A Porta Magica à Istanbul: Aeroportu di Istanbul

porta magica à l'aeroportu di Istanbul
porta magica à l'aeroportu di Istanbul

L'aeroportu di Istanbul hè l'aeroportu internaziunale chì serve a cità di Istanbul in Turchia. Situatu in u latu europeu di a cità, trà i paesi di Tayakadin è Akpınar nantu à a costa di u Mar Neru, l'aeroportu hè statu apertu u 29 d'ottobre di u 2018. Quandu tutte e tappe sò finite, serà capace di serve cù una zona di 76,5 km2, cù dui terminali chì ponu esse aumentati à 200 milioni di passageri annu, cù sei piste indipendenti. Ancu se u nome di u prughjettu di l'aeroportu hè statu determinatu cum'è Istanbul New Airport mentre era in custruzzione, u so nome hè statu annunziatu cum'è Istanbul Airport quandu hè statu finitu.

Cengiz, Mapa, Limak, Kolin, Kalyon Joint Venture Group (OGG), furmatu da investitori İGA, hà vintu l'offerta per u novu aeroportu u 3 di maghju di u 2013, cù una offerta di 22,152 2019 miliardi d'euros, a più alta offerta in a storia di a republica. A struttura azionaria di İGA à a fine di 35 hè a seguente: 25% Kalyon Aerospace and Construction Inc., 20% Cengiz İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş., 20% Mapa İnşaat ve Ticaret A.Ş. è 7% Limak Construction Industry and Trade Inc. Dopu à l'offerta, i fundamenti di u prugettu sò stati posti u 2014 di ghjugnu XNUMX.

A nutizia annantu à l'inadeguatezza di e cundizioni di travagliu è a morte di i travagliadori in a custruzzione di l'aeroportu sò state riflesse à u publicu da u tempu à u tempu attraversu a stampa di l'uppusizione. L'allegazioni chì i morti eranu oculati da u publicu è chì i travagliadori 2018 anu persu a vita da u ferraghju 400 furzà u Ministeru di u travagliu à fà una dichjarazione. In a dichjarazione di u Ministeru, hè statu dichjaratu chì u numeru di travagliadori chì sò morti era 27. In settembre 2018, a gendarmeria intervene cù Toma è gas lacrimogeni à a prutesta urganizata da i travagliadori di l'aeroportu chì dumandanu a migliurà di e cundizioni. L'Unione İnşaat-İş hà dichjaratu chì quasi 600 travagliadori sò stati arrestati dopu a prutesta.

Riclamendu a densità è a capacità insufficiente di l'Aeroportu Atatürk di Istanbul, u Cunsigliu di i Ministri hà decisu di custruisce un novu aeroportu. U 13 August 2012, u primu passu hè statu fattu per implementà u prugettu scegliendu una regione.

Cumu hè statu u prucessu di licitazione ?

L'offerta per u Novu Aeroportu hè stata aperta u 24 di ghjennaghju di u 2013 è hè finita u 3 di maghju di u 2013. TAV, Alarko, IC, Limak, Makyol è Varyap Holding anu participatu à l'offerta, in quale hè previstu un requisitu di vinti per centu. U periodu di operazione di l'aeroportu hè stata fissata à 25 anni, secondu e cundizioni. I sperti anu manifestatu l'idea chì a preparazione di l'offerta per un prughjettu di scala glubale hè stata fatta à cortu termini. Sabancı Holding, invece, hà rifiutatu di participà à l'offerta.

U New Airport Tender, u più grande investimentu in a storia di Turchia, hè statu tenutu u 3 di maghju di u 2013 à 10.00:22 am in Ankara Esenboğa Airport Social Facilities. A cumpagnia Fraport hà fattu l'offerta più alta in a prima volta. Cengiz, Mapa, Limak, Kolin, Kalyon Joint Venture Group (OGG) hà vintu l'offerta cù 152 miliardi 6 milioni d'euros. Da l'offerta di 96 volte, chì durò 26 ore, 142 miliardi XNUMX milioni d'euros sò ghjunti à u statu, cumpresu l'IVA.

Dopu à u Cengiz, Mapa, Limak, Kolin, Kalyon Joint Venture Group (OGG) vincìu l'offerta tenuta u 3 di maghju di u 2013, u cuntrattu hè firmatu u 80 di maghju di u 20, l'2013 anniversariu di DHMI.

