À propositu di a Moschea di Yeni (Moschea di Valide Sultan)

circa a nova moschea valide sultan moschea
circa a nova moschea valide sultan moschea

Moschea Yeni o Moschea Valide Sultan hè stata custruita in Istanbul in u 1597 da u Sultan III. I so fundamenti sò stati posti da l'ordine di a moglia di Murad, Safiye Sultan, è fù custruitu in u 1665 da u sultanu di u tempu, IV. Hè una moschea chì hè stata cumpletata è aperta per u cultu cù i grandi sforzi è donazioni di a mamma di Mehmed, Turhan Hatice Sultan.

A Nova Moschea, chì cuntribuisce significativamente à a siluette è a visualità di a cità, hè l'ultimu esempiu di e grande moschee custruite da a famiglia ottomana in Istanbul. Hè cunnisciuta cum'è a moschea chì a custruzzione hà pigliatu u più longu tempu per esse cumpletu in u periodu ottomanu architettura turca. Hè cuminciatu à esse custruitu da l'Architettu Davut Ağa, cuntinuatu da l'Architettu Dalgıç Ahmed Ağa, ma hè statu lasciatu infinitu cù a morte di Safiye Sultan, è hè statu finitu da Mustafa Ağa, l'architettu capu di u periodu, 66 anni dopu à u so principiu. Hè stata cumpletata durante u tempu di Mehmed.

A moschea hè stata custruita da u mare, ma a so distanza da u mare hà aumentatu per via di u riempimentu di u mare.

U stilu architettonicu di a moschea hè l'enfasi di l'altitudine nantu à a cupola è i porches laterali. Ripete u pianu di a cupola utilizatu da Mimar Sinan in a Moschea Şehzade è l'Architettu Sedefkar Mehmed Ağa in a Moschea Blu. Tuttavia, l'ascesa di a cupola s'assumiglia à una piramide hè una caratteristica unica.

Inseme cù a Moschea Nova, Valide Sultan Tomb, Pavilion Hünkar, funtana publica, funtana, scola primaria, darülkurra è Spice Bazaar arasta sò stati custruiti. In seguitu, una biblioteca, un orariu, una tomba è funtani sò stati aghjuntu à u cumplessu.

Oghje, i travaglii di risturazione sò realizati in a moschea è i so annessi da a Direzzione Generale di Fundazioni.

e

A custruzzione di a Moschea Nova è u so cumplessu, Son III. Hè stata principiata in u 1597 da Safiye Sultan, chì vulia avè una moschea custruita in Eminönü per rapprisintà u so putere dopu chì Mehmet hè vinutu à u tronu.

U distrittu di Bahçekapı, induve si trova a Nova Moschea, era un locu cummerciale impurtante per via di a so vicinanza à a dogana è u portu à l'epica di a moschea. Ci era una chjesa, una sinagoga, parechje butteghe è parechje famiglie in u locu di l'attuale moschea. I Ghjudei purtati da i Balcani è l'Anatolia sò stati stallati in a regione durante u regnu di Fatih. I pruprietà di i Ghjudei Karaite, chì sò stati residenti di a regione per parechji anni, sò stati ripresi da Safiye Sultan in cunfurmità cù a lege di espropriazione è a ghjente hè stata mandata à Hasköy.

U primu architettu assignatu à custruisce a moschea era Davut Ağa. L'architettu Davut Ağa hà determinatu u locu di l'edificiu è hà trattu u so pianu. Dopu chì e prucedure d'espropriazione sò state cumplette, a fundazione hè stata stabilita in l'aprili di u 1598 cù una ceremonia chì assiste à i dignitari statali. Cù u focu di cannone da Tophane, Istanbul hè statu infurmatu chì a custruzzione di a moschea avia iniziatu. Tuttavia, u licenziamentu di u Gran Visir Hadım Hasan Pasha à quellu tempu hà fattu una ombra nantu à e celebrazioni è hà fattu chì a cerimonia ùn sia micca finita. U 20 d'aostu di u 1598, una seconda cerimonia hè stata cun Molla Futûhi Efendi scrivendu l'ora santa designata per a fundazione di a moschea, è a custruzzione hè stata ufficialmente iniziata.

Dopu avè principiatu a scavà di a fundazione, una grande quantità d'acqua esce da quì, chì mette a custruzzione in prublemi. L'acqua hè stata drenata cù pompe. Per cunsulidà a terra, i pali cunnessi da i cinturini di piombu sò stati guidati è i blocchi di petra sò stati posti sopra. Cusì, i muri sò stati alzati sopra u livellu di a terra. Petri purtati da Rodi sò stati usati per stu travagliu.

