10 Reguli impurtanti contr'à l'intossicazione alimentaria !

regula impurtante contra l'intossicazione alimentaria
regula impurtante contra l'intossicazione alimentaria

Acıbadem Dr. Sinasi Can (Kadıköy) L'Hospital Nutrition and Diet Specialist Evrim Demirel hà parlatu di 10 regule impurtanti chì duvete piglià contru l'avvelenamentu alimentari; hà fattu suggerimenti è avvirtimenti impurtanti!

L'avvelenamentu alimentariu, chì hè una di e malatie cumuni in a staghjoni di l'estiu, hè generalmente ligeru, ma raramenti, pò esse risultatu in a morte di u paci. U mutivu di l'occurrence frequente di l'avvilanamentu alimentariu in l'estiu hè chì cù l'aumentu di a temperatura, i microorganismi dannosi ponu ripruduce è multiplicate più facilmente in l'alimenti. Sicondu l'Organizazione Mondiale di a Salute; "L'avvelenamentu di l'alimentariu" causatu da virus, parassiti, batteri, tossine è sustanzi chimichi purtati da l'alimentariu minaccia circa 600 milioni di persone in u mondu ogni annu. dati di u Ministeru di a Salute; Ellu dichjara chì 5-6 milioni di persone in u nostru paese soffrenu di avvelenamentu alimentariu ogni annu. A carne, u latti, i frutti di mare è l'ova sò più rispunsevuli di l'avvelenamentu alimentariu. In l'avvelenamentu alimentariu, in una media di una meza ora à 72 ore dopu avè manghjatu l'alimentu contaminatu, vale à dì, contaminatu cù qualsiasi agenti di malatie; Sintomi cum'è nausea, vomitu, diarrea acquosa o sanguinosa, dolore abdominal, cramps è febbre ponu sviluppà. Acıbadem Dr. Sinasi Can (Kadıköy) U Specialista di Nutrizione è Dieta di l'Hospital Evrim Demirel hà dettu: "Tutti ùn anu micca a stessa reazione dopu avè manghjatu l'alimentu contaminatu cù u fattore di malatia. Qualchidunu pò avè micca sintomi, mentri àutri ponu sviluppà lagnanza seriu. Pò esse vitale cunsultà un duttore quandu i sintomi ùn cessanu è a so gravità aumenta ", avvirtenu. Allora, chì sbagli duvemu evità per evità l'avvelenamentu alimentariu?

lavà e mani spessu

Cù e nostre mani, toccu ogni tipu di superficia chì causanu malatie durante u ghjornu. In u risultatu, parechje malatie ponu esse trasmesse per e nostre mani. Per esempiu, se una persona và à u lavamanu è ùn lava micca e mani bè, tutti i microorganismi dannosi restanu nantu à e so mani. U cuntattu cù e mani sporche pruvuca ancu i batteri è i virus chì causanu malatie per contamina l'alimentariu. Questu hè chjamatu "contaminazione incrociata", cusì duvete lavà e mani cù sapone per almenu 20 seconde, soprattuttu prima di toccu qualsiasi alimentu cottu o crudu.

Mantene a carne cruda luntanu da altri alimenti

Durante a compra, a preparazione o l'almacenamiento di l'alimentariu; Mantene carne rossa cruda, pollame, cum'è pollame, pesci è molluschi, luntanu da l'altri alimenti, perchè i battìri è i virus, cum'è salmonella, E.coli, staphylococcus aureus, chì si riproducenu facilmente in tali carni crude, l'intossicazione alimentaria pò sviluppà quandu infettate i vegetali è i frutti. . Ùn esse u listessu cum'è a tavula nantu à a quale tagliate i vegetali. I culteddi cù quale tagliate a carne, i lochi induve mette a carne è e vostre mani; Lavate sempre cù acqua calda saponata prima di inizià a cucina. In questu modu, eviterete a contaminazione incruciata.

Ùn scongelu micca à a temperatura di l'ambienti

Ùn mantene micca l'alimenti chì ùn sò micca resistenti à e alte temperature (carni rosse, pollame, pesci, latti, furmagliu...) à una temperatura superiore à 5 gradi in media per un longu tempu. A temperatura di l'ambienti hè di circa 21-22 gradi in media, è l'alimentariu in questu ambiente pruduce rapidamente battìri dannosi durante u so sughjornu fora. U Specialista in Nutrizione è Dieta Evrim Demirel, chì avvirtenu: "Per questa raghjone, ùn mai scongelate a carne congelata chì avete cacciatu da u vostru congelatore à a temperatura di l'ambienti", cuntinueghja: "Permettite chì a vostra carne congelata si sconge in a frigorifera un ghjornu prima di u prucessu di coccia. . S'ellu ci hè bisognu di scongelà urgentemente, scongelu cù u prugramma di scongelamentu se tenete un fornu à micru, poi coccia rapidamente. Se ùn avete micca un fornu à microondas, scongelu rapidamente in acqua calda corrente è coccia di novu senza aspittà. Un altru puntu impurtante chì duvete prestu attenzione hè di ùn rinfriscà e carni scongelate ", dice.

