À propositu di a Cisterna Basilica

nantu à a Cisterna di Yerebatan
nantu à a Cisterna di Yerebatan

Una di e magnifiche strutture storichi di Istanbul hè a più grande cisterna chjusa di a cità, situata in u suduveste di Santa Sofia. Hè intrutu da un picculu edifiziu à u suduvestu di l'edificiu di Santa Sofia. U tettu di u locu, chì hà l'aspettu di una furesta di culonna, hè custruita in brique è volta in croce.

Sta grande cisterna sotterranea, custruita da l'imperatore Bizantinu Ghjustinianu I (527-565), era chjamata «Palazzu Basilica» trà a ghjente per via di e culonne di marmura chì risaliscenu da l'acqua è parevanu innumerabili. Hè cunnisciuta ancu com'è a Cisterna Basilica, postu chì ci era una Basilica in u locu induve si trova a cisterna.

A cisterna hè una struttura gigante chì copre una zona rettangulare di 140 metri di lunghezza è 70 metri di larghezza. Coprendu una superficie totale di 9.800 m2, sta cisterna hà una capacità di almacenamentu d'acqua di circa 100.000 tunnellate. Ci sò 52 culonne, ognuna alta 9 metri, ind'è sta cisterna, chì si scende da una scala di petra di 336 gradini. Sti culonni, eretti à intervalli di 4.80 metri l'una di l'altru, formanu 28 fila di 12 culonni ognunu. A maiò parte di e culonni, a maiò parte di e quali sò capitu chì sò stati cullati da edifizii più antichi è scolpiti da parechji tipi di marmaru, sò custituiti da un pezzu è alcuni sò fatti di dui pezzi. I tituli di sti culonni anu caratteristiche diverse da locu à locu. Mentre chì 98 di elli riflettenu u stilu Corintu, alcuni di elli riflettenu u stilu dòricu. A maiò parte di e culonni in a cisterna sò cilindrichi eccettu per uni pochi chì sò angulari o grooved. Siccomu i 8 culonni davanti à u muru nord-est versu a mità di a cisterna sò stati esposti à u periculu di rumpimentu durante una custruzzione in u 1955-1960, ognuna d’elle hè stata congelata in una strata di cimentu densu è dunque perde e so vechje caratteristiche. U spaziu di u tettu di a cisterna hè stata trasferita à i culonni per mezu di archi. I mura di brique di 4.80 metri di grossu è u pavimentu di brique di a cisterna sò stati stuccati cù una grossa capa di mortare Khorasan è fatti impermeabili.

A Cisterna Basilica, chì cupria una grande zona in questa zona durante u periodu Bizantinu è risponde à i bisogni d'acqua di u grande palazzu induve l'imperatori residenu è altri residenti in a regione, hè stata aduprata per un pezzu dopu à a cunquista di Istanbul da l'Ottumani in 1453 è l'acqua hè stata furnita à i giardini di u Palazzu Topkapi, induve i sultani campanu.

Ci hè statu capitu chì l'Ottumani, chì preferivanu l'acqua fluente invece di l'acqua stagnante per via di i principii di purificazione di e regule islamiche, ùn l'utilizanu micca dopu avè stabilitu e so strutture d'acqua in a cità. A Cisterna ùn hè micca stata nutata da l'Occidentali finu à u A mità di u seculu 16. Hè stata scuperta è intrudutta in u mondu uccidintali da u viaghjatore Olandese P. Gyllius. In una di e so ricerchi, mentre si aggirava intornu à Santa Sofia, P. Gyllius hà amparatu chì a ghjente di a casa tirava l'acqua da i grandi buchi simili à pozzi nantu à i piani di terra di e case di quì, cù buckets chì falavanu, è ancu catturà. pisci. Entra in a cisterna cù una torcia in manu, da u cortile muratu di un edifiziu di legnu situatu sopra à una grande cisterna sotterranea, à traversu i scalini di petra chì falanu in terra. P. Gyllius hà viaghjatu intornu à a cisterna in barca in cundizioni assai difficili è hà pigliatu e so misurazioni è identificà e culonne. Gyllius, chì hà publicatu ciò chì hà vistu è acquistatu in u so libru di viaghju, hà influenzatu assai viaghjatori.

A cisterna hà subitu diverse riparazioni dapoi a so creazione. A cisterna, chì hè stata riparata duie volte durante u periodu di l'Imperu Ottumanu, hè stata prima reparata da l'architettu Mehmet Ağa da Kayseri durante u regnu di Ahmet III (3). A seconda riparazione hè stata fatta durante u regnu di Sultan Abdulhamid II (1723-2). In l'Era Republicana, a cisterna hè stata aperta à i visitori in u 1876 dopu ch'ella hè stata pulita da a Municipalità di Istanbul è una piattaforma di visita hè stata custruita. In u maghju di u 1909, hà passatu per una nova pulizia è mantenimentu maiò.

Capu di Medusa

I dui capi di Medusa utilizati cum'è pedestals sottu à e duie colonne in l'angulu norduvestu di a cisterna sò trà i capolavori di l'arti di scultura di l'Epica Rumana. Ùn hè micca cunnisciutu da quali strutture i capi di Medusa sò stati pigliati è purtati quì, chì attrae a più attenzione di e persone chì visitanu a cisterna. I circadori in generale pensanu chì sò stati purtati durante a custruzzione di a cisterna solu per esse usatu cum'è una basa di colonna. Nunustanti sta vista, qualchi liggendi sò emersu circa u Capu di Medusa.

Sicondu una legenda, Medusa hè una di e trè Gorgoni, u mostru femminile di l'infernu in a mitulugia greca. Di sti trè surelle, a Medusa à testa di serpente hà u putere di trasfurmà quelli chì a fighjanu in petra. Sicondu una vista, i pitture è sculture di Gorgona eranu aduprate per prutege grandi strutture è lochi privati ​​in quellu tempu, è questu hè per quessa chì u capu di Medusa hè statu postu in a Cisterna.

Sicondu un altru rumore, Medusa era una zitella chì era fieru di i so ochji neri, capelli longu è bellu corpu. Medusa amava u figliolu di Zeus, Perseu. Intantu, Atena hà amatu ancu Perseus è era ghjilosu di Medusa. Hè per quessa Atena hà trasfurmatu i capelli di Medusa in una serpente. Avà tutti quelli chì Medusa fighjulavanu si trasformavanu in petra. In seguitu, Perseu tagliò a testa di Medusa è apprufittò di u so putere per scunfighja parechji di i so nemichi.

Basatu nantu à questu, u Capu di Medusa hè statu incisu nantu à l'alti di a spada in Bizanziu è pusatu nantu à e basi di a colonna (per chì i ministri ùn anu micca tagliatu in petri). Sicondu un rumore, Medusa hà guardatu à u latu è si trasformò in petra. Dunque, u scultore chì hà fattu a scultura quì hà fattu Medusa in trè pusizioni diffirenti secondu l'anguli di riflessione di a luce.

Stu locu misteriosu, chì face parte integrante di i prugrammi di viaghju di Istanbul, hè statu visitatu da l'ex presidente di i Stati Uniti Bill Clinton, u primu ministru olandese Wim Kok, l'ex ministru di l'Affari Esteri talianu Lamberto Dini, l'ex primu ministru svedese Göran Persson è l'ex primu ministru austriacu Thomas Klestil. . Assai genti visitatu.

Attualmente, unu di l'affiliati di a Municipalità Metropolitana di Istanbul, Kültür A.Ş. Operatu da a Cisterna Basilica, oltre à esse un museu, ospita parechji avvenimenti naziunali è internaziunali.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*