Sicondu u Rapportu EIA annunziatu in quantu à u prugettu, a preoccupazione hè stata risuscitata chì u sistema ecologicu in questa regione seria danatu, postu chì a maiò parte di u prugettu serà custruitu nantu à u boscu esistenti. U fattu chì i zoni di u lavu da esse seccu in a zona di custruzzione perderanu e so caratteristiche di u lavu era unu di i prublemi chì sò stati criticati.

Circa u prucessu di custruzzione

Prucessu di custruzzione Cù a firma di u cuntrattu, sò cuminciati i preparativi di custruzzione per u prughjettu di u Novu Aeroportu di Istanbul, chì serà custruitu è ​​​​misu in opera in u metudu BOT (Build-Operate-Transfer). A fase di custruzzione di u prugettu, chì richiede una applicazione integrata di l'approcciu tecnicu multidisciplinariu, serà realizatu in 4 tappe in totale, secondu u cuntrattu. A prima fase, chjamata "Fase 1" è cù una capacità di 90 milioni di passageri / annu, hè divisa in duie parti: • Fase 1a - 2 piste parallele indipendenti o pista 34L/16R: 3750m x 75m cumpresa a spalla, funzione di operazione CATIIIb , Pista di riferenza ICAO 4F 35R/17L: dimensioni 4100m x 75m inclusa a spalla, funzione di operazione CATIIIb, pavimentazione asfaltata in a categuria di riferimentu ICAO 4F - Pista di riserva parallela cù e stesse caratteristiche geometriche di ogni pista principale (pista 34R/16L è 35L/17R) ) - Parallela, cunnessione, uscita rapida è estremità intornu à Taxiways - Parcheghju di l'aeronautica, operazione è de-icing Grembiuli - Edificiu Terminal (U più grande edifiziu Terminale di u mondu sottu un tettu cù una superficie d'utilizazione totale di circa 1.4 milioni di m²) - Multi -Parcheghju di piani cù veiculi 2 - Cuncepitu da Pininfarina in Istanbul è a Torre di Controllo di Traffic Aereo (ATCT) alta 18,000 m ispirata da a figura di Tulipanu è Bloccu Tecnicu - Terminal VIP - Impianti di Cargo (cù una capacità di circa 90 milioni di tunnellate / annu) . à u lanciu) - Stazione Rescue and Fire (ARFF), (5 in totale, 10 in standard CAT1 per ogni pista principale) - Portu di rifornimentu, 2 mila tunnellate di capacità di splutazioni di carburante è sistema di idrani di carburante - U più cumpletu di u mondu cù 300 SMR è 6 Integrazioni MLAT Sistema Avanzatu di Guida è Controlu di Movimenti Superficiali (A-SMGCS) - Altri Edifici di serviziu è sistemi elettronici, elettrici, meccanichi è di sicurità cunnessi • Fase 51b - 1 pista parallela indipendente (dispunibile per 1 operazioni parallele indipendenti) o Pista 3/18: 36m x 3750m cumpresi spalla, funzione di funziunamentu CATIIIb, pavimentu asfaltatu è cimentu in a categuria di riferimentu ICAO 75F, - Parallela, cunnessione, uscita rapida è estremità intornu à Taxiways - Seconda torre di cuntrollu di u trafficu aereu, alta 4m - Stazione di Rescue and Fire (ARFF), (45, 3 in u standard CAT10 per a pista principale) - Grembiule di de-icing - Edifici di serviziu cunnessi è sistemi elettronici, elettrici, meccanichi è di sicurità

• Fase 2 - 1 pista in direzzione Est-Ovest - Cunnessione cunnessa, uscita rapida è fine intornu à Taxiways - Edifici di serviziu cunnessi è sistemi elettronici, elettrici, meccanichi è di sicurità

• Fase 3 - 1 pista parallela indipendente (dispunibule per 4 operazioni parallele indipendenti) - 1 pista di ricambio parallela - Cunnessione in relazione, uscita rapida è estremità attornu a Taxiways - Operazione cunnessa, parcheghju di l'aeronautica è grembiuli di de-icing - 30 milioni / annu 2nd Terminal edifiziu cun capacità - Aggiornamentu di a Torre di Controlu di u Trafficu Aereu n ° 2 per serve e piste n ° 3 è 4 - Strade di cunnessione cunnesse - Edifici di serviziu cunnessi è sistemi elettronici, elettrici, meccanichi è di sicurità

