Induve si trova Perge Ancient City? Perge Storia è Storia di a cità antica

Induve si trova Perge Ancient City Storia è Storia di Perge Ancient City
Foto: wikipedia

Perge (grecu: Perge) hè una cità antica situata à 18 km à l'est di Antalya, in i cunfini di u distrittu di Aksu, è una volta a capitale di a Regione Pamphylia. Hè pensatu chì l'acropolis in a cità hè stata fundata durante l'età di bronzu. Duranti u periodu ellenisticu, a cità era cunsiderata trà e cità più ricche è più belle di u vechju mondu. Hè dinù a cità nativa di u matimàticu grecu Apolloniu di Perga.

storicu

U principiu di a storia di a cità pò esse esaminatu micca individualmente, ma inseme cù a Regione Pamphylia. Caves preistoriche è insediamenti sò truvati in a regione. A più cunnisciuta di e grotte, a Grotta di Karain, u vicinatu di Karain, a Grotta di Öküzini, Beldibi, i rifugi di roccia di Belbaşı è Bademağacı sò l'insediamenti preistorichi più famosi in a regione. L'esempii d'insediamenti mostranu chì a piaghja pamfila hè stata una zona pupulare è adatta per u stabilimentu dapoi a preistoria. Hè statu accettatu chì u pianu pianu di l'acropoli di Perge hè stata una zona preferita per u stabilimentu dapoi a preistoria. Studi di l'acropoli di Perge da Wolfram Martini anu dimustratu chì u BC. Da 4000 o 3000 aC, l'altipiano di l'acropoli hè stata utilizata com'è zona residenziale. I ritrovamenti di l'ossidiana è di silex, chì sò trà e scuperte archeologiche, mostranu chì Perge hè stata aduprata cum'è insediamentu dapoi l'Età di a Petra Pulida è l'Età di Copper. U primu sepultura preistorica in a Regione Pamphylia hè statu ancu scontru durante l'indagine di l'Acropoli. Quandu i scuperti di ceramica sò paragunati cù l'altri scuperti di l'Anatolia, mostranu solu similitudini cù i campioni di l'Anatolia Centrale.

Epoca di l'Imperu Hittite

Si capisce da l'iscrizione nantu à a piastra di bronzu truvata in i scavi di Hattusa in u 1986 chì a cità di Perge occupava un postu impurtante durante l'Imperu Hittite. B.C. A piastra di bronzu datata pocu prima di u 1235 era u rè Hittite IV. Tuthaliya cuntene u testu di l'accordu trà i so nemichi è u rè Vasal Kurunta. U testu nantu à Perge hè: "U territoriu di a cità di Parcha (Perge) hè cunfinatu da u fiumu Kaštarja. Sì u rè di Hatti attaccà a cità di Parha è a piglia cum'è u so duminiu cù a forza di l'arme, a citata cità serà subordinata à u rè di Tarhuntašša ". Comu hè capitu da u testu, in stu accordu, chì hè statu firmatu per via di a guerra, a cità è a regione ch'ella possedìa ùn appartene micca à l'una di l'altra parte, è cuntinuò à prutege a so indipendenza. Pudemu accettà l'assunzione chì, ancu s'è u rè Hittite avia u putere di duminà a cità cum'è hè stata scritta, Pamphylia ùn era micca assai interessata in a regione suduvestu. Hè stimatu chì Perge ùn hà micca ghjucatu un rolu impurtante in u Periudu Hittite tardu. Deve esse campatu cum'è un picculu stabilimentu annantu à l'Acropolis.

