In chì annu hè statu apertu u Ponte di i Martiri di lugliu 15 ? Prucessu di custruzzione di u ponte

In chì annu hè statu apertu u Ponte di i Martiri di lugliu 15 ? Prucessu di custruzzione di u ponte
In chì annu hè statu apertu u Ponte di i Martiri di lugliu 15 ? Prucessu di custruzzione di u ponte

15 Lugliu Ponte di i Martiri, prima u Ponte di u Bosforu, o u Primu Ponte, riferenu à u fattu chì era u primu ponte custruitu nantu à u Bosforu; Hè unu di i trè ponti di sospensione nantu à u Bosforu, chì unisce u Mari Neru è u Mari di Marmara. I pedi di u ponte sò in Ortaköy da u latu europeu è Beylerbeyi da u latu anatolia.

U Ponte di u Bosforu, chì hè ancu chjamatu u Primu Ponte trà e persone perchè hè u primu ponte custruitu nantu à u Bosforu, furnisce u trasportu terrestre trà i dui lati di a cità, inseme cù u Ponte Fatih Sultan Mehmet è u Ponte Yavuz Sultan Selim, chì eranu custruitu dopu. U ponte, chì hà cuminciatu à esse custruitu u 20 di ferraghju di u 1970, hè statu messu in serviziu cù una cerimonia statale da u presidente Fahri Korutürk u 30 d'ottobre di u 1973, in onore di u 50 anniversariu di a fundazione di a Republica di Turchia. Mentre era u quartu ponte di sospensione più longu in u mondu quandu a so custruzzione hè stata finita, hè u vintesimu postu in u 2012.

U 26 di lugliu di u 2016, u nome ufficiale di u ponte hè statu cambiatu in u 2016 di lugliu di u Ponte di i Martiri in memoria di i citadini chì anu persu a so vita nantu à u ponte durante u tentativu di colpu militare turcu 15.

e

Prime pruposte di ponte
Cunnettendu e duie sponde di u Bòsforu cù un ponte hè stata cunsiderata da i tempi antichi. Sicondu l'infurmazioni, chì hè un pocu mischju cù a legenda, u primu à custruisce un tale ponte era u rè persicu Darius I, chì guvernò trà 522-486 aC. In a so campagna contr'à i Sciti, Dariu guidò e so truppe da l'Asia à l'Auropa per u ponte chì l'architettu Mandrocles avia creatu stringendu navi è battelli.

Dopu à quessa, era solu in u XVImu seculu chì un ponte hè statu custruitu nantu à u Bosforu. Artiste célèbre et ingénieur Léonard de Vinci en 16, le sultan ottoman de la période II. In una lettera à Bayezid, hà prupostu di custruisce un ponte sopra u Cornu d'oru è di allargà stu ponte in Anatolia (sopra u Bosforu) se vulete.

In u 1900, un francese chjamatu Arnaudin hà preparatu un prughjettu di u ponte di u Bosforu. Stu prughjettu di u ponte, chì era pensatu per passà a ferrovia è hè statu prupostu cum'è dui posti separati, unu trà Sarayburnu-Üsküdar è unu trà Rumeli Hisarı-Kandilli, ùn hè micca statu appruvatu.

In u stessu annu, una cumpagnia chjamata Bosphorus Railroad Company hà dumandatu à custruisce un ponte trà e fortezze nantu à u Bosforu. Sicondu u prughjettu sottumessu cù l'appiecazione, u span per esse attraversatu da u ponte era divisu in quattru cù trè grandi pilastri di muratura, è u ponte, custituitu da "una treccia aerea di ferru sospesa da fili d'acciaio", hè stata purtata nantu à questi pilastri. Un elementu ornamentale custituitu da una cupola circundata da quattru minareti hè stata pusata nantu à ogni pilastru, è si dicia in u testu introduttivu chì questi elementi sò stati inspirati da l'architettura di l'Africa di u Nordu-Ovest. U nomu "Hamidiye" hè statu cunsideratu appropritatu per u ponte, "chì hà da piglià una vista assai maestosa", ma u sultanu di u periodu II. Abdulhamid ùn hà micca accettatu stu prughjettu.