• Fase 4 - 1 pista parallela indipendente (dispunibule per 5 operazioni parallele indipendenti) - Cunnessione in relazione, uscita rapida è estremità attornu à Taxiways - Operazione cunnessa, parcheghju di l'aereo è De-icing aprons - Edificiu di Terminal Satellite cù una capacità di 30 milioni / annu – 5 Torre di cuntrollu di u trafficu aereu N ° 6, chì servirà e piste è N ° 3 - Strade di cunnessione Related - Edifici di serviziu cunnessi è sistemi elettronichi, elettrici, meccanichi è di sicurità

Sicondu u cuntrattu, u periodu di custruzzione è operazione di 1 mesi di a fase 42a hà iniziatu cù a consegna di u situ u 1 May 2015; u travagliu hè realizatu 33,000/3200 cù 7 persunale è 24 machini pisanti in u campu à u tempu più occupatu; U prucessu di custruzzione, in u quali u più altu livellu di tecnulugii di coordinazione è applicazioni di campu, cum'è u GPS tracking, LOD 400 BIM, hè statu realizatu u 21 di ghjugnu 2018 da u presidente di Turchia, Mr. Recep Tayyip Erdoğan hè statu coronatu cù u primu sbarcu nantu à e piste cù l'aviò presidenziale; Dopu à u prucessu di Preparazione Operativa (ORAT), a Fase 29a hè stata cumpletata l'ottobre 2018, 1 è hè stata messu in opera cum'è "Aeroportu di Istanbul". Inseme cù l'operazioni, i studii di a Fase 1b cuntinuavanu; U 18 di ghjugnu 2020, malgradu a pandemia di COVID-19 chì hà affettatu u mondu sanu, hè stata finita è a 3a pista parallela hè stata messa in opera cù u triple decollo parallelu, chì era a prima volta in Turchia. Cù un edifiziu terminale di circa 3 milioni di m1.4, un parcheghju per 2 mila veiculi è 18 piste attive, l'aeroportu di Istanbul hà una capacità di passageri di 5 milioni da a so prima fase. Tutta l'infrastruttura operativa hè stata pianificata è messa in opera per indirizzà 90 milioni di passageri da a Fase 1. A custruzzione di l'altri fasi principiarà cù l'aghjurnamentu di u Pianu Maestru è u numeru di passageri chì ghjunghjenu à e figure specificate in u cuntrattu, secondu i termini di u cuntrattu, è serà cumpletu in i periodi specificati in u cuntrattu. In cunsiquenza, à a fine di 120 fasi, 4 milioni / annu di capacità di passageru attivu è 5 milioni di passageri / annu di capacità operativa di infrastruttura operativa seranu ghjunti cù 9 piste indipendenti parallele (150 piste in totale), terminal principale è edifici di terminal satellitari.

Apertura è dopu

U nome di l'aeroportu, chì hè statu ufficialmente apertu u 29 d'ottobre di u 2018, hè statu annunziatu cum'è Aeroportu di Istanbul u stessu ghjornu.

A terza pista di l'aeroportu, a casa d'ospiti statali è a moschea hà apertu u 14 di ghjugnu 2020. Un museu hè statu apertu à l'aeroportu u 17 di lugliu 2020.

Terminali

A dimensione di l'edificiu di a terminal principale hè di 1,3 milioni di m2. L'edificiu terminale, chì hà ricevutu u certificatu LEED in 2020, hè u più grande edifiziu in u mondu per avè stu certificatu.

piste

L'aeroportu hà 3,5 piste, 4-5 km di lunghezza, 1 piste perpendiculari à u Mari Neru è 6 pista parallela à u Mari Neru, adattate per l'atterrissimu è u decollo di grandi aeroplani.Grazie à queste piste, u più grande passageru codificato F. i piani Airbus A380 è Boeing U 747-800 ponu sbarcà in a zona. I dui taxiways truvati sò 3.500 metri di lunghezza è 45 metri di larghezza. Questi taxiways anu caratteristiche di pista di emergenza. Picculi taxiways cunnessi à elli sò ancu custruiti.

torre di cuntrollu di u trafficu aereu

A torre di cuntrollu di u trafficu aereu, chì a fundazione hè stata stabilita in uttrovi 2016 è cuncepita cum'è 90 metri d'altitudine è 17 piani, hà vintu u Premiu Internaziunale di l'Architettura 2016 cù u so disignu in forma di tulipanu.

altre strutture

Ci hè un parcheghju cù una capacità di 40.000 451 veiculi in l'aeroportu. Inoltre, un hotel chjamatu Yotel cù XNUMX cabine hè in serviziu in l'aeroportu.