Pocu dopu à l'avvenimentu mintuatu nantu à a piastra di bronzu, e tribù marini cuminciaru a so invasione di l'Anatolia è mette fine à l'Imperu Hittite. À a luce di l'infurmazioni epigrafiche, i studii etimologichi nantu à e lingue pamphylian suggerenu chì e prime influenze elleniche sò ghjunte in a regione durante i periodi tardu micenesi è ittiti. B.C. Ùn ci hè micca un documentu scrittu annantu à a prima culunizazione ellenica chì data di u 13u seculu. I cumenti nantu à questu sughjettu sò basati solu nantu à i primi miti eroici ellenici. Hè dichjaratu chì, in u risultatu di a Guerra di Troia, l'Achei ellenici sottu à a guida di Mopsus è Kalchas ghjunsenu in Panfilia è fundanu l'antichi cità di Phaselis, Perge, Syllion è Aspendos. B.C. L'eroi achei Mopsus, Kalkhas, Riksos, Labos, Machaon, Leonteus è Minyasas, chì i so nomi sò stati scritti nantu à e basa di statue di Ktistes truvate in u cortile daretu à e torri ellenistiche di Perge, datate à 120/121 aC, sò dichjarati cum'è i fundatori di a cità. U fundatore mitologicu di a cità, Mopsus, pò ancu esse pruvata cum'è una persona storica. F. Işık BC. À a fine di l'VIII seculu aC. Basatu annantu à una iscrizzione in Karatepe chì data à u principiu di u VII seculu, dice u seguente: u rè Astawanda di Kizzuvatna dice chì u so missiavu era una persona chjamata Muksus o Muksa. Sta persona deve esse qualchissia di discendenza ittita. Basatu nantu à e similitudini trà Muksus è Mopsus, Perge è Parcha, Patara è Patar in a paraguni di Hittite è Hellenic, dice chì l'antenatu di u tardu Hittite Bey in Karatepe hè statu dopu accettatu cum'è Eroi da i Hellenes.

Nantu à a munita di a cità di Perge, a dea principale di a cità, Artemis Pergaia, era sempre scritta cum'è Wanassa Preiis. Preiis o Preiia hè probabilmente u nome di a cità. U nome di a cità hè statu scrittu cum'è "Estwediiys" in i primi muniti Aspendos è cum'è "Selyviis" in Syllion. Sicondu Strabonu, u dialettu panfiliu era straneru à l'Helleni. Iscrizioni scritte in a lingua lucale sò state truvate in Side è Sillyon. Arrian dice in Anabasis: Quandu i Kymeliani sò ghjunti à Side, anu scurdatu a so propria lingua è cuminciaru à parlà a lingua lucale in pocu tempu. A lingua citata hè sidece. Da quì si pò esse cunclusu: Mentre Perge, Syllion è Aspendos parlavanu dialettu pamfiliu è ellenicu, Sidece cuntinuò à esse una lingua attiva in Side è intornu, è Sidece hè cunsideratu una lingua chì appartene à u gruppu di lingua luviana.

L'entrata di Lisandru Magnu à a cità

B.C. Quandu Alessandru Magnu vincìu a Battaglia di Granikos in u 334, hà liberatu l'Asia Minore da u regnu di l'Imperu Achemenide. Sicondu Arrianu, u populu di Perga hà fattu cuntattu cù Lisandru Magnu in a cità di Phaselis prima di ghjunghje in Panfilia. U Rè di Macedonia mandò u so esercitu da Licia à Pamhylia per via chì i Traci avianu apertu nantu à Taurus, è ghjunse à Perge seguitendu a costa cù i so cumandanti vicinu. Siccomu Arrianu ùn hà mintuvatu nisuna guerra trà a cità di Perge è l'armata macedonia, a cità deve avè apertu e so porte à u rè senza lotta. Ancu s'è a cità era prutetta da un forte muru di a cità in u periodu classicu, ùn deve micca vulsutu cummattiri u putente Armata Macedoniana. Lisandru Magnu cuntinuò a so avanzata versu Aspendos è Side, è quandu ghjunse à Side, turnò à Perge via Aspendos. B.C. In u 334, hà numinatu Nearchos cum'è Satrapu di u Statu di Lycia-Pamphylia. Più tardi aC. Va in Gordion per passà l'inguernu di u 334/333. Nearchos BC. Andò à u campu di Lisandru Magnu in a cità di Zariaspa in Bactria in 329/328. Nisun nome di Satrapu hè citatu dopu à sta data, chì indica chì Lycia è Pamhylia eranu più prubabilmente cunnessi à u Gran Satrapu frigianu.

