Quale hè Gülsin Onay?

Quale hè Gulsin Onay?
Quale hè Gulsin Onay?

Gülsin Onay hè natu u 12 di settembre di u 1954 in un palazzu in Erenköy, Istanbul. Hè a figliola di un babbu tedescu è una mamma turca. Mamma Gülen Erim hè un pianista è u babbu Joachim Reusch hè un violinista. Joachim Resuch, chì a so mamma abbandunò a so carriera musicale per marità cù a so moglia, chì hà scontru durante a so educazione cunservatoriu in Germania, è divintò citatinu turcu, si trattava di u cummerciu in Turchia. Venendu da una famiglia di musicisti, u primu maestru di pianoforte di Gülsin Onay hè a so mamma. Hà datu u so primu cuncertu à l'età di sei anni in TRT Istanbul Radio. Hè statu datu una educazione speciale in Ankara da Mithat Fenmen è Ahmet Adnan Saygun per dui anni, è à l'età di 12 anni, hè statu mandatu à u Conservatoriu di Parigi cum'è unu di i zitelli meravigliosi attraversu Ulvi Cemal Erkin. A famiglia si stalla in Parigi. À l'età di sedici anni, si diploma à u cunsirvatoriu cù u primu postu in pianoforte è musica da camera.

Cuntinueghja a so vita musicale, chì hà principiatu cum'è un "picciottu maravigliu", travagliendu cù l'orchestre è i direttori principali di u mondu. Un artista Chopin eccezziunale hè ricunnisciutu internaziunale. Hè ancu ricunnisciutu cum'è l'interprete più putente di u cumpusitore Ahmed Adnan Saygun in u mondu è guida a strada in a prumuzione di l'opere di Saygun in u mondu.

Hè u pruprietariu di u titulu d'Artista di Statu datu da u statu turcu. Hè u solista di a Presidential Symphony Orchestra è hè un artista regularmente in l'Università di Bilkent. Hè statu ancu Ambasciatore di Goodwill UNICEF Turchia da u 2003.

Hè natu in 1954 in Istanbul. A so mamma hè u pianista turcu Gülen Erim è u so babbu hè u violinista tedescu Joachim Reusch. Hè u nipote di u matematicu Kerim Erim. Maritata cù u pianista Ersin Onay trà 1973-83, Gülsin Onay hè a mamma di l'artista Erkin Onay.

Cuminciò à ghjucà u pianoforte à l'età di trè anni è mezu cù a so mamma. Hà datu u so primu cuncertu à l'età di sei anni in TRT Istanbul Radio.

Hè statu mandatu in Francia à l'età di 12 anni, dopu avè datu una educazione speciale in Ankara per dui anni da Mithat Fenmen è Ahmed Adnan Saygun, in u scopu di a lege di i zitelli dotati. Travagliendu cù Pierre Sancan, Monique Haas, Pierre Fiquet è Nadia Boulanger, si diploma à u Conservatoriu di Parigi cù u "Premier Prix du Piano" à l'età di 16 anni. Dopu a so graduazione, hà cuntinuatu i so studii cù Bernhard Ebert.

A carriera musicale internaziunale di Gülsin Onay copre 5 paesi in 80 cuntinenti, da Venezuela à Giappone. L'artista hà iniziatu a so carriera musicale internaziunale cù i premi vinti à i principali cuncorsi internaziunali, cumpresi Marguerite Long–Jacques Thibaud (Parigi) è Ferrucio Busoni (Bolzano). U pianista, chì si scontra cù l'audienza in tutti i centri musicali maiò di u mondu, hà datu cuncerti cù orchestre impurtanti cum'è Dresden Staatskapelle, British Royal Philharmonic, Philharmonia Orchestra, British Chamber Orchestra, Japanese Philharmonic, Munich Radio Symphony, Saint Petersburg Philharmonic, Sinfonia di Tokyo, Filarmonica di Varsavia, Sinfonia di Vienna. Hà ghjucatu cù Vladimir Ashkenazy, Erich Bergel, Michael Boder, Andrey Boreyko, Jorg Faerber, Vladimir Fedoseyev, Edward Gardner, Neeme Jarvi, Emmanuel Krivine, Ingo Metzmacher, Esa-Pekka Salonen, Jose Serebrier, Vassily Sinaisky, Stanislaw Wislocki è Lothar. Zagros si trova.

