Storia, Storia è Funzioni di u Teatru Aspendos

Storia, Storia è Funzioni di u Teatru Aspendos

Storia, Storia è Funzioni di u Teatru Aspendos

Aspendos o Belkıs hè una cità antica famosa per u so anticu teatru situatu in u paese di Belkıs in u distrittu di Serik in a pruvincia di Antalya. Hè una di e cità più ricche di Panfilia.

Aspendos, 8 chilometri à l'est di u distrittu di Serik, induve Köprüçayı ghjunghje à a pianura da a regione muntagnosa, aC. Hè stata fundata da l'Achei in u 10u seculu è hè una di e ricche cità pruspere di u periodu anticu. U teatru quì hè statu custruitu da i Rumani in u II seculu d.C. A cità hè custruita nantu à duie colline, una grande è una chjuca.

I geografi Strabonu è Pamponrus Mela scrivenu chì a cità hè stata fundata da l'Agrusi. Ci sò stati migrazioni greche in a regione dopu à u 1200 aC, mentri a fonte di u nome Aspendos hè a lingua nativa anatolica prima di i Greci. Aspendos era trà e cità chì vulianu esse captu in ogni età, postu chì era nantu à una strada cummerciale impurtante è cunnessu à u portu da u fiume Köprüçay.

A struttura più impurtante di Aspendos hè u teatru. Hè un teatru à l'aria aperta chì hè stata cunservata in u megliu modu trà i teatri antichi. Stu teatru hè l'esempiu più anticu è solidu di i Teatri Rumani in Anatolia chì hè sopravvissutu à l'oghje cù a so scena. U so architettu hè Zenone, figliolu di Teodoru di Aspendos. A so custruzzione fù principiata in tempu d’Antoniu Piu è finita in tempu di Marcu Aureliu (138-164). U teatru hè statu prisentatu à i dii lucali di a cità è a famiglia di l'imperatori.

Migliaia di turisti lucali è stranieri visitanu Aspendos ogni annu. U teatru anticu hè ancu usatu per cuncerti è avvenimenti.

Ci hè ancu una piccula storia di l'Aspendos Antique Theatre. U rè di Aspendos avia avutu una figliola assai bella chì tutti vulianu marità. Cum'è u rè ùn sapia à quale dà a so figliola, hà annunziatu à u populu: "Daraghju a mo figliola à quellu chì faci u più beneficu per u nostru populu, a nostra cità". Dopu, i dui fratelli gemelli custruiscenu duie grandi strutture. Aqueducts, unu di i quali hè luntanu da a cità, purtendu l'acqua per e so strade cumplessu, passendu assai difficultà; Hè u megliu teatru acusticu in u mondu, induve a vostra voce pò esse intesa ancu da e fila superiore quandu una munita hè ghjittata in terra à mezu à questu. Dopu avè vistu l'acudutti, u rè vole dà a so figliola à u custruttore di l'aquedutti. Allora, Zenon, l'architettu di u teatru, ghjoca un ghjocu per u rè. U rè sente un sussurru mentre cammina in cima di u teatru: "U rè deve dà mi a so figliola". Admirendu l'acustica, u rè tagliò a so figliola à mezu cù una grande spada è l'hà datu à i fratelli.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*