Primu aviò di passageru turcu

primu aviò di passageru turcu
primu aviò di passageru turcu

L'anni 1930... I ghjorni chì ci eranu prublemi ecunomichi in Turchia cum'è in u mondu sanu... I bisogni impurtanti di l'armata sò stati accolti cù donazioni raccolte da u populu. In quelli ghjorni, ci era campagni per cumprà aerei militari. L'affari ricchi sò stati ancu dumandati à sustene a campagna. Unu di elli era Nuri Demirağ. Demirağ hà rispostu à sta dumanda cusì: "Chì dite? Sè vo vulete qualcosa di mè per sta nazione, avete da dumandà u megliu. Siccomu una nazione ùn pò campà senza un aviò, allora ùn duvemu micca aspittà stu modu di vita da a grazia di l'altri. Aspiru à custruisce a fabbrica di questi aerei ".

FABRICA AEROGRAFICA STABILIATA IN BEŞİKTAŞ

Era u 1936 quandu Nuri Demirağ hà rimboccatu e maniche per stabilisce l'industria di l'aviazione in Turchia. Cuminciò à a ricerca cum'è u so primu travagliu è un pianu di deci anni hè statu preparatu. U travagliu hà cuminciatu à a creazione di una fabbrica di aerei in Beşiktaş, in a zona induve si trova u Museu Navale d'oghje. Firmava cù una cumpagnia cecoslovacca. Un edifiziu mudernu hè statu custruitu secondu u so periodu.

Mentre l'infrastruttura è i travaglii di custruzzione cuntinueghjanu, e ricerche tecniche sò state ancu realizate. Tours d'ispezione sò stati urganizati à i fabbrichi di l'aeronave è di i motori di paesi cum'è a Russia Soviètica, a Germania è l'Inghilterra. Nuri Demirağ è a so squadra puderanu avà principià à pruduce i so prototipi invece di ottene una licenza d'aeronautica da un altru paese.

Elmas Paşa Farm in Yeşilköy hè stata acquistata per i voli di prova. Elmas Pasha Farm, chì hè attualmente aduprata cum'è Atatürk Airport, era una grande zona di 1559 decares. In più di a pista di volu, Nuri Demirağ Sky Flight School, attellu di riparazione è hangar sò stati custruiti nantu à a terra.

PRIMA VOLTA DA ISTANBUL À ANKARA

Selahattin Reşit Alan, unu di i primi ingegneri di l'aeronautica di Turchia, hà disegnatu i piani di l'aviò è di i planatori. Cusì, in u 1936 hè statu pruduttu u primu aviò monomotore: "Nu.D-36". In u 1938, u primu aviò di passageru di Turchia hè statu pruduttu sottu u nome "Nu.D-38".

Fora di i mutori, tutte e so parte sò state fatte da tecnichi è travagliadori turchi, è puderia accelerà finu à 325 chilometri per ora. L'aviò era equipatu di dui motori doppiu cuntrullati, 2200 rpm, 2 horsepower. L'aviò, chì pesava 160 kilogrammi, puderia trasportà sin'à 1200 kilogrammi di passageri è bagaglii. L'aviò, chì avia una gamma di 700 km cù un tank pienu di carburante, puderia stà in l'aria per 1000 ore. L'altitudine di u tettu era 3.5 metri.

I primi voli di prova sò stati realizati da i piloti Basri Alev è Mehmet Altunbay. I funzionari statali anu participatu ancu à i voli di prova. Nu.D-38, aviò di passageru di l'aviazione mundiale in u 1944 hè statu pigliatu in a classe A. Una caratteristica assai impurtante di l'aviò era chì puderia esse cunvertitu in un trasportu militare è bomber quandu hè necessariu.

Infine, u ghjornu previstu hè ghjuntu ... U primu aviò di passageru domesticu cù una capacità di 6 persone hà fattu u so primu volu u 26 di maghju di u 1944. Ci era 2 piloti in l'aviò, Ziyat Ebuzziya, pruprietariu di u ghjurnale Tasvir-i Efkar, Faruk Fenik è Nuri Demirağ, ghjurnalista di Vatan Newspaper. Partendu da Istanbul à 9:45, l'aviò sbarcò cù successu à l'aeroportu di Ankara Etimesgut 1.5 ore dopu. I passageri di u primu volu sò stati accolti in Ankara da Ferruh, General Manager di Airlines. U risultatu era perfettu ...

Nu.D-38 dopu hà fattu spedizioni di prova in cità cum'è Bursa, İzmir, Kayseri è Sivas. Tuttavia, Nuri Demirağ ùn pudia riceve l'ordini necessarii per a continuità di a produzzione. Cusì, u prugettu hè stata interrotta. U primu aviò di passageru di Turchia, invece, hè statu vindutu à i venditori di rottami dopu a morte di Nuri Demirağ.

CHI È NURI DEMIRAG ?

Nuri Demirağ hè natu in Sivas-Divriği in u 1886. Hè stata in banca per parechji anni. In u 1910, dopu à l'esame di u Ministeru di e Finanze, hà cuminciatu à travaglià cum'è un servitore in u Dipartimentu di u Revenu Beyoğlu. In u 1918, diventò inspectore finanziariu. Dopu à abbandunà l'ispettoratu di finanza, intrì in l'affari di produzzione di carta di sigaretta.

Cuminciò a pruduzzione di a prima carta di sigaretta turca in una piccula buttrega in Eminönü. Hà fattu grandi prufitti da a so prima attività cummerciale. Mentre Demirağ si trattava di u cummerciu, cuminciò a Lotta Naziunale. Nuri Demirağ hà participatu attivamente à a lotta è hà gestitu u Branch Maçka di l'Associazione di Difesa di i Diritti.

COME "DEMİRAĞ" OTTA U COGNOME?

Dopu à a Guerra di l'Indipendenza, Nuri Demirağ hà fattu un altru travagliu impurtante. Dopu chì a cumpagnia francese, chì hà fattu a custruzzione di a ferrovia Samsun-Sivas in u 1926, abbandunò u prugettu, aspirava à stu travagliu. Hè diventatu un cuntrattu di ferrovia in partenariatu cù u so fratellu Abdurrahman Naci Bey. Hà cumpletu a ferrovia di 1012 chilometri custituita da e linee Samsun-Erzurum, Sivas-Erzurum è Afyon-Dinar in un annu. Tantu cusì ch'ellu fù datu u cugnome "Demirag" da Atatürk per via di u so grande successu.

Prughjettu PONTE BOSPHORUS

In u 1931, Nuri Demirağ avia un prughjettu preparatu per custruisce un ponte à traversu u Bosforu. Hà firmatu cù a cumpagnia chì hà custruitu u Golden Gate Bridge in San Francisco. Hà prisentatu u prugettu à u presidente Mustafa Kemal Atatürk. Ancu Atatürk hà piaciutu u prughjettu, ùn pudia micca esse appruvatu da u guvernu. Cusì, u prughjettu di u ponte hè statu sbulicatu.

In u 1945, Nuri Demirağ apparsu in a scena pulitica sta volta. Hè intrutu in pulitica fundendu u Partitu di u Sviluppu Naziunale. Tuttavia, u partitu ùn pudia entre in u parlamentu in l'alizzioni. Dopu, diventò un deputatu di Sivas da a lista di u Partitu Democraticu in l'alizzioni di u 1954. Nuri Demirağ hè mortu u 13 di nuvembre di u 1957, lassannu grandi successi.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*