Induve hè a cità antica di Leodikya? Storia è Storia

induve hè l'antica cità di Leodicea, a so storia è a so storia
Foto: wikipedia

Laodikeia hè una di e cità di l'Anatolia in u 1u seculu aC. L'antica cità di Laodikeia, situata à 6 km à nordu di a pruvincia di Denizli, hè stata stabilita in un puntu assai cunvene geograficamente è in u sudu di u fiumu Lykos. U nome di a cità hè soprattuttu chjamatu "Laodikeia nantu à a riva di Lykos" in fonti antichi. Sicondu altri fonti antichi, a cità hè stata custruita trà 261-263 aC. Hè stata fundata da Antiochus è a cità hè stata chjamata dopu a moglia di Antiochus, Laodike.

Si pensa chì i grandi opere d'arti in a cità appartenenu à u 1u seculu aC. I Rumani anu ancu datu una impurtanza particulari à Laodicea è l'hà fattu u centru di u Cunventu di Kibyra (Gölhisar-Horzum) [citazione necessaria]. Una serie di muniti di alta qualità sò stati cuniati in Laodicea durante u regnu di l'imperatore Caracalla. Parechji edifici monumentali sò stati custruiti in a cità cù i cuntributi di u populu di Laodikeia. A prisenza di una di e 7 chjese famose di l'Asia Minore in questa cità mostra quantu era impurtante u Cristianesimu quì. Un terremotu tamantu chì hè accadutu in u 60 dC hà distruttu a cità.

Sicondu Strabonu, Leodikya era criatu una spezia di pecura famosa per a lana nera di corvu molle. L'autore spiega ancu chì questi animali furnianu un grande ingressu à i Leodiciani. A cità hà ancu sviluppatu una industria tessili ben cunnisciuta. Un tipu di tela chjamata "Laodicea" hè mintuvata in l'edittu di Dioclezianu. I tunici cunnisciuti cum'è "Trimita" fatti in Leodikya eranu cusì famosi chì a cità era chjamata "Trimitaria". I scavi in ​​Leodikya sò stati realizati trà 1961-1963 da circadori di l'Università Canadiana di Quebec Laval, sottu a direzzione di Jean des Gagniers, è una struttura di funtana assai interessante hè stata cumpletamenti scuperta. Questi travaglii riesciuti sò stati publicati inseme cù una sezione chì include studii assai boni, in particulare nantu à a struttura di a funtana.

Grand Teatru

Hè stata custruita in u stilu di custruzzione rumana in cunfurmità cù u tipu di teatru grecu, in u latu nord-est di a cità antica. A so scena hè stata completamente distrutta, è a so cavea è l'orchestra sò in assai boni cundizioni. Hà circa 20.000 XNUMX persone.

Pocu Teatru

Hè situatu à circa 300 metri à nordu di u grande teatru. Hè stata custruita in stile rumanu in cunfurmità cù u terrenu di u teatru grecu. A so scena hè stata completamente distrutta, è ci sò ancu deterioramenti in a cavea è a so orchestra. Hè abbastanza grande per accoglie circa 15.000 XNUMX persone.

Stadium

Si trova in u suduvestu di a cità, in una direzzione est-ovest. E strutture supplementari di u stadiu è u gymnasium sò stati custruiti per furmà una unità. A lunghezza di u stadiu, chì hè statu custruitu in 79 AD, hè 350 metri è a so larghezza hè 60 metri. L'edifiziu, chì hè statu custruitu in a forma di un anfiteatru, hà 24 fila di scalini seduti. A maiò parte hè stata distrutta. Una iscrizzione hè stata truvata chì u gimnasio, custruitu in u II seculu d.C., fù custruitu da u prucunsulu Gargilius Antioius è dedicatu à l'imperatore Adrianu è à a so moglia Sabina.

Fontana monumentale

Hè situatu à l'angulu di a strada principale è a strada laterale di a cità. Hè una struttura di u periodu rumanu. Havi una piscina à dui lati è nicchie. Hè stata riparata durante u periodu Bizantinu.