A Situazione di Perge dopu à Lisandru Magnu

Dopu à u Trattatu di Apameia, a regione (Pamphylia) hè stata divisa in dui. In u testu di u trattatu, i cunfini di u Regnu di Pergamu è di i Regni Seleucidi ùn sò micca determinati precisamente. Basatu nantu à u testu, pudemu cuncludi cusì: Pergamon Kingdom, cumpresu Perge, avia Pamphylia Occidentale cù Aksu (Kestros) cum'è u so cunfini. Aspendos è Side restanu indipindenti è e duie cità diventanu alleati di i Rumani. Malgradu u Trattatu di Apemaia, u Regnu di Pergamu vulia duminà a Panfilia. Aspendos, Side è forse Sillyon priservò a so indipendenza cù l'aiutu di Roma. Dunque, u rè II. Attalos avia da stabilisce a cità di Attaleia per avè un portu in u Mediterraniu miridiunali.

Scrittore rumanu Livio, Cunsul rumanu Cn. Manlius Vulso vulia catturà a cità di Perge. A cità hà dumandatu u permessu di u cunsullu per dumandà à u rè Antiocu di rende a cità senza lotta. Cn. Manlius Vulso aspittava nutizie da Antiochia. Motivu di aspittà di u cunsigliu; Questu pò esse attribuitu à u forte sistema di difesa di a cità è u fattu chì i Seleucidi avianu una guarnigione forte in a cità. Fighjendu ciò chì EC Bosch hà scrittu; Dopu à a Pace Apemeia, Pamphylia Occidentale appartene à u Regnu di Pergamon in i cunfini citati. Ma Perge era indipindenti in l'affari internu, ancu s'ellu ùn era micca completamente liberu. À a dumanda di Cm Manlius Vulso, fù liberatu da a suvranità di i Seleucidi. Apparentemente, ci era un cambiamentu permanente in a linea di fruntiera è e cità di cunfini trà u Regnu di Pergamu è u Regnu Seleucid.

Epoca rumana

B.C. In u 133, u Regnu di Pergamu III. Hè stata trasferita à a Republica Rumana cù a vulintà di Attalos. I Rumani stabiliscenu a Pruvincia di l'Asia in l'Anatolia Occidentale. Ma Pamphylia ferma fora di e fruntiere di stu statu. Unu di i punti chì ùn sò micca stati chjarificati finu à avà hè se a parti di Pamphylia Occidentale chì appartene à u Regnu di Pergamon hè stata inclusa in e fruntiere di a Pruvincia di l'Asia. Forse e cità di Panfilia sò state liberate per un tempu o sò state incluse in a pruvincia. U Regnu di Pergame hà duminatu a Pamfilia Occidentale finu à Kestros. U fiumu hà furmatu u cunfini naturali.

I Rumani anu pussutu parlà in Panfilia solu dopu à a fine di a dominazione navale di i Rhodesiani è i pirati di Cilicia sò stati distrutti. Avemu a prima infurmazione nantu à Perge in u periodu rumanu da ciò chì Cicerone hà scrittu contru Verres. Verres BC Era Cuestore di u guvernatore di Cilicia in l'80/79. U guvernatore di Cilicia Publius Cornelius Dolabella hà tenutu l'amministrazione cum'è u guvernatore di a Pruvincia. Verres vole u tesoru di u Tempiu di Artemis Pergaia in Perge. Sicondu Cicerone, una bussola chjamata Artemidoru l'aiuta. Cusì, si capisce chì; Duranti stu pirìudu, Panphylia era culligatu à a Pruvincia di Cilicia.

