Quale hè Yasar Doğu?

Quale hè Yasar Dogu?
Quale hè Yasar Dogu?

Yaşar Doğu (natu 1913, Kavak - mortu l'8 di ghjennaghju 1961, Ankara) hè un lottatore turcu chì lotta in stili freestyle è greco-romanu. Natu in u paese Karlı di u distrittu di Kavak di Samsun in u 1913, Yaşar Doğu si trasferì in Emirli, u paese di a so mamma, dopu à a morte di u babbu durante a Prima Guerra Munniali. Yaşar Doğu hè statu mandatu à campà cù a so zia Ayşe Tok (Doğu) in u Kurnaz Village di Amasya in 5 o 1917 quandu a so mamma, Feride Hanım, hà fattu u so secondu matrimoniu in questu paese. Hè cunnisciutu chì era cunnisciuta cum'è Feride in u paese di Ayşe Hanım, in omagiu à a mamma di Yaşar Doğu, Feride. U maritu di a so zia, vale à dì u so cugnatu, Satilmis Tok, hà criatu Yaşar Doğu cun ella finu à u so serviziu militare, indistinguibile da i so figlioli Hayrettin è Kemal. Duranti questi anni, Yaşar Doğu, chì era impegnatu in l'agricultura è l'allevamentu d'animali à fiancu à a so zia è u ziu, portava u so cugnatu, Satilmis Tok, à i matrimonii di u paese u weekend cù a so carrozza unica. Prima di andà in l'esercitu, era piaciutu da l'autorità di lotta di Ankara, presumibbilmente in u 1918, à a lotta di matrimoniu in l'oghje di Amasya Visit Town - ex Village Ziyere.

Mentre era in l'armata in Ankara in u 1936, intrì in u Club di Specializazione di Wrestling è hà iniziatu a lotta di mat. Dopu chì u so serviziu militare finisci in u 1938, si stalla in Ankara è hà cuminciatu à lotta per u so club. Quì, u coach finlandese Onni Helinen, chì era u capu di a squadra naziunale in quellu tempu, hà vistu u so stile di lotta è a forza, è in u 1939 hè statu inclusu in a squadra naziunale. In u stessu annu, hà luttatu in 66 kg à u Campionatu Europeu in Oslo è hè statu scunfittu in una di e so quattru lotte è hè vinutu secondu. A so unica perdita freestyle hè stata di punti contr'à u wrestler Estonian Toots. U Torneo di Oslo era l'unicu torneu freestyle in u quale Yaşar Doğu hà participatu, ma ùn hè micca diventatu un campionu.

In u Campionatu Balcani, tenutu in Istanbul Çemberlitaş in u 1940, hà vintu 3 volte cù trè buttoni è divintò u campionu in 66 kg. Araya II. Cù l'entrata di a Sicunna Guerra Munniali, hà vintu duie altre vittorie da dui buttoni in i dui partiti naziunali tenuti in Cairo è Alessandria in u 1946. In u Campionatu Europeu chì si tinia in Stoccolma quellu annu, hà ghjucatu 73 partite cù 6 kg è vincìu u titulu di Campione Europeu per a prima volta vincendu tutti. Un annu dopu, hà scunfittu di novu tutti i so rivali in u Campionatu Europeu Greco-Rumanu tenutu in Praga è diventa u campionu di 73 chilò.

Hà participatu à l'Olimpiadi d'estate 1948, induve hà scunfittu tutti i 5 di i so avversari è divintò u campionu olimpico.

In u 1949, si n'andò in un Tour Europeu cù a squadra naziunale turca. In stu giru, chì includeva l'Italia, Svizzera, Svezia è Finlandia, hà wrestled un totale di 79 7 chilò è vince tutti. In u stessu annu, u Campionatu Europeu di Wrestling hè statu in Istanbul. Yaşar Doğu hà luttatu à 79 kilogrammi è hè diventatu u campionu chjappà i so primi trè avversari, è in a finale battendu u famosu lotta svedese Groemberg per punti.

In u 1950 si n'andò in un giru, sta volta in Asia. Hà scunfittu i so avversari cù u buttone in tutte e so lotte in Baghdad, Basra è Lahore è sparghje a so fama in Oriente.

Yaşar Doğu hà avutu a pussibilità di participà à u Campionatu Mundiale una volta durante a so vita di lotta. Yaşar Doğu, chì hà cullatu à u tappettu à 1951 kg in u 87, hà vintu u primu è l'ultimu Campionatu Mundiale di a so vita scunfiggendu i so rivali finlandesi, iraniani, tedeschi è svedesi, ancu s'ellu era difficiule per ellu di luttà à stu pesu per via di u so pesu. corta statura. Tuttu a squadra naziunale di lotta chì andò in Helsinki in u 1951 vultò in casa cù u titulu di campiunatu. Questa squadra era composta da Yaşar Doğu, Nurettin Zafer, Haydar Zafer, Nasuh Akar, Celal Atik, Ali Yücel, İbrahim Zengin è Adil Candemir.

Ùn pudia micca participà à l'Olimpiadi di Helsinki in u 1952, quandu era statu dichjaratu prufessiunale da u Cumitatu Olimpicu perchè a casa hè stata rigalata dopu à l'Olimpiadi di Londra.

Dopu à abbandunà a lotta, divintò un coach in a squadra naziunale. U 15 di dicembre di u 1955, mentre era in Svezia cù a squadra naziunale, hà patitu un attaccu di cori severu. Cuntinuò à furmà i ghjovani lottatori dopu ch'ellu vultò in casa, malgradu i stretti cunsiglii di riposu di i medichi.

Hè mortu l'8 di ghjennaghju di u 1961, in Ankara, cù u so secondu attaccu di cori. A so tomba hè in u Cimiteru Militare di Ankara Cebeci.

Yaşar Doğu, unu di i nomi leggendari di a lotta turca, hè statu scunfittu solu in unu di i 47 partiti di lotta cù a maglia di crescente è stella, è hà vintu 46 di i 33 partiti chì hà vintu per tastu. Ancu s'è u tempu nurmale di e 46 partite chì hà vintu era di 690 minuti, sti lotte duravanu un totale di 372 minuti è 26 seconde per via di e chjave chì hà fattu in pocu tempu.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*