U dibattitu per u Carru di e donne in u trasportu publicu principia in Scozia

U dibattitu per u Carru di e donne in u trasportu publicu principia in Scozia
U dibattitu per u Carru di e donne in u trasportu publicu principia in Scozia

Sè vo site una donna chì vene in casa sola a tarda notte, vi sentite più sicura s'ellu ci era un metro o un vagone di trenu solu per e donne ?

Questu hè unu di i suggerimenti fatti da i gruppi chì campanu per e donne per viaghjà più sicuru in u trasportu publicu.

Jenny Gilruth, u novu ministru di i trasporti scozzesi, hà iniziatu u dibattitu nantu à a sicurità in u trasportu publicu a settimana passata cù a so dichjarazione nantu à u futuru di e ferrovie scozzesi, chì seranu naziunalizate in aprile.

In u so discorsu à u Parlamentu Scozzese, Gilruth hà dettu ch'ellu si sentia personalmente in periculu nantu à i treni.

U Ministru Gilruth, un anticu maestru, hà dettu ch'ellu hà fattu una cura particulare per ùn piglià l'ultimu trenu à l'area di Fife perchè i carrughji eranu "pieni d'omi ubriachi chì stavanu accucciati accantu à voi ancu s'ellu ci era assai posti vioti".

"Vogliu chì i nostri treni sò posti induve e donne ponu viaghjà in modu sicuru. "Cumu u guvernu, avemu bisognu di identificà induve e donne si sentenu insicure in u nostru sistema di trasportu publicu è capisce cumu rimedià sta situazione", disse.

U ministru hà dettu ancu chì ellu cunsultarà cù e donne è l'urganisazioni di e donne in u paese nantu à questu tema.

Dopu stu discorsu, u suggerimentu assai cuntruversu di vagoni privati ​​​​per e donne in i media hà cuminciatu à vene cum'è una di e pussibuli suluzioni.

Avemu vistu ciò chì questu significa è quale impattu pò avè.

Avemu bisognu di spazi riservati solu à e donne ?

Participendu à un prugramma di BBC Radio Scotland Youtube u pruduttore di cuntenutu Luna Martin hà dettu chì i vagoni solu di e donne puderanu offre una opzione per aumentà a sicurità in u trasportu publicu.

"Vivu in una zona rurale è ci sò pochi treni chì vanu induve aghju campatu. Aghju viaghjatu cù gruppi di fan di football chì anu fattu un scontru per questu qualchì volta. dice:

"Aghju sempre chjamatu à qualchissia nantu à u mo telefunu, in l'altra manu tengu e mo chjave. Pensu chì hè qualcosa chì parechje donne anu amparatu à fà in situazioni cum'è queste. Ci hè insignatu da una età assai ghjovana chì duvemu accettà un tali cumpurtamentu cum'è normale ".

Perchè avà ?

Da u 1 d'aprile, i ferrovie scozzesi diventanu un serviziu publicu è cuntinueghjanu à esiste cum'è una entità di u settore publicu sottu u cuntrollu di u guvernu scozzese.

U Ministru di i Trasporti Gilruth intende chì u guvernu scozzese aduprà u so cuntrollu di e ferrovie per assicurà chì i meccanismi sò sviluppati per assicurà e cundizioni di viaghju sicuri per e donne.

Ella descrive cum'è un "prublemu sistematicu" chì e donne si sentenu insicure in u trasportu publicu "per via di u cumpurtamentu di l'omi".

Chì pensanu e donne ?

Kelly Given, attivista per i diritti di e donne cù u Movimentu di i Ghjuventù Scozzesi, hà dettu: "Somu assai bè ciò chì si sente à piglià u trenu in casa di notte. Ti stringhjite a mandibula, site tense, è sopratuttu avete a paura di cullà in u trenu. Hè definitivamente un prublema chì deve esse risolta ", dice.

