U dungeon di Bursa di 2300 anni hè apertu à l'arti

Dungeon annuale di Bursa apertu per l'art
Dungeon annuale di Bursa apertu per l'art

Zindankapı, chì a so risturazione hè stata cumpletata da a Municipalità Metropolitana di Bursa è a so storia risale à u 200 aC, hè stata messa in serviziu cum'è un museu digitale è una galleria d'arte. I dungeons scuri si sò aperti cù una cerimonia à a quale hà assistitu u Vice Ministru di a Cultura è u Turismu Nadir Alpaslan, da avà, mette in luce a cultura è a vita artistica di Bursa.

A municipalità metropolitana di Bursa, chì hà trasfurmatu Bursa in un museu à l'aria aperta cù e restaurazioni chì hà fattu in una larga gamma da l'Archeopark di 8500 anni à i mura di Bitinia di 2300 anni, da l'ottomane di 700 anni. artefatti à l'esempii di l'architettura civile di u periodu di a Republica, in u scopu di i studii di u patrimoniu storicu è culturale, a municipalità metropolitana di Bursa hà apertu un altru cancellu impurtante di i mura di a cità di Bursa. Les murailles, construites par le roi de Bithynie Prusias sur proposition du général carthaginois Annibale, qui s'échappa des Romains et se réfugièrent en lui, subissent diverses réparations à l'époque romaine, byzantine et ottomane, et furent soutenues par des bastions après la cunquista di a cità da Orhan Gazi, hà ritruvatu a gloria di u primu ghjornu cù a risturazione di a Municipalità Metropolitana. Dopu avè finitu prima a restaurazione di a Porta di u Sultanatu, Fetih Kapı è Yer Kapı nantu à i mura, chì sò circa 3 metri di lunghezza, a Municipalità Metropolitana hà finitu a restaurazione di Zindankapı, un esempiu di i Dungeons Yedikule d'Istanbul. Situatu in u Quartiere Alacahirka, Zindankapı, induve si trovanu u "pozzo di sangue", a "sala di tortura", i "corridori cunnessi à a torre" è i "dungeons", avà ospita un museu digitale interattivu è una galleria d'arte cuntempuranea cù mostre ricche. U sindaco di a municipalità metropolitana di Bursa Alinur Aktaş, u vice-ministru di a cultura è u turismu Nadir Alpaslan, u guvernatore di Bursa Yakup Canbolat, i deputati di Bursa, i sindaci di u distrittu è parechji invitati anu assistitu à a ceremonia d'apertura di Zindankapı, chì metterà in luce a vita culturale è artistica di Bursa.

Bursa continuerà à esse avanti

U sindaco di a municipalità metropolitana di Bursa, Alinur Aktaş, chì hà dichjaratu chì Bursa hè una cità unica cù i so 8500 anni di accumulazione storica è culturale, bellezze naturali è terre fertili, hà dettu chì ogni piazza di Bursa, chì hà tracce di ogni periodu da Bitinia à Bizantinu, da l'Ottumanu à l'Epica Republicana.Dicia ch'ellu era un tesoru storicu. Dichjarà chì stanu travagliendu in parechji punti per prutege u patrimoniu storicu è culturale è purtallu à u futuru, u sindaco Aktaş hà dettu: "I posti induve a struttura storica hè intensamente sentita sò cità cù castelli. U Castellu di Bursa, chì era cuminciatu à esse custruitu da i Bitini, utilizatu da i Rumani è i Bizantinu, è riparatu parechje volte durante u periodu ottomanu, hè ancu un puntu focu in u sensu chì porta e tracce di diverse civiltà. Dopu u travagliu meticuloso chì a nostra municipalità metropolitana hà iniziatu in 2015 è cuntinuò finu à u 2020, hè stata restaurata in cunfurmità cù a so forma originale. Ringraziu sinceramente u nostru merre precedente, Recep Altepe, chì hà fattu u pioniere di l'iniziu di sti travagli. Zindankapı, chì si trova in u Quartiere di Alacahirka è apertu nantu à e faldidi di Uludağ, hè stata rianimata è hà tornatu à a vita cum'è una parte impurtante di a nostra Bursa. Stu locu serve avà à i so visitatori cum'è un locu induve a cultura, l'arti è a vita suciale sò intrecciati. Spergu chì Bursa cuntinueghja à esse in prima linea, cum'è sempre hè statu in l'Imperu Ottumanu, cum'è hè statu da i primi anni di a Republica, assumendu u rolu di primura ".

