Unendu e forze per trasfurmà Sea Sallow in un vantaghju in Bursa

U disastru di saliva di mare puderia esse una opportunità per l'ecunumia
U disastru di saliva di mare puderia esse una opportunità per l'ecunumia

A Municipalità Metropolitana di Bursa è l'Università Tecnica di Bursa (BTU) uniscenu e forze per trasfurmà a situazione svantaggiata in un vantaghju cù l'usu di mucillagini, chì i pescatori chjamanu saliva di mare, chì affetta i costi di u Mari di Marmara, in u settore agriculu.

A municipalità metropolitana di Bursa cuntinueghja a so lotta cù l'esplosione d'alga / plancton (mucilage), chì i pescatori chjamanu spiu di mare, chì cuminciaru à esse vistu nantu à a riva di u Mari di Marmara, è chì hà affettatu e coste di Yalova, Izmit Bay, Çanakkale è Balikesir. è ancu e coste di Gemlik è Mudanya di Bursa. Per una banda, a Municipalità Metropolitana, chì hà cuminciatu à ritruvà u mare à u so vechju aspettu, cullendu u mucilagiu solidificatu cù l'arnesi di pulizia, da l'altra parte, hà iniziatu i travaglii per portà a mucillagine cullata in l'ecunumia cù a chjamata da BTU. BTU Rettore Prof. Dr. A riunione d'informazione ospitata da Arif Karademir hà assistitu da u Sicritariu Generale di a Municipalità Metropolitana Ulaş Akhan, u Vice Rettore BTU Prof. Dr. Beyhan Bayhan, Vice-Segretariu Generale di a Municipalità Metropolitana Ahmet Aka, Capu di u Dipartimentu di Prutezzione è Controlu Ambientale Yıldız Odaman Cindoruk, Capu di Dipartimentu di Parchi è Giardini Muhammet Ali Akaç, Capu di Dipartimentu di Bioingegneria Prof. Dr. Mete Yılmaz da u Dipartimentu di Ingegneria Forestale è Architettura di Paesaggio, Dr. U prufessore Kamil Erken da u Dipartimentu di Ingegneria Forestale Assoc. Dr. Salih Parlak da u Dipartimentu di Ingegneria Ambientale, Prof. Dr. Mehmet İşenler hà participatu.

"Si pò trasfurmà in fertilizante"

BTU Rettore Prof. Dr. Arif Karademir hà dettu chì e municipalità sò pronti à serve per esse benefiziu à a sucità in ogni campu di attività. Ellu hà dichjaratu chì u mucilagiu, chì hè statu parlatu di pocu tempu, hè un disastru naturali, è chì hè necessariu intervene in a situazione attuale è ancu per eliminà e so cause. U Rettore Karademir hà spiegatu chì u mucillaginu hè adupratu com'è materia prima in l'agricultura, l'alimentazione di l'animali è l'ottenimentu di certi chimichi in u mondu. Dr. Mete Yılmaz hà ancu iniziatu studii impurtanti nantu à questu sughjettu. Vulemu purtà à l'ecunumia a mucillagine ottenuta da u travagliu di pulizia realizatu da a Municipalità Metropolitana. Mentre chì u mucilagiu pare esse un prublema impurtante, pò turnà in un fertilizante chì dà fruttu à i culturi di l'agricultori. Cum'è BTU, simu sempre pronti à sustene e zone induve a Municipalità Metropolitana hà travagliatu è à rende Bursa verde più vivibile ".

