Quale hè Zeki Muren ? In chì annu hè mortu ? Induve hè a so tomba ?

Quale hè Zeki Muren, chì annu hè mortu, induve hè a so tomba ?
Quale hè Zeki Muren, chì annu hè mortu, induve hè a so tomba ?

Zeki Müren (6 dicembre 1931 - 24 settembre 1996) hè statu un cantante, cumpusitore, paroliere, attore è pueta turcu. Cunnisciuta cum'è "Art Sun" è "Pasha", Müren hè cunsideratu unu di i più grandi nomi in a musica classica turca. L'artista, chì hè statu premiatu u tìtulu di "State Artist" in u 1991 per i so cuntributi à l'arti è divintò u primu pruprietariu di u Golden Record Award, chì era cuminciatu à esse datu in Turchia, hà cumpostu più di trè centu canzoni, arregistrati. nantu à più di sei centu dischi è cassette in tutta a so vita musicale.

Infanzia è educazione

Hè natu cum'è l'unicu figliolu di a coppia Kaya è Hayriye Müren in a casa di lignu 30 in a strada Ortapazar in u distrittu Hisar di Bursa. A so famiglia avia migratu da Skopje à Bursa. U so babbu era un mercante di legnu. Era un zitellu chjucu è fragile. Hè statu circuncisu à l'età di 11 in Bursa.

Hà assistitu à a scola primaria in Bursa Osmangazi Primary School (più tardi Tophane Primary School è Alkıncı Primary School). Mentre era sempre in a scola primaria, u so talentu hè statu scupertu da i so maestri è hà cuminciatu à ghjucà un rolu di primura in spettaculi musicali di a scola. U so primu rolu in a vita hè di pastore in unu di sti spettaculi.

Hà finitu a scola secundaria in a seconda scola secundaria in Tahtakale, dinò in Bursa. Dopu avè graduatu da a scola secundaria, hà annunziatu à u so babbu chì vulia andà à Istanbul, è cù a so appruvazioni, hà scrittu in Istanbul Boğaziçi High School. Hè graduatu da sta scola cù u primu postu. Passò l'esami di maturità cù boni qualificazioni è intrì in l'Accademia Statale di Belle Arti di Istanbul (oghji Università Mimar Sinan). Hè graduatu da l'attellu Sabih Gözen di l'Altu Dipartimentu Ornamental. Hà esibitu opere di designu parechje volte, partendu da i so anni studianti.

carriera musicale

Zeki Müren hà cuminciatu à amparà l'infurmazioni musicali cù e lezioni di solfeggio è di metudu chì hà pigliatu da tamburi İzzet Gerçeker in Bursa. In u 1949, mentre studiava à u Boğaziçi High School, hà cuntinuatu a so educazione musicale cù e lezioni chì hà pigliatu da u babbu di u regista è scrittore Arşavir Alyanak, Agopos Efendi, è un altru maestru, Udi Krikor. In seguitu, hà amparatu diversi pezzi da Şerif İçli, chì sapia bè a musica fasil è avia un repertoriu largu; Hà beneficiatu di Refik Fersan, Sadi Işılay è Kadri Şençalar.

In u 1950, quandu era ancu un studiente universitariu, hà vintu l'esame di solista apertu da TRT Istanbul Radio è assistitu da 186 candidati, cù u primu postu. U 1 di ghjennaghju di u 1951, hà datu u so primu cuncertu di radiu in un prugramma in diretta in Istanbul Radio, è stu cuncertu hè statu assai apprezzatu. L'ensemble instrumental chì l'accumpagnava in stu cuncertu era di Hakkı Derman, Serif İçli, Şükrü Tunar, Refik Fersan è Necdet Gezen. Dopu à u cuncertu, Hamiyet Yüceses chjamò l'studiu è u felicitò. In quelli anni, TRT Ankara Radio era a radiu più ascolta in Anatolia è Istanbul Radio ùn si pudia sente chjaramente da Anatolia. In a listessa settimana, hà purtatu u clarinetista Şükrü Tunar Müren à a so propria fabbrica di dischi in Yeşilköy è hà registratu a so canzone "Muhabbet Kuşu". Grazie à questu record, Müren hè statu ricunnisciutu in tutta l'Anatolia.

Dopu à stu primu cuncertu successu è u travagliu di discu, Zeki Müren hà cuminciatu à cantà regularmente in i radii turchi. I prugrammi di radiu durò quindici anni, a maiò parte di elli programmi di trasmissione in diretta. Dopu quì, Müren si dedicò più à a scena è à l'opere di registrazione. Il a donné son premier concert sur scène le 26 mai 1955. Il portait généralement des tenues de scène qu'il avait conçues lui-même. Hà purtatu diverse innovazioni cum'è vestisce a squadra di l'instrumentu in un uniforme è utilizendu un podium T.

Pigliò u palcuscenicu alternativamente cù Behiye Aksoy nantu à i palchi di Maksim Casino. Hà datu un cuncertu à u Royal Albert Hall di Londra in u 1976, diventendu u primu artista turcu à piglià a scena.

Zeki Müren hà registratu più di 600 dischi è cassette. A prima canzone chì hà cantatu nantu à u discu era a canzone di Şükrü Tunar cù a canzone "Bir Budgie Bird". Müren hà vintu u Golden Record Award, chì hè statu datu per a prima volta in Turchia, cù a so canzone "Manolyam" in u 1955. Hè statu chjamatu Artistu di Statu in u 1991.

