Storia è Legenda di u Castellu di u Diavulu

Storia è Legenda di a Fortezza di Satana
Foto: wikipedia

U Castellu di u Diavule hè un vechju castellu situatu in u paese di Yıldırımtepe in u distrittu di Çıldır in a pruvincia di Ardahan. Stu castellu in a regione storica di Erusheti hè chjamatu "Kacistsihe" (Castello di u Diavulu) in fonti georgiani è si pensa chì u nome di u castellu hè statu traduttu da u georgianu dopu chì l'Ottumani anu pigliatu a regione.

Ci sò opinioni chì u "Kacta Tsihe" mintuatu in l'epica L'omu cù a pelle di tigre, scritta in u 12u seculu da u famosu pueta georgianu Shota Rustaveli, hè u Castellu di u Diavulu, micca u Castellu Alamut.

Situazione

U Castellu di u Diavulu hè situatu annantu à una collina rocciosa nantu à a riva diritta di un torrente, à 1,3 km à nordu di u centru di u paese di Yıldırımtepe, ex Rabat. Hè pussibule ghjunghje à sta muntagna, chì hà scoglii nantu à trè lati, da una sola direzzione. Si pensa chì u casteddu hè chjamatu u Casteddu di u Diavulu per via di a so situazione difficiuli è difficiuli di catturà. In ogni casu, per via di u fattu chì u casteddu ùn pudia esse catturatu, l'invincibilità di quelli in u casteddu hè assuciatu cù i spiriti maligni è u diavulu, è ancu una legenda trà u populu.

U castellu, chì hè 1910 metri sopra u nivellu di u mari, hè sopravvissutu à l'oghje in un statu assai solidu. E dimensioni di u casteddu, chì hà un pianu asimmetricu, sò 161 × 93 metri è u casteddu hà trè turri. Unu di elli hè sopravvissutu intactu.

Oghje, u Castellu di u Diavule, chì hè illuminatu di notte, pò esse ghjuntu da un veiculu pavimentatu finu à a muntagna d'osservazione in a so vicinanza immediata, è da una strada dopu à questu puntu.

e

Ci sò opinioni chì u Castellu di u Diavulu hè statu custruitu in u periodu Urartianu. Tuttavia, sti punti di vista ùn sò micca basati nantu à alcuna fonte storica. Sicondu l'infurmazioni datu da e fonti più tardi, hè capitu chì u castellu deve esse statu un castellu medievale. In ogni casu, per via di a so situazione, hè assai prubabile chì un tali locu era un casteddu in tempi prima. Tuttavia, e risorse per pruvà questu ùn sò ancu dispunibili.

Sicondu a cronaca di Meshuri Matiane, chì conta a storia di u principatu georgianu di Samtshe-Saatabago è i stati vicini trà 1561 è 1587, u casteddu di u diavulu Samtshe-Saatabago regnu II. Mentre era in l'amministrazione di Manuçar, Manuçar hà fattu un accordu cù Lala Mustafa Pasha è hà datu sei castelli, cumpresu u Castellu di u Diavulu, à l'Ottumani. A Fortezza di u Diavulu hè stata aduprata durante u periodu di u Regnu Georgianu è Samtshe-Saatabago, è ancu in u periodu ottomanu da u XVIe seculu. Hè cunnisciutu chì ci era una zona di cummerciale vicinu à u castellu. Stu locu, cunnisciutu cum'è Rabat, più tardi diventò un stabilimentu ordinariu.

Strutture in u castellu

Ci hè una chjesa à una sola nave custruita in u XIV seculu in u Castellu di u Diavule. Di sta chjesa, chì si trova in a parte bassa di u castellu, restanu solu quattru mura è era dedicata à San Stefanu. In u castellu, i resti di a cisterna è di i scalini chì scendenu à u fiumu sò sopravvissuti à oghje.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*