A brama di 60 anni hè finita cù a lege di a professione di l'insignante

A brama di 60 anni hè finita cù a lege di a professione di l'insignante

A brama di 60 anni hè finita cù a lege di a professione di l'insignante

In una entrevista cù u ghjurnale Milliyet nantu à a Legge di Professione Insegnante, u Ministru di l'Educazione Naziunale Mahmut Özer hà dichjaratu chì, per a prima volta in a storia di l'educazione in Turchia, i prufessori avianu una lege prufessiunale indipendente è hà dettu: "U nostru paese hè trà i paesi chì definiscenu. l'insignamentu cum'è una strada di carriera in u quadru di un dirittu prufessiunale. Inseme, questu hè veramente un puntu di svolta ". disse.

Eccu l'entrevista completa:

A pruposta per a Legge di a Professione Insegnante hè stata accettata in a Gran Assemblea Naziunale Turca. Un tema chì hè statu discututu per anni hè statu promulgatu per a prima volta. Pudemu piglià i vostri sentimenti è pinsamenti?

MINISTRU OZER: A brama di una lege specifica à i prufessori và assai in Turchia. Dapoi l'anni 1960, sta brama hè sempre spressione sia in i Cunsiglii di l'Educazione Naziunale sia in altre piattaforme. In e decisioni prese à u 7u Cunsigliu Naziunale di l'Educazione, chì avemu tenutu trà u 1u u 3 di dicembre di u 2021, dopu à 20 anni, un enfasi particulari hè statu fattu nantu à a lege di a professione di l'insignamentu è hè stata inclusa in e decisioni pigliate. Dunque, u fattu chì a "Legge di Professione Docente" hè stata preparata è appruvata per a prima volta in a Gran Assemblea Naziunale di Turchia hè un puntu di svolta assai impurtante in a nostra storia di l'educazione. Cù sta lege, i nostri prufessori guadagnatu una lege prufessiunale indipendente per a prima volta in a storia di l'educazione in Turchia. Sò veramente felice di esse una parte di stu prucessu.

Avete dettu chì era un puntu di svolta in a storia di l'educazione. Perchè un puntu di svolta?

MINISTRU OZER: Comu dicu spessu, un sistema educativu hè forte solu quant'è u so maestru. Attualmente, avemu quasi 1 milione 200 mila maestri in u nostru sistema educativu. Avemu una famiglia abbastanza numerosa di maestri. U sviluppu prufessiunale è persunale di i nostri prufessori deve esse sustinutu continuamente. Cù sta lege, hè stata preparata per a prima volta una lege chì hà pigliatu u so nome da a professione di l'insignante. Prima di tuttu, questu hè direttamente ligatu à u valore datu à u maestru. Cù a lege, u sviluppu prufessiunale, a cunniscenza è l'esperienza di i nostri prufessori è a so educazione graduate sò ricumpinsati attraversu un sistema di carriera sviluppatu. Un sistema chì include a candidatura, l'insignamentu, l'insegnamentu espertu è u prufessore hè in costruzione. Inoltre, l'indicatori di i prufessori cù u primu gradu sò aumentati da 3000 à 3600. Include miglioramenti supplementari in quantu à i prufessori di cuntrattu. In corta, cù sta lege, u nostru paese hè trà i paesi chì definiscenu l'insignamentu cum'è una strada di carriera in u quadru di una lege prufessiunale. Inseme, questu hè veramente un puntu di svolta.

L'insignamentu hè avà definitu cum'è una professione di carriera in u dirittu. Stu prublema hè statu largamente discutitu in publicu. Avete dichjaratu chì ci era una decisione per questu in l'ultima reunione chì avete tenutu, chì tipu di decisione hè stata presa?

MINISTRU OZER: Comu sapete, unu di i trè prublemi principali discututi in detail à u 20u Cunsigliu Naziunale di l'Educazione, chì avemu tenutu cù a larga participazione di i nostri attori di l'educazione da tutte e parti di a nostra sucetà, era sustene u sviluppu prufessiunale di i nostri prufessori. In u cunsigliu, a decisione di promulgà a lege di a professione d'insignamentu hè stata presa à l'unanimità, è a decisione direttamente riferita à a professione di carriera. L'articulu 123 di u cunsigliu, chì hè statu accettatu à l'unanimità, dice: "L'insignamentu deve esse regulatu cum'è una professione di carriera. In l'avanzati in u prucessu di carriera, aumenti significativi è significativi devenu esse fatti in i diritti persunali di i prufessori. in forma. Per quessa, hè l'equivalente direttu di e decisioni in quantu à a professione di carriera, chì sò previste in a lege attuale, pigliate à l'unanimità in u cunsigliu è chì tutti accunsenu. In u risultatu, i passi di carriera in a Lege si riferiscenu à i prucessi chì i stakeholder di l'educazione anu discututu è accunsentutu à l'unanimità.

Chì tippu di migliurà l'insegnamentu espertu è l'insegnamentu di u capu portanu à i diritti persunali di i nostri prufessori ?

