Cosa hè COPD? Chì sò i sintomi di a COPD? Pò esse prevenutu a COPD cù a rilevazione precoce?

Cosa hè a COPD? Chì sò i sintomi di a COPD? Pò esse prevenuta a COPD cù a deteczione precoce?
Cosa hè a COPD? Chì sò i sintomi di a COPD? Pò esse prevenuta a COPD cù a deteczione precoce?

COPD (Chronic Obstructive Pulmonary Disease), chì hè un prublema di salute impurtante in u mondu è in u nostru paese, cuntinueghja à aumentà per via di u sottu-ricunniscenza di a malatia è a mancanza di misure preventive necessarie. Ci hè circa 3 milioni di pazienti cù COPD in u nostru paese.

L'Hospital Universitariu di Biruni Specialista in Malattie Toraciche Assoc. Dr. Hande İkitimur hà datu infurmazioni impurtanti nantu à a COPD.

"A Malattia Pulmonaria Obstructiva Crònica (COPD) si trova cù sintomi respiratorii è limitazione di u flussu d'aria per via di anomalie in e vie aeree è alveoli per via di l'esposizione significativa à particelle è gasi dannosi. A COPD hè generalmente vistu in u gruppu di età media è hè una malatia progressiva lentamente.

10 di 9 COPD ùn cunnosci micca a so malatia !

Ancu s'ellu a COPD hè un prublema di salute publica assai impurtante, hè una malatia sottudiagnosticata chì pò esse spessu ricunnisciuta in u periodu tardu.

Sicondu i risultati di u nostru paese in Adana in 2003, solu 10 da 1 persone cun COPD in Turchia sanu chì anu COPD. Sicondu u rapportu preparatu da u Ministeru di a Salute TR in u scopu di u "Prughjettu Naziunale di Carica di Malattia è Efficienza di Costu", a COPD si trova in u 10u postu trà e prime 3 cause di morte. COPD hè una causa seria di morte è di malatia. Di 600 milioni di pazienti COPD, 3 milioni mori annu. L'enorme carica economica è suciale causata da a COPD hè in crescita.

U GRUPPI DI MALATTIE PIÙ RISCHIU IN CORONAVIRUS

Perchè u coronavirus mira à i pulmoni, i pazienti COPD sò trà u gruppu più risicatu.

U metudu più impurtante di prutezzione per questi pazienti hè micca di catturà a malatia. Per questu, hè di grande impurtanza chì stanu in casa, portanu maschere è rispettanu l'igiene di e mani. Inoltre, anu bisognu di utilizà i so medicazione regularmente è applicà à una istituzione di salute senza perde u tempu in casi cum'è a frebba, u dolore musculare è a mancanza di respirazione.

I SINTOMI PRINCIPALI DEVE ATTENZIONE

I sintomi più impurtanti di a COPD sò tosse, sputum è mancanza di respira. Quandu a malatia avanza, a tossa s'intensifica è a quantità di sputum aumenta. Calchì volta a tosse pò esse cusì severa chì suffocate.

I Pacienti cù COPD di solitu vedenu i segni di a malatia in i primi stadi cum'è signali naturali di fumà è vechja, è si applicanu à u duttore quandu i sintomi di a malatia, in particulare a mancanza di respirazione, aumentanu.

Ci hè dui fatturi impurtanti chì determinanu a gravità di a COPD. Exacerbations è malatie cuncomitante. Una exacerbazione hè una deteriorazione aguda di i sintomi di u paci oltre i cambiamenti di ogni ghjornu di solitu à tale puntu chì i sintomi di u paci s'aggravavanu è necessitanu un cambiamentu di trattamentu regulare.

L'exacerbazioni causanu frequenti hospitalizazioni, morti, è una drammatica riduzione di a qualità di vita. I causi più impurtanti di l'exacerbazioni di a COPD sò l'infizzioni è a contaminazione di l'aria. Per quessa, u risicu di l'exacerbazione aumenta in i mesi d'invernu.

comorbidità di COPD; malatie cardiovascular (insufficienza cardiaca, attaccu di cori), diabetes mellitus, osteoporosi, cancru di pulmone, sindromu di l'apnea di u sonnu è depressione. Quandu a relazione trà a COPD è e malatie accumpagnate hè esaminata, sia a prisenza di e malatie aggrava a COPD è e malatie comorbidi avanzanu mentre a COPD avanza. U 25% di i malati di COPD mori di malatie di u cori è u 30% di u cancer di pulmone.

Si deve esse nutatu chì a persona; COPD hè una malatia prevenibile è trattabile. U diagnosticu di COPD deve esse fattu prima, i fatturi di risichi per a malatia deve esse ridutta è deve esse trattatu in modu efficace.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*