Quale hè Seher Aksel, a Prima Macchinista Femmina di i Ferroviari, Quanti Vechji, Da Induve?

Quale hè Seher Aksel, a prima femina meccanica di e ferrovie, quanti anni hà è da induve hè ?
Quale hè Seher Aksel, a prima femina meccanica di e ferrovie, quanti anni hà è da induve hè ?

Seher Aksel, chì hà cuminciatu à travaglià in TCDD in u 1989, hè statu registratu cum'è a prima meccanica femminile di Turchia. Seher Aksel, cuntendu a so storia di passà in a professione, e difficultà ch'ella hà sappiutu in questu travagliu duminatu da l'omi, è a so lotta, hà dettu chì in quelli anni ùn ci era ancu un bagnu separatu per e donne è hà luttatu per questu.

Sindaco di a Municipalità Metropolitana di Istanbul Ekrem İmamoğlu In riferimentu à a nutizia intitulata "A metro di Mosca hà reclutatu i primi cunduttori di treni femini in a storia muderna" publicata in u ghjurnale ben stabilitu di u Regnu Unitu The Guardian, hà sparte i seguenti nantu à u so contu Twitter: In Istanbul, induve a prima donna cunduttore hà pigliatu l'uffiziu in u 1988, u numeru chì era 30 finu à u 2019 di ghjugnu 14 hà aumentatu rapidamente in 1.5 anni. In pocu tempu, u numeru di cunduttori di u metro femminile serà 126 ".

Quandu i meccanichi di e donne sò stati citati nantu à e social media, Tugay Kartal, un membru di Haydarpaşa Solidarity, hà sparte alcune informazioni nantu à i scaffali polveri di a storia cù i so seguitori. In a so parte di Kartal, hà parlatu di Seher Aksel, chì hè statu registratu cum'è "u primu meccanicu femminile di TCDD".

Ghjurnale KadıköyEccu l'intervista di Erhan Demirtaş cù Seher Aksel da:

A STORIA DI VITA DI SEHER AKSEL

A ferrovia hè cunnisciuta cum'è una professione dominata da l'omi. Per questu mutivu, e donne sò stati impiegati principalmente in i servizii di l'uffiziu per parechji anni. Tuttavia, per via di a diminuzione di a pupulazione maschile in Europa dopu à a Siconda Guerra Munniali, in particulare in i paesi di u bloccu orientali, e donne sò state attribuite funzioni in professioni cum'è cunduttori, cunduttori è revisionisti in e ferrovie.

Ancu s'ellu ùn hè micca persunale tecnicu in Turchia, assai donne anu travagliatu cum'è ferrovieri in pusizioni manageriali. Seher Aksel, chì hà cuminciatu à travaglià in a Stazione Ferroviaria di Haydarpaşa in u 1989 è hà travagliatu cum'è machinist per trè anni, pò esse cunsiderata a prima donna à rompe a cunniscenza maschile di e ferrovie.

Dopu avè graduatu da l'Università Tecnica Yıldız, a Scola Prufessionale di Custruzzione è Gestione Ferroviaria, Dipartimentu di Certificazione in u 1989, Seher Aksel hà cuminciatu à travaglià cum'è impiegatu permanente in a Republica di Ferrovie Statali di Turchia. U so interessu per i prublemi tecnichi l'hà purtatu à diventà un meccanicu è sta brama hè stata accettata da TCDD in quelli anni.

Seher Aksel, chì hà assistitu à i corsi di motori ausiliari di motori diesel è di maneuvering engine, hà finitu cù successu questi corsi. Aksel, chì hà travagliatu cum'è trainee per 3 mesi, hà cuminciatu à travaglià cum'è machinist rispunsevuli dopu avè finitu u so stage.

In ogni casu, postu chì e cundizioni di travagliu di u periodu eranu disposti per l'omi, hà avutu a lotta cù parechje cose. Seher Aksel descrive quelli anni cusì: "Aghju luttatu per avè un bagnu separatu per e donne in l'attellu. Ma 20 anni dopu, un bagnu separatu hè statu custruitu solu per e donne. I lockers eranu unu à fiancu à l'altru. Eru l'unica donna trà decine d'omi. Ci era spazii per l'omi per duscia, ma nisuna zona per mè. Allora andaraghju in casa senza piglià una doccia o cambià a mo robba.

"VU VOLU ANDÀ IN ESKISEHIR, ÙN AVANTU PERMETTI"

Seher Aksel, chì hà definitu l'attellu di treni cum'è "cum'è l'ambienti di u serviziu militare" in quelli anni quandu hà pigliatu l'uffiziu, descrive questa zona induve ci sò regule strette è e donne anu da luttà per fà un spaziu per elli: "À a fine di u 1990, Aghju fattu a mo prima spidizioni. Per esempiu, ùn pudia micca aduprà u trenu chì andava à Eskişehir perchè ùn eranu micca abituati à a meccanica femminile in quantu à l'amministrazione cummerciale. S'elli m'avianu datu quella spidizioni, avarianu avutu bisognu di organizà un locu per stà. Siccomu tutti questi ùn sò micca stati scontri, aghju utilizatu soprattuttu treni di merci, chì chjamemu distanze brevi. Avemu avutu per andà à Dil Pier da Haydarpaşa ogni ghjornu. À quellu tempu, u mo sognu era di piglià u trenu di merci à Eskişehir. Ma ùn l'accettanu micca. Micca solu i gestori, ma ancu i nostri amici machinisti maschili cù quale avemu travagliatu ùn vulianu micca questu ".

