Tekfur Palace Museum

À propositu di u Palazzu Tekfur
À propositu di u Palazzu Tekfur

Tekfur Palace o Porphyrogenitus Palace hè unu di l'esempii relativamente intactu di l'architettura bizantina tardi in u mondu. Hè situatu à i cunfini di u distrittu di Fatih in Istanbul, in u distrittu di Edirnekapı.

storicu

Hè stata custruita à a fine di u 13u o principiu di u 14u seculu cum'è parte di u cumplessu di u palazzu Blaherne. 10.-14. I discussioni cuntinueghjanu annantu à l'edifiziu, chì hè stimatu chì hè statu custruitu trà u XIXmu seculu. In ogni casu, a diffarenza trà a tecnica di u muru aduprata in u pianu di terra è u primu pianu, è ancu u fattu chì u locu hè divisu in 3 sezioni è u muru sudu hè divisu in 4 rùbbriche suggerenu chì l'edifiziu hè statu custruitu in dui periodi diffirenti. . Hè sicuru chì u sicondu di sti periodi hè u periodu di a Dinastia Paleologu.

U palazzu, à prima vista, fù custruitu da l'imperatore VII seculu X. Ancu s'ellu pare esse chjamatu dopu à Custantinu Porphyrogenitus, hè in realtà l'imperatore VIII. Hè chjamatu dopu à Konstantin Paleologos, figliolu di Michael Paleologos. "Porphyrogenitus", chì u nome significa "nascu viola", significa chì un imperatore chì guvernava u paese hè natu quì.

Tekfur hè u nome datu à u regnu lucale bizantinu. Tekabur significa rè in armenu. Stu palazzu hà servitu cum'è a residenza imperiale durante l'ultimi anni di l'Imperu Bizantinu. In u 1453, durante a cunquista di Istanbul da l'Imperu Ottumanu, hà patitu assai danni per via di a so vicinanza di i mura esterni.

L'Ottumani ùn anu micca usatu u Palazzu Tekfur cum'è palazzu. In a seconda mità di u 15u seculu, e famiglie ebree di u circondu di Saloniccu si sò stallate in l'area di u palazzu. U palazzu, chì fù parzialmente distruttu in u XVImu seculu, è una vechja cisterna intornu à ellu eranu una volta aduprati per allughjà l'animali di u sultanu. Hè vistu chì l'edifiziu, chì hè spessu chjamatu "Palazzu Tekfur" dapoi u 16u seculu, hè mintuatu in dettu in i libri di viaghju. In u 17, da a decisione di u Gran Visir İbrahim Pasha, un attellu di tile operatu da i maestri di Iznik hè statu stabilitu in u cortile di u palazzu. In u 1719, attellu, un furnace è un mulinu sò stati custruiti da u Chief Architect Mehmed Ağa. E tile prudutte in sti attelli III. Hè stata utilizata in a Fontana di Ahmet, a Moschea Kasım Paşa è a Moschea Hekimoğlu Ali Paşa. Tuttavia, l'attellu di tile hè chjusu dopu à pocu tempu. In u 1721u seculu, u nordu di u palazzu funziunava cum'è una fabbrica di vetru. Hè pensatu chì a Masjid Şişehane, chì hè stata donata da Adilşah Kadın in u 19, hà pigliatu u so nome da sta fabbrica. In fattu, u nome di a strada chì circundava u palazzu da l'est è u sudu era chjamatu "Strada Şişehane". In l'incendiu chì hà scoppiatu in e case ebraiche quì in u 1805, parti impurtanti di u palazzu, e petre di custruzzione di marmura è l'equipaggiu di l'internu è u balcone in l'angulu sud-est sò stati assai danni. Intantu, a fabbrica di vetru hè sempre in opera in a parti nordu di u cortile di u palazzu. A causa di i resti di a fabbrica, u nivellu di u cortile di u palazzu hè aumentatu considerablemente. In u 1864, u locu di sta fabbrica hè cambiatu è u Palazzu Tekfur hè cunnessu à a Direzzione di u Museu di Santa Sofia. U cortile hè stata sbulicata da a gestione di u Museu di Santa Sofia è u so vechju livellu hè statu revelatu.

In u 1993, i studii di ricerca di a superficia per truvà i forni di fabricazione di piastrelle di u Palazzu Tekfur sò stati iniziati sottu a presidenza di Filiz Yenişehirlioğlu. A ricerca, chì hè diventata in scavi participativi sottu a tutela di u Ministeru di a Cultura, u Museu di l'Arte Turca è Islamica, hè finita in u 1995. Dopu i travaglii di risturazione trà 2001-2005, u Palazzu Tekfur hè statu apertu à i visitori cum'è u Museu di Tile Ottomane affiliatu à IMM. In u museu, trovani cum'è novi resti, tile, vetru è ceramica scuperte in i scavi archeologichi di u Palazzu Tekfur sò esposti, è ci sò animazioni in quale hè ancu inclusa a fabricazione di ceramica cù tecnulugia ologramma.

architettura

U palazzu di Tekfur hè statu custruitu annantu à l'estremità nordu di u Vechju Muru Teodosianu, trà un bastione forte di fortificazione è una torre grossa rettangulare custruita in u periodu Bizantinu Mediu (probabilmente 10u seculu), nantu à u muru internu è u muru esternu. U palazzu hà una pianta rettangulare è una struttura di cortile. Cum'è materiali di custruzzione, u calcariu biancu è u brique sò stati utilizati in a muratura di u palazzu. Ci sò dui piani più sopra à u pianu di a terra, chì si apre à u cortile cù archi colonnari. Hè stimatu chì i pavimenti sò siparati l'una di l'altru da pavimenti di legnu. U sicondu pianu di u palazzu pò esse vistu sopra i mura. A terra è u 2u pianu sò utilizati da u persunale di serviziu; Se l'imperatore usava stu palazzu, si pensava chì era situatu à u pianu mediu.

Si pensa chì ci era un balcone à u latu est di u palazzu chì domina a cità. In a mappa di a cità d'Istanbul di Piri Reis, stu palazzu hè raffiguratu cù u so tettu doppia inclinazione chì u copre è u balcone nantu à u bastione adiacente è u porch chì u prutegge.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*