102 anniversariu di l'arrivu di Atatürk in Ankara

102 anniversariu di l'arrivu di Atatürk in Ankara

102 anniversariu di l'arrivu di Atatürk in Ankara

Mustafa Kemal Atatürk ghjunse à Ankara u 27 di dicembre di u 1919, pusendu i fundamenti di a Guerra di l'Indipendenza è à u stessu tempu guidò u travagliu di a creazione di a Gran Assemblea Naziunale Turca.

ANKARA- Mustafa Kemal Atatürk ghjunse à Ankara u 27 dicembre 1919, pusendu i fundamenti di a Guerra di l'Indipendenza è hà ancu guidatu i sforzi per a creazione di a Gran Assemblea Naziunale Turca. 102. th anniversariu di a so ghjunta in Ankara hè celebratu.

Mustafa Kemal Atatürk, u fundatore di a nostra Republica, hè ghjuntu in Ankara esattamente 102 anni fà oghje, u 27 dicembre 1919, per stabilisce i fundamenti di a Guerra di l'Indipendenza è à u stessu tempu guidò u travagliu di a creazione di a Gran Assemblea Naziunale Turca. .

L'arrivu di Ataturk in Ankara

Dopu à a Prima Guerra Munniali, l'Imperu Ottumanu hè cunsideratu scunfittu è u nemicu, chì si sparse in tuttu u paese, hà cuminciatu à sparte e nostre terri in cunfurmità cù u Trattatu di Sèvres. Urfa, Antep, Maraş, Adana, Antalya è Istanbul, u centru di l'Imperu Ottumanu, eranu occupati da e forze nemiche.

U 15 di maghju di u 1919, i Grechi entranu à Izmir, è Atatürk si n'andò à Samsun u 19 di maghju di u 1919, è cuminciaru à mette i fundamenti per u principiu di a Guerra di l'Indipendenza. Mustafa Kemal Atatürk, chì hè statu salutatu cun grande entusiasmu da a ghjente in Samsun, ghjunse à Amasya u 12 di ghjugnu 1919 è e decisioni prese sò publicate u 22 di ghjugnu 1919 sottu u nome Amasya Circular.

Dopu à stu sviluppu, u Cungressu di Erzurum hà fattu u 23 di lugliu di u 1919, è subitu dopu, Atatürk hà cunvucatu u Cungressu di Sivas u 4 di settembre di u 1919. In i cungressi tenuti, u stabilimentu di un guvernu basatu nantu à a vulintà naziunale hè statu determinatu cum'è u primu mira è i telegrammi sò stati mandati à tutte e cità è a ghjente hè stata dumandata à elettu un rappresentante per elli.

Un locu di riunione era necessariu per i rapprisentanti eletti è i residenti di Ankara invitavanu Atatürk è i rapprisentanti à Ankara. Pensendu chì a Guerra di l'Indipendenza seria gestita da Ankara in u megliu modu, Atatürk hà decisu di vene in Ankara per via di a situazione geografica di Ankara è a so distanza uguale da i fronti.

U populu di Ankara hà accoltu Atatürk è i membri di a delegazione cun grande entusiasmu, è questu accolta hà toccu assai Ata. Atatürk hà ringraziatu u populu di Ankara, chì l'hà accoltu è a delegazione cun entusiasmu.

L'arrivu di Atatürk in Ankara hè un avvenimentu assai impurtante per u stabilimentu di a Republica Turca indipendente è l'iniziu di a Guerra d'Indipendenza. Parechji sviluppi è preparazione, cum'è a creazione di a Gran Assemblea Naziunale Turca è a creazione di l'armata turca, sò stati fatti in Ankara. A cità di Ankara, chì diventò u centru di a lotta naziunale, hà cuminciatu à serve cum'è a capitale da quelli ghjorni.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*