L'agricultore di Eskişehir si rivolta: u Prughjettu URAYSİM distruggerà i terreni agriculi fertili

L'agricultore di Eskisehir s'hè ribellu. U prugettu Uraysim hà da distrughje i terreni agriculi fertili
L'agricultore di Eskisehir s'hè ribellu. U prugettu Uraysim hà da distrughje i terreni agriculi fertili

I terreni agriculi fertili di l'Alpu Plain, chì sò intruti in l'agenda di Turchia cù a resistenza di u populu di Eskişehir à u prughjettu di a centrale termica chì causarà un grande dannu à l'ambiente è a salute umana, hè affruntatu cù un novu periculu.

Dopu chì u prughjettu di a centrale termica hè statu annullatu da una decisione di a tribunale, a distruzzione di millaie di ettari di terreni agriculi hè nantu à l'agenda di u Prughjettu di Test Center di Sistemi Ferroviari (URAYSİM), chì hè previstu per esse stabilitu in a regione sta volta. In i paesi di Bozan, Çardakbaşı è Yeşildon di l'Alpu, hè statu decisu di esproprià millaie di decari di terreni agriculi fertili per esse stallati in u scopu di u prugettu. I paisani, chì s'opponu à a decisione in u fundamentu chì finiscinu cù l'agricultura è l'allevamentu di l'animali in a regione, anu dumandatu u prugettu per esse spustatu in terri sterpi in a regione. U deputatu CHP Eskişehir Utku Çakırözer, chì hà scontru cù l'agricultori, hà dettu: "Ùn sò micca contru à a custruzzione di un centru di prova in a cità ferroviaria Eskişehir, Alpu. Ma ùn hè micca ghjustu di custruisce un magazzinu di granu nantu à e nostre terre fertili. U principale sustenimentu di sta regione hè l'agricultura è a zootecnia. I paisani sò in piedi. Nisunu di elli ùn volenu dà u so terrenu fertili. Stu prughjettu deve esse custruitu nantu à zoni aridi improduttivi in ​​a listessa regione invece di terreni agriculi fertili. Turchia hè ghjunta à u puntu di impurtà u granu. Ma qualchissia cerca sempre di distrughje a terra fertili chì pruduce u granu ", disse.

SURVIVE PÀ A SO TERRA

Per l'area di prova URAYSİM, chì hè prevista per esse implementata in Alpu in u corpu di l'Università Anadolu, i rails seranu posti nantu à una zona di 35 mila decare cumpresi i paesi Bozan, Çardakbaşı è Yeşildon. Una decisione di espropriazione hè stata presa per migliaia di ettari di terreni agriculi in l'area di prova induve circa 100 chilometri di ferrovia seranu posti. Quasi 500 vignaghjoli, chì ùn volenu micca caccià e so terre fertili, pugnanu per fà sente a so voce. U deputatu CHP Eskişehir Utku Çakırözer hà riunitu cù l'agricultori in Bozan è hà dumandatu à l'Università Anadolu "di trasfurmà u centru di teste in terreni sterili di tesoru in a stessa regione invece di terreni agriculi fertili".

GIUCANU CU U NOSTRE PANE

U presidente di a Cooperativa di Sviluppu Agriculu di Bozan, Güven Kırgı, hà spiegatu i motivi principali di e so obiezioni cume segue:

"Avemu luttatu dapoi anni. Avemu mandatu petizioni. Avemu dettu cambià u locu di u prugettu, pigliate à a zona sterile. Ma ùn l'anu à sente è l'anu purtatu à a fine. Hanu espropriatu senza mancu dumandà a nostra appruvazioni. Sti terri sò u nostru pane. Avemu fattu cunsulidazione è perforatu pozzi per l'agricultura da fà quì. Molti sforzi è soldi sò stati spesi. Avà, chilometri di rails seranu disposti nantu à sti terri senza u nostru accunsentu. Tuttu sparirà in una penna. L'agricultura è l'allevamentu di l'animali finiranu ancu. Chì sti rails sò posti in a regione arida chì chjamemu Akbayır invece di questi paesi.

FINI L'AGRICULTURA, L'ALLEVAMENTO

U membru di u Cunsigliu di a Municipalità di Alpu, l'agricultore Murat Erginbaş, hà dettu: "E zone più fertili di a nostra pianura Alpu. Hè una terra cusì fertili chì avemu piantatu 2 culturi differenti à l'annu. Ricevemu tunnellate di prudutti da u listessu campu in tuttu l'annu. In l'allevamentu di l'animali, 60 per centu di a regione sana hè fatta in questa regione. 60 mila animali chjuchi è bovini sò tenuti in i paesi induve si metteranu sti rails. Hè per quessa, ùn pigliate micca queste terre ", disse.

Ali Baş, un membru di u Cunsigliu di Amministrazione di a Cooperativa di Irrigazione Bozan, hà dettu: "Dicenu chì u Trenu d'Alta Velocità, i nostri terreni più produttivi sò stati distrutti. Avà, à tutte e nostre obiezioni, anu pruvatu à stabilisce u prughjettu URAYSİM nantu à e nostre terre fertili. Avemu cullatu e nostre petizioni, fattu i nostri chjamati, ma ùn ci hè stata risposta. Avà, di colpu, hè stata presa a decisione di esproprià e nostre terre. Semu vittimi. Semu tutti agricultori è campagnoli contr'à questu. Lasciateli andà è fà sti prughjetti in i lochi induve l'erba ùn cresce ", disse.

ÇAKIRÖZER: Hè ACCIDUTA À U PAESU, HAI FATTU

U deputatu CHP Eskişehir Çakırözer hà dichjaratu ch'elli anu resistutu dapoi anni inseme cù l'agricultori per chì u prugettu sia trasferitu in zone più aride, "Avemu dettu dapoi 5 anni. In 2016, avemu chjamati da a Gran Assemblea Naziunale Turca. I paisani anu centinaie di petizioni firmate. Stu centru di teste deve esse custruitu, ma invece di terri fertili, deve esse custruitu nantu à più zoni sterili in a regione. Ma nimu ùn sente a voce di l'agricultore. L'anu purtatu à una strada morta è hà pigliatu una decisione d'espropriazione. Se ùn hè micca impeditu da a lege, i rails seranu posti nantu à a terra agricula più fertili di Turchia. In questa regione, l'agricultura è l'allevamentu di l'animali anu da esse fine. Turchia hè ghjunta à u puntu di impurtà u granu cù queste pulitiche. Hè vinutu perchè anu distruttu i terreni agriculi fertili cum'è in Alpu.

L'UNIVERSITÀ DEVE SOSTITUIRE I RAILS

Chjamendu a gestione di l'Università Anadolu, chì hè u pruprietariu di u prughjettu URAYSİM, Çakırözer hà dumandatu à cambià a strada di a zona di prova in u prugettu. Çakırözer hà dettu: "Eskişehir hè una cità ferroviaria. L'investimenti in u campu di i sistemi ferroviari sò pusitivi. L'agricultori ùn sò micca contru à u prugettu. Ma simu contru à a distruzzione di i terreni agriculi fertili di l'Anatolia. Ci sò terri sterili in a listessa regione. Hè ancu terra di tesoru. S'elli sò custruiti quì, u prugettu pò esse implementatu à menu costu, senza perdita di produzzione agricula è più veloce. L'azzione legale hè ancu iniziata in questu sensu. Ma invece d'aspittà u risultatu di u casu, l'Università Anadolu duveria piglià a so propria decisione è traslassà u prugettu.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*