MINISTRU OZER: I nostri prufessori, chì anu compiu 10 anni in a professione, participeranu à 180 ore di furmazione di sviluppu prufessiunale da esse datu da u nostru Ministeru, è quandu anu successu in l'esame per via di sti furmazioni, anu da avè u titulu di " maestru espertu ". Inseme à u titulu di maestru specialista, i nostri prufessori riceveranu un diploma supplementu. Inoltre, ci sarà un aumentu di 60% (circa 1.310 TL da oghje) in a compensazione di l'educazione è di a furmazione. Attualmente, u numeru di prufessori putenziali chì dumandanu à l'insignamentu specializatu hè di circa 500 mila. Dunque, quasi cinque centu mila di i nostri prufessori avarà i diritti furniti da u tìtulu di maestru espertu s'ellu finiscinu cù successu a so furmazione è esami.

D’altronde, i nostri prufessori chì anu compiu 10 anni in l’insignamentu spicializatu, averà u titulu di « prufessore di u capu » quandu anu successu à l’esame à a fine di l’ora di 240 di furmazione prufessiunali da esse datu da u nostru Ministeru. Cù u titulu di capu maestru, i nostri prufessori riceveranu un diploma supplementu. Inoltre, ci sarà un aumentu di 120% in a compensazione di l'educazione è di a furmazione (circa 2.620 TL da oghje).

Unu di i temi discututi nantu à i prucessi di carriera hè l'insegnamentu espertu è l'esami per a transizione à u maestru. Ùn saria micca bè s'ellu ùn ci era micca esami ?

MINISTRU OZER: Comu sapete, 180 ore di furmazione per l'insignamentu specializatu è 240 ore per a furmazione di i prufessori di u capu seranu urganizate. Per evaluà a furmazione, avete bisognu di fà una misurazione è valutazione à a fine di a furmazione. Per questu scopu, un esame serà tenutu. Dunque, l'esami seranu direttamente ligati à l'educazione ricevuta. Dunque, ùn ci hè nunda per esse allarmatu. Inoltre, i nostri prufessori cù un diploma di maestru seranu esentati da l'esame per l'insignamentu specializatu. I nostri prufessori chì anu un dutturatu seranu ancu esentati da l'esame per u capu.

A lege incoraggia i prufessori à fà una educazione post-graduata.

MINISTRU OZER: Assolutamente ... Questu serà una cuntribuzione impurtante à u prucessu. U fattu chì i nostri prufessori finiscinu a so educazione postuniversitaria hè assai impurtante per u so sviluppu persunale è riflette positivamente nantu à a qualità di l'educazione chì daranu. Per quessa, a proporzione di i prufessori cù educazione post-graduata in i paesi OCDE hè abbastanza alta. Questi tassi sò estremamente bassi. Per esempiu, a nostra rata di i prufessori cun un diploma di maestru hè di circa 12 per centu, hè assai sottu à a media di l'OCDE. A nostra rata di i prufessori cù un dutturatu hè solu 0,23 per centu. Una tarifa estremamente bassa. Dunque, cù sta Legge, i nostri prufessori sò incuraghjiti à l'educazione graduate.

Ci sarà una limitazione di campu in l'educazione graduate?

MINISTRU OZER: No, ùn ci sarà micca restrizioni in questu sensu. Ùn avemu micca un approcciu ristrettu à e discipline in l'educazione graduate di i nostri maestri. À u cuntrariu, ci interessa assai di più per elli à fà studii graduate interdisciplinari in quantu à e cumpetenze di u XXI seculu. Allora avemu pigliatu un approcciu più flessibile quì. U nostru maestru, chì vole, pò fà una educazione post-graduata in u campu chì vole, nantu à un sughjettu chì hè curiosu. Quandu finiscinu cù successu a so educazione graduate, anu ancu aduprà u so dirittu à esse esentati da l'esami di specialista è di u capu.

A lege hè stata discussa assai prima di vene à a Gran Assemblea Naziunale di Turchia è durante e discussioni parlamentari. Fighjendu in daretu, cumu valutate queste discussioni ?

MINISTRU OZER: Per a prima volta, una Legge di Professione Insegnante hè ghjunta à u primu pianu di manera seria. Eppuru, l'aspettattivi sò alte. Approcci è opinioni nantu à u sughjettu pò esse diffirenti. Dunque, mi pare assai naturali è preziosu di discussioni. Di sicuru, hè assai impurtante per avè una critica constructiva quì, perchè a critica constructiva hè un foru di discussione è hà u putenziale di guidà à migliurà. Tutte e discussioni à parte, l'impurtante hè chì avemu avà una Legge di Professione Insegnante in Turchia. Vogliu sprime a mo gratitudine à u nostru presidente, chì ci guida in ogni passu chì facemu versu i nostri prufessori, per u so sustegnu in tuttu stu prucessu. Vogliu sprime a mo gratitudine à u presidente di u Parlamentu per u so sustegnu. Vogliu ringrazià tutti i nostri attori chì anu sustinutu u prucessu cù e so critiche constructive, tutti quelli chì anu cuntribuitu à a furmazione è a preparazione di una tale idea da u passatu à u presente, i preziosi burocrati di u nostru Ministeru, i nostri altri Ministeri è istituzioni cunnessi chì soutenu le processus, mes collègues et tous nos députés au Parlement qui les ont soutenus. Vogliu chì a nostra Legge di Professione Insegnante sia benefica per tutti i nostri prufessori è a cumunità educativa in anticipu.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*