Apertura entusiasta di u Festival Internaziunale di Bursa Shadow Play

apertura entusiasta à u festival internaziunale di ghjoculi d'ombra di bursa
apertura entusiasta à u festival internaziunale di ghjoculi d'ombra di bursa

Organizatu da Bursa Culture, Art and Tourism Foundation (BKSTV) in nome di a Municipalità Metropolitana, u 19th International Bursa Karagöz Puppet and Shadow Play Festival hà iniziatu cù u spettaculu Karagöz-Hacivat.

U Festival Internaziunale di Bursa Karagöz Puppet and Shadow Play, chì u scopu hè di presentà l'arti tradiziunale di l'ombra turca Karagöz, di creà un ambiente di cumunicazione è di cumunicazione culturale è artistica internaziunale, è di sviluppà l'amicizia trà i paesi attraversu queste arti, hà scontru cù l'amatori d'arte per u 19a volta questu annu. Russia, Spagna, Repubblica Ceca, Bulgaria, Albania, Moldavia è Turchia à u festival urganizatu cù u sustegnu di u Centru Naziunale UNIMA (Unione Internaziunale di Puppet and Shadow Play) di Bursa Culture, Art and Tourism Foundation è Karagöz and Puppet Plays Research and Application Center. (KARAKUM) 18 squadre feranu 34 spettaculi. U festival, chì era aspittatu ansiosamente da i pupi è i dilettanti di u ghjocu d'ombra, hè statu apertu cù una ceremonia in u Centru Culturale Tayyare. In particulare à a ceremonia d'apertura, induve i zitelli anu dimustratu un grande interessu è a sala era cumpleta; Sindaco Metropolitanu Alinur Aktaş, Direttore Provinciale di Cultura è Turismu Dr. Kamil Özer è u presidente provinciale di u Partitu AK Davut Gürkan anu participatu ancu.

Chì i nostri figlioli crescenu cù l'arti

U sindaco di a municipalità metropolitana di Bursa, Alinur Aktaş, in u so discorsu à a ceremonia d'apertura, hà dettu chì urganizanu diverse attività per cresce i zitelli cù attività artistiche, sportive è culturali. Dichjarà chì realizanu attività in ogni campu, da e scole di sport d'estate-invernu à l'attività di teatru è cinema per i zitelli, u sindaco Aktaş hà dettu: "Bursa hè una cità di storia è cultura. Hè a tappa di a nostra civiltà antica. Avemu valori serii. Hacivat-Karagöz hè una di e nostre caratteristiche più prominenti. Vogliu ringrazià quelli chì anu cuntribuitu à a trasfurmazioni di stu valore in un festival. Vogliu ringrazià a Bursa Culture, Art and Tourism Foundation, chì hà urganizatu u festival, è u Uludağ College, u nostru sponsor principale ".

Uludağ University Karagöz è Puppet Games Research and Application Center Director Dr. U membru di a facultà İbrahim İmran Öztahtalı hà dettu: "Bursa; Hè un ghjuvellu impurtante cù e so numerose marche è parechje porte chì si apre à u mondu. Cum'è l'Università Uludağ, avemu stabilitu u Centru di Ricerca è Applicazione di i Giochi di Karagöz è Puppet, cù u scopu di sparte questi valori in l'arena internaziunale. Avemu u scopu di mette Karagöz pupi è drammi d'ombra nantu à una basa accademica, per fà una ricerca mundiale è per presentà Bursa à u mondu.

U presidente di u Centru Naziunale di Turchia UNIMA, Enis Ergün, hà dichjaratu chì anu preparatu spettaculi assai boni durante u festival, chì u mondu culuritu di Karagöz serà presentatu à l'audienza è chì i workshop speciali seranu tenuti sia per i zitelli sia per l'adulti, è hà ringraziatu tutti quelli chì anu cuntribuitu à u preparazione di a festa.

Karagöz è l'artisti di pupi Hüseyin Bağlar, Duygu Tansı è Mahmut Hazım Kısakürek, chì anu persu a so vita da l'ultimu festival, ùn sò micca stati ancu scurdati. U presidente Aktaş hà presentatu placche à a figliola di Bağlar, Nihan Bağlar, è à a moglia di Tansı Halide Oya Tansı per commemorare u ghjornu.

Per via, l'apertura di u 19th International Bursa Karagöz Puppet and Shadow Play Festival era ancu a scena di un esempiu di a tradizione ahi-order. L'artisti di Bursalı Karagöz Seçkin Güneş è Osman Ezgi sò stati legati in panni nantu à a scena da u so maestru Şinasi Çelikkol, secondu i principii di ahi-order.

Dopu à i discorsi, u festivale hà iniziatu cù u ghjocu d'ombra "Salıncak" di Hasan Mert Karakaş, u più ghjovanu Artistu Karagöz di Bursa. U festival durà finu à u 19 di dicembre è i spettaculi ponu esse guardati à u Centru Culturale Tayyare, u Centru Culturale Barış Manço, u Museu di Cunquista Panorama 1326, u Centru Culturale Mete Cengiz è u Museu Karagöz.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*