Storia di i scacchi, cumu si ghjucanu à i scacchi, chì sò e caratteristiche di i so pezzi ?

storia di i scacchi cumu ghjucà à scacchi chì sò e caratteristiche di i pezzi
storia di i scacchi cumu ghjucà à scacchi chì sò e caratteristiche di i pezzi

I scacchi hè un ghjocu di strategia impurtante per i zitelli è adulti. Scacchi risalenti à i tempi antichi; Hè un ghjocu notevule cù e so regule, diverse tattiche è aperture.

Storia di i scacchi

Ci hè una evidenza concreta chì i scacchi sò urigginati in Egittu 4000 anni fà. Oltri a chistu, ci sò scuperti archeologichi chì hè statu ghjucatu in Mesopotamia, Cina è Anatolia. Tuttavia, u nome di u ghjocu di scacchi data di i seculi III è IV d.C. I primi documenti scritti nantu à i scacchi sò stati truvati in India. U ghjocu chjamatu chaturanga ghjucatu in India à quellu tempu hè cunsideratu l'antenatu di i scacchi. I scacchi si sò sparsi da l'India à l'Iran, l'Arabia, da a Spagna à l'Europa grazia à l'Andalusia. In più di e fonti di manuscritti arabi è europei, u primu libru di scacchi fù publicatu in Spagna in u 3.
Scacchi cù u libru publicatu in Spagna cù e novi regule di u ghjocu; Si sparse ancu rapidamente in Italia, Francia, USA è Russia. In u 19u seculu, i maestri di scacchi cum'è Anderssen, Morphy, Rubinstein è Steinitz cuminciaru à fà cunnosce i so nomi. In u 1886, a partita di u campionatu mundiale di scacchi hè stata per a prima volta trà i dui ghjucadori di scacchi più forti di quellu tempu. In u risultatu di l'incontru trà Steinitz è Zukertort, Wilhelm Steinitz divintò u primu campione ufficiale di scacchi mundiale. Sicondu a tiurìa pruposta da Steinitz, chì hè ancu u pioniere di u cuncettu di ghjocu sistematicu in scacchi, u puntu di partenza hè di ghjucà in cunfurmità cù un pianu adattatu per e caratteristiche di a pusizione in scacchi. I studii nantu à e caratteristiche di a pusizione formanu a basa di i scacchi muderni.

Reguli basi di u ghjocu

Hè ghjucatu nantu à un pianu (bordu) custituitu da 8 × 8 totali 64 quadrati. Disponibile in 32 quadrati bianchi è 32 neri. I dui ghjucatori anu un totale di 16 pezzi cù diverse capacità di muvimentu. Hè ghjucatu da dui ghjucatori chì si turnanu chì movenu i so pezzi. U scopu di u ghjocu ùn hè micca di distrughje tutti i pezzi di l'avversariu, ma di catturà u Re di l'avversariu. Questu hè chjamatu "Cheating".
A prisenza di diversi pezzi in u ghjocu di scacchi arricchisce u ghjocu, rende u ghjocu più piacevule è più difficiule. Avà cunnosci brevemente i pezzi di scacchi

In u ghjocu di scacchi, ci sò 6 pezzi cù caratteristiche diverse. Quessi;

  • Pionu
  • At
  • Kale
  • rum
  • Visir
  • Shah

Pionu

Ogni ghjucadore hà 8 pedine. Hè a petra menu preziosa. Il ne peut qu'avancer et détruire (manger) les morceaux diagonalement opposés à lui. U pedone, chì inizialmente pò spustà i dui squadre, pò spustà solu un quadru à tempu.

At

Ogni ghjucadore hà ancu dui. Hè una petra chì si move in una forma di "L" cù dui movimenti avanti è laterali è ùn si move micca linearmente. Hà a capacità di passà sopra altre petre.

rum

Ogni ghjucadore hà dui. Si move in diagonale in tutte e direzzione

Kale

Ogni ghjucadore hà dui. Hà a capacità di move verticalmente è horizontale.

Visir

Ogni ghjucadore hà unu. Hà a capacità di move verticalmente, horizontale o diagonale in tutte e direzzione. Hè a petra più forte. Hà a capacità sia di a torre è di l'elefante.

Shah

Ogni ghjucadore hà un rè. U rè pò spustà solu un quadru in ogni direzzione, verticalmente, orizontali o diagonali. U scopu di u ghjocu hè di catturà u rè di l'avversariu mentre prutegge u nostru rè. Per quessa, hè a petra più impurtante.

Cumu ghjucà à scacchi

Prima di principià u ghjocu, a scacchiera hè posta in modu chì l'angulu inferjuri à u dirittu hè biancu. Allora i pezzi sò posti nantu à i primi dui orizontali di u scacchinu in cunfurmità cù e regule di scacchi. Nantu à u primu horizontale, i castelli sò posti à i dui anguli, dopu i cavalli è l'elefanti sò posti vicinu à i castelli, rispettivamente. Allora a regina è u rè sò posti in modu chì a regina hè posta nantu à u quadru di u so propiu culore (a regina negra hè in u quadru neru è a regina bianca hè in u quadru biancu). 8 pedine sò posti nantu à u sicondu rangu.

Dopu avè postu i pezzi, u ghjucatore cù i pezzi bianchi cumencia à ghjucà. I ghjucatori ghjucanu à turnu. Questu hè chjamatu "fà una mossa". U ghjocu cuntinueghja finu à chì unu di i risultati hè ghjuntu, chì esige a cattura di u rè di l'avversariu o a fine di u ghjocu in reguli di scacchi.

Ancu s'ellu hè assai faciule d'amparà i scacchi, hè un ghjocu chì permette a creatività, u calculu è e cumpetenze di pianificazione per esse aduprate à u più altu livellu per via di e parechje pussibulità chì offre.

In u risultatu di i primi movimenti, a piazza di i pezzi nantu à u tavulinu in un certu pianu hè chjamatu apertura. U fattu chì ci sò 500 aperture diverse in u ghjocu di scacchi è chì ci sò parechje continuazioni diffirenti per ognuna di elli mostra quantu prufonda hè u ghjocu.

Alcune di l'apertura classica sò i seguenti;

  • Apertura di u gambit di a regina,
  • difesa siciliana,
  • difesa francese,
  • Inaugurazione di Ruy Lopez
  • difesa slava.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*