Dapoi, ella dice, hè attualmente "anticipendu" esse molestata in u trenu per via di e so sperienze, è hè per quessa ch'ella ùn piglia micca u trenu di notte.

"Sò d'accordu cù l'idea di carri per e donne. Se face chì un picculu numeru di donne si sentenu più sicure nantu à u trenu, vale a pena ", aghjusta.

I treni seranu più sicuri cù stu metudu?

Hè difficiuli di sapè in anticipu. A pruposta di carru di e donne hè stata pruvata prima in certi paesi cum'è Messicu, Giappone è India, ma ùn hè micca faciule per misurà s'ellu rende a vita di e donne più sicura.

Un spaziu separatu per e donne hè qualcosa chì pò ancu esse implementatu per ragioni culturali, ma parechji paesi anu messu stu metudu à prucessu cum'è una precaution contra l'assetamentu sessuale contr'à e donne.

In un sondaghju di u 2014 da l'agenza di notizie Reuters, u 6 per centu di e 300 donne di u mondu hà dettu ch'elli si sentenu definitivamente più sicuri in una vittura solu per e donne.

Quale s'oppone, per chì ragioni ?

Ci sò donne chì pensanu chì questu hè un passu in daretu, chì invece di luttà è di eliminà i cumpurtamenti chì facenu chì e donne ùn sò micca sicure in u trasportu publicu, ci sò e donne chì pensanu ch'elli « nurmalizeghjanu » u fastidiu di e donne in spazi maschili è femini, ci sò accademichi chì mettenu queste idee in scrittura.

Dicenu chì a riservazione di u spaziu mette a rispunsabilità nantu à e donne per evità u fastidiu, invece di furzà l'abusers à cambià u so cumpurtamentu.

Un studiu di u 2016 da a Fundazione FIA, una fundazione di Londra, hà cunclusu chì a segregazione di u sessu ùn indirizza micca a causa radicale di u prublema, "cumportamentu inaccettabile", è "cunfirma a credenza chì e donne ùn deve micca viaghjà liberamente è riceve trattamentu speciale". ."

Hè applicabile?

Hè assai difficiuli di implementà, secondu u sindicatu di i travagliadori ferroviari RMT.

Mick Hogg, u secretariu di l'urganizazione di u sindicatu in Scozia, hà dettu chì accolta l'idea di piglià più azzione per chì e donne è tutti l'altri ponu esse più sicuri in i treni, aghjustendu chì u cumpurtamentu inaccettabile in i treni hè aumentatu in modu esponenziale.

Ma Hogg hà nutatu chì l'assignazione di vagoni o treni separati à e donne creanu un "incubo logisticu".

Parlendu à a radio BBC Scotland, Hogg hà dettu: "Per esse implementatu, i treni necessitanu più persunale è più polizia di trasportu. Ùn si pò micca fà cù i mezi attuali. Attualmente, in un trenu mediu, in u megliu, un cunduttore è un ufficiale di sicurità serve 7-8 vitture. Ma u 57 per centu di i treni in Scozia anu solu u cunduttore di turnu ", disse.

Hè prubabile chì succede, quandu?

À u mumentu hè solu una idea, ma un prucessu di cunsultazione hè previstu per esse iniziatu.

Autorità di trasportu scozzese sözcü"Avà hè troppu tempiu per parlà di qualsiasi di e pussibuli pruposte chì saranu cunsiderate in una discussione naziunale assai larga, ma avemu da fighjà tutte e altre pratiche boni è ascoltemu e diverse opinioni nantu à tali iniziative", disse.

Una dichjarazione hè stata ancu fatta da a Pulizia di u Trasportu, l'agenzia rispunsevuli di a sicurità in u trasportu publicu in Gran Bretagna. A Pulizzia di u Trasportu hà sottolineatu chì s'impegna à furnisce un serviziu coherente è di supportu à e vittime di l'assetamentu sessuale, induve si trovanu è ogni volta chì u rapportanu. (Fonte: BBC)

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*