B.C. In u 49, Cesare includeu Pamphylia in a Pruvincia di l'Asia. Amparamu da a lettera chì Lentulus hà scrittu à Cicerone da Perge chì; B.C. In u 43, Dolabella ghjunse à Side, vincì a guerra cun Lentulus, è hà fattu Side a cità di cunfini trà a Pruvincia di l'Asia è a Pruvincia di Cilicia. Cuncludemu da a lettera chì Pamphylia era inclusa in a Pruvincia di l'Asia.

Mentre chì e terri rumani eranu spartuti trà Octavianu è Marcu Antoniu, a mità urientale si firmò sottu Marcu Antoniu. Marcu Antoniu hà punitu e cità di l'Asia Minore per esse partitu cù u Ceaser Kaltils. Cusì, sti cità sò stati cacciati da esse Alliati Rumani. Amintas, rè di Galazia, rignava nantu à a Panfilia orientale; Deve avè cuntinuatu à esse parti di a Pruvincia di Pamphylia Occidentale di l'Asia. B.C. Dopu à a morte di Amyntas in u 25 aC, Augustu ùn hà micca permessu à i so figlioli di ascende à u tronu è stabilisce a Pruvincia di Galazia. Pampylia Occidentale è Orientale sò stati uniti in una Pruvincia. Cassius Dio BC. Menziona u guvernatore di Panfilia per a prima volta in 11/10. In u 43 d.C., l'imperatore Claudius hà stabilitu a Pruvincia di Lycia è Pamphylia. Duranti stu periodu, l'Apòstulu Paulu si firmò in a cità di Perge durante u so primu viaghju di missione. Si n'andò in Antiochia per mare da Perge, si firmò da Perge à u so ritornu è fece u so famosu discorsu.

Dapoi u I seculu dC, Perge hà pruvatu à piglià u so postu in l'ordine mundiale chì u Rumanu hà creatu adattendu à ellu. Hè stata una di e cità impurtanti di a Panfilia dipoi u periodu ellenisticu. Hà guadagnatu un ambiente còmode apprufittannu di l'ambiente pacificu furnitu da Pax Romana. Perchè a Regione Pamphylia era una zona induve i Diadocs si battevanu per u so putere in u periodu ellenisticu. À u principiu di u periodu ellenisticu, i Ptolomei è i Seleucidi si battevanu per a sovranità. Dopu chì i Ptolomei si sò ritirati da a regione, u rivalu di i Seleucidi era u Regnu di Pergame. In i cunflitti ellenistici, i cità di Pamphylia ùn puderanu micca creà ambienti adattati per sviluppà. Cù Pax Romana, e cità entranu in un novu prucessu di iniziu per migliurà (Per esempiu: u muru ellenisticu in a parti miridiunali di Perge hè statu sguassatu è u Bath Meridionale è l'Agora sò stati custruiti). U populu di Perga hà sempre pruvatu à esse in boni rapporti cù l'imperatori Rumani. Ancu durante u regnu di Tiberiu, Apollonios, figliolu di Lysimakhos di Perge, andò in Roma cum'è ambasciatore. Forse, cù l'iniziativi privati ​​di Apollonios, Germanicus si firmò ancu da Perge durante u so Viaghji orientali.

Custruzzione di Gymnasion è Palaestra

Au milieu du premier siècle, Gaius Julius Cornutus fit construire un gymnase et une palestre à Perge à l'époque de Néron.
Duranti u periodu di 7 mesi di Galba, Pamphylia hè stata unita cù Galazia. Vespasianu hà riformulatu a Pruvincia di "Lycia et Pamphylia" è hà fattu e Pruvince di Lycia è Panphylia una sola pruvincia. L'imperatore Vespasian hà ancu datu à Perge u titulu di Neokorie è l'imperatore Domitianu hà datu l'autorità Asyl à u Tempiu di a Dea Artemis Pergaia. Sous le règne de Domitien, les frères Demetrios et Apollonios érigèrent un arc de triomphe à l'intersection des deux rues principales de Pergen. I fratelli Demetrios di Perge è Apollonios appartenenu à una famiglia ricca di a cità.

