Artifacts Ritornu da i Stati Uniti sò in u Museu Archeologicu

Artifacts Ritornu da i Stati Uniti sò in u Museu Archeologicu
Artifacts Ritornu da i Stati Uniti sò in u Museu Archeologicu

U Ministru di a Cultura è u Turismu Mehmet Nuri Ersoy hà dettu chì a Turchia hà fattu una grande scuperta in l'ultimi anni in quantu à u ritornu di i beni culturali cuntrabandati à l'esteru.

A riunione introduttiva di 28 artefatti storichi da Turchia sequestrati in i Stati Uniti hè stata in i Musei Archeologichi di Istanbul.

In più di u Ministru Ersoy, l'Ambasciadore di i Stati Uniti à Ankara Jeff Flake, u Vice Ministru di Cultura è Turismu Nadir Alpaslan, u Direttore Provinciale di Cultura è Turismu d'Istanbul Coşkun Yılmaz, u Comandante Provinciale di Gendarmeria Major General Yusuf Kenan Topçu è u Direttore di i Musei Archeologichi di Istanbul Rahmi Asal anu assistitu à a riunione.

U Ministru Ersoy hà dichjaratu à a riunione chì si battenu contr'à a contrabbanda utilizendu una strategia multiforme cum'è l'educazione, a sociologia, u dirittu è a diplomazia per prutege i beni culturali.

Rimarchendu chì Turchia hè ancu un capu in a prutezzione di i beni culturali in a cumunità internaziunale, u Ministru Ersoy hà cuntinuatu cusì:

"Cuntinuemu u nostru travagliu sottu u paraplu di l'UNESCO è l'Interpol per restringere u mercatu è e dumande in i paesi chì sò mercati per u contrabbandu di i beni culturali. Grazie à tutti issi studii, u nostru paese hà fattu un grande prugressu in l'ultimi anni in quantu à u ritornu di i beni culturali cuntrabandati à l'esteru. Avemu assicuratu u ritornu in Turchia di quasi 20 mila beni culturali chì sò stati illegale cuntrabandi fora di u paese in l'ultimi 8 anni. Oghje, avemu riunitu per sparte cun voi chì avemu cunclusu una altra lotta legale. Perchè tutti avemu avutu a felicità ghjustificata è l'orgogliu di portà 28 beni culturali, chì sò stati scuperti durante scavi illegali è mandati illegale à i Stati Uniti d'America, à u nostru paese ".

U Ministru Ersoy hà dichjaratu chì dopu à un prucessu difficiule in u quale migghiara di documenti sò stati scansati è centinaie di dati sò stati esaminati è valutati, hè statu documentatu chì l'opere eranu d'origine anatolica, è trà l'opere consegnate eranu 12 muniti, un 6 mila anni- vechju idolu Kilia, una figura di a dea di u periodu neoliticu, una ciotola d'offerta cù un motivu di testa di cervu è un sonagliu.

Mehmet Nuri Ersoy hà rimarcatu chì ci sò dui fatturi impurtanti chì permettenu sta extradizione per esse realizatu è hà cuntinuatu e so parolle cusì:

"U primu di questi hè chì l'unità chì travaglianu nantu à u sughjettu, sia in l'Uffiziu di u Procuratore di Manhattan sia in u nostru Ministeriu, si dedicanu à e so investigazioni, è a seconda hè, sicuru, u travagliu. L'esperienza ch'e aghju acquistatu durante u mo ministeru in u scopu di u travagliu per prevene a contrabbanda di i beni culturali m'hà dimustratu chì ùn importa micca u dirittu, ùn importa micca quantu prufonda si mette, se l'autorità di u paese interlocutore ùn sò micca aperti à a cooperazione cum'è voi. , sfurtunatamenti, hè pussibule chì e vostre strade sò bluccate di colpu. "L'Uffiziu di l'Avucatu di u Distrettu di Manhattan è u Dipartimentu di a Sicurezza Interna di i Stati Uniti anu dimustratu una cooperazione assai stretta è a trasparenza da u principiu di u prucessu".

Spieghendu chì u miliardariu americanu Michael Steinhardt, u pruprietariu di una parte significativa di sta cullizzioni purtata in Turchia, rinunziò à i so diritti nantu à 180 beni culturali, u Ministru Ersoy hà infurmatu chì 11 paesi ripiglià l'opere chì appartenenu à e so terre.

Dopu à i discorsi, u Ministru di Cultura è Turismu Mehmet Nuri Ersoy è a so delegazione accumpagnata anu esaminatu l'opere in a Sala di Treasury è hà ricevutu infurmazioni da l'autorità.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*