Scopre u rolu di i cumportamenti umani in a diffusione di l'epidemie

investigatu u rolu di u cumpurtamentu umanu in a diffusione di l'epidemie
investigatu u rolu di u cumpurtamentu umanu in a diffusione di l'epidemie

Prof. Assoc., Università Ege, Facultà di Lettere, Dipartimentu di Psiculugia, Dipartimentu di Psiculugia Sociale. Dr. U prughjettu intitulatu "Consequenze Sociali è Moderatori Geneticu di u Sistema Immune Comportamentale", cunduciutu da Mert Tek Özel, hè statu ritenutu degnu di sustegnu in u scopu di TÜBİTAK "1001-Programma di Supportu di Prughjetti di Ricerca Scientifica è Tecnologica". In u prughjettu cuncepitu in un quadru multidisciplinariu, Ege University Faculty of Science, Dipartimentu di Biologia, Dipartimentu di Biologia Moleculari membri di a facultà Prof. Dr. Cemal Ün è Assoc. Dr. Hüseyin Can hà participatu.

Felicita à a squadra di u prugettu, u Rettore Prof. Dr. Necdet Budak hà dettu: "U nostru maestru Mert è a so squadra anu intrapresu un prughjettu impurtante chì sustene chì l'immunità cumportamentale hè almenu impurtante cum'è l'immunità biologica. Questi prughjetti sò stati ritenuti adattati per u sustegnu in u scopu di u prugramma di sustegnu à i prughjetti di ricerca scientifica è tecnologica TÜBİTAK 1001. "Felicitate u nostru coach è a so squadra è li auguru successu continuu", disse.

Project Manager Assoc. Dr. Mert Tek Özel hà dettu: "A pandemia di COVID-19 hà dimustratu chjaramente chì e società anu da campà cù a realità di l'epidemie. L'impurtanza di l'attitudini è di i cumpurtamenti umani di fronte à l'epidemie è u risicu di infezzione in a diffusione di pussibuli epidemie hè tornata à emergere. In questu cuntestu, u prughjettu attuale cuntribuisce à una capiscitura cumpleta di u rolu di a mente umana è di u cumpurtamentu, in interazzione cù pussibuli fatturi genetichi, in a diffusione di e malatie infettive. "A capiscenu cumu funziona u sistema cognitivu in a rilevazione di u risicu di l'infezzione da l'individui è a trasfurmazioni in cumpurtamenti protettivi, è quali fattori genetichi sò assuciati cù e differenze individuali in questu sensu, serà u risultatu suciale più impurtante di u prugettu", disse.

"U sistema immune cumportamentale hè protettivu"

Assoc. Dr. Tek Özel hà dettu: "I psicologi evoluzione anu dimustratu chì l'omu, cum'è parechje altre spezie animali, guadagnanu grandi vantaghji da fà difese comportamentali contr'à i patogeni infettivi, in particulare in u cuntestu di sopravvivenza, è cuncepitu queste difese cum'è u sistema immune cumportamentale. U sistema immune cumportamentu pò esse cunsideratu cum'è un mecanismu cognitivu-emozionale-comportamentale chì travaglia à fiancu è in più di u sistema immune biologicu, prutegge l'individui da pussibuli infezioni, è u so principiu di funziunamentu di basa pò esse descrittu cum'è evitendu u cuntattu patogenu senza esse esposti à lu. Se l'organismu pò evità i microbi patogeni prima ch'elli entranu in cuntattu cù elli, pò furnisce un vantaghju adattativu maiò. Questu hè solu pussibile monitorendu i signali d'infezzione in l'ambiente è agisce più sensibilmente è vigilante. "In cunsiquenza, a selezzione naturale hà dotatu soprattuttu spezie suciali cun tali miccanismi di cumportamentu", disse.

Tek Özel spiega u scopu di u prugettu; "In a literatura pertinente, e risposte cumportamentali à i stimuli di signalazione di l'infezzione sò state studiate estensivamente. Tuttavia, ci hè assai pocu di ricerca nantu à i cumpunenti genetichi pruposti chì stu sistema travaglia. "In più di u scopu di cumpensà sta lacuna, u prughjettu attuale serà ancu un esempiu chì mostra chì hè pussibule di sviluppà una cullaburazione accademica qualificata trà e scienze naturali è e scienze di u cumpurtamentu", spiegò.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*