U periodu di Adrianu è dopu

Sottu u regnu di Adrianu, u statutu di Licia è Panfilia fù cambiatu à a Pruvincia di Sanato, Bitinia è a Pruvincia di Pontu à a Pruvincia Imperiale. Stu accordu era un cambiamentu furzatu chì durò solu trè o quattru anni. A fonte epigrafica più impurtante di u periodu di Adrianu sò e iscrizioni ktistes chì appartenenu à a Famiglia Plancii. A dinastia Plancii ghjoca un rolu impurtante in a storia di Perge durante u periodu Imperiale Rumanu. Plancius Rutilius Varus era un senatore durante u periodu Flaviu è fù Proconsul di a Pruvincia di Bitinia è Pontu in 70-72. Plancia Magna, a figliola di Plancius Rutilius Varus, hè unu di i nomi culuriti di Pergen. Elle épouse le sénateur Gaius Julius Cornutus Tertullus de Plancia Magna. A coppia hà un figliolu chjamatu Gaius Julius Plancius Varus Cornutus. Plancia Magna hà pruvatu à rinnuvà è à arricchisce a cità sana cù e so attività di zonificazione duranti a so vita. A Famiglia Plancii deve avè avutu una forte pusizioni pulitica in a cità di Perge, soprattuttu durante u regnu di Adrianu.

L'entrata di a cità hè stata presa più à u sudu da a porta ellenistica prima di l'attività di ricustruzzione di Plancia Magna. U cortile internu daretu à e turri ellenistiche hè statu trasfurmatu in u centru di propaganda di a cità in cunfurmità cù i desideri di Plancia Magna. Hà fattu e statue di Ctistes elleniche piazzate in i nicchi in u muru orientali di u cortile, è e sculture rumane in i nicchie uccidentali. I ktistes rumani sò stati dati cum'è babbu, fratelli, maritu è ​​figliolu. U populu di Perge vulia dimustrà chì u so stabilimentu ùn era micca novu, ma turnò à a Culunizazione Ellenica. Cù sta mitulugia di fundazione, Perge avia u dirittu di participà à i Festival Panhelléni. I festivals Panheleni sò stati stabiliti da l'imperatore Adrianu, sviluppati in cunnessione cù a cultura ellenistica, è Atene hè stata scelta cum'è a capitale di u mondu ellenisticu. E cità di l'Asia Minore puderanu ancu participà à i Festival Panhelléni. L'unica cundizione era ch'ellu avia da andà in Atena cù una applicazione ufficiale è dimustrà chì era daveru stabilitu cum'è una Colonia Ellenica. L'applicazione ufficiale hè stata esaminata da a cumissioni in Atene, è se l'applicazione hè stata accettata, a cità hè stata dichjarata membru di Panhellenia. Dopu l'accettazione ufficiale, e statue di bronzu di u fundatore o fundatori di a cità sò state fatte è mandate à Atene. Queste sculture sò state affissate in una galleria. Partendu da Panhellenia, a ghjente di Perge deve avè vulsutu esibizione una statua di i Ctistes ellenici in a so cità. U nome di a cità "Perge" ùn hà micca una radica greca.