Hà cumpostu circa 300 canzoni. Acemkürdi, chì principia cù a linea "Zehretme life banan cânânım", chì hà cumpostu quandu avia diciassette anni, hè a prima canzone chì hà cumpostu. "Avà sì luntanu" (suzinâk), "Manolyam" (kürdilihicazkar), "A Bunch of Yasemen", "Ùn lasciate micca chì un altru sognu entre in i vostri ochji" (nihavend) lyrics, "Sicuramente ci scuntremu un ghjornu" sò i canti più populari chì sò spessu cantati. Zeki Müren hà ancu arregistratu sti canzoni nantu à i dischi.

carriera di attore

Zeki Müren hà iniziatu a so carriera di attore in u 1954 in u filmu Beklenen Şarkı. Dopu à stu filmu, chì era un grande successu cummerciale, hà agitu in 18 filmi più, a maiò parte di quale si cumpone. In u 1965, hà ghjucatu u rolu principali in a dramma "Çay ve Sempati", chì hè stata messa in scena da u Teatru Arena.

altre attività

Zeki Müren hà cuntinuatu a so alta educazione in u disignu di mudelli è a so carriera di interpretazione di successu è di attore. Il a conçu lui-même la plupart des tenues de scène. Müren, chì si tratta ancu di pittura, hà esibitu i so disinni è dipinti in parechje cità dapoi i so anni studianti.

In u 1965, hà publicatu un libru di puesia chjamatu Quail Rain, chì include quasi 100 puesie. Alcune di e so puesie in stu libru sò Pink Rains, Bursa Street, Second Loyal Friend, Grass Shears, Last Fight, These Compositions to You, My Destiny, Kazancı Hill è I'm Looking for Myself.

A vita privata

Riiscì à mantene l'attinzioni di u publicu nantu à ellu stessu cù a so robba è u cumpurtamentu di scena chì furzà i mudelli abituali in Turchia di l'anni 1950. Ancu s'ellu hà vistutu più vistimenti ordinali è acconciature in i primi anni di a so carriera, hà participatu à e tappe cù robba femina, hairstyles è make-up in l'anni dopu. Ùn hà mai fattu una dichjarazione nantu à a so orientazione sessuale è hè statu citatu cù e donne da u tempu à u tempu, ma l'opinione generale era chì era gay.

Hè cunnisciutu per avè cura di parlà un turcu regularmente è fluffy. A so reputazione cum'è "Pasha di Musica" hà iniziatu quandu u populu di Antalya l'hà utilizatu per ellu stessu per a prima volta dopu à u cuncertu di Aspendos in u 1969. Spiegò chì ancu s'ellu era felice di esse chjamatu cusì, ùn sapia micca perchè era cunsideratu appropritatu. Hà fattu u so serviziu militare in Ankara Infantry School (1957 mesi), Istanbul Harbiye Representation Office (1958 mesi) è Çankırı (6 mesi) cum'è ufficiale di riserva trà 6-3. L'artista Karagöz di Zeki Müren Hayali Saf Deri, un pupu preparatu da Metin Özlen, hà pigliatu u palcuscenicu in Bursa, u so locu di nascita. U so anniversariu, u 6 di dicembre, hè statu celebratu cum'è u ghjornu di a Musica Classica Turca da u 2012, cù u suggerimentu di Onur Akay da i schermi TRT Music.

A malatia è a morte

Zeki Müren si alluntanò da u palcuscenicu è da i media, in particulare in l'ultimi 6 anni di a so vita, per via di malatie di cori è diabete. Andò in solitu in a so casa in Bodrum. Il décrit cette période comme « à l’écoute de soi-même »[21]. Hè mortu u 24 di settembre di u 1996 in u risultatu d'un attaccu di cori durante a ceremonia celebrata per ellu in a TRT İzmir Television. U so funerale hè statu tenutu cù una grande ceremonia assistita da una grande folla di persone. A so tomba hè in u cimiteru di Emirsultan in Bursa, induve hè natu.

In u so testamentu, hà lasciatu tutti i so beni à a Fundazione di l'Educazione Turca è à a Fundazione Mehmetçik. TEV è Mehmetçik Foundation custruìu Zeki Müren Fine Arts Anatolian High School in Bursa in 2002. U presidente di TEV Bursa Branch, Mehmet Çalışkan, hà dichjaratu in una dichjarazione u 24 di settembre di u 2016 chì i studienti 20 anu beneficiatu da u Fondu di Borsa di Zeki Müren in 2.631 anni.

Dopu a so morte, a casa induve l'artista hà campatu in i so ultimi anni in Bodrum hè stata cunvertita in u Museu d'Arte Zeki Müren cù u protocolu firmatu cù u Ministeru di a Cultura è apertu à i visitori l'8 di ghjugnu 2000.

Rializazioni è premii

Annu catigurìa Cerimonia di premiazione risultatu
1955 Premiu di Record d'Oro muyap vintu
1973 U megliu solista maschile  Golden Butterfly Awards vintu
1997 Premiu Speciale Yekta Okur Kral TV Video Music Awards vintu

Albums 

  • 1970: Una volta à l'annu
  • 1973: Diamante 1
  • 1973: Diamante 2
  • 1973: Diamante 3
  • 1973: Diamante 4
  • 1976: Figliolu di u sole
  • 1977: Gem
  • 1978: Evil Eye Beads
  • 1979: Successu
  • 1981: Lettera di vendetta
  • 1982: Amicu senza tempu
  • 1984: Baciu di vita
  • 1985: Tale
  • 1986: Vittima di l'amore
  • 1987: Bellu travagliu
  • 1988: I vostri ochji sò nati à e mo notti
  • 1989: Avemu spartu quì
  • 1989: Top Songs
  • 1990: Wish Fountain
  • 1991: Tunes nantu à u Climax
  • 1992: Ùn dumandate micca

 

(wikipedia)

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*