Quale hè Gulriz Sururi?

Gulriz Sururi
Gulriz Sururi

Gülriz Sururi Cezzar (nata u 24 di lugliu di u 1929 - morta u 31 di dicembre di u 2018), attrice di teatru, scrittrice turca.

L'artista chì hà fundatu Gülriz Sururi - Engin Cezzar Theatre cù Engin Cezzar in u 1962; Hè cunnisciutu per i so rolli in Sidewalk Sparrow è Keşanlı Ali Epic plays. In u 1998, hè statu attribuitu u titulu d'artista statu datu da u Ministeru di a Cultura. Hà publicatu libri in i generi di memorie, rumanzi è racconti.

Sultan II. Abdulhamid arrestò quelli ch'ellu credeva rispunsevuli di a morte di u so ziu Abdulaziz è li purtò davanti à u tribunale speciale, chì si riunì in una grande tenda chì avia stallatu in u Palazzu Yıldız. U ghjudice penale anzianu Ali Sururi Efendi, chì hà presidutu sta Corte, era u babbu di u missiavu di Gülriz Sururi. Nazif Sururi Bey, chì era u capu di u Cunsigliu di Statu, era u so missiavu. U so babbu hè Lûtfullah Sururi Bey, unu di i primi fundatori di operetta, è a so mamma hè a cantante d'opera Suzan Lütfullah.

Hè natu in u 1929 in Istanbul. Hè apparsu prima nantu à u palcuscenicu in u Dipartimentu di i zitelli di u Teatru di a cità di Istanbul in u 1942. Hà studiatu à u Teatru Conservatoriu Municipale di Istanbul è Dipartimenti di Cantu. Prima ch'ellu pudia finisce u cunsirvatoriu, hà cuminciatu à travaglià in certi gruppi privati. In u 1955, hà iniziatu a so vita artistica prufessiunale in Muammer Karaca Group. Si trasfirìu à u Teatru Dormen in u 1960. In u 1961, hà vintu u Premiu İlhan İskender cum'è a megliu attrice per u so rolu in Sokak Kızı İrma, in scena in questu ensemble.

Hè maritata cù l'attore di teatru Engin Cezzar in u 1962. In u stessu annu, cù a so moglia, hà fundatu Gülriz Sururi - Engin Cezzar Theatre à Küçük Sahne. Hà participatu à parechje opere cum'è Street Girl Irma, Ferhat ile Şirin, Tin. In u 1966, İlhan İskender hà vintu u Premiu di a Best Attrice una volta per u so rolu in u ghjocu "Tin". In u stessu annu, hè stata chjamata "Donna di l'annu" da l'Unioni di e Donne Turche. A so fama cresce cù u so successu in u rolu di "Zilha" in u "Kesanlı Ali Destanı" scrittu da Haldun Taner, diretta da Genco Erkal è prima messa in scena u 31 di marzu di u 1964, chì era un film vendutu.

Hà vintu u Premiu di a Best Attrice per a terza volta in u 1971 per u so rolu in The Indian Cloth. In a stagione 1979-1980, inseme cù Mehmet Akan, hà fattu una compilazione chjamata Uzun İnce Bir Yol, unu di i drammi chì l'ensemble avia misu in scena finu à allora, è hà ghjucatu in a so proiezione.

Hà dimustratu a so maestria cum'è artista di teatru musicale cù a dramma chjamata Sidewalk Sparrow, interpretata da Başar Sabuncu, da a storia di a vita di Edith Piaf. In a stagione 1982-1983, hà vintu u Premiu Avni Dilligil per a Best Attrice per a so interpretazione di sta dramma, u Premiu Altan Artemis da l'Associazione di i ghjurnalisti İzmir è u Premiu per l'attore di teatru Superstar 1983 da u ghjurnale Milliyet. Hà interpretatu in drammi cum'è "Filumen" adattatu è direttu da Engin Cezzar, "Tatlı Para" (titulu originale: Everything in the Garden) di Edward Albee è "Halide" scritta da Bilgesu Erenus è messa in scena da Rutkay Aziz.

Sururi, chì hà participatu à ogni tipu d'opere, da u dramma à a cumedia è à i drammi musicali, hà ancu travagliatu cum'è manager in u teatru turcu in più di l'attu.

Cuminciò à scrive e so memorie è pubblicò e mo memorie in trè volumi è pubblicò ancu un rumanzu, un libru di storia è una cullizzioni d'articuli di ghjurnali.

In l'anni 1990, hà prisentatu u show di cucina "A La Luna" per a televisione.

In u 1998, hà ricevutu u titulu d'artista statu datu da u Ministeru di a Cultura.

Hà dettu addiu à u palcuscenicu dopu à u ghjocu "I Have Something To Say", chì hà scrittu in u 1999.

In u 2008, hà mette in scena a dramma "We Started from Zero", scritta è diretta da ellu, cù a banda Konçinalar Kumpanyası, fundata da i studienti di a Facultà di Belle Arti di l'Università di Marmara. L'attore hè mortu u 31 di dicembre di u 2018, à l'età di 89 anni in Istanbul. Hè stata intarrata in Çatalca, accantu à u so maritu Engin Cezzar, cù una cirimonia simplice è in silenziu.

Alcune opere di teatru 

  • J'ai quelque chose à dire : Gülriz Sururi – Gülriz Sururi-Engin Cezar Theatre – 1997
  • Sidewalk Sparrow: Başar Sabuncu – Teatru Cantu – 1983
  • Cabaret : Joe Masteroff – Gülriz Sururi Engin Cezzar Theatre
  • L'epopea di Ali da Keşan: Haldun Taner - Teatro Gülriz Sururi Engin Cezzar - 1963
  • Street Girl İrma: Alexandre Breffort\Marguerite Monnot - Dormen Theatre - 1961
  • I cosiddetti Angels: Dormen Theatre - 1959

Scene di teatru dirette 

  • Kismet: Adana State Theatre
  • Phosphorus Cevriye (musical): Ankara State Theatre
  • Avemu principiatu da zero : Cumpagnia Konçinalar

I drammi chì hà scrittu 

  • Kismet

i so libri 

  • Fine da i capelli, Sharp da a spada (memoria), Doğan Kitap, Istanbul, 1978
  • We Women (prova), Publicazioni Dışbank, Istanbul, 1987.
  • A Moment Comes (memoria), Doğan Kitap, Istanbul 2003.
  • On the Streets I Didn't Enter (storia), Doğan Kitap, Istanbul, 2003.
  • Da a cucina di Gülriz (alimentu), Doğan Kitap, Istanbul, 2003.
  • I Love You (rumanzu), Doğan Kitap, Istanbul, 2004.

Premii 

  • 1961 Best Attrice per u so rolu in Ilhan Iskender Gift, Street Girl Irma
  • 1962 A megliu attrice per u so rolu in Ilhan Iskender Gift, Teneke
  • 1971 Best Attrice per u so rolu in Ilhan Iskender Gift, Indian Fabric
  • 1983 Avni Dilligil Award Best Attrice per u so rolu in Sidewalk Sparrow
  • 1983 Premiu Altan Artemis di l'Associazione di i ghjurnalisti İzmir
  • 1983 Milliyet Newspaper Superstar Theatre Actor Award
  • 22e Premiu d'onore per l'attori di teatru è cinema Sadri Alışık

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*