À propositu di Konya Alaeddin Hill è Alaeddin Mosque

À propositu di Konya Alaeddin Hill è Alaeddin Mosque
À propositu di Konya Alaeddin Hill è Alaeddin Mosque

Alaeddin Hill hè una collina situata in u distrittu Karatay di Konya, Turchia. A cullina, chì hè 450 x 350 metri d'altezza è 20 metri d'altezza, era unu di l'insediamenti protostorichi chjamati tumulus.

In u risultatu di i scavi realizati da a Società Storica Turca in u 1941, hè statu capitu chì u primu stabilimentu nantu à a muntagna principia in 3000 aC, in l'Età di Bronzu. Dopu à stu periodu, cuntinuò à esse usatu cum'è un insediamentu in i periodi frigianu, ellenisticu, rumanu, bizantinu, selgiuchi è ottumanu, rispettivamente. Oghje, in più di u so valore storicu, hè una passeggiata.

Storia di Alaeddin Hill

Alaeddin Hill, chì hè cunnisciutu per esse statu prima stallatu in u 3000 aC, in l'Età di Bronzu Primu; dopu ospitu da l'Hittiti. Dopu à u colapsu di u Regnu Hittite in u 1190 aC, hè vinutu sottu à u regnu di i Frigi. Duranti stu periodu, a muntagna hè stata chjamata "Kawania". Dopu à i Frigiani, a regione passò à e mani di i Lidiani. Duranti l'Imperu Achemenide, chì hà distruttu u Regnu Lidia in u 547 aC, diventò una cità affiliata à a satrapia di Cappadocia.

Kawania era pronunzianu "Kaoania" in grecu anticu. Hè stimatu chì durante stu periodu, a cità hà datu u so nome à "Ikonion", chì significa "descrizzione" in grecu per via di a so similitudine di sonu. Durante u regnu di l'Imperu Rumanu d'Oriente, Ikonion era u centru amministrativu di una grande regione intornu à ellu. Duranti stu pirìudu, mentri i mura chì circundanu a muntagna sò stati rinnuvati, alcune strutture sò state custruite fora di i mura di a cità.

A cità, chì era a capitale di l'Anatolia Seljuk State à a fine di u seculu XI, hà ricevutu u so primu è unicu attaccu dopu à sta data durante a Terza Cruciata. L'imperatore di u Sacru Rumanu Fidiricu Barbarossa avia pigliatu a cità in u 11 per riposà a so armata. Pocu dopu, a cità hè stata ripresa da i Seljuks.

In seguitu, hè accadutu in i cunfini di l'Imperu Ottumanu è dopu Turchia.

Strutture sopra è a so situazione attuale

A struttura più impurtante nantu à a muntagna chì hà sopravvissutu à l'oghje hè a Moschea Alaeddin è e cupole à u nordu di a muntagna. Sta moschea, chì a custruzzione hè stata finita in u 1220, piglia u so nome da u sultan Seljuk Alaeddin Keykubad I. II. In a grande volta in u cortile custruitu da Kılıç Arslan, II. Ci sò e tombe di ottu sultani, cumpresu Kılıç Arslan. In novu, durante u periodu Seljuk, un palazzu hè statu custruitu à u nordu di a muntagna.

À u sudu di a muntagna, ci era un quartiere induve e cumunità greche è armene campanu sin'à u XXmu seculu. E chjese adiacenti di queste cumunità sò sparite in l'anni 20. Oghje, a casa di l'armata sta in u so locu.

Ùn hè micca cunnisciutu per quale scopu a chjesa, chì hè stata custruita nantu à a muntagna in i seculi 10 o 11, hè stata aduprata durante u periodu Seljuk. Sicondu certi fonti scritti in u 13u seculu, a tomba di Platone si trova quì. Un mercante russu chjamatu Vasilij, chì passava per a regione in u 1465-1466, dice chì u nome di a chjesa era Amfilokios. L'edifiziu, chì diventò una masjid durante u periodu ottomanu, hè statu cunvertitu in una torre di clock in u 1872 perchè ùn ci era più una congregazione. Hè statu distruttu in l'anni 1920 dopu avè usatu cum'è arsenale durante a Prima Guerra Munniali.

Accantu à a moschea, ci hè una fontana è un reservoir d'acqua custruitu da u guvernatore Konya Ferit Pasha in u 1908. U Monumentu di i Martiri, custruitu in u 1936 in u stilu di u Muvimentu di l'Architettura Naziunale, si trova nantu à a parte di a muntagna chì domina u Mevlana Kulliye.

In più di l'edificazioni storichi, oghje ci sò diversi giardini di tè è ancu l'uffiziu di u matrimoniu è a casa di l'armata. Inseme cù i travaglii di riforestazione, serve cum'è una zona di recreazione in più di u so valore storicu.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*