Aeree è destinazioni 

Airlines destinazioni di volu
Air Corsica Atena 
Aeroflot Mosca-Sheremetyevo 
African Airways Beyda, Tripoli-Mitiga
Air Albania Tirannu 
Air Algerie Annabe, Algeria, Constantine, Oran
Air Astana Almaty, Atyrau, Nur-Sultan
Air France Parigi-Charles de Gaulle
Air Moldova Chisinau
Air Serbia Belgradu
Tutti i Nippon Corsica Tokyo-Haneda (à partesi da u 6 di lugliu 2020) 
Ariana Afghan Airlines Kabul, Mazar-i-Sharif
Asiana Corsica Seul-Incheon 
Ata Airlines Teheran-Imam Khomeini, Tabriz
Cumpagnia di Traffic Avia Bishkek
L'Azerbaijan Airlines Baku, Ganja 
Badr Airlines Khartum
belavia Minsk
British Airways Londra-Heathrow 
Buraq Air Tripoli-Mitiga
China Southern Corsica Beijing-Capital (finisce u 30 di marzu di u 2020), Beijing-Daxing (inizia u 31 di marzu di u 2020), Wuhan 
Corendon Airlines Casablanca 
EgyptAir U Cairo 
Emirates Dubai-Internazionale 
Ethiopian Airlines Addis Abeba
Air France Abu Dhabi
Vola à Bagdad Bagdad, Erbil
Fly Jordan Amman-Regina Alia
Ghadames Air Transport Tripoli-Mitiga
golfu Air Bahrain 
indigo Delhi 
Iran Air Teheran-Imam Khomeini
Iran Aseman Airlines Teheran-Imam Khomeini, Urmia
Airways Iraqi Baghdad, Bassora, Erbil, Sulaymaniyah
Jazeera Airways Kuwait
Aviazione in Ghjurdanu Amman-Regina Alia
Airlines di Juneyao Shanghai-Pudong (à partesi da u 24 di ghjugnu 2020) 
Cam Air Kabul
KLM Amsterdam 
Korean Air Seul-Incheon
Kuwait Airways Kuwait
Air Corsica Varsavia-Chopin
Lufthansa Francuforti
Libyan Airlines Beyda, Tripoli-Mitiga
Ali libiche Tripoli-Mitiga
Mahan aria Teheran-Imam Khomeini
Meraj Airlines Mashhad, Teheran-Imam Khomeini
Middle East Corsica Beirut 
Aeree di u ventu di u Nordu Nizhnekamsk 
Nouvelair Tunis
Oman Air Muscatu
Onur Air Antalya, Dusseldorf, Trabzon, Bodrum, Odessa
Pegasus Airlines Izmir
Qatar Corsica Doha 
Qeshm Air Teheran-Imam Khomeini
Red Wings Airlines Kazan, Mosca-Domodedovo, Rostov-on-Don, Saint Petersburg, Ufa, Ekaterinburg
Airlines Rossiya San Petruburgu
Royal Air Maroc Casablanca
Royal Ghjordanu Amman-Regina Alia
Saudia Jeddah, Medina, Riyadh 
SCAT Aktau, Shymkent
Sichuan Corsica Chengdu
ANA Singapore 
SkyUp Airlines Kiev  
Salmon Air Dushanbe
Base Air Isfahan, Teheran-Imam Khomeini
Tarom Bucarest
Transavia Francia Nantes
Tunisair Tunis
Turkish Airlines Abidjan, Abu Dhabi, Abuja, Adana, Addis Abeba, Adıyaman, Ağrı, Aqaba, Accra, Almaty, Amman-Queen Aliye, Amsterdam, Ankara, Antalya, Antananarivo, Asmara, Ashgabat, Atene, Atlanta, Baghdad, Bahrain, Baku, Bamako , Bangkok-Suvarnabhumi, Banjul, Bari, Barcelona, ​​​​Basilea/Mulhouse, Bassora, Batman, Batumi, Belgrado, Berlin-Tegel, Beirut, Bilbao, Billund, Bingol, Birmingham, Bishkek, Bodrum, Bogotà, Bologna,  Bordeaux, Boston-Logan, Brema, Bruxelles, Budapest, Buenos Aires-Ezeiza, Bucarest, Jakarta-Soekarno-Hatta, Cancun, Cape