Sarikamis Epica Scritta à u Fretu hè a Storia di Patriotismu

L'epica di Sarikamis scritta à u friddu hè a storia di u patriotismu
L'epica di Sarikamis scritta à u friddu hè a storia di u patriotismu

Sarikamis Epica Scritta à u Fretu hè a Storia di Patriotismu

L'annu hè 1914 ... Yer Sarıkamış ...

Avemu persu 60 mila martiri in Sarıkamış, di i quali 78 mila eranu congelati.

Trà u 1914 è u 15 di dicembre di u 22, 60 XNUMX suldati chì anu participatu à l'operazione di ripiglià Kars da i Russi si sò congelati à morte in i monti Allahuekber vicinu à Sarıkamış.

Enver Pasha, u Vice Cumandante in Capu, avia u scopu di chjappà i Russi cù una grande forza da un locu inesperu, attraversendu i Monti Allahüekber, è di riincorporà Kars in a so patria.

In i passaghji di e muntagne Allahuekber à una altitudine di 2-3 mila in i lochi, a temperatura hè cascata à 30 gradi sottu à zero. A maiò parte di i suldati turchi eranu ghjunti da u desertu è purtavanu uniformi d'estate.

Staff Officer Şerif Bey descrive a situazione di i nostri suldati sottu u friddu glaciale in Sarıkamış in u so libru "Sarıkamış":

"Un suldatu accucciatu ind'a neve à u bordu di a strada, chì abbracciava un munzeddu di neve cù i so braccia, si mordiava cù i denti, tremandu è piangendu. Vuliu caccià è mandà à a strada. Ùn m'hà mai vistu. u poviru era pazzo. In questu modu, avemu lasciatu forse più di decimila persone sottu à a neve in un ghjornu è avemu passatu per sti ghiacciai maledetti.
Duca Alexandrovich Pietrovic, Vice Capu di Staff di l'Armata Caucasiana Russa, hà datu un locu in i so memorie nantu à ciò chì hà vistu in Sarıkamış:

"Nove eroi inginocchiati in a prima fila. Piglianu a mira cù i so Mausers, stavanu à tirà u grillu, ma ùn pudianu. Eranu cusì rigidi... È u Major Nihat à a diritta. Stendu drittu, a testa nuda, i capelli tinti di biancu, l'ochji opposti... Ùn aghju micca ricevutu l'ultimu distaccamentu turcu in a muntagna Allahuekber. S'eranu cedutu à u so Diu assai prima di noi.

E muntagne Allahuekber sò state attraversate cù 37 mila martiri è Sarıkamış hè statu assediatu. L'operazione d'assediu di Sarıkamış finì u 5 di ghjennaghju di u 1915, prima chì u mira puderia esse catturatu per via di u fretu estremu è a fame.

L'Armata Ottumana hà persu 60 mila martiri in queste muntagne, 78 mila di quali eranu congelati. E truppe russe anu ancu persu 32 mila suldati in queste guerre.

Ancu s'è 106 anni sò passati, commemoramu i nostri eroi chì sò caduti martiri in i Monti Sarıkamış Allahuekber cun misericordia è gratitudine.

Riposa in pace.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*