Chì sò i sintomi di a malatia di Lyme? Cumu hè diagnosticata è trattata a malatia di Lyme?

Chì sò i sintomi di a malatia di Lyme? Cumu hè diagnosticata è trattata a malatia di Lyme?
Chì sò i sintomi di a malatia di Lyme? Cumu hè diagnosticata è trattata a malatia di Lyme?

Medicu di Medicina Holistica è Funziunale Prof. Dr. Murat Hökelek hà datu infurmazioni nantu à u sughjettu. A malatia di Lyme hè una infizzione causata da u bacteriu Borrelia burgdorferi. Di solitu Ixodes sp. Hè trasmessa da ticks chjamati ticks duri. Quandu sti ticks attaccanu à l'omu è fermanu nantu à a pelle per 36 à 48 ore, a probabilità di infezzione hè assai alta. Se a tick hè eliminata in 48 ore è u trattamentu preventivu hè iniziatu immediatamente, a malatia pò esse prevenuta. Studi recenti anu dimustratu chì l'agente pò ancu esse trasmessi da i mosquitoes.

Una volta chì l'infezzione si trova, i batteri si movenu attraversu u sangue è affettanu diversi tessuti in u corpu. Se a malatia di Lyme ùn hè micca trattata prima, pò sparghje da a pelle, l'articuli è u sistema nervu à l'altri organi, affettendu parechji sistemi è trasfurmendu in una cundizione inflammatoria crònica.

A probabilità di cuntrazione di a malatia di Lyme dopu una piccula di tick dipende da u tipu di tick, induve hè stata muzzicata, è quantu tempu a tick hè stata nantu à a pelle.

Chì sò i sintomi di a malatia di Lyme?

I sintomi ponu accumincià da 3 à 30 ghjorni dopu a morsa di tick. Puderanu diferenze sicondu u stadiu di l'infezzione. In certi casi, ùn pò esse micca sintomi finu à mesi dopu a muzzica.

I primi sintomi includenu:

  • u focu
  • Scuzzulate
  • Cefalea
  • la fatigue
  • Dolore musculare è articular
  • gonfiore in i nodi linfatici

Tutti questi sintomi sò sintomi chì ponu esse vistu in u friddu cumuni, perchè ponu esse trascurati. In ogni casu, unu di i primi signali chì hè diversu in l'infezzione di Lyme hè una rash di a pelle à u situ di u muzzicu. L'erupzioni di Lyme, chjamate erythema migrans, anu un aspettu "ochju di toru" cù cerculi in u mità. L'anellu rossu cresce lentamente annantu à parechji ghjorni, righjunghjendu un diametru di circa 30 cm. Pò sentu caldu à u toccu, ma ùn hè micca generalmente pruriginosa o dolorosa.

Se ùn sò micca diagnosticati è micca trattati, i sintomi ponu aggravà, risultatu in:

  • forte mal di testa è rigidità di u collu
  • rashes in altre parti di u corpu
  • Artrite cù u dolore articular è gonfiore, in particulare in i ghjinochje
  • Paralisi nantu à unu o i dui lati di a faccia
  • battiti cardiaci irregulari
  • Inflamazioni di u core è a spina
  • Dolore, numbness, tingling in manu o pedi

Cumu hè diagnosticata a malatia di Lyme?

Quandu u duttore hè cunsultatu, u diagnosticu pò esse fattu secondu i sintomi è a storia di scontru cù una tick. Un test di sangue pò esse dumandatu in questa fase. In ogni casu, durante e prime settimane di infezzione, a prova pò esse negativa perchè l'anticorpi ùn anu micca risuscitatu. I testi chì ponu diagnosticà a malatia di Lyme sò dispunibuli è devenu esse urdinati in e prime settimane dopu l'esposizione à una tick. Più prestu hè trattatu, menu hè prubabile di peghju.

A malatia di Lyme imita più di 300 malatie. Per quessa, hè ancu chjamatu "Grande imitatore". U diagnosticu differenziale hè assai impurtante. A malatia di Lyme pò nasce da disordini neurologichi longu è micca diagnosticati, prublemi psichiatrici, nebbia cerebrale, prublemi articuli è musculari chì ùn ponu micca esse benefiziu di droghe. Certi testi speciali sò stati sviluppati per u diagnosticu di l'infezzione tardiva chì sò diventati generalizati, è questi anu da esse evaluati in cumminazione.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*