Quale hè l'ammiragliu turcu Çaka Bey?

Quale hè l'ammiragliu turcu Çaka Bey?

Quale hè l'ammiragliu turcu Çaka Bey?

Çaka Bey hè un cumandante è marinaru Seljuk. Dopu à a battaglia di Manzikert in u 1071, quandu i Seljuks si sparghjenu in Anatolia, hè statu stabilitu un principatu indipendente basatu in Smirni. Hè cunsideratu cum'è u primu ammiragliu turcu in a storia, cum'è hà furmatu a prima marina in a storia turca.

Çaka Bey, chì hà participatu à i raids Seljuk in Anatolia dopu à u 1071 è fù fattu prigiuneru da l'Imperu Bizantinu versu u 1078, l'imperatore III. Attraversu l'attinzioni di Nikiforos, fù purtatu à u palazzu cù u titulu di protonobilissimus. Quandu Alessio I diventò imperatore in u 1081, abbandunò u palazzu per via di a revocazione di i tituli è di i privilegi chì li detti. In u stessu annu, İzmir hà ottenutu a prima dominazione turca in a so storia. Dopu qualchì tempu, hà allargatu e so fruntiere è hà stabilitu a dominazione in certi isuli in u Mari Egeu è in certi lochi nantu à a costa di u mare. Intornu à u 1092, hà assediatu Abidos, ma hè statu uccisu da Kılıç Arslan nantu à a pruvucazione di l'imperatore bizantinu Alessio I, l'Anatolian Seljuk Sultan Kılıç Arslan, è l'assediu falliu.

Dopu à a Battaglia di Manzikert, chì fù cummattuta trà u Grande Statu Seljuk è l'Imperu Bizantinu in u 1071, l'imperatore Bizantinu Rumenu Diogenes hè statu catturatu, è i principati stabiliti da e tribù turkmene emergenu in Anatolia.[1] Çaka Bey, un membru di u clan Çavuldur di l'Oghuzes, chì hà participatu à l'incursioni in i terri bizantini in l'Occidenti, cum'è un bey affiliatu à Danishmend Gazi, u fundatore di u Principatu Danishmend, chì hè statu fundatu in u 1080, hè statu catturatu da i Bizantinu in una di e incursioni versu u 1078. Dopu chì a capitale fù purtata à Custantinopuli, l'imperatore III. Attraversu l'attinzioni di Nikephoros, fù purtatu à u palazzu è datu u titulu di protonobilissimus. Amparandu u grecu quì, hà risuscitatu à boni pusizioni in u palazzu cum'è certi altri prigiuneri turchi. Quandu l'imperatore Alessio I ghjunse à u tronu in u 1081, u titulu è i privilegi chì li detti sò stati ritruvati è abbandunò u palazzu è tornò à i Turkmeni in Anatolia.

Çaka Bey, apprufittannu di a lotta trà Bizanziu è Pechenegs, catturò Smirni, chì era in manu di Byzantium, in u 1081 cù circa 8.000 suldati. Utilizendu i maestri grechi quì, hà criatu una marina di 40 pezzi. L'annu 1081, quandu a marina hè stata furmata, hè ancu accettata cum'è a data di fundazione di e Forze Navali Turche. Caka Bey, chì era cuscente di e battaglie di Bizanziu in i Balcani è cù i Pechenegs, hà pigliatu prima Klazomenai per allargà e fruntiere di u so principatu Smirni-centratu. Dopu, in u so primu attaccu à Fokaia, hà annessu a cità. Dopu qualchì tempu, hà scrittu à Alopus, chì era rispunsevuli di l'amministrazione di Lesbos, ch'ellu si punissi s'ellu ùn lasciava a cità. Mentre Alopus abbandunò l'isula dopu à sti minacce, e forze sottu u cumandamentu di Çaka Bey catturu a cità di Mitilene in u 1089 senza scuntrà nisuna resistenza. In ogni casu, a cità di Mithymna à l'altra parte di l'isula ùn pudia esse pigliatu per via di i so mura forti è a geografia inadatta per l'attacchi. L'imperatore bizantinu Alexios I, chì hà sappiutu chì Lesbos era sottu u cuntrollu di Çaka Bey, mandò subitu una marina in l'isula. Per d 'altra banda, Çaka Bey, chì lasciò Lesbos, hà pigliatu l'isula sottu u so cuntrollu dopu u so primu attaccu à Chios in u 1090. In u stessu annu, vincìu a battaglia in Chios cù e forze bizantine sottu u cumandamentu di Niketas Kastamonites. Dopu à sta scunfitta, l'imperatore mandò una altra flotta bizantina sottu u cumandamentu di Konstantinos Dalassenos à Chios. Dopu à l'assediu di u castellu in l'isula da Dalassenos, Çaka Bey lasciò Smirni cù circa 8.000 19 turkmeni; U 1090 di maghju di u 1090, vincì a battaglia navali in l'Isule Koyun, trà Chios è Karaburun, è catturò qualchi navi bizantinu dopu à sta vittoria. Çaka Bey, chì hà scontru cù Dalassenos per i negoziati di pace dopu à a battaglia, hà dettu chì s'ellu era datu tituli bizantinu da l'imperatore è u so figliolu era accettatu per marità cù una figliola di l'imperatore, era prontu per a pace è vultà l'isule ch'ellu avia. cunquistata. Tuttavia, sti dumandesi ùn sò micca accettati da l'imperatore. Ancu Dalassenos ripigliò Chios dopu chì Çaka Bey tornò à Smirni, l'isula era torna sottu u cuntrollu di Çaka Bey prima di a fini di u 1090. In u XNUMX è dopu, hà stabilitu a dominanza in l'isule di Rodi è Samos.

