Cos'è la Convenzione dello Stretto di Montreux? Chì sò l'articuli? Pò esse annullatu ?

Chì ghjè u cuntrattu di Montro Bogazlar, chì sò i so articuli, pò esse annullatu ?
Chì ghjè u cuntrattu di Montro Bogazlar, chì sò i so articuli, pò esse annullatu ?

Cunvenzione di u Strettu di Montreux, cunvenzione internaziunale firmata in u 1936 chì dà à Turchia u cuntrollu di u Strettu di Istanbul è di i Dardanelli è u dirittu di regulà u passaghju di i navi di guerra. A Cunvenzione dà à Turchia u cuntrollu tutale di u Strettu è guarantisci u passaghju liberu di e navi civili in tempu di pace. A Cunvenzione limita u passaghju di navi di guerra chì appartenenu à i paesi chì ùn anu micca una costa nantu à u Mari Neru. I termini di u cuntrattu sò stati u sughjettu di dibattitu annantu à l'anni, soprattuttu chì cuncede à a Marina di l'Unioni Suviètica l'accessu à u Mediterraniu. Hà rimpiazzatu a Cunvenzione di u Strettu firmata cù u Trattatu di Lausanne in u 1923.

Turchia hè sempre stata preoccupata per e restrizioni imposte da a Convenzione di u Strettu, chì hè stata firmata cù u Trattatu di Lausanne. Cù a ripresa di a corsa à l'armamenti, l'inquietudine di Turchia hà aumentatu gradualmente, s'appoghjanu nantu à e speranze di disarmamentu chì eranu attualizzate à u mumentu di a firma di a cunvenzione. Quandu Turchia annuncia u so disordine è a so pruposta di cambià u statutu di u Strettu à i stati firmatarii, avia vistu un intesu cumunu da quasi tutti issi stati, chì cuminciaru à esse in diversi poli. Una nota da l'Uffiziu di l'Affari Esteri britannicu datata u 23 di lugliu di u 1936 hà dichjaratu u seguente: "A dumanda di Turchia in quantu à a mudificazione di a Cunvenzione di u Strettu hè cunsiderata ghjustificata".

Parallelamente à u sustegnu di u Regnu Unitu, chì hè sempre stata strettamente cuncernatu cù u statutu di u strettu è u regime di transitu di i navi, hè statu decisu di sustene a pruposta di Turchia in a riunione di u Cunsigliu Permanente di l'Entente Balcanica in Belgrad. u 4 di maghju di u 1936. Quandu l'iniziativa di Turchia fù accettata da l'altri cuntratti di a Cunvenzione di u Strettu di Lausanne, a cunferenza chì cambiassi u regime di u Strettu hè stata in Montreux, in Svizzera, u 22 di ghjugnu di u 1936. Dopu dui mesi di riunioni, cù a nova Cunvenzione di u Strettu firmata da Bulgaria, Francia, Gran Bretagna, Australia, Grecia, Giappone, Romania, Unione Sovietica, Jugoslavia è Turchia u 20 di lugliu di u 1936, i diritti ristretti di Turchia sò stati restaurati è a sovranità di u strettu. a regione hè stata restituita in Turchia. In cunfurmità cù u pattu di non-aggressione chì Turchia hà fattu cù l'Unioni Suviètica, u sustegnu di l'Unioni Suviètica hè statu ancu ricevutu. A Cunvenzione hè entrata in vigore u 9 di nuvembre di u 1936 è hè stata registrata in a Serie di Cunvenzioni di a Società di e Nazioni l'11 di nuvembre di u 1936. Hè in vigore oghje.

Articuli di a Cunvenzione di u Strattu di Montreux

Regime di Transizione di i Navi Mercanti

  • In tempu di pace, prufittàranu di a piena libertà di transitu è ​​andata e ritorno (trasportu) attraversu u Strettu, senza alcuna formalità - salvu l'ispezione sanitaria - indipendendu da u ghjornu è a notte, a bandiera è a carica.
  • In tempu di guerra, Turchia gode di a libertà di transitu è ​​andata (trasportu) attraversu u Strettu, indipendentemente da a bandiera è a carica, s'ellu ùn hè micca un signore di guerra. U pilotu è u rimorchiu (tugboating) resta facultativu.
  • Se a Turchia hè in guerra in tempu di guerra, i navi mercantili chì ùn sò micca ligati à un paese in guerra cù a Turchia goderanu di a libertà di transitu è ​​andata e ritorno (trasportu) in u Strettu, sempre chì ùn aiutanu micca u nemicu in alcunu. manera.
    Sti navi entreranu in u Strettu durante u ghjornu è u passaghju serà fattu da a strada indicata da l'autorità turche ogni volta.
  • Se a Turchia si cunsidereghja minacciata da u periculu imminente di a guerra, goderanu di a piena libertà di transitu è ​​di andata e ritorno (trasportu) attraversu u Strettu; in ogni modu, i navi anu da entre in u Strettu durante u ghjornu è u passaghju duverà esse fattu da a strada indicata da l'autorità turche ogni volta. A guida pò esse dumandata in una situazione; in ogni modu, ùn serà micca sottumessu à una tarifa.

