Quale hè Wilhelm Conrad Rontgen? A so vita è i studii di scuperta X-Ray

Quale hè Wilhelm Röntgen?
Quale hè Wilhelm Röntgen?

Wilhelm Conrad Röntgen (natu u 27 di marzu di u 1845, Remscheid - mortu u 10 di ferraghju di u 1923, Monaco di Baviera), fisicu tedescu. Vincitore di u Premiu Nobel in Fisica, scupritore di i raghji X.

A vita di Wilhelm Conrad Rontgen

Röntgen hè natu in u distrittu di Lennep in Remscheid, in Germania. I so anni di a zitiddina è di a scola primaria sò stati passati in l'Olanda è in Svizzera. Hà studiatu à l'Università Politecnica di Zurich, in quale hè intrutu in u 1865, è si graduò in u 1868 cum'è ingegnere meccanicu. Hà ricevutu u so dutturatu da l'Università di Zurich in u 1869. Dopu à a so laurea hà travagliatu cum'è prufessore in Strasburgu in u 1876, à Giessen in u 1879 è à l'Università Julius-Maximilians di Würzburg in u 1888 ; poi in u 1900 hà pigliatu a catedra di fisica in l'Università di Munich è u direttore di l'Istitutu di Fisica di novu stabilitu.

Hè mortu in Munich in u 1923, quattru anni dopu a morte di a so moglia, in difficultà finanziarie in u cuntestu di l'ecunumia d'inflazione elevata creata da a Prima Guerra Munniali.

Studi di scuperta di raggi X

In più di e so funzioni d'insignamentu, hà ancu fattu ricerca. In u 1885 hà dimustratu chì u muvimentu di un permeable polarizatu hà u stessu effetti magnetichi cum'è un currente elettricu. À a mità di l'anni 1890, cum'è a maiò parte di i circadori, studiava u fenomenu di a luminescenza in i tubi catodici. Travagliava cù una cunfigurazione sperimentale composta da dui elettrodi (anodu è catodu) posti in un tubu di vetru cavu chjamatu "tubu Crookes". L'elettroni staccati da u catodu culpiscenu u vetru prima di ghjunghje à l'anodu, creendu lampi di luce chjamati fluoriscenza. L'8 di nuvembre di u 1895, hà cambiatu un pocu l'esperimentu, copre u tubu cù un cartone nìvuru è scuru a stanza per capiscenu a trasmittanza di a luce è ripetutu l'esperimentu. À 2 metri da u tubu di prova, hà nutatu un brillo in u paper impannillatu in platinocyanite di bariu. Ripetì l'esperimentu è hà osservatu u stessu avvenimentu ogni volta. L'hà discrittu cum'è un novu ragiu chì puderia passà per una superficia matte è l'hà chjamatu "X-ray", utilizendu a lettera X, chì simbulizeghja l'inconnu in matematica. In seguitu, sti raghji cuminciaru à esse chjamatu "X-Rays".

Dopu à sta scuperta, Röntgen hà osservatu chì i materiali di differente spessore trasmettenu u fasciu à diverse intensità. Hà utilizatu materiale fotograficu per capisce questu. Hà fattu ancu a prima radiografia medica di raghji X (film Röntgen) in a storia durante questi esperimenti è annuncia ufficialmente sta scuperta impurtante u 28 di dicembre di u 1895. Ma quandu hà trovu a radiografia, hà persu i so dite da una sobredose di raghji X perchè hà utilizatu a manu in i so esperimenti.

Ancu s'è l'esplicazione fisica di l'avvenimentu ùn hè micca stata chjara finu à u 1912, a scuperta hè stata accolta cun grande entusiasmu in i campi di a fisica è a medicina. Parechji scientisti anu cunsideratu sta invenzione u principiu di a fisica muderna.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*