Çaka Bey, chì si detti u tìtulu d'imperatore dopu avè aumentatu u so putere è hà da scopu di assedià Custantinopuli, a capitale di l'Imperu Bizantinu; In questa direzzione, a tribù turca in u livante di l'imperu hè ghjunta in cuntattu cù i Pechenegs.Per d 'altra banda, l'imperatore Alexios I, chì hà fattu un accordu cù un'altra tribù turca Kipchaks, mettiu i Pechenegs, cumpresi e donne è i zitelli, à u paese. spada u 29 d'aprile di u 1091 è eliminò stu periculu. Pocu dopu, hà stabilitu una relazione cù u Sultan Seljuk Kılıç Arslan I, chì hè ghjuntu à u tronu in Nicea. Per d 'altra banda, Çaka Bey hà avutu a so figliola maritata cù Kılıç Arslan I.

In u 1092, Alexios I mandò a marina sottu Konstantinos Dalassenos è l'armata di terra sottu u cumandamentu di Ioannis Dukas contru à Çaka Bey. Mentre e forze bizantine assediavanu Lesbos sottu u regnu di u fratellu di Çaka Bey, Yalvaç; Çaka Bey, invece, era stazionatu fora di l'isula cù a so marina. Dopu trè mesi di lotta, Çaka Bey abbandunò l'isula à a cundizione chì puderia vultà in Smirni liberamente. Pocu dopu, a marina bizantina ripigliò Samos è vultò in Custantinopuli. Dopu un pocu tempu, Çaka Bey, chì hà apprufittatu di l'affare di a marina bizantina cù e ribellioni in Creta è Cipru, ristabilisce a dominazione annantu à l'isuli Egei è pigliò l'Anatolia Occidentale sottu u so cuntrollu finu à i Dardanelli. In u stessu annu, dopu à catturà Adramytteion, assedia Abidos. Dopu, Alexios I, argumentendu chì Çaka Bey era un periculu per Bizanziu è Seljuks, furmaru una alleanza cù Kılıç Arslan I contr'à Çaka Bey. Duranti l'assediu di Abidos, a marina bizantina hà pigliatu l'azzioni contr'à Çaka Bey da u mare è l'esercitu Seljuk da a terra. Çaka Bey, chì ùn era micca cunnisciutu di l'allianza trà i dui stati, hà dumandatu una riunione cù Kılıç Arslan I. I. Kılıç Arslan, chì l'hà accoltu cù una ceremonia, hà tiratu a so spada è uccisu Çaka Bey durante u banquet.

Dopu à a morte di Çaka Bey, Alexios I mobilizò i stati cristiani in Auropa per caccià Kılıç Arslan I fora di Nicea è respinge i pussibuli attacchi turchi è hà iniziatu a Prima Cruciata. I Cruciati, chì anu pigliatu a cità in u 1097, l'hà datu à Bizanziu. Mentre chì i Crociati chì avanzavanu versu l'internu di l'Anatolia scunfissu i Seljuks in a battaglia in Dorlion, e forze bizatine chì attaccanu Smirni circundanu ancu a cità da terra è mare. Ancu s'ellu u cumandante turcu hà rinunziatu a cità, circa 1097 Turchi sò stati messi à a spada in l'estiu di u 10.000. L'armata bizantina, chì hà ancu captu Ephesos, chì era in manu di un altru signore turcu, Tanrıvermiş, hà spargugliatu circa 2.000 XNUMX Turchi catturati in l'isule.

U Turkmenu di Çaka Bey si ritirò prima à Polybotum è dopu à Filadelfia. Dopu chì Filadelfia hè stata pigliata da Bizanziu, sti Turcomani rigressavanu ancu più à u livante, intornu à Gerede.

U distrittu di Çakabey di u distrittu di Çeşme in a pruvincia di İzmir piglia u so nome da Çaka Bey. In u 2008, un munumentu cù u bustu di Çaka Bey hè statu erettu in u quartieru İnönü di u distrittu Çeşme di İzmir, da a Municipalità di Çeşme è u Cumandante di e Forze Navali. U munumentu custruitu nantu à una superficie di 600 metri quatratu; Hè custituitu da un bustu di 20 metri di Çaka Bey nantu à un pedestal di 17 metri situatu trà duie figure di vela, una alta 3,5 metri è l'altra alta 2 metri. Un bustu di Çaka Bey hè mostratu in u Museu Navale di Istanbul in u distrittu Beşiktaş di Istanbul, è a sala di mostra in u museu porta u nome di Çaka Bey. Ci hè ancu un bustu di Çaka Bay in u Museu Navale di Mersin. Per d 'altra banda, ci sò e scole primarie chjamate dopu à Çaka in u distrittu Kuşadası d'Aydın, u distrittu Kartal d'Istanbul, u distrittu Buca di İzmir è u distrittu Derince di Kocaeli, è u Gölcük Çakabey Anatolian High School chjamatu dopu à Çaka Bey in u distrittu di KocaeliÇüks è Private School. distrettu di İzmir. Unu di l'autobus marittimi in a flotta di l'Istanbul Sea Buses è un battellu chì si unì à a flotta di battelli di İZDENİZ in 2014 sò stati chjamati dopu à Çaka Bey.

In u 1976, hè statu scrittu da Yavuz Bahadıroğlu è rumanzzò a vita di Çaka Bey. sgiò Caka u so libru hè statu publicatu. In u 2005, un rumanzu di Mehmet Dikici cù u listessu nome hè statu publicatu da Akçağ Publishing.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*