Town, Caracas, Ginevra, Algeria, Chicago-O'Hare, Djibouti, Jeddah, Cotonou, Canakkale, Dakar-Diass, Dalaman, Dammam, Dhaka, Dar es Salaam, Delhi, Denizli, Denpasar/Bali, Diyarbakir, Doha, Douala, Dubai-International, Dublin, Dubrovnik, Durban, Dushanbe, Düsseldorf, Edimburgo, Edremit, Al-Novembre, El- Uksur, Elazig, Entebbe, Erbil, Ercan, Erzincan, Erzurum, Francoforte, Freetown, Gaziantep, Gazipasa, Ganja, Göteborg, Graz, Guangzhou, Hakkari, Amburgo, Hannover, Hanoi, Kharkiv, Khartum, Hatay, Havana, Helsinki, Kherson, Ho Chi Minh City, Hong Kong, Houston-Intercontinental, Hurghada, Igdir, Isfahan, Alexandria-Borg Al Arab, Islamabad, Izmir, Johannesburg-OR Tambo, Kabul, Cairo, Kahramanmaras, Clusters, Karachi, Kars, Kastamonu, Catania , Kathmandu , Kayseri, Casablanca, Kazan, Kyiv-Borispil, Kigali, Kilimanjaro, Kinshasa-N'djili, Chisinau, Colombo-Bandaranaike, Conakry, Constantine, Konya, Copenhagen ag, Cologne/Bonn, Constanta, Krasnodar, Kuala Lumpur-International, Kuwait, Kütahya, Lagos, Lahore, Nicosia, Leipzig/Halle, Libreville, Lisbona, Ljubljana, London-Gatwick, London-Heathrow, Los Angeles, Lusaka, Luxembourg, Lviv, Lyon, Madrid, Mahé, Malabo, Málaga, Malatya, Male, Malta, Manchester, Manila, Maputo, Marrakech, Mardin, Marseille, Muscat, Mauritius, Medina, Mexico City, Merzifon, Mashhad, Mazar-i-Sharif, Miami , Milan -Malpensa ,Minsk, Mogadiscio, Mombasa, Montreal-Trudeau, Mosca-Vnukovo, Mumbai, Mus, Munich, Nakhchivan, Nairobi-Jomo Kenyatta, Napoli York-JFK, Niamey, Nice, Nuakchot, Nur-Sultan, Nuremberg, Odessa , Oran , Ordu-Giresun, Osaka-Kansai , Oslo-Gardermoen, Ouagadougou, Panama-Tocumen, Paris-Charles de Gaulle, Beijing-Capital , Phuket, Podgorica, Pointe-Noire, Port Harcourt, Porto, Port Sudan, Praga, Pristina , Riga , Riyadh, Roma-Fiumicino , Rostov-on-Don, Salzburg, Samara, Samsun, San Francisco, Saint Petersburg, São Paulo-Guarulhos, Sarajevo, Thessaloniki, Samarcanda, Seoul-Incheon, Singapore, S Inop, Sivas, Sochi, Sofia, Stoccolma-Arlanda, Strasburgu, Stuttgart, Sulaymaniyah, Shanghai-Pudong, Sanliurfa, Sharjah, Sharm el-Sheikh, Sirnak, Shiraz, Teheran-Imam Khomeini, Taif, Taipei-Taoyuan, Tallinn, Tashkent, Tabriz, Tel Aviv, Tbilisi, Tokyo-Haneda, Tokyo-Narita, Toronto-Pearson, Toulouse, Trabzon, Tunisia, Ufa, Ulan Bator, Uşak, Skopje, Valencia, Van, Vancouver, Varna, Varsavia-Chopin, Venezia, Vilnius, Vienna, Voronezh, Washington-Dulles, Xi'an , Yanbu, Yaoundé, Ekaterinburg, Zagabria, Zanzibar, Zaporizhia, Zonguldak, Zurich
Staggione: Friedrichshafen, Karlsruhe/Baden-Baden, Moroni, Pisa, Rovaniemi
Airlines Turkmenistan Ashgabat
Airlines International Airlines Kiev-Borispil, Odessa
Uzbekistan Airways Samarcanda, Tashkent
Zagros Airlines Mashhad, Teheran-Imam Khomeini

