In Glasgow, i paesi s'impegnanu à prutege e fureste

In Glasgow, i paesi s'impegnanu à prutege e fureste

In Glasgow, i paesi s'impegnanu à prutege e fureste

Turchia hà firmatu a "Dichjarazione di i Leaders di Glasgow nantu à l'usu di a foresta è di a terra" annunziata in a Reunione di i Partiti di a Cunvenzione Quadru di l'ONU nantu à u Cambiamentu Climaticu (COP26) tenuta in Glasgow, Scozia. Cunsiderendu u sviluppu cum'è un passu impurtante, a Fundazione TEMA hà dumandatu a prutezzione di i nostri boschi distrutti da l'attività minera in tutta a Turchia, da Akbelen à Mersin, da Şırnak à Ordu.

A Fundazione TEMA seguita strettamente l'impegni assunti è l'iniziativi stabiliti da i dirigenti mundiali in a Reunione di e Parti à a Cunvenzione Quadru di e Nazioni Unite nantu à u Cambiamentu Climaticu (COP26) tenuta in Glasgow, Scozia. A "Dichjarazione di i Leaders di Glasgow nantu à i Foreste è l'Utilizazione di a Terra", firmata da più di centu paesi, cumpresa a Turchia, à a riunione hè impurtante in quantu s'impegna à piantà è inverte a deforestazione è a degradazione di a terra per u 2030.

A firma di Turchia di a dichjarazione hè un passu assai impurtante

Facendu una dichjarazione annantu à u sughjettu, u presidente di a Fundazione TEMA, Deniz Ataç, hà dettu: "Videmu a firma di a Turchia di sta dichjarazione dopu à l'Accordu di Parigi cum'è un passu assai impurtante. In Turchia, chì hè sottu a minaccia di desertificazione, sfurtunatamenti, u logging cuntinueghja in parechje regioni per via di l'attività minera. Trà u 2012 è u 2020, l'attività minera hè stata permessa in 340.000 87.000 ettari di foresta. A zona di furesta brusgiata in u listessu periodu era di 2053 XNUMX ettari. Hè di grande impurtanza a prutezzione di i zoni forestali, chì sò una zona di lavamanu, per rializà a prumessa di neutralità di carbone in XNUMX, chì hè stata fatta nantu à a ratificazione di l'Acordu di Parigi. Cum'è a Fundazione TEMA, dumandemu chì e perdite sustinute da l'attività minera in tuttu u paese, da Akbelen à Mersin, da Şırnak à Ordu, si fermanu in cunfurmità cù l'impegnu datu in a dichjarazione di "prutegge e fureste è altri ecosistemi terrestri è accelerà a so risturazione". "Eghjemu chì e zone brusgiate è degradate sò restaurate", disse.

In Turchia, circa 144 mila ettari di zona forestale sò stati distrutti in i fuchi di furesta di l'estiu. Questa zona, chì equivale à 200 mila campi di football o 5 volte a dimensione di Gökçeada, deve esse restaurata. I zoni forestali ardenti ùn solu anu spustatu e persone, ma ancu dannu l'abitati di parechje spezie.

I paisani duveranu avè una parolla in i permessi di l'area forestale

Finu a data, per via di l'attività minera, parechje persone anu avutu a migrazione in diversi lochi, perdendu e so terre è e fureste. A dichjarazione s'impegna à rinfurzà e cumunità nantu à sta questione, assicurendu a resilienza sviluppendu l'agricultura sustenibile è ricunnosce u valore di e fureste, è migliurà a sussistenza rurale. Tuttavia, hè prumessu di ricunnosce i diritti di i populi indigeni, è di e cumunità lucali, in cunfurmità cù a legislazione naziunale pertinente è i strumenti internaziunali. Cum'è dichjaratu in questu articulu, i sforzi di supportu anu da esse implementati per chì e persone spustate ponu ricustruisce a so vita in e so zoni.

Ataç "In Muğla İkizköy, Akbelen Forest hè u spaziu di vita di a ghjente. Sicondu a dichjarazione, Turchia guarantisci i diritti di i persone di İkizköy, chì si battenu per impediscenu chì a furesta sia tagliata per via di a centrale termica. Questu significa chì l'espansione deve esse fermata immediatamente. "Cum'è a Fundazione TEMA, credemu chì i diritti di i paisani chì difendenu i so spazii viventi seranu restaurati in cunfurmità cù a dichjarazione, è chì Turchia hà da cuntinuà i passi chì hà iniziatu versu a neutralità di u carbonu di u 2053, prutegge i boschi, i zoni umidi è i bacini ". disse.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*