un travagliu maravigghiusu

Nadir Alpaslan, Vice Ministru di Cultura è Turismu, hà dettu chì a risturazione di Zindankapı hè forse un travagliu assai impurtante in quantu à a storia di a restaurazione turca è chì un magnificu travagliu hè statu scupertu. Ricordendu chì Bursa hè stata scelta cum'è a Capitale Culturale di u Mondu Turcu in u 2022 è chì accoglierà i Ghjochi Nomad Mondiali Turchi in Iznik in Settembre 2022, Alpaslan hà dettu: "Credu chì Bursa farà fronte cun successu cù queste belle urganisazioni. Di sicuru, a nostra cità di Bursa hè una cità pioniera è esemplare, una cità di marca mundiale. Avanza cù passi assai forti, passi cunfidenti è travaglii assai boni in u so modu per diventà una marca mundiale. Raggiunge rapidamente stu putenziale è travaglia degne di u so nome. Cù i travaglii da fà dopu à e demolizioni in a Regione Hanlar chì si cunvene à a struttura storica di Bursa, Bursa serà degna di a so struttura storica è uttene u so magnificu aspettu. Cù l'opere di restaurazione aghjunte, aghjunghje ricchezza à a ricchezza di Bursa è a marca à a so marca. Vogliu sprime u mo grande piacè è orgogliu di Ministeru di a Cultura è di u Turismu, omu di cultura, cù ste belle opere. Vogliu dì chì noi, cum'è u Ministeru, furnisce ogni tipu di sustegnu è seguite. Vogliu ringrazià tutti quelli chì anu cuntribuitu à stu bellu travagliu ", disse.

Dopu à i discorsi, u sindaco di a municipalità metropolitana di Bursa, Alinur Aktaş, hà prisentatu un dipintu à Derya Yücel, u vice-ministru Alpaslan è u curatore di a prima mostra di Zindankapı, "The Song of Timelessness", per commemorare u ghjornu. Cù u tagliu di a cinta di apertura, u dungeon di Bursa di 2300 anni hè statu apertu à a cultura è l'arti.

I muri storici sò turnati in tela

A cerimonia di apertura di Zindankapı, chì aghjunghje un valore speciale à a siluetta di Bursa, hè diventata una festa visuale. U spettaculu di mapping gigante, in quale i mura di Zindankapı si trasformanu in schermi è tele, hè stata guardata cun interessu. Cù u spettaculu "Immersive Mapping Operetta", induve più di una tecnulugia hè aduprata simultaneamente, l'invitati si sò imbarcati in un viaghju in a prufundità di u spaziu, u tempu è u spaziu. A performance, chì hè stata apposta per a notte da u cumpusitore di musica elettronica Erdem Tunalı, hè stata accumpagnata da a voce da u cantante di l'Opera è di u Ballet di Statu Tenor Berk Dalkılıç è Soprano Ceren Aydın, è a storia epica di Zindankapı di 2 anni è a so rinascita da e so ceneri hè stata revelata. cù sta festa visuale.

canzone senza tempu

Dopu à u spettaculu, l'invitati anu visitatu a "Exhibition Song Timelessness" aperta in a Galleria d'Arte Cuntempuranea Zindankapı, curata da Derya Yücel. A mostra, chì hè custituita da installazioni, sculture, disegni è opere di performance-video di artisti lucali è stranieri, pò esse visitata gratuitamente finu à u 17 di ghjennaghju di u 2022.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*