"Ùn site ancu diventatu maestru?"

Parechji ghjurnali anu intervistatu Seher Aksel perchè l'imaghjini di una "meccanica femminile" era una cosa assai nova in quelli anni in i ferrovie. Un clipping di ghjurnale hà fattu e seguenti dichjarazioni annantu à Aksel: "Seher Aytaç, 21 anni, un graduatu di DDY High School, hà dettu: "Quandu era zitellu, mi piaceva ghjucà cù i treni, o piuttostu u ghjocu di u trenu. Avà sò à u travagliu nantu à u trenu veru. Amu u mo travagliu, ancu s'è mi mariteraghju in u futuru, ùn lasceraghju micca di travaglià cum'è cunduttore di treni. Mi ritiraraghju da stu travagliu. A passione di parechji di i mo amichi sò e vitture, è u mo interessu sò i treni ".

Ancu s'è Seher Aksel hà dettu in quelli anni, "Ancu s'ellu mi mariteraghju in u futuru, ùn lasceraghju micca di travaglià cum'è cunduttore di treni", hà avutu à smette di travaglià cum'è cunduttore dopu à 3 anni. Dicendu: "Sò assai stancu durante stu prucessu", Aksel spiega perchè abbandunò di travaglià cum'è meccanicu: "A mo moglia era ancu meccanica in a Stazione di Haydarpaşa. Quandu avemu decisu di marità, avemu decisu chì nimu di noi puderia cuntinuà cum'è cunduttori. Ma ùn era micca u solu mutivu. Eru assai stancu durante stu prucessu. "Stu travagliu hè per mè?" mi dumandava. I nostri salarii eranu uguali à i cunduttori maschili, ma ùn eramu micca trattati ugualmente. A percepzione chì e donne facenu stu travagliu, l'omi facenu stu travagliu, ùn pudia esse superatu. Aviu avutu a lotta cù a mentalità in l'istituzione per un bellu pezzu. 'Chì faci quì ragazza? Ùn puderebbe esse maestru o infermiera ? Aghju scontru assai persone chì dicenu cusì. Dopu abbandunà u travagliu cum'è machinist, aghju travagliatu in l'attellu per un tempu. Sò attualmente travagliendu in u serviziu di trazione ".

"ÙN POSSU TROVARE L'INTERIORE DI L'AMBIENTE DI MACCHINE IN L'OFFICE"

Esprimendu a so devozione à a so professione cù e parolle "A volte vogliu avè cuntinutu cum'è meccanicu", Seher Aksel hà dettu: "Aghju ancu travagliatu in u serviziu di notte mentre travagliava cum'è meccanicu. Era assai stancu, ma mi piacia tantu. Ci hè un gruppu chjamatu a squadra di manuvra. Sicondu a durata di u trenu, assai persone anu travagliatu in questa squadra. À u pede di u muru c’eranu divani è quandu andavamu à riposà, si pusemu nantu à i divani è riposavamu. À l'ora di i pasti, avemu da fà u tè è fà menemen a maiò parte di u tempu. Ùn pudia truvà a sincerità di quellu ambiente in l'uffiziu. Perchè tutti eranu rispunsevuli di l'altri. Pensu chì ci era un ambiente più cullettivu. Mi piace sempre u gustu di tè è menemen quandu mi ricordu di quelli anni ", dice.

"Mi sentu attrattu da a mo casa"

A stazione storica hà un significatu speciale postu chì hà pigliatu lezioni pratiche in a Stazione Haydarpaşa durante i so anni di studiente è dopu hà fattu u so stage quì. Dicendu, "Haydarpaşa era una scola per mè", Seher Aksel esprime i so desideri per a stazione cum'è seguente: "Aghju passatu a maiò parte di a mo vita studentesca quì. Aghju travagliatu in Sirkeci per l'ultimi mesi 3-4 postu chì stu locu hè attualmente in rinnuvamentu. Mi sentu cum'è ch'e sò statu cacciatu da a mo casa, per dì cusì. Quandu eru un studiente, aghju passatu tantu tempu quì chì quandu aghju cuminciatu à travaglià, parechje persone dicenu: "Avete finitu a vostra scola, chì fate ancu quì?" Ci era a vita ancu in u mezzu di a notte in a Stazione di Haydarpaşa. E stazioni deve esse in u core di a cità. Di sicuru, i treni duveranu vene quì. Micca solu a stazione, ma ancu u portu duverebbe vultà à i so vechji tempi. - Decisione

1 Comment

  1. .U primu meccanicu femminile in e ferrovie ùn hè micca seher aksel ..Y.engineer sn.yukçe era u mortu, hè diventata meccanica in u battellu di vapore in Haydarpasa ... a donna hà suppurtatu bè per 3 mesi ..ogni professione hà una bona U trenu hè un travagliu duru..ma ci sò travaglii assai più difficili. Per esempiu, un tecnicu di carru, una donna ùn pò micca fà stu compitu ancu per un ghjornu. Esse un tecnicu di vagone hè un compitu risicatu, difficiule, criticu è impurtante, ancu s'ellu ùn hè micca capitu da l'amministratori.

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*