Ùn sovraccaricate u vostru frigorifero

In i parti normali di a vostra frigorifera chì ùn sò micca congelatori, a temperatura ùn deve esse più di 5 gradi, perchè quandu a temperatura aumenta, i microorganismi dannosi si multiplicanu è si riproduceranu, è duvete mette l'alimentu in tale manera chì l'aria fridda in u friddu. Frigorifero pò circulà cunfortu in l 'internu, è ùn si deve riempia lu, perchè s'è vo riempia lu frigorifero troppu, l 'aria fridda dintra ùn affetta ogni manciari ugguali, è in u risultatu, i microorganisms in l'alimentu principia à ripruduce. Ùn apre micca a porta di l'armadiu troppu spessu, soprattuttu in i stagioni caldi, è ùn pruvucarà micca a temperatura interna per aumentà.

Ùn tene micca in a frigorifera per più di 1-2 ore

U Specialista in Nutrizione è Dieta Evrim Demirel hà dichjaratu chì avete bisognu di rinfriscà rapidamente o congelate l'alimenti chì periscenu assai rapidamente, cum'è a carne, è hà dettu: "Ùn mantene micca in a frigorifera per più di 1-2 ore, soprattuttu dopu avè acquistatu pollame cum'è. carne rossa è pollo; o cucini o mette rapidamente in u congelatore. Altrimenti, i microorganismi chì ponu causà avvelenamentu alimentariu pò multiplicà è ripruduce rapidamente.

Attenti à e date di scadenza !

Ùn mai cunsuma l'alimenti passati a so data di scadenza, ancu s'è u so aspettu è l'odore ùn cambianu in alcun modu.

S'ellu hè gonfiatu o crepatu, ùn cumprà micca !

U Specialista in Nutrizione è Dieta Evrim Demirel, affirmannu chì l'alimenti in conserve pò causà avvelenamentu alimentariu severu, dice: "Attentu chì i lattini ùn sò micca assai impactati, gonfi o crackati, è ùn cumprà micca questi prudutti". Hè assai impurtante chì l'alimentu in conserve chì fate in casa ùn respira micca durante a pruduzzione, perchè i microorganismi dannosi chì causanu avvelenamentu crescenu in i prudutti aria.

Ùn lavate micca l'ovu quandu u mette in a frigorifera.

U Specialista di Nutrizione è Dieta Evrim Demirel, chì hà datu l'infurmazioni chì "l'ova ùn sò micca acquistati è almacenati in cundizioni adattati, ponu esse assai periculosi" è elencu i so cunsiglii cum'è seguitu: "Quandu cumprà ova, assicuratevi chì ùn ci hè micca escrementi animali o terra. nantu à elli, cusì chì i batteri cum'è Salmonella è E. Coli ùn anu micca contaminatu. Ùn cumprà micca ova è ùn lavate mai in a frigorifera. U mutivu di questu hè chì i pori nantu à a cunchiglia di l'ovu aperti dopu à lavà, facendu chì i microorganismi chì causanu a malatia entranu rapidamente in l'ovu. Duvete lavà è coccu l'ovu ghjustu prima di l'usu, è lavà e mani bè dopu avè toccu l'ovu, soprattuttu per evità a contaminazione cruciata.

Lasciate a carne ben cotta

I carni crudi, cum'è salami, bacon è polpette di carne cruda, o preferibilmente carni pocu cotti, ponu ancu un risicu per a contaminazione bacteriana. Per esempiu, i battìri di salmonella pò crecià in u pollulu sottu coccu, è un tipu di bacteria E.coli in carne rossa. Per quessa, assicuratevi chì a carne hè ben cotta per chì i batteri sò distrutti.

Lavate bè prima di preparazione

L'avvelenamentu di l'alimentu hè una stampa chì si trova cum'è u risultatu di cunsumà alimenti contaminati (contaminati). Per questu mutivu, lavate l'utensili di cucina è a superficia chì utilizate per coccu assai bè cù detergente prima di preparà l'alimentu.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*