U giardinu d'aranciu è u monumentu di a donna hè apertu in Izmir

U giardinu d'aranciu è u monumentu di a donna hè apertu in Izmir

U giardinu d'aranciu è u monumentu di a donna hè apertu in Izmir

Sindaco di a Municipalità Metropolitana di Izmir Tunç SoyerIn linea cù a visione di "città amichevule per e donne" di . U presidente Soyer hà dettu ch'elli cumbatteranu risolutamente a viulenza contr'à e donne.

Sindaco di a Municipalità Metropolitana di Izmir Tunç SoyerUn avvenimentu impurtante hè statu tenutu in u scopu di u 25 di nuvembre u ghjornu internaziunale per l'eliminazione di a viulenza contru à e donne, in linea cù a visione di "città amichevule per e donne" di . In memoria di e donne chì anu persu a so vita, a cerimonia d'apertura di u "Orange Garden" in u parcu à l'uscita di u metro in Konak Square è u "Monumentu di a Donna" esibita in u giardinu hè stata. Dopu un minutu di silenziu in memoria di e donne chì anu persu a vita per via di a viulenza maschile, u Gruppu di Ritmu Femminile di a Municipalità Metropolitana di Izmir è i ghjovani membri di u Centru Sportiu di Danza Okudans anu urganizatu un spettaculu di ballu tematicu nantu à a viulenza contr'à e donne. L'attrice Muhsine Kesici di u Teatru Femminile di Mürkmez hà assistitu ancu à l'avvenimentu cù un vestitu di nozze per rapprisintà e ragazze chì anu maritatu à una ghjovana età è per reagisce à sta situazione.

"Ci sarà un ghjornu quandu rinfurzeremu a Cunvenzione di Istanbul"

Parlendu à a cerimonia, u sindaco di a municipalità metropolitana di Izmir Tunç Soyer, hà dettu chì volenu celebrà un ghjornu induve e donne ùn sò più sottumessi à a viulenza è campanu uguali cù l'omi, è chì speranu di stabilisce un giardinu di vittoria per questu. U presidente Soyer hà ancu toccu à a Cunvenzione di Istanbul in u so discorsu è hà dettu: "Stu giardinu hè u giardinu di a nostra tristezza, perdita, speranza è credenza. U giardinu di a nostra determinazione. Vulariu chì avemu stabilitu un giardinu di vittoria per celebrà un ghjornu induve e donne ùn sò più sottumesse à a viulenza è campanu in uguali cù l'omi. U so ghjornu vene ancu. Eccu u giardinu di crede in quellu ghjornu, stu giardinu d'aranciu. Primu giardinu. Sò chì ghjunghjemu à quellu grande ghjornu di celebrazione passu à passu. Prima, ci sarà un ghjornu chì rinfurzà a Cunvenzione di Istanbul. Riapreremu un giardinu quellu ghjornu: u sicondu giardinu ", disse.

"Considereremu cumu piantà sta onda di viulenza"

Esprimendu ch'elli apriranu un terzu giardinu u ghjornu chì e donne sò rapprisintate ugualmente in i meccanismi di decisione, u presidente Tunç Soyer"U ghjornu chì restaurà a pace cù l'altri è cù a nostra natura, un quartu giardinu serà furmatu. In quellu ghjornu chì ùn ci sarà micca discriminazione trà l'omi è e donne, puderemu piglià decisioni inseme è esse uguali à tutti i viventi di a terra, apreremu un ortu di più. Giardinu di a Vittoria. Ddu giardinu serà tuttu u pianeta nantu à quale campemu. A nostra vittoria serà una vittoria di a pace, micca una vittoria di a guerra... Chjameremu stabilisce a vittoria di ghjustizia, ugualità, fiducia è sicurità. Per ùn tumbà l'altri. Per una tale vittoria, ci vole à ricurdà ogni ghjornu è ogni minutu e donne chì anu persu a vita, vale à dì, sò state uccise per via di a viulenza ch'elli anu patitu. Oghje hè u ghjornu mundiale di a cinta bianca o u ghjornu internaziunale per l'eliminazione di a viulenza contru à e donne. Penseremu cumu piantà sta onda di viulenza ", disse.

