Un altru passu impurtante in i tecnulugii di i motori di l'aviazione

un altru passu impurtante in e tecnulugia di i mutori di l'aviazione
un altru passu impurtante in e tecnulugia di i mutori di l'aviazione

I studii di "coltura di aletta di cristallo unicu", chì sò cunsiderate una tappa tecnologica critica in i motori di turbine, sò stati iniziati in 2016 cù a cooperazione di TEI è TÜBİTAK MAM, cù u Prughjettu CRYSTAL sustinutu da u Dipartimentu di R&D è di Gestione di Tecnulugia di a Presidenza di l'Industria di Difesa. In vista di a cunniscenza è di l'esperienza acquisite in u scopu di stu prughjettu, a produzzione di pale di turbine rinfriscate è micca rinfriscate per esse aduprate in a turbina d'alta pressione di u primu mutore di elicotteru naziunale di Turchia TEI-TS1400 hè stata cumpletata è consegnata à TEI. I pale di turbine sò stati prima pruduciuti da a cumpagnia leader di Turchia in i motori di l'aviazione, TEI - TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş. cuncepitu, sviluppatu, fabbricatu è operatu da; U primu mutore di l'elicotteru naziunale di Turchia serà utilizatu in u mutore TS1400 di TEI-TS5.

Lame di turbine, chì sò una di e parti più critiche di i mutori di l'aviazione, per via di i bisogni di prutezzione di l'integrità di e parti è di i motori sottu à temperature elevate, forze multidirezionali è cundizioni ambientali duri; Hè pruduciutu da una superliga à base di nichel, in una struttura cristallina unica, da u metudu di colata di precisione. Queste parti sò adattati per travaglià à temperature finu à 1400 ° C cù i disinni di canali di rinfrescamentu estremamente sensibili chì cuntenenu, è grazia à u sviluppu simultaneo di castings monocristalli, trattamenti termichi successivi è metudi di cuntrollu non distruttivi, un altru passu impurtante hè statu fattu. .

L'alette di casting monocristalli prodotte da TÜBİTAK MAM à standard d'alta qualità seranu prima aduprate in i testi in terra di u mutore TEI-TS1400, è in i stadi successivi di u prugettu, saranu aduprati in i prucessi di certificazione, chì hè assai criticu. per l'aviazione, è dopu in u mutore finali.

A cerimonia di consegna tenuta in u Campus TÜBİTAK Gebze hà assistitu da u presidente TÜBİTAK Prof. Dr. Hasan Mandal, Direttore Generale di TEI è Presidente di u Cunsigliu Prof. Dr. Mahmut F. Akşit, presidente di TÜBİTAK MAM Dr. Osman Okur, Direttore di l'Istitutu di Materiali Prof. Dr. Metin Usta, Chief Engineer, Assoc. Dr. In più di Havva Kazdal Zeytin, i dirigenti è l'impiegati di e squadre di prughjettu TEI è TÜBİTAK MAM anu participatu.

prof. Dr. In u so discorsu à a ceremonia, Mandal hà dettu chì, in u risultatu di a cullaburazione di TÜBİTAK MAM è TEI, i pale di turbine di cristallo unicu, chì sò trà e tecnulugia più critiche di i motori di l'aviazione, sò stati pruduciutu cù successu.

Enfatizendu chì sia u sistema refrigeratu sia u sistema uncooled copre un prucessu di apprendimentu da u disignu à a produzzione, Mandal hà dettu: "Pensu chì, in più di a produzzione in quistione, a cumpetenza è u talentu chì avemu guadagnatu quì sò ancu impurtanti per u sviluppu è a sustenibilità di u materiale. tecnulugia, in particulare in l'industria di difesa di u nostru paese ". disse.

Dichjarà chì anu sviluppatu pale di turbine, chì travaglianu in cundizioni difficili è qualchì volta ùn ponu esse impurtate, cù TEI, è anu furnitu u primu set, Mandal hà dettu:

"Questu hè veramente un successu impurtante per u nostru paese. U seguitu hè sempre dettu di a produzzione domestica è naziunale; "Iè, avete un elicotteru, ma hè un mutore domesticu?" Iè, TEI pò pruduce lucale. Iè, ci hè un mutore, ma i cumpunenti in u mutore ponu esse pruduciutu in u locu è naziunale? Iè, pudemu avà fabricà pale di turbine, chì sò i cumpunenti più difficiuli di u primu mutore turboshaft domesticu è naziunale di u nostru paese, cum'è TÜBİTAK MAM. Sta tecnulugia hè assai critica è assai limitata numeru di paesi in u mondu hannu sta tecnulugia. Hè un disignu assai cumplessu è difficiule, ùn hè micca faciule fà. Avemu fattu questu. Di sicuru, questu ùn hè micca un prucessu finitu. Di sicuru, ci hè più. Cù u Prughjettu di Sviluppu di Materiali di Motori di Aviazione - ​​Ore firmatu ieri, l'Istitutu di Materiali TÜBİTAK è TEI puderanu avà pruduce superleghe à base di nichel per questa è applicazioni simili, partendu da materie prime.