A prossima iniziativa hè vinuta da Nuri Demirağ, un imprenditore di custruzzione è un omu d'affari durante l'era republicana. In u 1931, Demirağ hà fattu un accordu cù una cumpagnia americana chjamata Bethlehem Steel Company, è hà preparatu un prughjettu di ponte per esse custruitu trà Ahırkapı è Salacak, basatu annantu à u ponte di sospensione di Oakland Bay in San Francisco, è l'hà presentatu à Atatürk. Cù una lunghizza tutale di 2.560 m, 960 m di stu ponte passerianu nantu à a terra è 1.600 m sopra u mare. Questa secunna sezione s'assedia nantu à 16 piedi in u mare, è ci saria un ponte di sospensione di 701 m di longu à mezu. A so larghezza seria 20,73 m è a so altezza da u mare 53,34 m. In più di a ferrovia, e rotte di tram è autobus eranu ancu previste per passà per u ponte. Stu prughjettu, chì Demirağ hà pruvatu à esse accettatu finu à u 1950, ùn hè micca materializatu ancu.

I tedeschi anu ancu interessatu à u ponte di u Bosforu. L'impresa Krupp, l'architettu tedescu Prof. Hà cunsigliatu à Paul Bonatz per fà un studiu è ricerca nantu à un tali ponte in u 1946. Ortaköy-Beylerbeyi hè statu determinatu cum'è u locu più adattatu da l'assistenti di Bonatz è Krupp hà preparatu una pruposta di prughjettu in cunseguenza. Ma stu tentativu ùn hè micca ghjuntu à fà.

In u 1953, à a dumanda di u guvernu di u Partitu Democraticu, un cumitatu custituitu da e persone pertinenti da a Municipalità di Istanbul, a Direzzione Generale di l'Autostrade è l'ITU hè stata creata per esaminà u prublema di u ponte di u Bosforu. Stu cumitatu hè ghjuntu à a cunclusione chì u sughjettu deve esse esaminatu bè per via di a so impurtanza è hà decisu di fà l'esame da una ditta specializata. A Direzzione Generale di l'Autostrade hà datu u travagliu d'ispezione à a ditta americana De Leuw, Cather and Company in u 1955. In u 1958, un annunziu internaziunale hè statu dumandatu per a preparazione di un prughjettu di ponte di sospensione è servizii di cuntrollu trà Ortaköy è Beylerbeyi, u locu determinatu da a cumpagnia. Un prughjettu hè statu preparatu da l'impresa di Steinman, Boynton, Granquist è Londra, chì hè statu sceltu trà l'applicazioni. Ma i difficultà finanziarii è gestionali chì seguitanu impediscenu l'implementazione di stu prughjettu.

In u stessu annu, i tudischi anu fattu un attaccu per u ponte di u Bosforu. L'impresa Dyckerhof und Widmann hà dumandatu à u guvernu cù una pruposta di prughjettu chì avia preparatu da Gerd Lohmer, un architettu di ponte espertu. Sicondu sta pruposta, u ponte di u ponte hè custituitu da una banda di soli 60 cm di grossu, chì era fatta di cimentu prestressed. In altri palori, u ponte ùn era micca una sospensjoni, ma un ponte di tensione. U so ponte era pusatu nantu à duie gambe pusate in u mare. A distanza trà i pedi 300 m da a terra era 600 m. Ogni gamba formava dui cantilever di 150 m di lunghezza, aperte cum'è un fan à i dui lati. I pilastri, cum'è u ponte, eranu alti solu 60 m; per quessa, s'hè sustinutu ch'elli ùn distorsionavanu a siluette di u Bosforu, cum'è e so turri, chì duveria esse circa trè volte più altu ch'è un ponte sospesu chì attraversà u listessu span. A pruposta hè stata rifiutata quandu un cumitatu di esperti di urbanizazione, architettura è estetica per esaminà u prublema hà decisu, però, chì un ponte di sospensione seria più adattatu per u Bosforu.