A storia più tardi di Panfilia hè improbabile di esse separata da a Storia Rumana. Sottu Marcu Aureliu, a Panfilia diventò una Pruvincia di u Senatu. Ma Panfilia hè sempre stata una parte di l'Imperu Rumanu. A causa di l'indebilitamentu di u guvernu cintrali in u periodu tardu rumanu, a situazione pulitica in Asia Minore cuntinueghja à esse incerta. I Parthi eranu società ostili chì creanu grandi prublemi per i Rumani nantu à a fruntiera orientale, è a situazione hè diventata più difficiuli quandu i Sassanids vinni à u putere in u 3u seculu. Schapur I (241-272) cattura l'imperatore Rumanu Valerian (253-260) in battaglia vicinu à Karrai è Edessa. Duranti i regni di Valerianu, Gallienu è Tacitus, alcune cità di Panfilia eranu i lochi duv'elli sò stati dispiegati guarnigioni rumane. Perchè stu periodu hè l'anni quandu u periculu è i disastri cuminciaru per l'Asia Minore. I stòrici antichi accunsenu chì l'anni trà 235 è 284 eranu l'anni di crisa di l'Imperu Rumanu. I Sasanidi attaccò a Cappadocia è anu distruttu i porti in Cilicia. Side hè diventatu un portu impurtante per l'Armata Rumana. E cità di Pamphylia anu mostratu un grande sviluppu perchè campavanu un periodu riccu in u 3u seculu. Sous le règne de Valeiranus et Gallienus, la Pamphylie redevint la Province de l'empereur. L'anni di l'amministrazione di Gallienu è Taticus eranu anni di successu per a cità di Perge. Duranti u periodu Gallienu, u Cultu Imperiale hè statu enfatizatu in documenti epigrafichi è numismatici cù a nomenclatura Neokorie. A razza trà Side è Perge ghjoca un rolu impurtante in questu sensu.

Duranti i guerri gotici, l'imperatore Tacitus hà sceltu Perge cum'è u centru principale è purtò a volta imperiale à a cità. L'imperatore Tacitus 274-275 hà dichjaratu Perge cum'è a Metropolis di a Pruvincia di Pamphylia. A cità hè assai fiera di esse una Metropolis. U populu di Perga hà scrittu un puema per l'imperatore. U puema hè sempre scrittu annantu à dui obelischi in quella chì si chjama a strada Tacitus. Siccomu Side hè una cità portu, hè sempre stata una cità putente in Panfilia. Malgradu u tempiu d'Artemis Pergaia di fama mundiale di Perge, ùn hè mai statu inclusu in a regione cum'è a prima cità. Sta razza trà e cità di Panfilia hè sempre esistita. Ancu per un pocu tempu, Perge hà ottinutu successu contru à u so rivalu longu. Pocu tempu dopu, in u tempu di Probus, Perge serà mostratu cum'è a prima cità di Panfilia.

Attacchi Isauriani è Debilitatu di a Regione

In u 286, Dioclezianu averia una parolla in a mità orientale di l'Imperu. A Licia è a Panfilia diventonu pruvince singulari cù l'accordu di Statu fattu da Dioclezianu. Duranti l'epica Gallienu, i Goti discendenti da Isauria à Cilicia attraversu i Monti Taurus è duminanu a regione è taglianu a cunnessione autostradale cù l'Anatolia Centrale. Cusì, u ligame cummerciale hè stata interrotta. À a fine di u 3u seculu, a Panfilia perde a so impurtanza. Imperatore III. Quandu Gordinaus andò in a so tour orientale, si firmò da Perge. Una statua di ellu hè stata eretta in a cità in onore di a visita di l'imperatore. Hè capitu da una iscrizzione truvata in Perge, chì hè ancu datata à u stessu periodu di l'imperatore, chì a Panfilia era una pruvincia per sè stessu. A Pruvincia di Lycia et Pamphylia duverebbe cuntinuà finu à u 313. Aurelius Fabius hè u primu guvernatore di a Pruvincia Licia, chì hè pruvata per a prima volta da documenti epigrafichi. U periodu di guvernatore di Aurelius Fabius hè trà 333-337 anni. 313 è 325 sò e date quandu i dui stati eranu inseme. In seguitu, i dui stati eranu strettamente separati l'una di l'altru. In a seconda mità di u 4u seculu, l'Isauriani attaccò a Panfilia. L'Isauriani chjusu e strade nantu à i Monti Taurus è urganizanu raids in Pamphylia per cullà u bottino. Ancu s'è i Pamphylliani anu campatu in prosperità cù a Pax Romana per parechji anni, anu pruvatu à sopravvive duranti l'anni di crisa di u 4u seculu, o anu custruitu novi sistemi di difesa o riparà i vechji. In u 368-377, l'Isauriani rinfurzanu i so attacchi militari è ripigliò l'azzione. 399 è 405/6 L'attacchi è i distruzzioni di l'Isauri in Panfilia eranu assai forti. In ogni casu, a distruzzioni di Isauria rè Zenon è Pamphylia hè stata firmata. In u 5u seculu, Pamphylia hà avutu un periodu di sviluppu è un periodu luminosu di novu.