Dopu a morte di Davut Ağa da a pesta prima di a fine di u travagliu di fundazione, u ministru di l'acqua, l'Architettu Dalgıç Ahmed Ağa, hè statu numinatu architettu capu. In u 1603, mentri l'edifiziu era elevatu à u livellu di a prima finestra, III. Dopu à a morte di Mehmed è Safiye Sultan l'inviu à u vechju palazzu in Beyazıt, a custruzzione hè stata sospesa è cù a morte di Safiye Sultan in u 1604, hè stata interrotta completamente è l'edifiziu restò inattivu per parechji anni.

IV. Murad hà pruvatu à cuntinuà a custruzzione di a moschea in u 1637; ma abbandunatu per via di u costu altu. U populu d'Istanbul hà chjamatu sta moschea, chì hà causatu tassi supplementari per via di u so costu eccessivu, è era in ruine, cum'è "Zulmiye".

A moschea abbandunata hè stata dannata in u Grande Incendiu di Istanbul u 4 di lugliu di u 1660. Dopu à u focu, Turhan Hatice Sultan mette a custruzzione di a moschea nantu à l'agenda cù i cunsiglii di Köprülü Mehmed Pasha. Quandu u tentativu di Safiye Sultan hè statu interrottu, l'area intornu à a moschea hè stata ristrutturata da i so antichi pruprietarii è divintò un insediamentu ebraicu.Quandu u focu hà distruttu i quartieri ebrei circundanti, 40 case ebraiche sò state trasferite à Hasköy; cusì, l'area intornu à a Moschea Nova hè stata allargata. Inseme cù i sforzi per espansione l'area, Hünkar Pavilion, Tomb, Sebilhane, Primary School, Darülhadis Spice Bazaar sò stati aghjuntu à u prugettu.

A custruzzione hà cuminciatu di novu sguassendu una fila di petre sottu à a rispunsabilità di l'Architettu Capu Mustafa Ağa. A custruzzione hè finita cù una cerimonia tenuta davanti à a cumunità induve u palazzu è i dignitarii statali eranu prisenti un venneri in u 1665. A moschea, cunnisciuta cum'è "Zulmiye" da u populu, era chjamata "Adliye". Hè cusì chì u nome di a moschea hè citatu in i registri di u registru.

struttura architettonica

A Moschea Yeni cuntinueghja u schema di u cortile claustratu di l'architettura ottomana classica. Hà un pianu centrale. 16,20 m. diametru di a cupola principale hè stata allargata à i lati cù mezze cupole in quattru direzzione. Quattru pedi d'elefante portanu a cupola principale.

Sottu u mahfil di u Sultanu di a moschea, ci sò dui culonni di marmura arcaica, separati da e culonni nantu à quale u maksures (a rùbbrica circundata da railings) riposanu. Sti culonni di culore rossu sò stati pigliati da i spoils di a Guerra di Creta è posti quì.

U materiale di custruzzione di a moschea hè tagliata di calcariu, marmura è brique. U spaziu di a moschea hè ghjunta passendu per trè porte, una di e quali si apre à u cortile cù un portico in u nordu, è duie chì sò à i lati; Ci hè ancu una piccula porta à ogni latu in a direzzione di u mihrab.

I finestri chì furnisce l'illuminazione in u bastimentu sò disposti in sei fila. A superficia di u muru da u pianu à a cima di a seconda fila di finestri sò cuparti di tile. I culori blu, turchese è verdi sò dominanti in tile.

Ci hè un cortile à pianta quadrata cù un porticu in u nordu di a moschea. In u cortile, ci sò vintiquattru unità cuperte di cupole nantu à i portici à arcu puntatu purtati da vinti culonni cù capitelli muqarnas. À mezu à u cortile, ci hè una funtana ottagonale cù una cupola basata à archi.

U so aspettu esternu hè un pocu più puntatu cà a Moschea Süleymaniye, è a so forma hè assai regulare, simili à una piramide.

A moschea hà dui minareti cù trè balconi. I minareti s'arrizzanu hexagonally nantu à una basa quadrata è sò cuparti di cuni di piombu. Sò stati custruiti à e duie estremità di u grande muru di a porta chì separava a moschea da u cortile di a funtana.

Ci sò 3 sundials nantu à u muru di u cortile in l'angulu suduveste di a moschea.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*