Presidente di u Cunsigliu di TEI è Direttore Generale Prof. Dr. Mahmut F. Akşit hà spartutu ch'ellu era ancu un membru di u Cunsigliu di Amministrazione di EÜAŞ quandu era un membru di a facultà di l'Università Sabancı, è spiegò chì anu fattu iniziative simili per e pale necessarie per e turbine à gas industriali in quellu tempu, è cusì purtò a detta infrastruttura à TÜBİTAK MAM.

Akşit hà rimarcatu chì ancu s'elli vendenu a pala di turbina, chì hè una di e parti più impurtanti di i mutori di l'aviazione, ùn sparte micca a so tecnulugia, cumu si produce è tali cose, è hà dichjaratu ch'elli anu decisu di sviluppà a tecnulugia di lame quì. perchè cunniscenu l'infrastruttura di TÜBİTAK MAM.

Enfatizendu chì, ancu s'è l'alette aduprate in i motori di l'aeronautica sò più chjuche, Akşit hà dettu: "Per fortuna, i nostri amichi di l'Istitutu di Materiali TÜBİTAK MAM anu successu ancu in questu è ci anu datu a tecnulugia di l'ala chì avemu bisognu". disse.

Akşit hà dettu chì e pale ricevute ùn sò micca e prime pale di turbine prodotte da TÜBİTAK, è chì queste pale sò state aduprate in u mutore TEI-TS1400 chì avianu prima consegnatu à TAI, ma ùn puderanu tene una ceremonia à quellu tempu.

Akşit hà dichjaratu chì anu compru i pale di turbine precedenti gradualmente mentre l'anu finitu, è hà dettu: "Ciò chì vede quì hè un set cumpletu di muturi. Tramindui u primu stadiu hè un cristallu unicu, cù l'aletta di rinfrescante internu, chì hè assai più difficiule, è a seconda tappa hè ancu un cristallu unicu, ma senza l'aletta di rinfrescante internu. Avemu u scopu di utilizà questu in u nostru mutore TS5. Sti ali eranu ancu usati in i mutori chì avemu datu à TAI prima. Questu hè u set cumpletu di u nostru mutore TS5. Era a prima volta di vedeli inseme cum'è un set cumpletu ".

Akşit hà dichjaratu chì anu pruduciutu u mutore numeratu TS4 è chì i testi cuntinueghjanu, "Avemu furnitu u nostru primu mutore di elicotteru naziunale, TEI-TS5, u 1400 di dicembre. Queste ali seranu muntati nantu à u nostru mutore TEI-TS5 numeratu TS1400, speru. Spergu chì travagliaranu nantu à l'elicotteru Gökbey ". disse.

Rimarchendu chì e lame di u primu stadiu venenu prima quandu i parti più critichi in un mutore sò listati, Akşit hà dettu: "Allora pò esse a camera di combustione, allora e lame di a seconda tappa venenu in termini di temperatura è difficultà di tecnulugia. U latu di u compressore hè ancu assai difficiule, ma u più difficiuli hè a prima tappa di lame di cristalli unichi. I parti più critichi. Se ùn pudete micca fà questu, ùn diceraghju micca chì ùn pudete micca inizià u mutore, ma ùn pudete micca generà energia. Ùn pudete micca cullà à alte temperature ". usatu e frasi.

Akşit hà dettu u seguente nantu à a funzione di e pale di turbine di cristallo unicu in i motori:

"Tutti i mutori di jet funzionanu cum'è l'altri mutori di carburanti fossili espansione l'aria calda. Cumu scaldemu l'aria? Mettendu u carburante è accendendu a partita, facemu l'aria calda è espansione. Per rializà stu avvenimentu, avemu bisognu di piglià l'aria da u compressore è cumpressà. S'ellu ùn cumpressa micca l'aria, l'avvenimentu di a combustione serà assai lento è averemu una putenza assai più bassa da u listessu mutore. U putere chì avemu per unità di tempu diminuisce. Hè per quessa chì l'avemu purtatu à alta pressione. Cusì chì brusgia in modu più efficau, per avè più pruduzzione da u mutore in unità di tempu. Comu tali, invece di usà u gasu ejected da daretu in spinta diretta, turnemu una parte di l'energia quì in un muvimentu di rotazione chjappà queste lame calde, chì à u turnu sustene u travagliu di succione è cumpressione di l'aria in u compressore. Senza queste ali, u mutore ùn saria micca capaci di curriri. In altri palori, queste lame operanu u compressore cunsumendu una quantità significativa di putere ".

Dopu à a consegna dopu à i discorsi, l'avvenimentu hè ghjuntu à a fine dopu chì l'invitati anu visitatu u Centru di Eccellenza di Ricerca, Sviluppu è Riparazione di Materiali à Alta Temperature.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*