Periudu di l'Imperu Rumanu d'Oriente è Abandunamentu di a cità

Duranti l'Imperu Rumanu d'Oriente, Side hè statu dichjaratu cum'è u primu centru episcopale è Perge cum'è u sicondu centru episcopale cù una situazione speciale in Panfilia in l'arrangementu episcopale. Quì si vede a rivalità trà e duie cità, chì hè tornata una tradizione. L'unicu prublema chì ùn resta micca chjaru hè chì cità era a capitale di Panfilia. L'incursioni arabe cuminciaru à u 7u seculu. Ùn ci hè micca infurmazione diretta nantu à Perge in l'Antichità Tarda è u Periudu Bizantinu. Solu e dichjarazioni finali di e riunioni di u Cunsigliu di a Chiesa ponu esse intesu. A ghjente di Perge hà cuminciatu à lascià a cità lentamente cù u tempu trà queste date. In u 17u seculu, u viaghjatore Evliya Çelebi ghjunse in Pamphylia. Evliya Çelebi cita un stabilimentu chjamatu Tekke Hisarı in questa regione. Tekke Fortress è certi circadori sustene chì l'antica cità di Perge pò esse u stessu stabilimentu. Nisun ritrovu ottumanu hè statu trovu in i scavi archeologichi fatti in a cità di Perge. U stabilimentu mudernu d'oghje Aksu hè situatu à circa 1 km à sudu di a cità. Per questi mutivi, l'insediamentu core di Perge deve esse abbandunatu da u so populu in ogni mumentu dopu à u periodu Bizantinu.

Storia Religiosa

Paul o u so veru nome Saul è u so cumpagnu Barnabas anu visitatu a cità di Perge duie volte, secondu ciò chì hè scrittu in u Novu Testamentu. Anu fattu e so prime visite per u travagliu missionariu è a predicazione. Da quì, ghjunghjenu à a cità di Attalia (avà Antalya), à 15 km di distanza, per viaghjà in nave, è si n'andò à Antiochia (Antakya) in a direzzione sud-est.

In i registri grechi, Perge hè citatu cum'è a metropole di a Regione Pamphylia finu à u 13u seculu.

Ruvine di a cità

L'impurtanti ruine in Perge, induve i primi scavi sò stati iniziati da l'Università di Istanbul (da AMMansel) in u 1946, sò i seguenti:

Teatru

Hè custituitu di trè parti principali: Cavea (a zona induve si trovanu i posti di u publicu), Orchestra è Scena. L'area riservata à l'orchestra trà a cavea è u palcuscenicu hè un pocu più largu chè un semicircle. I gladiatori è i cumbattimenti di l'animali salvatichi, chì eranu populari in u stessu periodu, sò stati in l'orchestra per un periudu. Hà una capacità di 13000 spettatori. Ci sò 19 fila di sedi in fondu è 23 in cima. U fattu chì a parte di l'orchestra hè circundatu da railings in u teatru mostra chì i ghjochi di gladiatori sò stati ancu quì. Ma a parte più interessante di u teatru Perge hè u bastimentu di scena. Ci sò rilievi chì rapprisentanu a vita di Dionisu, u diu di u vinu, in pitture nantu à a faccia di u bastimentu di scena, chì apre à u backstage cù 5 porte. I rilievi di marmura nantu à u bastimentu di scena di u teatru Perge sò ancu raffigurati cum'è i frames di un filmu. Ancu s'è parechji di sti rilievi sò stati severamente danucati per via di a demolizione di l'edifiziu di u palcuscenicu, e rùbbriche chì descrizanu a vita di Dionisu sò abbastanza comprensibili.

