Quale hè Mahir Cayan? Quanti anni hà Mahir Çayan, induve, cumu hè mortu è da induve hè?

Quale hè Mahir Cayan Quanti anni hà Mahir Cayan è da induve hè?
Quale hè Mahir Çayan Quanti anni hà Mahir Çayan, cumu hè mortu è da induve hè

Mahir Çayan (natu u 15 di marzu di u 1946, Samsun - mortu u 30 di marzu di u 1972, Kızıldere, Niksar, Tokat) hè un militante marxista-leninista turcu, u fundatore di u Partitu di Liberazione Populare-Front di Turchia. Hè statu uccisu cù nove di i so amichi in u paese di Kızıldere di u distrittu Niksar di Tokat u 30 di marzu di u 1972.

a vita

U babbu di Mahir Çayan, Aziz Çayan, hè di u sub-distrettu di Gümüş di u distrittu Gümüşhacıköy di Amasya. A parte di u subdistrettu di u latu di Hamamözü hè chjamata "Caserna di Çörüklerin", è a parte di u latu di Amasya hè chjamata "Caserna di Çayanların". I parenti di Mahir Çayan campanu sempre quì. Oghje, u nome di u paese hè statu cambiatu in Yeniköy. In certi fonti, si dice chì Çayan hè di origine circassa.

Natu in Samsun, Mahir Çayan hà passatu i so periodi di liceu è liceu in Haydarpaşa High School, à dì in Istanbul. Si iscrive à a Facultà di Dirittu di l'Università di Istanbul in 1963. L'annu dopu, hà cuntinuatu a so educazione à a Facultà di Scienze Politiche in Ankara. Duranti stu periodu, si unì à u Club di Idee SBF (Facoltà di Scienze Politiche), chì hè affiliatu à TİP è FKF (Federazione di Club Intellettuale). Pigliò ancu a presidenza di stu club in u 1965.

In u 1967, si n'andò in Francia per un pocu tempu cù a so fidanzata Gülten Savaşçı. Hà seguitu u cursu generale di i muvimenti sucialisti in Francia è e discussioni ch’elli eranu. Hà participatu à l'azzioni di a 1968a Flotta in 6 in İzmir è hè statu pigliatu in custodia. Duranti stu periodu, hà participatu à i dibattiti di a Rivuluzione Democràtica Naziunale difesi da Mihri Belli, chì principia in u Partitu di i Travaglii di Turchia (TIP) è in a dirigenza di u THKP-C, chì hè stata fundata dopu. In questu prucessu, hà realizatu studii in Karadeniz Ereğli in nome di TİP.

Dopu à stu viaghju, ideologicu hà unitu à i fili di a Rivuluzione Democràtica Naziunale. Ellu discrive a diferenza fundamentale cù u TYPE cum'è u "prublema di a rivoluzione". Duranti u so sughjornu in Francia, fù influinzatu da e lotte armate (focoiste) di l'America Latina. Accusa TİP di legalismu in stu prucessu, è sustene chì u prucessu rivoluzionariu in Turchia pò esse realizatu solu per una lotta armata è a determinazione di e so cundizioni specifiche. Scrive articuli in i ghjurnali Türk Solu è Aydınlık, chì sò più vicinu à questa vista. L'articuli impurtanti ch'ellu hà scrittu in questu periodu sò "U Sharp Smell of Revisionism 1", "The Sharp Smell of Revisionism 2" è "The Quality of Aren Opportunism".

U nome di a Federazione di l'Idee Clubs, chì hè stata in Ankara in u 1969, hè stata cambiata in DEV-GENÇ (Federazione di a Ghjuventù Rivuluzionaria). Mahir Çayan hà maritatu cù Gülten Savaşçı in u 1970. Ùn hà micca participatu à u cungressu TIP in u 1971, ma urganizeghja una reunione cù TIP è studienti è travagliadori da u so propiu ambiente di travagliu. Dopu chì i so diffirenzii cù Mihri Belli diventanu chjaru, si separò u so modu da u prucessu di a Rivuluzione Democràtica Naziunale (MDD) è hà iniziatu l'attività di propaganda armata per a rivoluzione populari invece di aspittà chì i "giovani ufficiali" per fà un colpu militare. À quellu tempu, Turchia hà spressu u prucessu rivoluzionariu in i libretti "Rivuluzione ininterrotta I-II-III". Definisce a struttura di Turchia cum'è oligarchia. Inoltre, "Ci hè un equilibriu trà u statu è u populu cù l'aumentu di u livellu di benessere in Turchia cumparatu cù u passatu". Hà chjamatu questu equilibriu "equilibriu artificiale". Ellu hà sustinutu chì disturbà l'equilibriu artificiale seria pussibule solu per via di a lotta armata.