A funtana monumentale hè stata scavata da archeologi francesi in nome di l'Università Canadiana di Québec trà 1961-1963. A funtana si trova à l'angulu di a Strada Siria è a strada chì a attraversa in a direzzione sud-ovest è si estende versu u stadiu. Hè custituitu da una piscina quadrata à l'angulu è duie piscine di nicchia chì u circundanu da i dui lati, una à nordu è l'altra à punente. L'acqua, chì hè stata purtata à a funtana da a seconda terminal di distribuzione principale per tubi, hè stata cullata in dui tanki è datu. A funtana hè stata custruita in onore di a visita di l'imperatore rumanu Caracalla (211-217 dC) in Laodikeia in u 215 d. L'ultima riparazione hè stata fatta à u principiu di u V seculu d.C. In seguitu, a struttura di a funtana hè stata cunvertita in battisteri. E pareti di a balaustra di a piscina sò decorate cù rilievi chì rapprisentanu sughjetti mitologichi cum'è Teseu chì uccide Minatauro è Zeus rapisce Ganimede. Pezzi architetturali cum'è architraves, blocchi architrave-frieze, geison cantilevered, pedestals attic Ionic cù postament, pezzi di colonna fluted torciata, è cassette di soffiu in rilievu sò largamente incontrati in l'area induve si trova a struttura di a fontana. Hè pussibule di vede e tappe di custruzzione di a funtana in issi rilievi architettonici.

Edificiu di u Parlamentu

Hè situatu à u latu nordu di u stadiu. Certi banchi di l'edifiziu distruttu ponu esse vistu. L'edifiziu, custruitu in u 2u seculu dC, hè fattu di travertinu è blocchi di marmura adiacente à l'Agora Sud in u so fronte. Hè pussibule di vede pezzi architecturali fatti di marmaru nantu à a superficia di l'edifiziu, cum'è capitelli in ordine compostu, culonni, postamenti, blocchi architrave-frieze, blocchi cù decoru di rangu, è un geison cantilevered. Inoltre, à u latu est di u Parlamentu, ci hè una struttura tonda chì puderia esse u Prythaneion. Hè pussibule di vede pezzi architecturali cum'è u postament, blocchi architrave-frize curve, è geison chì appartenenu à questu edifiziu.

Tempiu A

Nantu à u latu nordu di a Strada Principale Colonnaded chì ghjunghje à a Porta Siriana, ci sò i fundamenti di un tempiu cù u so cortile. U tempiu rettangulare temenos (corti sacru) hè intrutu da a strada colonnata. I posti chì si vedenu intornu à u cortile appartenenu à i portichi chì circundanu i trè lati di u santuariu di u tempiu. In a parti nordu di u cortile sacru, ci hè un tempiu cù una facciata sud. Più prubabilmente, solu i fundazioni di u tempiu cù un pianu prostile restanu. Nantu à a facciata, si vede elementi di suprastruttura cum'è basi di colonna Attic-Ionic fatta di marmaru cù postamentu, frammenti di culonna torciati è scanalati, architravi in ​​rilievu è geisons. Capitelli di colonna è capitelli d'angle in ordine Corintu vistu in a listessa zona mostranu chì u bastimentu hè in ordine Corintu. A maiò parte di i blocchi architetturali di u tempiu sò stati spustati à a fine di u 4u seculu dC per esse usatu in altre strutture vicinu. Alcuni di i blocchi ligati à questu sò stati scuperti durante l'scavi di a Strada Siria.

Sapemu da i ducumenti scritti chì durante u regnu di l'imperatore Commodus (180-192) è Caracalla (211-217 AD), u titulu di "Laodikewn Newkorwn", "Laodikeon Neokoron - Tempiu Protector" hè statu datu à Laodikeia. In i ricerchi realizati finu à quì, l'idee chì avemu ancu sustinutu sò state presentate chì a struttura sopra-descritta pò esse Sebasteion. Resti architetturali esistenti fine di u II seculu dC-2. Pò esse datatu à u principiu di u seculu.

Grande Chjesa

Hè stata custruita accantu à a strada in u sudu di a strada colonnata. Solu alcune di e rùbbriche di u trasportatore restavanu in piedi. L'entrata principale hè à punente.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*