Cargu

Centru di Cargo / Logistica; Serà stabilitu nantu à una superficie di 1,4 milioni di metri quadrati per a prima fase di u prugettu, è ghjunghjerà una dimensione di 200.000 milioni di metri quadrati cù una superficie addiziale di 1,6 4 metri quadrati da esse custruitu in e fasi seguenti. . Cum'è un primu passu in linea cù questi scopi, un protokollu preliminare hè statu firmatu cù DHL Express u 2015 di marzu di u 20 per una zona di 2,5 mila metri quadrati induve l'operazioni di carica seranu realizate. Inoltre, assai impurtanti cumpagnie domestiche è straniere chì furniscenu servizii in carica, logistica è spazii di almacenamento temporale sò ancu implicati in stu prughjettu. U Cargo / Logistic Center hà da serve cù una capacità annuale di 5,5 milioni di tunnellati aerei in a prima fase, è sta capacità hè prevista per esse aumentata finu à 29 milioni di tunnellate annu cù a seconda è a terza fase. I posti di parcheghju per stu centru, induve 38 aerei di carica largu è opzionalmente 456 aerei di carica ponu attraccate à u stessu tempu, sò situati davanti à l'area di almacenamento temporale.Una infrastruttura di operazione rapida è impeccabile chì ùn serà micca affettata da u trafficu di l'aeronautica. cundizioni climatichi avversi sò stati cunsiderati. In a Cargo City chì deve esse stabilita in l'Aeroportu d'Istanbul, i spazii di almacenamentu tempuranee, l'edificazioni di l'agenzia, l'uffizii doganali è tutte l'operazioni di carica / logistica seranu situate inseme. Ci saranu punti di serviziu cum'è servizii bancari, caffè è ristoranti, lavanderia, parrucchiere, PTT, lochi di cultu, veterinariu, centru di salute, laboratori di teste per facilità u travagliu di u persunale di tutte e cumpagnie chì travaglianu in Cargo City. è ancu quelli chì anu da aduprà sta zona per scopi di cummerciale. I parcheghji sò previsti per 18 mila veiculi grandi è chjuchi in una zona d'usu tutale di XNUMX mila metri quadrati previsti per tutte e zone di supportu induve a circulazione hè intensa. Inoltre, una strada d'entrata alternativa hè stata pianificata in modu chì i stakeholder è l'impiegati ponu ghjunghje à a cità di carica senza trafficu durante l'ora di punta.

Statistiche di i passageri

 
Annu Voli domestici Internaziunale Toplam
2018 65.006 30.199 95.205
2019 12.574.641 39.434.579 52.009.220
2020 (fini di settembre) 5.862.150 12.196.081 18.058.231

Trasportu à l'aeroportu di Istanbul

L'aeroportu di Istanbul hè integratu cù l'Autostrada D-020, l'Autostrada di Marmara Nordu è u Ponte Yavuz Sultan Selim in u trasportu stradale. Cum'è un sistema ferroviariu, finisce à a stazione di trasferimentu in l'aeroportu cù u Trenu d'Alta Velocità. U terminal hè situatu in Gayrettepe è Antalya via u metro M11. Halkalısi cunnetta à . Stu metro passerà cumplettamente sottuterra è a so custruzzione cuntinueghja. Hè pussibule ghjunghje à l'aeroportu cù i veiculi Havaist di IETT è Istanbul Transportation Inc.

Da u 21.08.2020, IETT furnisce trasportu urbanu cù linee 8 è HAVAIST cù linee 9. U numeru è a frequenza di e linee sò aghjustate secondu u numeru di voli è a densità di passageri. Dui linee interurbani servenu attivamente cù Istanbul Seyahat. U serviziu di trasportu di passageri principia prestu da Bursa è i so circondi à l'aeroportu di Istanbul.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*