Sanzioni à i Navi di Guerra è Regime di Transizione

1. Tempu di pace

  • I stati riparanti di u Mari Neru anu u dirittu di passà i so sottumarini, chì anu custruitu o acquistatu fora di stu mare, attraversu u Strettu per unisce à e so basi navali, se Turchia hè notificata in tempu di a messa in opera o l'acquistu. I sottumarini di i stati citati ponu passà per u Strettu per esse riparati in stalle fora di stu mare, basta chì l'infurmazioni detallati sò datu à Turchia nantu à questa materia in una manera puntuale. In u primu è in u sicondu casu, i sottumarini duveranu andà di ghjornu è sopra l'acqua è passanu solu per u Strettu.
  • Per chì i navi di guerra passanu per u Strettu, una notificazione previa deve esse data à u Guvernu turcu per via di a diplomazia. A durazione abituale di sta notificazione previa seria ottu ghjorni, ma quindici ghjorni per i stati liturali chì ùn sò micca in u Mari Neru.
  • U più altu tunnellu tutale di tutte e forze navali straniere chì ponu passà per u Strettu ùn deve micca più di 15.000 XNUMX tunnellate.
  • Sì, in ogni mumentu, u tunnellu di a marina più forte (flotta) in u Mari Neru supera u tunnellu di a marina più forte (flotta) in questu mare à u mumentu di a firma di u cuntrattu, almenu 10.000 45.000 tunnellate, altri paesi ripariali ponu aumentà. u tunnaghju di e marine di u Mari Neru finu à un massimu di 1 1 tunnellate. Per questu scopu, ogni Statu riparu informarà à u Guvernu Turcu u XNUMX di ghjennaghju è u XNUMX di lugliu di ogni annu u tunnellu tutale di a so marina (flotta) in u Mari Neru; U Guvernu turcu hà ancu sparte sta infurmazione cù altri stati non ripariali davanti à a Liga di e Nazioni.
  • In ogni casu, se unu o parechji Stati liturali chì ùn sò micca in u Mari Neru volenu mandà forze navali in questu mare per un scopu umanitariu, u tutale di sta forza ùn pò esse più di 8.000 XNUMX tunnellate sottu ogni ipotesi.
  • Indipendentemente da u scopu di a so prisenza in u Mari Neru, i navi di guerra di i stati non ripari ùn puderanu stà in questu mare per più di vinti un ghjornu.

2. Tempu di guerra

  • In tempu di guerra, se Turchia ùn hè micca un belligerante, i navi di guerra goderanu di a piena libertà di transitu è ​​andata e ritorno (trasportu) in u Strettu, in e cundizioni sopra citate.
  • E navi da guerra di ogni Statu in guerra sò pruibiti di passà per u Strettu, salvu in i casi di assistenza à un Statu attaccatu è sottu à un trattatu d'aiutu mutuale chì vina in Turchia.
    I navi di guerra chì appartenenu à u liturale di u Mari Neru o stati non-littorale chì anu lasciatu i porti d'amarru ponu attraversà u Bosforu per ghjunghje à i so porti.
  • I navi di guerra di i stati in guerra sò pruibiti di pruvà qualsiasi sequestra, esercitu di u dirittu di cuntrollu (visita) è qualsiasi altra azzione ostile in u Strettu.
  • In tempu di guerra, se a Turchia hè in guerra, u Guvernu Turcu hà da pudè agisce cumplettamente cum'ellu vole in quantu à u passaghju di i navi di guerra.
  • Se a Turchia si cunsidereghja affruntà a minaccia imminente di a guerra, Turchia hà da cumincià à implementà u regime transitorio di guerra, ma; Se u Cunsigliu di a Liga di e Nazioni ùn trova micca chì e misure pigliate da Turchia sò ghjustificate da una maiurità 3/2, Turchia duverà ripiglià queste misure.

Cunvenzione di Montreux Straits Disposizioni Generali

  • U Strettu serà lasciatu à a Republica di Turchia senza cundizzioni, è u dirittu di furtificà serà cuncessu.
  • U Guvernu Turcu mantene un ochju nantu à l'esekzione di ogni disposizione di a Cunvenzione riguardanti u passaghju di navi di guerra per u Strettu.

Cundizioni di terminazione di a Cunvenzione di u Strettu di Montreux

U cuntrattu durerà 20 anni, da a data di entrata in vigore. In ogni casu, u principiu di a libertà di transitu è ​​andata e ritorno (trasportu) cum'è affirmatu in l'articulu 1 di a cunvenzione averà una durata indefinita.

U cuntrattu hè scadutu u 20 di lugliu di u 1956, è i stati firmatari anu pruvatu à cambià a Cunvenzione di u Strettu di Montreux, ma ùn anu micca successu.

Cum'è dichjaratu in u Regule Internaziunale di u Mari è e cundizioni di terminazione, nisuna tassa obbligatoria serà addebitata da ogni nave chì passerà per u Strettu Turcu, ancu in u casu chì u cuntrattu hè cambiatu per via di u dirittu di i navi di transitu non-stop ( micca transitu).

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*