prucessu di custruzzione

A causa di u cambiamentu è u prugressu di a tecnulugia in u tempu intervinutu, u prughjettu, chì hè statu preparatu da Steinman, Boynton, Granquist è Londra, diventenu incomplete è inadegwate. In u 1967, quattru cumpagnie di ingegneria straneri spicializati in u sughjettu sò stati dumandati à preparà un novu prughjettu, è un accordu hè firmatu in u 1968 cù a ditta britannica Freeman, Fox and Partners, chì hà fattu a pruposta più apprupriata. Un cunsorziu di cumpagnie tedesche chjamate Hochtief AG è cumpagnie britanniche chjamate Cleveland Bridge and Engineering Company hà vintu l'offerta per a scelta di a cumpagnia chì realizeghja a custruzzione.

A custruzzione di u ponte principia u 20 di ferraghju di u 1970. Ntô marzu di u 1970, accuminciau l'escavazione di i moli d'Ortaköy, seguitu da u molu di Beylerbeyi. U 4 d'aostu di u 1971, cuminciò l'assemblea di a torre. Ntô ghjennaghju di u 1972, a prima ghjunta hè stata ottenuta tirandu u filu di guida. A tensione è a torsione di i fili cuminciaru u 10 di ghjugnu di u 1972 è durò finu à l'apertura di u ponte. In dicembre di u 1972, u primu ponte era muntatu nantu à i cordi d'acciaio stesi à u ponte cù un sistema di swing. Cù l'aiutu di grue à a cima di e turri è per mezu di pulleys, i ponti cavu sò cunnessi à i cordi di sospensjoni. L'elevazione di i ponti hè stata cuminciata da a mità di u ponte, è sò stati tirati versu e duie estremità in numeri uguali, rispettivamente. U 26 di marzu di u 1973, l'assemblea di l'ultimu ponte hè stata cumpletata. Allora 60 ponti sò stati saldati inseme. Cusì, era a prima volta di passà da l'Asia à l'Europa à pedi. A colata d'asfaltu in doppia strata di lega di gomma hè stata iniziata in l'aprile di u 1973, è u prucessu di colata d'asfaltu hè stata finita u 1 di ghjugnu 1973. In u maghju di u 1973, a custruzzione di i viaducti di avvicinamentu (passendu sopra Ortaköy è Beylerbeyi) hè stata finita. L'8 di ghjugnu di u 1973, a prima prova di traversata di veiculi hè stata realizata.

Hè statu messu in serviziu da u presidente Fahri Korutürk u 30 ottobre 1973, in u 50 anniversariu di a proclamazione di a Republica. U costu di u ponte, chì a custruzzione hè stata finita in trè anni, hè US $ 21.774.283 secondu l'accordu. À l'epica ch'ella hè stata custruita, era u ponte di sospensione più longu in u mondu, senza i Stati Uniti.

carattiristichi

U Ponte di i Martiri di u 15 di lugliu hè custituitu da una torre di trasportu in i dui lati di u Bosforu è un ponte sospesu trà elli cù cavi di sospensione nantu à dui cavi principali stesi trà elli. Ogni torre di supportu hà dui pilastri verticali di sezione di scatula, chì sò cunnessi in trè punti da trè travi di sezione di scatula horizontale. U ponte si trova nantu à a più bassa di queste travi à i dui estremità. Ci sò ascensori di passageri è di serviziu à l'internu di e torri di 165 m d'altitudine, chì sò fatti di azzaru dolce è d'alta resistenza. L'elevatori di passageri sò per diciottu persone, mentre chì l'elevatori di serviziu chì portanu u persunale di mantenimentu sò per ottu persone.

