Segnali d'avvertimentu è azzioni

Segnali d'avvertimentu è azzioni
Segnali d'avvertimentu è azzioni

In i sireni d'oghje, i dui annunzii ponu esse fatti è signali d'alerta è d'alarma, chì i significati sò cunnisciuti prima, ponu esse dati. I segni d'Avvertimentu è di Alarm utilizati in u nostru paese sò divisi in 4: Avvertimentu Giallu, Allarme Rossu, Alarma Nera (Alarma CBRN) è Avvertimentu Biancu (Avvisu Periculu Passatu).

ATTENZIONE GIALLA

L'avvertimentu giallu, chì indica a pussibilità di un attaccu à l'aria, hè annunziatu cù una sirena flat per 3 minuti.

Quandu si sente stu avvisu;

Quelli in l'area chjusa:
L'interruttori principali di u gasu, l'electricità, l'acqua in l'edifiziu deve esse spenti. Cose cum'è stufa è stufa si deve esse spenti. E porte aperte è i finestri duveranu esse chjusi è i cortini tirati. Un rifugiu o un locu di rifugiu deve esse dispunibule. L'alimentu è a bevanda in cuntenituri chjusi deve esse purtatu à u refuggiu / rifuggiatu.

S'ellu ci hè una maschera, s'ellu ùn ci hè micca un kit di primi aiuti, materiale di primu aiutu cum'è gasa, medicazione sterile, medicazione pronta, cerotti è medicini necessarii, radiu cù batterie o transistor, torcia, lampade marinare, stufe à gas, mantellu di stagione , cappotti, cappotti è altri vestiti, articuli, piatti, bicchieri, forchette, cucchiai, acqua potabile è utilità è altre necessità deve esse purtatu à u refuggiu si ùn sò micca stati preparati prima. Queste preparazioni deve esse fatta assumendu chì vi stà in u refuggiu per uni pochi di ghjorni.

Fora:
S'elli sò vicinu, anu da andà in a so casa o in u locu di travagliu. Quelli chì ùn sò micca vicinu à a so casa o u locu di travagliu; Quandu hè necessariu, anu da andà à l'abitazioni generali vicini, i lochi di refuggiu, o vicinu à i lochi induve ponu rifuggià, cum'è passaggi sotterranei, passaggi, passaggi forti, sotano, fondu di muri, fossa.

Truvatu in u Veiculu:
S'elli sò vicinu, anu da andà in a so casa o in u locu di travagliu. Quelli chì ùn sò micca vicinu à a so casa o u locu di travagliu duveranu lascià a cità o lascià u veiculu è agisce cum'è s'elli eranu in l'apertu.

ALLERTA ROSSA

L'alerta rossa, chì indica u periculu d'un attaccu à l'aria, hè annunziata da u sonu di una sirena chì cresce è fala chì dura 3 minuti.

Quandu sta alarme hè intesu;

Quelli in l'area chjusa:
Duranti l'alerta gialla, anu da compie l'articuli mancanti è andà immediatamente à u refuggiu, pigliendu i materiali necessarii cun elli. Deve esse tranquillamenti in u bunker finu à chì u periculu hè passatu. Se ci hè un periculu di gas, radiazione o focu in u refuggiu; Purtendu una maschera, duvete andà in u novu refuggiu sottu a tutela di u supervisore di u rifugiu.

Fora:
Duveranu entra subitu in i refugghi generali più vicini, refugghi o lochi adattati per un refuggiu, cum'è passaggi sotterranei, corridori, passaggi forti, soterrani, fondu di muru, fossa è aspittà tranquillamente finu à chì u periculu hè passatu.

Truvatu in u Veiculu:
Duveranu lascià u veiculu in u locu più cunvene è agisce cum'è in l'apertu.

ALLARME NERO

Questu alarme, chì indica u periculu di attaccu chimicu, biologicu, radiologicu è nucleare, hè annunziatu cù un sonu di sirena intermittente di 3 minuti.

Quandu sta alarme hè intesu;

Quelli in l'area chjusa:
U tipu di periculu deve esse amparatu à traversu annunzii è / o media. Se ci hè un periculu radiuattivu, u bunker hè subitu ingressu. Se ci hè un periculu chimicu, entra subitu in u refuggiu à i piani superiori. In l'internu di e residenze è i posti di travagliu, una parte cù pocu finestri è adattatu per a prutezzione deve esse sceltu cum'è un locu di refuggiu. Per impediscenu a fuga di gasu à l'internu, u perimetru è i spazii di lochi, cum'è e porte è e finestre, deve esse chjusu cù pasta di cinta o panni immersi in bleach. A bocca è u nasu deve esse mascheratu cù u cuttuni umitu pusatu trà un pannu umitu. I materiali di primi aiuti, l'acqua almacenata è i panni puliti deve esse pigliatu è deve esse aspittatu tranquillamente finu à a nutizia chì u periculu hè passatu in u refuggiu.

Fora:
Si deve esse inseritu in u locu chjusu più vicinu. In ogni casu, prima di entre in u spaziu cunfinatu, a robba deve esse lavata o cambiata è, se pussibule, mette in un saccu di plastica, in casu chì u gasu pò esse contaminatu. I parti esposti di u corpu deve esse lavatu cù assai acqua. Se ùn ci hè micca acqua, i zoni contaminati cù un pappu nettu deve esse puliti assorbendu senza fretu. Quandu una persona esposta à u gasu chimicu hà difficultà à respira, marea, vomiting, rossu, ardenti è inchji in l'ochji, sti spazii deve esse lavatu cù assai acqua. A persona deve esse mantenuta calda è micca mossa troppu. Hè da pruvà à ghjunghje à i centri di trattamentu u più prestu pussibule. L'attrezzi è l'equipaggiu sporchi deve esse puliti cù acqua detergente o bleach è ùn deve micca esse usatu se pussibule.

Truvatu in u Veiculu:
Agendu cum'è s'è tù fussi "in l'apertu", firmendu à u locu più còmuda. Se ùn ci hè micca un locu sicuru fora, e porte è i finestri di u veiculu è a ventilazione deve esse chjusu, e parti esposti di u corpu deve esse cuparti è duvete stà in u veiculu. Se ci hè u tempu è pussibule, vai in casa o à u travagliu. Se ùn hè micca pussibule, esce da a cità in a direzzione opposta di u ventu.

ATTENZIONE BIANCA

U periculu hà passatu u segnu d'avvertimentu hè annunziatu per mezu di radiu, televisione, altoparlante, megafonu. Quandu sta nutizia hè intesa, duvete abbandunà u locu di rifughju è vultà in i vostri lochi di vita normale, è quelli chì anu bisognu d'aiutu devenu esse aiutati.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*