Stadium

Perge Stadium hè unu di i migliori stadii chì hè sopravvissutu da u mondu anticu. U materiale principale di l'edifiziu, chì hà un pianu rettangulare magre è longu, hè custituitu di blocchi di cunglomerati, chì sò e petre naturali di a regione. Misura 234 x 34 metri è u nordu hè chjusu in forma di una scarpa laterale corta, è u sudu hè apertu. L'edifiziu hè custituitu da 30 fila di sedi, 10 di quali sò chjusi nantu à i dui lati longu è 70 in u latu curtu, chì sò posti nantu à 11 archi di sustrato. L'altezza di e fila hè 0.436 m. è a so larghezza hè 0.630 m. U livellu più altu hè 3.70 m. Hè custituitu di fila cù schienali nantu à a larga zona di escursione. Si pensa chì ci era una entrata monumentale di legnu nantu à u latu sudu curtu. Hè capitu da l'iscrizioni chì l'archi cù i so lati longhi eranu usati cum'è buttreghi, è u nome di u pruprietariu di a buttrega è u tipu di merchenzie venduti nantu à elli sò scritti. Si pò dì chì u stadiu hè statu cuminciatu à esse custruitu in a seconda mità di u I seculu d.C. Hà circa 1 persone.

Agora

Hè u centru cummerciale è puliticu di a cità. Ci sò buttreghi in tuttu u cortile in u mezu. I pavimenti di certi buttreghi sò cuparti di mosaici. Unu di i buttreghi apre à l'agora, è l'altru à e strade circundanu l'agora. Sicondu a pendenza di a terra, i buttreghi in l'ala sudu anu dui piani. Duranti l'Imperu Rumanu d'Oriente, l'entrate principali, eccettu l'entrata uccidentale, eranu chjuse cù un muru, è l'entrata nordu era prubabilmente usata com'è cappella. L'agorà, chì hà una struttura circular cù un diametru di 13,40 m à mezu à a piazza, misura 75.92 x 75.90 m.

Strada culonnata

Si trova trà a funtana (nympheum) è u stabilimentu à u pede di l'acropoli. 2 m à mezu. Un largu canali d'acqua divide a strada in dui.

Porta ellenistica

U muru ellenisticu hà trè porte à est, punente è sudu. Sta porta in u sudu casca in u tipu di porta di cortile. B.C. A porta ellenistica, datata à u II seculu, hè una struttura munumentala cù un cortile ovale, prutetta da duie turri tondi di quattru piani pà a difesa di l’età. L'esistenza di trè fasi hè stata rilevata à a porta. In u 2 d.C., hà sappiutu qualchì cambiamentu è diventa una corte d'onore. Hè capitu chì hè stata creata una architettura di facciata di colonna in quale i mura ellenistiche eranu cuparti di marmi culuriti, è statue di dii è fundatori legendari di a cità sò stati posti in i nicchi aperti à i mura.

Una vista da u bagnu di u Sud

U Bath Meridionale, una di e strutture megliu cunsirvate di a cità, attrae l'attenzione cù a so dimensione è a monumentalità cumparatu cù i so omologhi in a Regione Pamphylia. Spazi separati per diverse funzioni, cum'è spoglià, bagnu friddu, bagnu caldu, bagnu caldu, i muvimenti di u corpu (palaestra) sò allinati fiancu à fiancu è a persona chì vene à u hammam pò prufittà di u cumplessu di hammam movendu da un locu à l'altru. . U sistema di riscaldamentu sottu à u pianu di certi stanze pò esse vistu oghje. Perge Southern Bath riflette l'attività di custruzzione, alterazione è aghjunta di diverse fasi da u 1u seculu dC à u 5u seculu dC.

Altre strutture in Perge sò a necropoli, i mura di a cità, u gymnasium, a funtana monumentale è e porte.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*