U rapportu di l'estinzione di l'uccelli hè annunziatu

U rapportu di l'estinzione di l'uccelli hè annunziatu
U rapportu di l'estinzione di l'uccelli hè annunziatu

L'Organizazione Mondiale per a Conservazione di l'Acelli hà annunziatu a Lista Rossa di l'Acelli Europei, chì hà preparatu cù millaie di sperti è vuluntarii di 54 paesi è regioni in tutta l'Europa. Sicondu stu studiu, unu in cinque acelli in Auropa hè in periculu d'estinzione.

A Lista Rossa di l'Acelli Europei hè stata aghjurnata, chì determina e categurie di periculu di l'acelli è palesa perchè sò estinti. L'Agenzia Mundiale per a Proteczione d'Acelli hà preparatu un rapportu detallatu cù u sustegnu di millaie di sperti è vuluntarii di 54 paesi è regioni in tutta l'Europa. E categurie di a lista rossa sò state rivalutate per 544 spezie d'uccelli chì vivenu in a regione trà Groenlandia, Islanda è Svalbard in u nordu, l'Isule Canarie, Malta è Cipru in u sudu, l'Azzorre à l'ouest, u Caucasu è i Monti Urali in u sudu. In u scopu di stu rapportu, a categuria di a lista rossa di ogni spezia hè stata aghjurnata è u risicu di estinzione hè statu evaluatu. I dati in u rapportu sò impurtanti per e pulitiche naturali naziunali è internaziunali è studii di conservazione lucali.

I punti culminanti di u rapportu sò i seguenti:

U 13% di l'acelli in Auropa, o 71 spezie d'acelli, sò in periculu d'estinzione.

A pupulazione di 3 in 1 acelli in Auropa hè drasticamente sparita in u seculu passatu.

5 in 1 acelli in Auropa hè in periculu di estinzione.

L'anatre è l'acelli (40%), l'uccelli marini (30%) è i rapaci (25%) sò in prima linea di i gruppi di sparizione più veloce in Europa.

Spezie cumuni di l'abitati aperti cum'è l'aldodole, i shrikes è i buntings sò ancu spariti rapidamente; ancu u numeru di anatra è di uccelli limichi sò in calata drasticamente.

U cambiamentu di l'usu di a terra à grande scala, l'intensificazione di e pratiche agricule, i prughjetti infrastrutturali, l'usu intensivu di e risorse marine, a contaminazione di l'acque interne è e pratiche forestali generalizate sò e cause principali di a diminuzione di a pupulazione d'uccelli osservata in l'abitati europei.

A diminuzione cuntinua di a pupulazione è a diminuzione di l'habitat in spezie cumuni di abitati aperti, cum'è l'allodole, l'aldoli è i buntings, mostranu chjaramente l'impattu di l'estinzione generale di tutti i cumpunenti di a natura è l'aumentu di l'usu di l'agrochimichi. Ancu s'è certi spezii di rapaci anu ricuperatu recentemente e so pupulazioni per via di a prutezzione legale è di l'attività di cunservazione mirate, u numeru di parechje spezie di rapaci chì dependenu di l'abitati aperti per l'alimentariu (pasture è machja) hè sempre in diminuzione.

Facendu una dichjarazione annantu à l'aghjurnamentu di a Lista Rossa, u Coordinatore di Ricerca di Biodiversità di Doğa Derneği, Şafak Arslan, hà dettu: "Da una banda, u ciculu di vita di l'uccelli hè rapidamente distruttu, da l'altra parte, spezie in via di estinzione cum'è teste di mela, tordo è tortora. sò caccia. E pulitiche è l'azzioni esistenti ùn sò micca abbastanza per annunzià sta situazione. Per chì u ciclu di vita di l'acelli cuntinueghja, ci vole à esse una lege di natura è novi rigulamenti in u quadru di sta lege. disse.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*