U ponte di 33,40 m di larghezza hè custituitu da 60 unità di pannelli rigidi in foglia cava. Queste unità, chì sò saldate inseme, anu una altezza di 3 m è una larghezza di 28 m. Ci sò cunsola cù una larghezza di 2,70 m da i dui lati. Ci sò sei piste, trè di i quali sò partenze è trè arrivi, nantu à u ponte, u puntu mediu di quale hè 64 m sopra a superficia di u mare, è ci sò camini pedestriali nantu à e cunsola à i lati.

I cavi di sospensione chì culliganu u ponte di u ponte cù una lunghezza tutale di 1.560 m è una span mediana, vale à dì 1.074 m trà dui turri, à i cavi principali di u trasportatore sò disposti inclinati piuttostu cà dritti. Tuttavia, dopu à a rilevazione di crepe causate da a fatigue di metalli in i cavi di sospensione inclinati di u Ponte Severn in Inghilterra, chì hè simile à questu ponte, u diametru di i cavi principali di u trasportatore di u Ponte Fatih Sultan Mehmet, chì hè statu custruitu dopu nantu à u Bosphorus, era 58 cm in u mediu span, è i turri è u neru 60 cm in i tensori di daretu. L'estremità di questi cavi sò cuncreti cù blocchi di ancora à u pianu di roccia.

trafficu

U Ponte di u Bosforu, chì l'Autostrada D 100 passa sopra, hè un ligame assai impurtante in a reta di trasportu di Turchia è Istanbul, cum'è un ligame fissu trà l'Europa è l'Asia. L'aumentu di u trafficu nantu à u ponte hè statu assai più altu ch'è previstu da a so apertura; In l'annu, u ponte hè stata messa in serviziu per a prima volta, u passaghju mediu di u veiculu di ogni ghjornu era di 32 mila, mentre chì in u 1987 stu numeru hè aumentatu à 130 mila, è in u 2004 era 180 mila.

In u 1991, i veiculi di tonnellate pesante (4 tunnellate è più), eccettu l'autobus, sò stati pruibiti di attraversà u ponte. Oghje, solu municipalità, autobus publichi, autobus cù documentu di trasportu turisticu, vitture è motociclette sò permessi di passà per u Ponte di u Bosforu.

U Ponte di u Bosforu hè chjusu à u trafficu di i pedoni da u 1978.

Maratona di Istanbul

U puntu di traversu più impurtante di a corsa, chì hè stata prima in 1979, hè u Ponte di u Bosforu. Dapoi u so principiu, a Maratona Intercontinentale Eurasia hà cambiatu u so cursu trè volte. Oghje, a maratona, chì hè fatta nantu à 42 rotte diffirenti cum'è 15 km (maratona), 10 km è 3 km, hè urganizata da a Municipalità Metropolitana di Istanbul. Hè a maratona internaziunale più impurtante in Turchia. In seguitu, u so nome hè statu cambiatu in Istanbul Marathon.

In u 2014, a Maratona d'Istanbul hè stata accettata in a Categoria d'Oro per a terza volta da l'IAAF, è era trà e 3 migliori maratone in u mondu è e migliori 22 maratone in Europa.

illuminazione

U sistema di illuminazione è di illuminazione di u Ponte di u Bosforu hè statu messu in opera cù una ceremonia è un spettaculu di luci tenuti u 22 d'aprile di u 2007. I luminarii LED chì cambianu u culore utilizati in u ponte sò cunnisciuti per esse longu, cunsumu d'energia bassu è ecologicu. Tuttu u ponte era illuminatu cù 16 milioni di luminarii LED cambiabili di culore. Durante l'assemblea di l'equipaggiu, 236 moduli di luce LED è più di 2000 metri di cavi sò stati fissati nantu à corde 7000 V-suspended. Duranti stu travagliu, 12 tecnichi d'accessu di corda anu fattu più di 9000 metri di discesa verticale di corda. Questa assemblea era u più grande prughjettu di accessu à corda realizatu in Turchia finu à u 2007.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*