In questu prucessu, cuntinueghja a creazione di THKP-C cù Münir Ramazan Aktolga è Yusuf Kupeli. Altri nomi impurtanti di l'urganizazione include Ertuğrul Kürkçü, İlhami Aras, Ulaş Bardakçı, Mustafa Kemal Kaçaroğlu è Hüseyin Cevahir. Mahir Çayan, chì hà aduttatu u mudellu di guerrilla urbana, hè persunale persunale in a pianificazione è a realizazione di l'azzioni armati in cunseguenza. Intantu, Çayan, chì hà ancu pianificatu l'azzioni di guerriglia urbana di THKP, hà participatu à a robba di Ziraat Bank Küçükesat Branch in Ankara u 12 di ferraghju di u 1971. In u frivaru di u 1971, Hüseyin Cevahir hè ghjuntu à Istanbul cù Ulaş Bardakçı, Ziya Yılmaz, Kamil Dede è Oktay Etiman è hà fattu preparazioni per l'urganizazione per cuntinuà e so attività quì. Hà participatu à a robba di Erenköy Türk Ticaret Bankası u 15 di marzu di u 1971. Dopu questu, u 4 d'aprile di u 1971, l'affari Mete Has è Talip Aksoy sò stati rapiti è u riscattu di 400 mila lire hè statu fattu cù i so amichi. Intantu, hà preparatu a carta di u Partitu di Liberazione Populare di Turchia cù Münir Ramazan Aktolga. In i stessi ghjorni, Mahir Çayan, chì hà ancu scrittu a dichjarazione di u partitu chjamata "A Via Rivuluzionaria", hè stata implicata in u rapimentu è l'assassiniu di u Consul Generale Israeli Efraim Elrom u 22 di maghju di u 1971. Mahir Çayan è Hüseyin Cevahir sò assediati in una casa in Maltepe, Istanbul, dopu un scontru cù a polizia mentre scappava da a so casa. Piglianu in ostaggio Sibel Erkan di 14 anni, chì hè in casa. Per cunvince Çayan è Cevahir, i so genitori è l'anziani di a famiglia sò purtati à a scena. Dopu chì Hüseyin Cevahir è Mahir Çayan ùn si rendenu micca, una operazione hè stata fatta nantu à a casa u 1 di ghjugnu 1971. Cevahir è Çayan piglianu Sibel Erkan luntanu da i finestri per prutege. Ilkay Demir in prigiò; Discriva Mahir Çayan cum'è un pocu calvo, capelli scuri è bruna, è annantu à questu, u sniper Mahir Çayan hà apertu u focu annantu à Hüseyin Cevahir, in u so pettu. Prima di more, Cevahir grida "leone" è respira l'ultimu respiru. "Aslan" hè un codice trà Çayan è Cevahir. Çayan, invece, punta a canna à u so core è tira u grillu per ùn esse catturatu, cum'ellu avia accunsentutu cù u so amicu prima. In ogni casu, perchè ch'ellu hè mancistru, a so manu tremula è a pallottola li trafitta i pulmoni invece di u core. Hüseyin Cevahir hè catturatu mortu è Mahir Çayan feritu. Sibel Erkan ùn hè micca stata ferita.

