perchè? Perchè u carru pienu hè u più vicinu à a scala. I citadini risicate a so propria è a salute di l'altri per ùn marchjà micca è ùn cullà micca in u carru, chì hè luntanu da e scale. Aspittemu chì i citadini cambienu u so cumpurtamentu. Perchè ùn avemu micca a pussibilità di cuntinuà i nostri vechji abitudini. Ùn ci hè micca risorse per vive cum'è prima. Ùn avemu micca u lussu di avè un autobus à dui piani, unu di quale hè inattivu è l'altru hè in funzione. Avemu 2 veiculi di trasportu publicu in u trasportu urbanu. Per pudè uperà cù 800 per centu di capacità di passageri, avemu bisognu di cumprà 50 veiculi più. Questu significa un investimentu di 800 milioni di lire. Ùn pudemu micca finanzià questu. Inoltre, quandu a vita torna à a nurmale, sti veiculi 500 seranu inattivi. Per quessa, aspittemu chì i citadini sò sensibili à l'orologi è i carri. U periodu quandu tutti cumincianu à travaglià à 800 di a matina è finiscinu u so travagliu à 9 di a sera deve esse finitu. L'ore di travagliu deve esse divisu. Ma aspettemu sempre a suluzione dumandendu à l'autorità di trasportu publicu di mette un autobus.

► Aduprate u trasportu publicu per vede u statutu di i veiculi di trasportu publicu in Bursa?

Aghju aduprà assai spessu. Prima di Covid-19, aghju cuminciatu u ghjornu pigliendu un veiculu di trasportu publicu.

"Avemu furnitu u 10 per centu di u costu aumentatu à u citadinu"

► A causa di i vostri ingressi in caduta, hè cunsideratu una crescita in u trasportu publicu in i ghjorni à vene ?

Vivemu in un paese induve ci hè una certa inflazione. Avete un aumentu di costu. Ma pruvemu di riflette questu à i citadini cum'è un minimu. Dapoi avemu cuminciatu à travaglià cù u presidente Alinur, u nostru aumentu di u costu tutale hè per centu 55. Avemu riflette solu 10 per centu di questu à i citadini. U ghjornu chì avemu pigliatu l'uffiziu, u nostru ingressu per passageru era 1 lira è 69 kurus. Avemu fattu una crescita, 1 lira hà righjuntu u livellu di 82 centesimi. Ma avemu un costu di 2 lire è 50 centesimi per passageru. Avemu un ingressu di 182 kuruş. Avemu decisu di ùn resta micca u costu di quelli chì utilizanu u sistema gratuitamente da quelli chì paganu per u sistema. S'è no aviamu fattu u cuntrariu, avariamu fattu una borsa di manu. U subsidiu di viaghju gratuitu vene da u bilanciu municipale. Ogni annu, una risorsa di 40-45 milioni di lire hè trasferita da e casse di a Municipalità Metropolitana per u subsidiu.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*