10 da 3 persone anu ipertensione

u di a persona hà ipertensione
u di a persona hà ipertensione

Specialista in Cardiologia Dr. Murat Şener hà datu infurmazioni nantu à u sughjettu. A mità di i pazienti cù ipertensione in u nostru paese ùn sanu micca chì sò malati. Avemu rispostu à e dumande nantu à ipertensione. Chì ghjè l'ipertensione, o pressione alta? L'ipertensione hè una malatia cumuni? L'ipertensione pò esse trattata?

Pressione sanguigna alta, un prublema di salute publica globale vistu in circa 18 milioni di persone in u nostru paese; Hè assuciatu cù parechje cundizzioni, cum'è e malatie di u cori è di i rini, ictus (ictus), perdita di vita precoce. Mentri hè cunnisciutu chì 10 da ogni 3 persone in u mondu anu a pressione di u sangue, hè nutatu chì più di a mità di i pazienti ùn sò micca cuscenti di a so malatia.

Chì ghjè l'ipertensione, o pressione alta?

A prissioni sanguigna, o prissioni sanguigna, hè a prissioni esercitata da u core nantu à u muru di u vasu mentre pompa u sangue, espressa in mm di mercuriu (Hg). Se sta pressione hè sopra à i valori desiderati, hè definitu cum'è ipertensione. A pressione sanguigna hè custituita da dui valori diffirenti: sistolica (pressione sanguigna alta trà e persone), chì hè a pressione creata da u cori quandu si pompa u sangue, è diastolica (pressione sanguigna bassa trà e persone), o a pressione durante u periodu quandu u core. smette di pompà sangue. I valori normali di a pressione sanguigna duveranu esse massimu di 120 mmHg per sistolica (pressione sistolica) è 80 mmHg per diastolica (pressione diastolica), rispettivamente. Questi valori sò valori normali di pressione di sangue.

L'ipertensione hè una malatia cumuni?

Iè, 28% di l'omi adulti di più di 49 anni è 56% di e donne adulte in u nostru paese anu pressione di u sangue. In altri palori, si pò dì chì circa 18 milioni di persone in u nostru paese anu ipertensione. Per quessa, l'individui di tutti i gruppi d'età in a sucietà deve esse verificatu a so pressione sanguigna almenu una volta à l'annu.

L'ipertensione pò esse trattata?

Iè si pò. Ma u trattamentu di l'ipertensione hè tutta a vita. Cù i droghe utilizati in u trattamentu, a pressione di sangue cade à i limiti nurmali, ma se u trattamentu hè firmatu, a pressione di u sangue torna à i so valori previ. Per quessa, u trattamentu ùn deve esse interrottu è un duttore deve esse verificatu almenu una volta à l'annu. In certi casi spiciali, l'ipertensione pò esse duvuta à una malatia renale o un aumentu di l'hormone. In questi casi, a prissioni sanguigna pò esse regulata cù u trattamentu di a malatia di rino o di u disordine hormonal, o pò esse cuntrullata più facilmente cù menu droghe.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*