Dopu à l'arrestu di Mahir Çayan, hè statu tenutu in una cellula solitaria per un tempu, fora di i so cumpagni di l'urganisazione. À a fine di u digiunu di a morte di nove ghjorni, hè statu purtatu à a prigione di Istanbul Maltepe à mezzanotte. Mentre u casu era in corso, u 29 di nuvembre di u 1971 Mahir Çayan, Ulaş Bardakçı, Ziya Yılmaz da u THKP-C è Cihan Alptekin è Ömer Ayna da l'Armata di Liberazione Populare di Turchia (THKO in breve) scappavanu da u tunnel scavatu. Dopu à a diserzione, ci hè stata una scissione in u THKP-C. Si ncuntrau cù Yusuf Kupeli è Münir Aktolga u 12 dicembre 1971 per discutiri u cunflittu chì scoppiu in l'urganizazione in questu tempu. Tuttavia, sta riunione ùn hà micca datu risultati, è Çayan hà accusatu questi dui amichi in u Cumitatu Centrale per abbandunà a strategia di u partitu mentre eranu in l'internu. In seguitu, cù l'appruvazioni di l'altri membri di u cumitatu generale, hà avutu Yusuf Kupeli è Münir Ramazan Aktolga espulsi da u THKP-C.

Mahir Çayan, chì e so opportunità di stà in Istanbul sò ristrette, si trasferisce à Ankara. U 19 di ferraghju, Ulaş Bardakçı hè statu assediatu in a so casa in Arnavutköy è hè statu uccisu in un scontru cù e forze di sicurezza. Mahir Çayan è i so amichi, da una banda, cercanu di ùn esse chjappu da i lochi chì cambianu constantemente, da l'altra banda, cercanu pussibulità d'azzione per u salvezza di Deniz Gezmiş, Hüseyin İnan è Yusuf Aslan, chì sò stati dati a morte. pena. E relazioni in Ankara sò ancu più strette per via di l'arresti. Prima, certi quadri sò mandati à u Mari Neru. Dopu chì Koray Doğan hè statu uccisu da a polizia è altri arresti, Mahir Çayan, Cihan Alptekin, Ömer Ayna è Ertuğrul Kürkçü si sò andati à u Mari Neru.

Incidente di Kizildere

U 26 di marzu di u 1972, Mahir Çayan è i so amichi anu rapitu trè tecnichi, un canadianu è dui britannichi, chì travagliavanu in a basa di Ünye Radar, è si sò ammucciati in a casa di u capu Emrullah Arslan in u paese Kızıldere di u distrittu di Niksar di Tokat. Çayan è i so amichi, chì scappavanu da a Prigione Militare d'Istanbul Kartal scavatu un tunnel, induve eranu imprigiunati, lasciò una volta codificata di i britannichi, chì anu mancatu, un avvisu chì esigeva chì u verdict datu per Deniz Gezmiş, Yusuf Aslan è Hüseyin. İnan, chì sò stati cundannati à morte da l'Ankara Martial Law Command Military Court No. 1, ùn deve esse esecutatu. Aghjunghjenu à a dichjarazione chì sta dichjarazione deve esse trasmessa à a radiu è chì s'ellu ùn hè micca trasmessa, i so tecnichi seranu ammazzati.

A ricerca principia in i distretti di Fatsa-Ünye-Niksar. Una ricerca nantu à l'autostrada Niksar-Unye hè abbastanza per rinvià Çayan è i so amichi. Hasan Yılmaz, chì hè statu catturatu, hà dettu: "M'anu datu 100 lire. Aghju guidatu. Aghju dimustratu a strada. Tutti sò in u paese di Kızıldere ". dice. U capu Emrullah Arslan, u patrone di a casa duv'elli eranu piattati, hè trovu è fattu per parlà. U Ministru di l'Interior Ferit Kubat, u Capu di l'Intelligenza di u Comandante Generale di a Gendarmeria General Vehbi Parlar, u Cumandante Regiunale di a Gendarmeria Samsun, u Colonel Celal Durukan, si n'andò in u paese di Kızıldere u 29 di marzu. "Rendete!" Contra a so chjama, Çayan è i so amichi anu dettu: "Avemu i britannichi. Ùn ci rendemu micca ! Ci scontraremu. I britannichi moriranu quì ". dannu a risposta. Dopu, Mahir Çayan hè statu u primu à esse sparatu da i suldati, è hè mortu quì. I tecnichi di l'ostaggi cù e mani ligate daretu à e spalle sò stati ancu sparati è uccisi da l'amichi di Çayan.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*