Amsterdam Concertgebouw, Berlin Philharmonic Hall, Vienna Konzerthaus, London Queen Elizabeth Hall è Wigmore Hall, Paris Salle Gaveau, Washington DC National Gallery of Art è New York Miller Theatre sò trà e sale induve l'artista hà datu cuncerti. Appruvazioni; Partecipa à i festivals musicali impurtanti di u mondu cum'è Berlinu, Varsavia Autunno, Granada, Würzburg Mozart Festival, Newport, Schleswig-Holstein è Istanbul.

Hè u Cunsigliu d'Arte di u Festival di Musica Classica Gümüşlük, chì hà iniziatu in 2004.

Dopu avè guadagnatu l'ammirazione di l'autorità musicali cù e so interpretazioni di Rachmaninov, Gülsin Onay hè ancu ricunnisciuta internaziunale cum'è un interprete eccezziunale di Chopin. U Guvernu Polaccu hà onoratu Gülsin Onay cù l'Ordine di u Statu Polaccu per i so cumenti Chopin. Descrittu cum'è l'interprete u più putente di u mondu di u so maestru Saygun, Onay hà interpretatu l'opere di u cumpusitore, chì ùn manca micca in i so prugrammi di cuncertu è in i so gravazioni, in accumpagnamentu di orchestre impurtanti in numerosi paesi.

Outre Saygun, le 2ème Concerto pour piano d'Hubert Stuppner, le Concerto pour piano Bujor Hoinic, Jean-Louis Petit Gemmes et Muhiddin Dürrüoğlu ont consacré à l'artiste leurs œuvres pour piano Bosphorus. U famosu virtuoso Marc-Andre Hamelin hà cumpostu Prelude for Gülsin Onay è Denis Dufour hà cumpostu Avalanche. Onay a interprété les premières mondiales du 2e Concerto pour piano de Saygun et les concerts de Stuppner, Tabakov et Hoinic, qui lui étaient dédiés.

A cumpagnia americana VAI hà publicatu i cuncerti di Grieg è Saint-Saëns in DVD sottu u titulu "Gülsin Onay in Concert" in marzu 2009 è u recital di l'artista à Miami Piano Festival sottu u titulu "Gülsin Onay Live in Recital" in ferraghju 2011.

I Mozart Piano Concertos KV 466 & 467, arregistrati da Onay accumpagnati da l'Orchestra Sinfonica di Bilkent sottu u direttore Jörg Faerber, sò stati liberati in Turchia in a caduta di u 2010 sottu l'etichetta Lila. U so album, in quale hà interpretatu i dui cuncerti di Saygun, hè stata liberata in uttrovi 2008 cù l'etichetta tedesca CPO. U so album, in quale hà interpretatu i cuncerti di pianoforte Rachmaninov è Tchaikovsky, publicatu in u 2007, hè statu assai elogiatu da parechji virtuosi è critichi, in particulare Vladimir Ashkenazy. I quasi vinti registrazioni di l'album di Gülsin Onay riflettenu u repertoriu di l'artista è u so putere interpretativu.

A municipalità di Süleymanpaşa, chì hà chjamatu una strada in Tekirdağ dopu à Gülsin Onay, urganizeghja "Gülsin Onay Piano Days" in nome di l'artista.

L'artista statale Gülsin Onay hè u solista di l'Orchestra Sinfonica Presidenziale è hè un artista permanente in l'Università di Bilkent.

Premii

  • Artista di Statu (1987)
  • Dottorato honoris causa dell'Università Bogazici[8] (1988)
  • Ambasciatore di bona vuluntà di u Cumitatu Naziunale Turcu di l'UNICEF (2003)
  • Dottore Honoris Causa Università Hacettepe (2007)
  • Ordine di u Meritu Polacco (2007)
  • Sevda Cenap And Music Foundation 2007 Premiu Onorariu Medaglia d'oru
  • Melvin Jones Fellowship (2012)
  • 42e Premiu Onorariu di u Festival di Musica di Istanbul (2014)[4]
  • Premiu Onorariu di u Festival di Musica di Bodrum (2018)

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*