A lotta contru a viulenza contru à e donne in a sfera publica

Enfatizendu chì u pensamentu di a viulenza avvicinarà a ghjente, u sindaco Soyer hà dettu: "L'annu passatu, cum'è a municipalità metropolitana di Izmir, avemu urganizatu un cuncorsu internaziunale di cartone nantu à a disuguaglianza di genere. Avemu dumandatu aiutu da u putere di l'umuri chì ci hà dimustratu. Più di 62 artisti di 160 paesi anu participatu à a cumpetizione. Avemu decisu di esibisce i finalisti di più di 1600 opere in stu giardinu. Cù stu giardinu tristu ma di speranza, simu implicati in u prucessu di e Nazioni Unite per enfatizà a lotta contru a viulenza contru à e donne in a sfera publica. Ricordemu di e donne chì avemu persu, micca solu cù un munumentu, ma cù un giardinu.

"Vulemu campà"

Nilay Kökkılınç, Capu di a Cummissione di Uguaglianza di Genere di a Municipalità Metropolitana di Izmir, hà dettu chì in u mondu oghje, migliaia di donne anu persu a so vita per via di a viulenza. Kökkılınç hà dettu chì parechje donne pienghjenu in u so core senza esse capace di sprime a viulenza chì anu sperimentatu, Kökkılınç hà dettu: "Noi donne, chì travagliammu ghjornu è notte, sapemu cumu sparte ciò chì pruduciamu da u core, facemu innumerevoli cuntributi à a vita cù i sentimenti caldi chì avemu accumulatu in u cantonu più sensibile di i nostri cori. Vulemu participà à ogni piattaforma cum'è individui liberi è uguali, per vede l'amore è u rispettu chì meritemu, è più impurtante, per campà ".

"L'origine di a viulenza contr'à e donne hè di 3 anni"

Elvin Sönmez Güler, Capu di a Filiale Izmir di a Càmera di l'Architecti Paesaggistici, hà spartutu dati impressiunanti nantu à a viulenza contr'à e donne. Elvin Sönmez Güler hà dettu chì l'urighjini di a viulenza fisica in a vita di e donne tornanu in 3 anni ind'è 9 anni, "Secunnu i scuperti, 20-30% di fratture sò stati truvati in l'ossi di mummie maschili, mentre chì sta rata hè trà 50. è XNUMX% in mummie femine. Queste fratture sò fratture di a testa per via di a viulenza individuale piuttostu cà a guerra. Ancu s'ellu era cunnisciutu in ogni periodu è in ogni sucità chì e donne sò esposti à a viulenza maschile, era vistu cum'è un prublema persunale chì deve esse risolta in a famiglia. Stu tema ùn hà micca attiratu l'attenzione di i scientisti. L'antica iscrizzione romana dicenu chì l'omi anu u dirittu di punisce, divorziu o tumbà e so mòglie per participà à i ghjoculi senza u so permessu. In u Medievu, ùn ci era micca limite à l'usu di a forza da l'omi contr'à e donne ".

Quale hà assistitu

U sindaco di a municipalità metropolitana di Izmir hà assistitu à a cerimonia. Tunç SoyerA moglia di Neptün Soyer, Vice Sindaco di a Municipalità Metropolitana di İzmir Mustafa Özuslu, Presidente di CHP İzmir Provincial Women's Branch Nurdan Şenkal Uçar, Ex Vice Sindaco di a Municipalità Metropolitana di İzmir Sırrı Aydoğan, Sicritariu Generale di a Municipalità Metropolitana di İzmir. Buğra Gökçe, e mogli di i sindaci di u distrittu è parechji citadini anu assistitu.

In memoria di e donne assassinate

Per attirà l'attenzione nantu à a lotta contru a viulenza contru à e donne, l'ONU hà decisu d'urganizà manifestazioni induve u culore aranciu hè dominante, trà u 25 di nuvembre è u 10 di dicembre di ogni annu. In questu cuntestu, hè statu decisu di creà Orange Gardens cù e piante d'aranciu in i zoni verdi di a cità per guardà i ricordi di e donne chì sò state tagliate da a vita per via di a viulenza maschile in u Cunsigliu Municipale Metropolitana di Izmir. U Monumentu di a Donna, situatu in u primu Giardinu Arancione, cuncepitu da TMMOB Chamber of Landscape Architects Branch İzmir, hè statu pruduttu trasfurmendu u travagliu di Mojmir Mihatov, chì hà participatu à a Cumpetizione Internaziunale di Caricatura di Uguaglianza di Genere organizata da a Municipalità Metropolitana l'annu passatu, à trè. -dimensionale.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*