A malatia celiaca pò passà inosservata per anni

A malatia celiaca pò passà inosservata per anni
A malatia celiaca pò passà inosservata per anni

A malatia celiac, chì si trova in u risultatu di una risposta anormale à a proteina di glutine da u sistema immune, affetta negativamente a qualità di vita. Dichjarà chì a malatia pò accade à ogni età in e persone chì sò geneticamente sensittivi, l'esperti dichjaranu chì ùn pò micca esse nutatu per parechji anni, perchè certi individui ùn mostranu micca sintomi per anni o sò assai miti. Per u trattamentu di a malatia celiac, chì hè assai cumuna in u mondu sanu, l'esperti ricumandenu una dieta per a vita senza glutine, chì si trova in u granu di granu, orzu, segale è avena.

Üsküdar University NPİSTANBUL Brain Hospital Specialista in Medicina Interna Assist. Assoc. Dr. Ayhan Levent hà fattu valutazioni nantu à a malatia celiac, chì hè cumuna in u mondu, è hà sparte i so cunsiglii.

U glutine dannu u tessulu di l'intestinu chjucu

Asst. Assoc. Dr. Ayhan Levent, "Questa malatia pò accade in individui geneticamente suscettibili à ogni età. Quandu u glutine hè cunsumatu da i malati celiac, u sistema immune reagisce è dannu u tessulu di l'intestinu chjucu. I perditi sò fatti nantu à e superfici d'absorzione in l'intestinu chjucu, è per via di sti pèrdite, l'absorzione di vitamini è minerali necessarii per u corpu hè assai ridutta. disse.

Ùn pò micca mostrà sintomi per anni

Assist. Assoc. Dr. Ayhan Levent hà dettu chì a malatia celiac ùn hà micca mostratu i stessi sintomi in tutti i pazienti è hà cuntinuatu cusì:

"A malatia pò mostrà micca sintomi o esse assai lieve per anni in certi individui. Per quessa, una persona ùn pò micca capisce chì hà a malatia celiac per parechji anni. In certi pirsuni, ci ponu esse assai lagnanza chì affettanu a qualità di vita dapoi a zitiddina quandu l'alimenti cumplementari sò cuminciati. Queste lagnanze includenu indigestioni, nausea, vomitu, diarrea, debulezza, fatigue, perdita di pisu, crescita ritardata, statura corta, feci eccessivi, frequenti è maleodoranti, edema, sanguinamentu di a pelle, anemia, dolore à l'osse è articuli, osteoporosi, fegato. e malatie di e vie biliari, depressione, ansietà, neuropatia periferica (formiculi, intorpidimenti in e mani è i pedi), irregularità menstruali in e donne, infertilità, aborti spontani recurrenti, ferite in bocca, è scuperte chì afectanu parechji sistemi per a carenza di grassu. - vitamini solubili cum'è A, D, E, K. Puderia esse in a forma ".

A celiachia hè assai cumuna in u mondu sanu.

Enfatizendu chì a malatia celiac hè assai cumuna in u mondu sanu, Asst. Assoc. Dr. Ayhan Levent hà dettu: "Hè cunnisciutu chì si vede in media circa 0,3-1 per centu in diverse società. A probabilità di i parenti di u primu gradu di i malati per avè a malatia celiac hè di circa 1 per centu. Per diagnosticà a malatia celiac, i prucessi chì misuranu u livellu di l'anticorpi à u glutine in u sangue sò dumandati da u duttore. Se almenu unu di sti anticorpi hè pusitivu, a biòpsia deve esse pianificata da l'intestinu chjucu cù gastroscopia. U diagnosticu definitivu di a malatia celiac hè fatta da a biòpsia di l'intestinu chjucu. disse.

L'unica cura hè di stà luntanu da u glutine.

Dichjarà chì l'unicu trattamentu per a malatia celiac hè di seguità una dieta stretta senza glutine, chì si trova in grani di granu, orzu, segale è avena per a vita, Assist. Assoc. Dr. Ayhan Levent, "Siccomu u granu hè aghjuntu à l'alimenti trasfurmati, a maiò parte di sti prudutti cuntenenu glutine. Dunque, e persone cun sensibilità à u glutine devenu attentu à l'avvirtimenti nantu à u spinu di u pacchettu prima di cunsumà tali prudutti ". disse.

Chì cibi ponu cunsumà i malati celiachi in modu sicuru?

Assist. Assoc. Dr. Ayhan Levent hà spartutu cibi senza glutine chì i pazienti celiachi ponu cunsumà in modu sicuru cum'è seguente:

  • Tutti i ligumi è frutti,
  • Tutti i legumi (fagioli secchi, ceci, lenticchie, soia, etc.),
  • Tutti i grassi è l'olii senza additivi,
  • Tipi di zuccaru (polvere, zuccaru granulatu, zuccaru marrone),
  • Acqua, succhi, caffè, tè neru è tisane,
  • Uova, alivi,
  • Mele, marmellata, melassa,
  • Carne, pisci, pollastre (questi prudutti ùn sò micca additivi è ùn devenu micca frittu è trasfurmati in un oliu frittu prima cù farina),
  • Variità in conserve micca immerse in farina,
  • Inseme cù l'alimenti cum'è granu, risu, patate, farina, pudding di risu, pudding,
  • farina di castagne, farina di ceci, farina di soia,
  • Condimenti sicuri in casa.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*