U Sicritariu Generale di a Municipalità Metropolitana, Ulaş Akhan, hà dettu chì sò in stretta cooperazione cù BTU in prughjetti di ricerca è sviluppu in u quadru di i bisogni scientifichi è tecnichi. Dichjarà chì a saliva di u mare furmata in u Mari di Marmara afecta a tutta a regione, Akhan hà dettu chì u Ministeru, e municipalità è l'ambiente accademicu anu un bonu travagliu nantu à e misure da piglià è i passi da piglià per impediscenu di novu. Spieghendu chì anu scambiatu opinioni cù BTU per parlà di ciò chì deve fà in nome di Bursa è a regione, Akhan hà dettu: "Ci sò studii ambientali in parechje zone trà a Municipalità Metropolitana è BTU. Parechji prughjetti sò stati preparati. Averemu boni annunzii in i ghjorni à vene. BTU Rettore Prof. Dr. Vogliu ringrazià Arif Karademir è i nostri maestri. Spergu chì mostreremu a vuluntà di risolve i prublemi causati da questu è avvenimenti naturali simili ".

"Pudemu guadagnà in l'agricultura è in altri campi"

Capu di u Dipartimentu di Bioingegneria BTU Prof. Dr. Mete Yılmaz hà dichjaratu chì a struttura di mucilagine formata da i microorganismi hè una sustanza chì hè stata studiata in u laboratoriu per parechji anni è cumu si usa. Spieghendu chì questi sò sustanzi assai preziosi, u Prof. Dr. Yılmaz hà dettu: "Pudete ottene diversi additivi farmaceutichi da questi. Havi proprietà antivirali è antibacterial. Migliuranu e proprietà di a terra. Aumenta a produtividade in l'agricultura. Per d 'altra banda, a sustanza chì avemu pruvatu à pruduce in u laboratoriu dapoi anni si riproduce naturalmente in tunnellate in Marmara. Questu puderia esse un disastru ambientale. Dannu a vita acquatica. Ma s'è no cullighjemu in qualchì modu è decompone a sustanza preziosa in questu, pudemu purtà à a biotecnologia, l'agricultura è altri campi. Quandu hà vinutu per a prima volta à e coste di Mudanya, avemu cullatu i nostri campioni. In u laboratoriu, i studienti cuminciaru a so carattarizazione. Separanu a preziosa sustanza di polisaccharide secreta da e cellule in ellu da altre sustanzi. Hè stata investigata quali strutture sò state formate è in quali spazii puderanu esse evaluati. Prima di tuttu, avemu vulsutu valutà in u campu di l'agricultura. Migliurà e proprietà di a terra? Aumenterà a pruduzzione agricula ? Pudemu aduprà cum'è fertilizante? Pudemu aduprà cum'è agenti preventivi contr'à i danni agriculi? Avemu principiatu a ricerca ", disse.

"Pudemu trasfurmà in un pruduttu utile"

Dichjarà chì anu digià inclusu studienti in u prugettu per participà à i cuncorsi TEKNOFEST, Yılmaz hà dettu chì presentaranu u pruduttu ottenutu da a saliva di mare l'annu prossimu. Dichjarà chì ponu secca una parte di u pruduttu cullucatu da a Municipalità Metropolitana è l'utilizanu in i so esperimenti, Yılmaz hà dichjaratu ch'elli ponu cooperà cù Tarım AŞ per l'area di prova per migliurà e proprietà di a terra. Yılmaz hà dettu: "Pudemu trasfurmà in un pruduttu utile invece di lascià a putreri in un locu dopu esse cullatu in mare. Perchè hè caru. Sò perchè avemu pruvatu à fabricà u pruduttu in u laboratoriu. Tali strutture formate da i microorganisimi sò largamente utilizati in l'alimentariu, cum'è vistu in parechje cuncorsi di cucina. Cuminciò à diventà pupulari. Tali strutture di polisaccaridi sò spessu usati in l'industria alimentaria, agricula è farmaceutica. Pudemu avè a pussibilità di trasfurmà questu in un pruduttu in qualchì modu. Presumibilmente, simu l'unichi in Turchia cù questu approcciu. Iè, hè un prublema ambientale è avemu esperti in questu sughjettu. Travaglieremu ancu nantu à u "perchè", ma pudemu ancu trasfurmà in un pruduttu utile ".

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*